1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Programeurs Draad(je)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sokkebokje, 10 dec 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Heb op de middelbare school een heel klein beetje visual basic gehad, op de school waar ik nu zit moet ik wat met PHP maken, ik vind 't aardig moeilijk omdat ik echt de ballen snap van programmeren, maar k heb al een php boek gekocht, ga die maar 's flink doorlezen :)

2. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    php heb je toch zeer zeker geen boek voor nodig om het te leren, hoor.....als je maar de juiste tutorials op internet weet te vinden heb je t zo onder de knie...:{

3. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken de basis van Visual Basic en C++ en met PHP/MySQL kan ik ook vrij goed overweg. Die eerste twee vond ik nadat ik de basis door had toch vrij moeilijk worden, maar PHP vind ik nog steeds vrij makkelijk, mede door de goede documentatie.

4. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    javascript ,php en natuurlijk html. CSS een beetje ,maar ben ik mee bezig. Mja ,ik gebruik deze talen alleen om websites te maken dus niet echt programmeren.

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    die talen zijn ook alleen om websites te bouwen, en niet om te programmeren:{ :D

6. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

ja hahaweet iemand trouwens een goed boek over C++? want ik snap er nog niet echt veel van...

7. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb er hier ééntje liggen, souvenirtje van de lessen uit Amerika. Stuur me een PM als je interesse hebt...

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    En Jeruzame heeft al precies uitgelegd, wat ik allemaal voor mijn kiezen krijg. :+

En ik deel ook zijn standpunt dat html een soort van programmeertaal is. Hetzelfde geldt voor o.a. PHP en ASP.

9. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu het programma DarkEdit.
    Ksnap er egt geen zak van :confused: Iemand een goeie link voor tutorials voor een totale n00b?

10. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

darkedit? nee sorry die ken ik nie. Waar heb je hem weg?

11. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik heb ff voor je gezocht maar er is idd bijna niks over te vinden:eek: Sorry..

12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Jah, dat vergat ik ff. DarkEdit is hetzelfde als DarkBasic. Alleen DarkEdit is gewoon een windows schermpje ipv programma wat opstart in 640x480 waar je dan je proggie in moet gaan typen :confused:. Dus das een stuk makkelijker, maar het is eigenlijk hetzelfde:)

Maar ik kheb het forum gevonden op hun homepage dus daar vraag ik genoeg hulp
    Het lukt me nu redelijk (amper iets dus) :) ben begonnen aan mijn 1e game :p

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  13. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

ow zit er geen help file bij ofzo? Bij de darkBASIC die ik heb zit een complete helpfile gevult met exmples en tutorials...

14. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hmmm, ik ben net gestopt als programmeur omdat ik het doodsaai vond langer als 3 a 4 weken aan 1 onderdeel/module te moeten werken. Ben al sinds ongeveer mijn 14e jaar bezig met het programmeren van van alles, in allerlei talen (Basic voor DOS, Pascal icm Assembler, C, C++, en het meeste in Visual Basic 6.0). Ook mijn opleidingen waren grotendeels in software ontwikkeling, maar het trekt me niet echt meer.

Ik ben er blijkbaar niet voor geboren, maar ben blij dat ik het heb gedaan. Het is o.a. goed voor je analytische vermogen en je leert erg goed probleem-oplossend te werk te gaan etc etc etc :)

Voor geinteresseerden : ik heb samen met een andere jongen tijdens onze afstudeerstage voor de MTS Technische Informatica en daarnaast in onze vrije tijd, 2 programma's gemaakt die nogsteeds te koop zijn.

Nedsoft Reparatiebeheer << Zoek even op deze pagina naar Reparatiebeheer, de site ondersteunt geen direct doorlinken.. >> is een handig programma maar was ons eerste echte grote project dus kon achteraf wel wat beter.

Nedsoft GSM-Link (Nu SolidTech GSM Link) >> is een programma waar ik heel trots op ben. Is relatief veel verkocht en er zijn veel tevreden gebruikers van dit programma :)

En de laatste 2 jaar heb ik gewerkt aan een Facility Management InformatieSysteem (een zogenaamd FMIS pakket), dat nu o.a. wordt gebruikt bij het Rijksmuseum voor hun verhuizing! (waar ik wel een beetje trots op ben).

Maar het boek programmeren is dus sinds kort gesloten voor mij :)

15. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat vind ik dus ook het grote voordeel van mijn opleiding; niet de hele dag lopen programmeren, maar juist ook veel praten, ontwerpen, etc. Daardoor blijft het leuk, in plaats van dat je er na een aantal jaar op afknapt en er mee stopt, zoals Marius.

@ Marius: je mag met recht trots zijn op Nedsoft GSM Link. Het lijkt me erg handige software als ik zo lees wat het kan! Zo te zien is het dus onafhankelijk van de telefoon, want anders zou het nu niet meer €50,- kosten...

16. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11

Het is inderdaad onafhankelijk van telefoon. Het gaat nl. om de SIM-kaart. En laten nu alle providers worden ondersteund? Het is al een ruim 2,5 jaar oud programma maar nogsteeds is het handig in gebruik. De info op de pagina uit die link is lang niet zo goed als die op www.nedsoft.com maar daar kan ik geen directe link naar het product geven :mad:

[edit]: btw, je hebt helemaal gelijk dat het interessanter is om er meer omheen te doen. Ik heb de laatste tijd bv meer concultancy erbij gedaan, wat me wel goed ligt en ik ook leuk vind. Dat maakte het afwisselender. Helaas was er niet de mogelijkheid dat vaker te kunnen doen..

17. BattleAxe

BattleAxe Xbox Promo Team

Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand Prolog? Een 'lage' logische programmeer taal voor Kunstmatige Intelligentie. Daar kan ik het een en ander mee. Is wel leuk maar ja kost tijd en moeite he...

18. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

is dat gratis? zo niet waar kan ik een trial version downloaden of iets dergelijks...

Deel Deze Pagina