1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Geloven is prima, een eigen mening hebben is prima, een eigen mening opleggen en vastleggen in wetten is eng te noemen ten aanzien van dit soort onderwerpen. Dat enkele states van de VS hebben gekozen om het homohuwelijk in de grondwet te verbieden vind ik meer dan eng. Niet alleen geef je overduidelijk aan dat je homo's 'eng' vindt, je gaat ook nog eens voorbij aan het geluk en gevoelens én rechten van een homofiele individu.
    Ik vraag me af, degene die hier tegen het homohuwelijk zijn, zouden die dat ook vastgelegd in wetten willen zien?

2. pls_devil

pls_devil Guest

en belgie laat alles maar toe!!!!!!

en ik woon jammer genoeg in belgie :'-(

3. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet tegen het homohuwelijk, aangezien deze mensen ook alleen maar naar geluk zoeken en waarom zou je ze dit ontnemen door waar jij in gelooft. Het is uiteindelijk hun leven en hun keuze. Maar ik ben wel tegen het adopteren van kinderen door homo's/ lesbiennes. Het kind zou ten eerste geen leven hebben en daarbij heeft die zoals eerder gezegd de liefde van een VROUW nodig bij zn opvoeding. Vraag jezelf is af hoe jij het zou vinden als je opgevoed zou worden door 2 mannen. Waarschijnlijk zou je dan nu een heel ander mens geweest zijn (in negatieve zin).

4. pls_devil

pls_devil Guest

ben jij dat soms ;)

5. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig niet;)

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is het fundament van het christen zijn elkaar liefhebben. Ik kan er ook niet bij dat vele gelovigen, groepen niet accepteren zoals ze zijn. Ikzelf ben ook christen en ja, ik ben ook tegen het homo-huwelijk. Dit betekent echter niet dat ik homofielen niet zo accepteren. Er zit duidelijk verschil tussen homofilie en homosexualiteit. Als iemand homo is kan hij/zij er niets aan doen, het praktiseren ervan is weer wat anders. Het klinkt misschien cru tegenover homofiele mensen, maar ik vind dat de man en de vrouw voor elkaar gemaakt zijn, om samen te zijn. Niet man en man, of vrouw en vrouw.

Of ik vind of het in de wetten zou moeten staan? Moeilijk. Denk niet dat je daarmee liefde toont. Je kan duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent, dat jij een andere levensovertuiging hebt, maar verbieden is denk ik niet de oplossing.

7. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens van Dale zijn homofilie en homosexualiteit synoniemen.
    Ik denk niet dat jij met deze gevoelens te maken hebt gehad.
    Je ziet dat iedereen heterosexueel is en jij niet, je wijkt af van de norm, je kan er niks aan, de gevoelens onderdrukken helpt niet, want dan raak helemaal door het lint. Ik heb hierdoor zelf een aantal keer zelfmoord pogingen ondernomen die zijn mislukt.

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat vind ik verschrikkelijk om te lezen, dat iemand zich niet geaccepteerd voelt en daardoor zijn eigen leven wil wegnemen. Ik hoop voor je dat je je plek vindt en ik bid dat je niet nomaals zo'n poging zal ondernemen.

9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je geruststellen, dat ik geen zelfmoordpogingen meer heb ondernomen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zeg eens even eerlijk, hoeveel mensen ken jij (of wie hier dan ook) die zijn opgevoed door homosexuele of lesbische ouders? Ik vermoed dat het antwoord 'geen' zal zijn :)

Al die negatieve opmerkingen die mensen hier maken met betrekking tot de opvoeding van zo iemand zijn alleen maar gebaseerd op bepaalde vooroordelen die jullie toch nog hebben.

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Maar vind je dat nou niet een beetje egoïstisch? Sommige mensen voelen nou eenmaal andere dingen. Dingen die afwijken van het standaard patroon. Maar ik vind dus dat wij niet degenen moeten zijn om dat te veroordelen. Ik vind trouwens dat niemand dat mag doen, maar ik als gelovige zou ik het ook niet doen. Dan laat je dat toch over aan je God? Of zie ik dat nou verkeerd..? :)

Dat je een andere levensovertuiging hebt ok. Maar waarom dan ook nog duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent? Ik vind het omgekeerd precies hetzelfde. Dus als een homosexueel persoon gaat lopen roepen dat hij het met heterohuwelijken niet eens is. Dat slaat (imho) ook nergens op.

Svennies zei het mooi:

(y)

Helemaal mee eens.

12. Ik heb totaal niks tegen homo's. Alleen soms vind ik het zo irritant dat sommigen zo extreem 'homo-achtig' moeten doen.

13. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik zie dat bij kinderen die door een stel van hetzelfde geslacht worden opgevoed het percentage hoger is dat het kind ook voor het eigen geslacht valt Dan wanneer het word opgevoed door een man en een vrouw. Maar dit geld tevens wanneer een kind word opgevoed door alleen zijn moeder of vader, ofterwijl door 1 geslacht.(dit is statistisch bewezen meen ik)

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in! Wij moeten niet oordelen, ik veroordeel ook niet homofiele mensen. Ik zeg dat ik niet voor het homohuwelijk ben, omdat ik denk dat God de man en de vrouw voor elkaar gemaakt heeft. Ik denk dat je niet zomaar overal ja en amen op moet zeggen, dat dingen eigenlijk doodnormaal worden. Maar je hebt zeker gelijk dat je moet oppassen met eigen oordeel!

Ik zeg ook dat je het 'kan' duidelijk maken. Daar bedoel ik mee dat je dus een andere levensovertuiging hebt, dat je dus dat duidelijk kan maken, maar dat het daar dus ophoud. Dat je er niet verder ingaat en het zou verbieden zegmaar.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Oke duidelijk :).

//Edit: Toch nog even mijn mening er doorheen rammen :+

Met dit stukje ben ik het dus niet eens (in dit geval). :)

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  16. Als God zo goed was zou hij geen problemen hebben met homo's of lesbo's. Dan is God eigenlijk gewoon een beetje onaardig omdat hij zo weinig toe laat. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik vind dat gewoon

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2005
  17. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van mening (richting Shriko en anderen) dat je het anders had kunnen formuleren, op een nettere manier. Op die manier kan het nogal kwetsend overkomen, snap je dat?

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    offtopic: @goiz ben je het nog steeds eens met je handtekening?, daarbij generaliseer je ook mensen, net zoals christenen dat ook wel eens over homo's doen waar ik het niet mee eens ben trouwens, iedereen is uniek en iedereen is even waardevol in deze wereld.

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje respect zou hier idd wel op zijn plaats zijn(ik maak jouw toch ook niet uit voor ongelovige hond?!) ik behandel jouw toch ook even respectvol als ieder ander?!

20. Ik snap het. Gefixed.

Deel Deze Pagina