1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Post anders even een voorbeeldvraag om te laten zien welk deel van kans berekenen je bedoelt.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zo heel veel anders wordt het niet. Alleen komen en meer modellen en variabelen bij :)

Krijg je het ook op school of wil je het jezelf helemaal aanleren?

Ik (en een hoop anderen hier denk ik) kan je wel helpen met het oplossen van opgaven, maar daar heb weinig aan als je het elementaire deel niet snapt.

Kun je misschien aangeven wat je wel en niet snapt?

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Het is niet enorm groot, maar wel groot genoeg om een heel apart vak over te geven (wat natuurlijk ook gebeurt). Dan is het toch wel handig aan te geven welk onderdeel je precies bedoelt.

4. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    3x2^2 + 6x = 3x (x + 2)

Kan iemand mij uitleggen waarom het dikgedrukte antwoord het antwoord is. :+

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Die 2 achter die x hoort daar volgens mij niet?

Maar 3x (x + 2) = 3x * x + 3x *2 = 3x^2 + 6x

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    idd, misschien een spelfout in je boek? 3x^2 + 6x = 3x(x+2)

7. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. :):)

8. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Iemand die hier goed is in de Nederlandse taal? Ik heb namelijk een artikel geschreven voor het vak: adviseren. Deze bestaat uit vier pagina's (A4 formaat), maar ik ben er vreselijk slecht in.

Zit in het laatste jaar van mijn HBO studie en nu beginnen ze opeens met zeiken over de Nederlandse taal. Er mogen max 3 taalfouten inzitten. Het moet klaar zijn voor donderdag.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil er wel naar kijken. Moet foutloos schrijven voor m'n studie (rechten) en is altijd één van mijn sterkste punten geweest.

Trouwens: echt spelfouten of ook dingen als interpunctie, zinsopbouw, verbanden tussen zinnen etc?

Laatst bewerkt: 16 jan 2012
  10. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Voornamelijk spelfouten en zinsopbouw. Maar als je dat eerste (spelfouten) zou willen doen, ben ik al blij :) Het helpt altijd.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja geen probleem.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Heeft iemand toevallig een exemplaar liggen van 'Boekhouden Geboekstaafd'?

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Jup, deel 1.

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Jep, ik ook. Ik wil hem wel verkopen aan je? :+

(Heb er wel een beetje koffie overheen gegooid maar dat merk je amper, dat verreken ik wel in de prijs :+)

Of wou je hem niet kopen? :9

15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Vraag me ook af of hij hem nu wil kopen, of er een vraag over heeft. :+

16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom is het nationaal product tegen factorkosten gelijk aan de som van de toegevoegde waarden van bedrijven en overheid tegen factorkosten?

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand die een samenvatting/uittreksel heeft van Grondslagen van Corporate Governance?

18. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Iemand die deze voor me op zou kunnen lossen? Ik moet de theorie weten maar als ik een opgelost voorbeeld erbij heb in dezelfde vorm als de stof leert het een stuk makkelijker :) Dankuwel alvast!

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Edit: Oh, wacht. Ik lees niet goed. Je moet juist ten opzicht van de y-as vermenigvuldigen, my bad. :+

Denk eens na, wat gebeurt er als je de grafiek ten opzichte van de y-as met 1/3 vermenigvuldigt? Dan is de x-waarde bij de bijbehorende y-waarde dus 3 keer zo klein. Hoe kan je dit in je formule aanpassen?
    Als de x bij bijbehorende y dus 3 keer zo klein moet zijn, dan moet je voor elke x in je formule 3x nemen om op de goede y uit te komen. (Of voor elke x moet het 3 keer zo hard in de y richting gaan, dus voor dezelfde y -> x = 3x)
    Dit geeft dus g(x) = -4(3x)^2-2(3x)-5 = -36x^2 - 6x - 5.

20. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Wauw. 8) Zo zie je maar dat als iemand het gewoon uitlegt het een stuk simpeler wordt :+ Tnx!

EDIT: En deze ook misschien? O-) Het is waarschijnlijk supersimpel maar ik heb geen theorie of boek oid voor m'n neus liggen dus het is echt latijn voor mij (ookal heb ik het 4 jaar geleden ook al gehad).

Laatst bewerkt: 2 feb 2012

Deel Deze Pagina