1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het homo huwelijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 20 mei 2005.

1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Omdat de bijbel niet van een instelling komt, maar het woord van God is.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja nu zijn we er , geef me één bewijs dat de bijbel door god geschreven is.
    Let wel , ik heb niets tegen je persoonlijk , nee ik mag je zelfs graag maar je gedachtengoed, dat is waar ik tegen moet opkomen , no rules.
    Voor mij telt nog altijd het menselijk wezen op zich , wij zijn allemaal verbonden door onze afkomst, en het gaat niet op dat enkelen de regeltjes van het spel bepalen en uitvoeren ten koste van anderen , en of die personen uitsluiten op basis van wie en wat ze zijn.

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei: het WOORD van God
    niet dat hij t zelf heeft geschreven.
    Daar zijn immers profeten voor, of de volgers daarvan, om dat woord te verkondigen en vast te leggen.

Ik vind het iig lastig te bewijzen dat die boodschappen écht van iemand daarboven komen..

ik ben gelovig opgevoed, maar zelf twijfel ik.. mede door mijn opleiding..
    (doe nu VWO met EM+filosofie en informatica)
    ik ben altijd aan het nadenken over van alles, en zoek logische verklaringen.
    Maar gezien het feit dat geloof niet echt logisch te verklaren is (buiten het feit dat mensen altijd al iets hebben willen geloven), weet ik het niet zeker..

want al die duivels en engelen en God zelf, zijn empirisch gezien onzinnig, metafysisch gezien de waarheid(of in ieder geval is het tegendeel niet bewezen.. en waarom zouden we anders een woord hebben voor iets wat niet bestaat?), en rationalistisch gezien een twijfelgeval..

ik weet het niet.

Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik ook niet maar feit is, van duvels wéét ik alles , alleen van engelen niet. 8)
    Ja nu wordt ik terug ernstig, het woord van god , en welke freak heeft het zogenaamde woord van god dan neergeschreven?. ;)

Laatst bewerkt: 23 mei 2005
  5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    van engelen weet ik n klein beetje..
    *knikt naar het "hoe versier ik een meisje AKA hoe schop henry de grond in" topic*

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    _O_ _O_ _O_ your to good man , great _O_

edit :mad: mr E. zit henryke al diep genoeg onder de grond , of moeten we nog eens een paar keer extra hard stampen ;)

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    *schudt svennies wederom de hand*

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nice one E.

Of iemand dit even in de geniale quotes wil donderen. :cool:

Ik heb de afgelopen 2 pagina's even globaal doorgelezen en ik houd het even simpel.

Iedereen hier tegen tegen een homohuwelijk is (dat dit uberhaupt al een apart woord moet zijn... :confused:), heeft imo een bekrompen gedachte. Net zoals mensen die denken dat de bijbel daarwerkelijk het woord van God is. Grow the fuck up people. Als iemand in deze tijd zo'n boek zou uitbrengen zou iedereen die persoon voor gek verklaren! En terecht! Begrijp me niet verkeerd; er staan imo hele goede en gezonde dingen in m.b.t. normen en waarden, maar sommige dingen slaan werkelijk nergens op.

Mensen die andere mensen op dit soort dingen veroordelen, zijn imo mensen die juist veroordeelt moeten worden....

Dit is mijn mening dus. En die wens ik bij deze aan iedereen op te dringen! 8)

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    misschien zou henry dat boek wel waarderen.. maar aangezien dit vrij offtopic is en niet mag van de modjes geef ik hieronder ook nog maar een mening:
    ik ben voor t homohuwelijk.
    Ga lekker trouwen met degene waarvan je houdt, als diegene ook veel van jou houdt..
    onvoorwaardelijk..
    hoewel (huis)dieren tegenwoordig niet meer toegestaan zijn om *ongewone handelingen* mee te verrichten

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ Goiz , ik dacht dat je te lam was om te reageren , maar je hebt mijn steun kerel goed gezegd , ik sluit me volledig bij jou en mr.E aan .

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ach... Ik kan me soms niet inhouden;) Maar je wilt niet weten hoe vaak ik mijn posts zit te editten en na te lezen om er nog iets (leesbaars) van te maken. 8)

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    en je dacht dat jij op dat gebied alleen was, vergéét het kerel , dit is niet alléén jouw probleem , maar blijkbaar het mijne ook , maar ik heb een héél goed excuus , namelijk te véél duvel op dat moment gedronken. ;)

edit: weet je dat ik mijzelf op dit klein berichtje al tweemaal heb moeten corrigeren. :+

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nice:)

*Gebruikt secret mod powers om dit gesprek naar de pub te gooien.. * :+

//Edit op jouw edit: wederom; Nice! ;)

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    On-topic please, zou het zonde vinden als er weer eens een serieus topic gesloten moet worden door irritant off-topic gedrag.

15. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat mij wel opvalt is dat wij het hier alleen over het homohuwelijk en het christelijk geloof hebben. Maar waarom hoor ik niemand over het homohuwelijk en moslims? Boedhisten? die hebben heus ook wel een mening. Waar ik denk vele van jullie het niet mee eens zijn. Of durfen jullie daar geen commentaar op te hebben omdat je bang bent voor een aanslag :9 ??

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het zijn een beetje soort opmerkingen dat ik jouw teksten met een opgetrokken wenkbrauw lees. Je voldoet op deze manier namelijk echt aan een vooringenomen christen die voor niks openstaat (tenzij het een grappige opmerking van je is natuurlijk, beter zet je er dan een smilie achter :))

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Helemaal mee eens.

Er bestaan trouwens ook zat homo's onder de moslims etc, alleen die worden gelijk gestenigd als ze er voor uit komen (bij wijze van spreken dan) dus daar hoor je niet zoveel over.

En ik ben geen moslim/boedist, dus ik kan er verder weinig over zeggen |:-

Laat die homo's lekker trouwen (het is toch nog steeds geen officieel huwelijk ofwel?). Daar hebben wij toch geen last van?

Zolang ze niet openlijk voor mij gaan lopen bekken vindt ik het best, want dat vind ik toch niet zo'n heel prettig aangezicht....:+

18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Is goed, maar dan moeten hetero stellen dat ook niet voor mijn neus doen. Dat is voor met zo'n ervaring als voor jou.

(als in: DUH, dit soort opmerkingen zijn zo belachelijk, hoe grappig je het ook bedoeld, sorry dus dat ik je er ff tussen uit pik)

En voor de bijbelquoter, ik ben je naam ff kwijt: wow, 2 hele zinnen! toe maar... Nee, daar zou ik ook miljoenen mensen op veroordelen zonder ze te kennen. Kan iemand me uitleggen hoe een god die naastenliefde als hoogste prioriteit heeft het niet toestaat om mensen gewoon te laten houden van wie ze willen houden.

19. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Btw, jaguar, de discussie ging in eerste instantie over het christelijk geloof aangezien dat nog steeds de staatsgodsdienst is hiero. Maar ik wil het best over de islam hebben, hoor. Komt ie: In de islam is het 10x zo erg.
    Tevreden? Kom maar op met die aanslag...

20. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het boeddhisme en de Islam er ook nog bij wilt halen lijkt het alsof het christendom nog redelijk goed bezig, christenen keuren het alleen af maar bij de Islam wordt je als je openlijk homo bent gelijk ter door veroordeeld (toch?)

Deel Deze Pagina