Ik weenie precies wat geen hout snijdt. Volgens mijn weten is er nog steeds een baarmoeder nodig om kinderen op de wereld te krijgen, maar is de man na het leveren van het zaad vrij overbodig. Of heb ik dat fout? In dat geval, leer je elke dag iets bij, eh?
Lijkt me sterk dat kinderen in jouw proefbuizen (reageerbuisbaby's?) tot volledige volgroeide boorlingen volgroeien, zoals een baby die net geboren wordt uit een moeder. Ik denk dat je het verkrijgen van kinderen verward met het kunstmatig insemineren van vrouwelijke eicellen (waarna ze teruggeplaats moeten worden in een vrouwelijke baarmoeder, wat overigens al een twintigtal jaren bestaan, niet alleen de laatste jaren). Wederom, als ik niet van die techniek op de hoogte ben, please enlighten me!
Ik weet verder niet precies hoe je mijn commentaar aanspreekt, maar zoals ik zeg, is het niet alleen gelovigen, of het geloof dat zich schuldig maakt aan wat dan ook. Of er oorzaken liggen bij overheersende geloofsovertuigingen van honderden jaren geleden in het cultiveren van haat jegens sexe of ras, ongetwijfeld. Er uitgaande van dat (veel van de) geloofsovertuigingen bestaan uit de politieke agenda's van de grootste ongelovigen en machtswelustelingen, brengt daar weer een interessant perspectief aan. Maar ik snap je stukje niet goed genoeg om er uit te halen waar je mee eens of tegen bent om commentaar te leveren.
Overigens is niet iedereen gelijk, iedereen is zelfs uniek, als je het op fysiologisch niveau wilt bekijken. Qua rechten natuurlijk wel, en niemand kiest er voor om geboren te worden als wat dan ook.
Laatst bewerkt: 5 jun 2005