1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Keyboard/Piano topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  2. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jack naar twee tulpjes kabel kopen en die naar de versterker :)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn p70 aangesloten op mijn B&W speakers. Wel de lage tonen omlaag moeten halen en de hoge omhoog. Anders was het geluid echt te zwaar. Verder een 200% verbetering!

5. DeKwakzalver

DeKwakzalver Guest

Aanslaggevoeligheid is inderdaad een must. Zonder klinkt gewoon dood. Ik speelde laats op een krot bij de mediamarkt (had ik even zin in) en dat klinkt nergens naar.

Ik vind die yamaha piano's en keyboards meestal erg fijn klinken. Ik heb zelf een keyboard met gewogen piano toetsen.

Ik snap trouwens niet al die how to filmpjes. Het vette is toch juist zelf je weg vinden? Ik wordt zo geschift van lui die dan even weer een uit hun kop geleerd stukje tingelen (liefst fur Elise, waar ik spontaan van moet poepen!), maar geen idee hebben wat akkoorden zijn.

Noten lezen, mijn reet! Luisteren, weten hoe je instrument werkt en los gaan.

Zijn hier ook mensen met een echte piano?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn echte piano heb ik de deur uit gedaan. Hij moest te vaak gestemd, mijn leraar heeft ook een elektrische en hij stond verschrikkelijk in de woonkamer.

Ik vind het wel leuk om how-to's van youtube er bij te doen. Just for the fun.

Eerst zeg je trouwens dat het belachelijk is dat mensen geen akkoorden kennen en daarna zeg je dat leren noten lezen niet nodig is, beetje vreemd niet?

Ik kan trouwens echt niet een nummer zelf uitvogelen op mijn piano, heb ik het talent niet voor. Iaw ik leer gewoon bladmuziek te lezen en te spelen.

7. DeKwakzalver

DeKwakzalver Guest

Met akkoorden kennen bedoel ik dat je alle veelgebruikte mineur en majeur akkoorden instant kan spelen (liefst ook nog de verscheidene toevoegingen als 7, add9 enzovoorts). Dat vereist immers begrip. Als je dan een melodietje uitzoekt, kan je de akkoorden er zo bij zoeken.

Ik doelde er op dat je mensen hebt die dan een stukje als fur elise kunnen spelen omdat ze het dood geoefend hebben (het kunstje leren) maar geen enkel idee hebben dat ze met hun linkerhand een gebroken akkoord A5, en E zitten te tingelen.

Als je de structuur van toonladders kent en de akkoorden, kan je heel veel dingen redelijk spelen zonder een noot te lezen. Ik vind het tijdens het samen musiceren ook wel fijn als je aan een paar woorden genoeg hebt.

Ligt er trouwens ook aan wat je speelt. Als je een muziekstuk van een een kwartier hebt met hele complexe linkerhand, dan is de hele zooi uitzoeken vaak ondoenlijk. Kan me voorstellen dat je dan noten erbij pakt.

Wat jammer van die echte piano. Een piano kan inderdaad een verschrikking of een verrijking zijn voor de woonkamer. Wat voor nummers speel je?

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2008
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mbt mijn piano: ik had een oost-europees exemplaar (pools geloof ik). Iaw ik had 1 groot brok lichtbruin fineer in mijn woonkamer staan.

Ach als sommige mensen er lol aan hebben om alleen maar wat nummers uit hun hoofd te leren, maar spelen leer je er iig niet van, dat klopt.

Ik ben zelf nog maar net begonnen met les.

Nummers die ik nu speel (voornamelijk om akkoorden te leren):

pianoman
    your song
    don't speak
    yesterday
    have I told you lately

Bij de laatste leer ik nu voor het eerst een beetje de melodielijn spelen.

Blijft te gek om te leren! Echter de tijd er voor vinden is wel zeer essentieel.

9. DeKwakzalver

DeKwakzalver Guest

Yesterday speel ik ook nog wel eens. Ik vidn vooral die brug erg mooi (why, she had to go). Dat stukje heeft wel iets jazzy's (melody begint op A, maar eerste akkoord van dat stuk is Em7)

Zelf gekozen nummers? Hoe is jouw leraar?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn leraar is echt super! Hij verdient zijn geld met componeren en produceren en doet lesgeven er twee dagen in de week naast om een stabiel inkomen te hebben. Hij heeft het laatste jazzalbum van Babbet van Veen geproduceerd, heeft nummers voor Gordon geschreven (niet dat ik die muziek iets aan vind) en zijn laatste nummers zijn naar Westlife en André Boccelli gegaan. Hij is zelf erg Jazz georienteerd, maar is eigenlijk een muzikale duizendpoot. Speelt complete songs in op zijn piano en mixt ze ook allemaal zelf grotendeels af. Ik ben zijn laatste leerling op donderdag (1x in de twee weken, meer kan ik echt niet betalen) en dan hebben we daarna altijd nog wat tijd over om naar zijn laatste dingen te luisteren. Iaw kan niet beter.

11. DeKwakzalver

DeKwakzalver Guest

Hey, dat las ik idnerdaad bovenaan. Welk Gordonnummer is van hem?

Als je aardig kan spelen kan je met een PC zo ontieglijk veel. Jazz in welke stijl?

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Laat ik deze topic weer eens leven inblazen.

Ik ben van plan om volgende week eindelijk eens een digitale piano aan te schaffen, nu ben ik van plan te gaan voor de Yamaha NP-30:

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb er wat video's van gezien en het klonk iig erg goed + er zijn veel positieve reacties over.

Echter zal ik wel meteen duidelijk dat verhalen over de p70 of hoger niet welkom zijn, want ik heb juist de overweging gedaan om voor de np30 te gaan, omdat deze voor de helft van de prijs te krijgen is en ik het zonde vind om nu nog als semi-beginner zoveel geld uit te geven als aan de p70 of 85.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Niet welkom zelfs.... :9

Deze Yamaha heeft niet echte gewogen toetsen maar aapt het enigzins na.

Met een piano geldt hetzelfde als met een surround set ed, gewoon nog even doorsparen voor iets degelijks, anders krijg je toch alleen maar spijt.

Ik heb zelf de p-70 en ben er hartstikke tevreden over, maar het is wel het minimum wat je nodig hebt voor een beetje een piano-feel.

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik krijg van de week mijn nieuwe tyros 3 :)
    Wie heeft hem ook?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en heb je al wat gekocht modder? en ben jij al aan het spelen Appie?

Ben nu zelf bezig met 'Will of the Heart' van Bleach en 'Sadness and Sorrow' van Naruto.

Is even doorbijten als semi-beginner, maar ik kom er wel.

Hier een relaxte site voor veeeeeel anime-sheet music:

http://josh.agarrado.net/music/anime/

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    YES! Ik kan Take On Me! Dat deuntje doet het echt. :9 Ik vind het altijd wel leuk om een beetje op de keyboard te kloten.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik ben idd voor de NP-30 gegaan. Heb nog niet heel erg veel gespeeld/geoefend, maar het speelt iig een stuk beter dan een normaal keyboard. Nu nog leren.

Maar dit stel ik even uit tot ik een mooie plek heb gevonden om m neer te zetten (met stand).

Sadness and Sorrow is mooi. Heb je daar bladmuziek van?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina