1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    /edit te laat :)

@Slurpgeit: Volgens mij is het sowieso een afwijking, omdat een mens niet homosexueel hoort te zijn ivm voortplanting.

2. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    @ jaguar; dan krijgen kinderen dus altijd een stoornis als ze geadopteerd worden volgens jou....ze worden niet door hun eigen ouders geadopteerd en een kind ruikt echt niet of het een vrouw of man is....ewn je hebt gelijk dat kinderen hun moeder meteen aan hun geur herkennen....

@ slurpgeit...mee eens, al zal ik homo zijn geen afwijking noemen, is een iets te negatieve benaming, ook al klopt het volgens de van dale...

@goiz; in de natuur is homoseksualiteit geen uitzondering hoor, ook voor de mens niet..afkeer tegen homoseksualiteit is cultuurgebonden en niet homo sapiensgebonden.....bij de oude grieken was het normaal (tot een bepaalde leeftijd) bij sommoge stammen in Nieuw Guinea tot op de dag van vandaag...

Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  3. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Goed dat je die mensen niet veroordeelt, alleen ik kan nooit begrijpen dat iemand iets kan vinden (lees: een mening kan vormen) omdat het 'geschreven staat'. Maar dat is weer mijn mening..

4. Lord Kain

Lord Kain Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Of je homo/lebische ben wordt toch bepaalt door je genen?
    Of begrijp ik het nou verkeerd. :confused:
    Trouwens ik ben voor omdat het niet uitmaakt van wie of wat je houdt zolang je maar gelukkig bent...

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    *krijg enorme jeuk en voel dat het een loze discussie gaat worden.........

6. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Die kans zit er dik in, omdat waarschijnlijk veel mensen van het onderwerp afwijken, en over religieuze zaken gaan praten, en dat blijft persoonlijk, iedereen denkt daar ze ding over en het is zeer moeilijk, zoniet onmogelijk om iemand te overtuigen.

7. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dit was als reactie/aanvulling op mijn eerdere posts, waarin ik zei dat de kans om homo/lesbienne te worden groter is wanneer jouw ouders dat ook zijn. Ik zeg dus niet dat dit altijd zo is. Daarbij zijn er verschillende psychologen/kinderpsichiaters die aangeven dat het voor een kind beter is om door een man en een vrouw opgevoed te worden, maar dat geld bij een scheiding tussen een man en een vrouw net zo, dat is ook niet opvoedkundig gezien niet goed voor een kind. Bij kinderen van Gescheiden ouders is de kans ook groter dat ze homo/lesbienne worden dan bij kinderen van niet gescheiden ouders.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Homohuwelijk is gewoon de volgende stap in het rationele denken van deze tijd. Mensen die tegen een huwelijk zijn leven in het verleden, de wereld veranderd nu immers met rasse schreden. We zijn nu al zover dat we mensen op de maan kunnen zetten en mensen met de meest rare ziektes kunnen redden. We kunnen tevens miljoenen mensen doden met een enkele bom. Twee personen die van elkaar houden zouden niet met elkaar kunnen trouwen...? Beetje kortzichtig in mijn ogen. Je hebt toch liever dat een mens gelukkig kan zijn dan dat een mens gefrustreerd rondloopt? Als mensen gefrustreerd raken, dan gaan ze rare dingen doen zoals mensen neerknallen etc. Als ze gelukkig zijn betalen ze gewoon netjes hun belasting en voldoen ze aan hun burgerplicht. Mag jij kiezen :)

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Volgens mij begrijp ik je post niet helemaal. Ik zeg 'afwijking' omdat ik denk dat homosexualiteit niet natuurlijk is - voor welke diersoort dan ook - m.b.t. voortplanting. Bisexualiteit zou dan weer wel kunnen binnen dit argument.

Ik had het trouwens voor de rest niet over 'afkeer'

Heb je gelijk in.

Ook waar, maar tegelijk hypocriet, want de meeste gelovigen - zonder je aan te willen vallen - kunnen heel makkelijk overtuigd worden van iets omdat het in de bijbel staat. Maar als er discussies ontstaan en er worden hier en daar andere kanten van zaken belicht (bijvoorbeeld de evolutie theorie of discussies over homosexuele mensen) dan zijn gelovigen opeens niet meer te overtuigen, omdat ze onvoorwaardelijk aan de bijbel vasthouden. :)

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt, maar ik sta daarvoor wel open, maar ik zal ook proberen om die zaken die ze aandragen vanuit de bijbel te belichten, omdat ik dat voormijzelf een hou vast vind, maar iedereen heeft zo zijn eigen houvast zeg maar.

Offtopic: Ik ga nu eten en daarna basketballen dus morgen reageer ik weer ;)

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nu zulke stelling kunnen we bijzonder gemakkelijk omlaag halen .
    Beginnen we met te stellen dat 99,9 %van alle homo's en lesbissiennes die er op de wereld rondlopen toch geboren en opgevoed zijn in een normale hetero gezinssamenstelling .
    Zij hebben géén eenzijdige opvoeding gekregen zoals jij stelt maar toch voelen ze zich aangetrokken door mensen van hun eigen sexe.
    Het is nu zo dat onderzoekers een gen gevonden hebben dat de sexuele keuze bepaalt , zij stellen vast dat men géén homo of lesbissienne wordt tijdens je leven , nee je wordt bij wijze van spreken zo geboren.
    Als normale koppels kinderen kunnen opvoeden , wel dan kunnen twee homo's of lesbissiennes dit net zo goed , met misschien het verschil dat een kind bij hun géén ongelukje is , maar wel een lang overdachte en zéér bewuste keuze die ze gemaakt hebben.

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Gewoon voor: Omdat het gewoon een huwelijk is maar dan met 2 mannen...

Waarom zou dat niet moge?

13. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    van mijn part zijn ze lekker homo en trouwen ze lekker maar als ze zich maar niet met mij gaan bemoeien (no offence)

alleen ik vind niet dat ze kinderen mogen adopteren want welk kind wil er nou 2 homofiele vaders hebben dat kind is zo gewoon gedoemd om zijn/haar leven lang gepest te worden lijkt mij :confused:

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De wet is gelijk voor iedere mens , hetero ,homo of lesbo iedereen dezelfde rechten en plichten , ook voor de adoptie , anders kunnen we gaan spreken over selectieve discriminatie.
    Er zijn veel meer kansen dat je in een heterohuwelijk een slechtere opvoeding kan krijgen , gewoon omdat je ongewenst was, labiele moeder of een labiele vader hebt , of ouders die in echtscheiding liggen en hun kinderen als middel gebruiken om de andere te dwarsbomen , of gewoon omdat je ouders totaal geen verantwoordelijksbesef meer hebben aangaande de opvoeding van hun kinderen .

15. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Voor, opzich kunnen ze wel een kind adopteren alleen dan denk ik dat het kind misschien een moeder figuur in zijn leven mist maarja, laat die mensen lekker die weten heus wel waar ze aan toe zijn.

16. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mensen uit een ander land niet gewend zijn aan homo's en lesbiennes is omdat ze het ontkennen en niet goed voorgelicht zijn. Met 'bepaalde' mensen die zo denken, heb ik het idee dat jij niet veel beter bent dan zij.
    WIE loopt hiermee een 'stoornis' op? :confused:

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik deel jouw mening absoluut niet, maar ik heb respect voor je mening. Ik zou willen dat alle geloofsovertuigingen zo met de maatschappij om zouden gaan, zoals jij hier laat zien _O_ . Mooi gesproken man. En zo vrienden, is het geloof bedoeld.....

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Enne nogmaals,

Ik vind het echt de grootste nonsens dat een homostel (ook vrouwen dus) geen kinderen zouden mogen adopteren. Ik denk dat deze mensen meer over de beslissing om kinderen te nemen hebben nagedacht dan menig heterostel zou doen. Hoe vaak gebeurd het niet dat een kind ongewenst verwekt wordt en dat daardoor de grootste problemen ontstaan? Nee, ook deze mensen hebben dezelfde rechten als ieder ander en zouden dus gewoon een kind moeten kunnen adopteren wanneer dit mogelijk is.

Ook las ik ergens (Jaguar geloof ik, correct when I'm wrong) dat wanneer je opgevoed wordt door een stel van hetzelfde geslacht dat de kans groot is dat het kind zelf ook voor het eigen geslacht zou vallen.... Ook deze mening deel ik in het geheel niet.

Homofielen worden zo geboren, je kunt niet van iemand een homo maken. Het wordt echt tijd dat mensen dat zouden gaan beseffen.

Het principe van waar je mee omgaat wordt je mee besmet is mij iets te gemakkelijk en wordt naar mijn zin iets te vaak opgevoerd als de oorzaak van diverse problemen.

19. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het met je eens, in een normale wereld, horen man en vrouw samen te zijn, in andere landen weten de meeste niet eens wat homo's zijn, en daar leven ze prima.

ik vind dat Nederland te veel toestaat.
    Net zoals wiet en hoeren en andere shit.

dit hoort niet in een normale wereld.

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat meer mensen er net zo over denken als ik, maar helaas denkt niet iedereen zo. Ook binnen Nederland, wat tolerant zou moeten zijn, is er nog veel homohaat en niet vanuit de kerk. Het is triest, maar waar dat in 2005 nog steeds heel erg veel mensen zo bekrompen zijn.
    De meerderheid is er nog steeds op tegen, ze komen nooit met concrete argumenten. Meer dingen als: Stel dat iedereen homo wordt, dan zou de mens ophouden te bestaan. 1 op de 10 of 1 op de 20 is homosexueel, dus dat zou nooit gebeuren.

Deel Deze Pagina