1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Volgt er hier iemand een economische opleiding en die bedrijfsadministratie heeft?

2. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Hopelijk weet iemand het snel, want ik heb hier morgen een toets van.

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb wel M&O gehad en ik weet dat er een bepaald hoofdstuk is die dat soort vragen beantwoord. Heb je toevallig InBalans als methode?

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik.

5. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Nee ik heb percent.

6. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een voorbeeldvraag die er op lijkt met een antwoord? Volgens mij is het niet zo'n moeilijke vraag, maar ik snap niet precies welke interest ze bedoelen.

7. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Dat is het dus.. ik weet ook niet welke interest ze bedoelen. En zo een opdracht staat niet verder in het boek.
    Die Klerks leent ze toch geen geld, dus er is sowieso geen sprake van interest toch? Alleen sprake van korting.

8. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Tenzij ze bedoelen de interest die hij berekend om het bedrag weer op 100% te krijgen. Dus bij 5% korting 5/(100-5)*100= 5,3% interest per maand. Dat is wel erg overdreven voor een maandrente.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je de klant op zo'n manier korting geeft wordt dat intrest genoemd.

10. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Maar interest is rente. Dus het lijkt me sterk dat als iemand korting geeft de klant juist een bedrag extra moet betalen.

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is intrest en niet interest btw ;-) Ik weet ook niet waarom, maar dat wordt gewoon intrest genoemd. De soms komt er gewoon op neer hoeveel procent korting hij geeft op maandbasis, er is in ieder geval een formule waar je dat mee kan uitrekenen. Als ze dat vragen lijkt het me héél sterk dat dat niet in je theorie boek staat trouwens!

12. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Ik heb het nog een keer nagezocht, en het staat er echt niet in.

13. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Het is gewoon interest..

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Rente, intrest, interest, het kan alledrie, wijsneuzen :+

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe master accountancy :9
    maar ik vind de hele vraagstelling onduidelijk en het lijkt me eerder dat ie niet klopt dan dat je er een zinnig antwoord op kunt geven.
    Zo kun je rente per dag/maand/jaar hebben
    en korting heeft niks met rente te maken.

16. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Naja, het klopt blijkbaar gewoon niet. Toch bedankt dat jullie mee hebben gedacht!

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Waar studeer je? Ik doe namelijk HBO accountancy in Utrecht. Maar zoals ik het uit zijn vraagstelling kan opmaken is het van belang om te kijken welk percentage rente/korting hij krijgt. Ik kan me het me namelijk herinneren dat ik zo'n vraagstelling ook heb gehad, dat er een bepaalde formule voor is en dat ik het toen uitgelegd heb gekregen als dat je een soort krediet krijgt/geeft wat te vergelijken is met rente die je bij een bank zou krijgen ofzo. Het is al een paar jaar geleden dus 100% zeker weet ik het niet.

Heb jij toevallig ook verstand van het verwerken van een consolidatie in de boekhouding en de bijbehorende journaalposten daarvan? Ik heb daar morgen een tentamen over, ik snap de ballen er niet van en eigenlijk zoek ik gewoon een schema die ik in m'n hoofd kan stampen voor de eliminatieposten/correctieposten die je moet doen bij downstream en upstreamsales bij intercompanytransacties...

18. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    oef daar vraag je ff wat 8)8)
    je moet daar eigenlijk zoveel mogelijk opdrachten van gaan maken zodat je de logica gaat zien, want het gaat uiteindelijk wel op dezelfde manier, maar volgens mij waren het zoveel soorten consolidaties dat het wel ff duurt. Anders maar gewoon voorbeeldsommen uit je hoofd leren, dat je iedergeval weet welke stappen je moet maken en welke posten je nodig hebt. Je krijgt toch vaak losse punten voor delen van die vragen.
    Ik weet nog wel dat het heel lastig was en ben het nu ook helemaal kwijt :9

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja ik heb niet zoveel uitgevoerd dit blok dus veel sommen oefenen voor morgen gaat m niet worden haha! Gelukkig bestaat er nog notefolio (ja ja ik weet dat het niet integer is maar ik wil die toets halen :p)

Werk je toevallig ook al bij een kantoor of is het een fulltime master? En wil je AA of RA worden?

20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik deed dit jaar fulltime master, ben nog paar weken met m'n scriptie bezig en dan is het klaar. Volgend jaar post-master RA.

Laatst bewerkt: 22 jun 2011

Deel Deze Pagina