1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    :) heb ik ook meestal. Als er iets fout is, dan is het meestal het meest eenvoudige |:-

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Gisteren ook een standaarddeviatie/normale verdeling/z-score/t-score toets gehad, ik hoop maar dat ik een voldoende heb, wat een klotetoetsen zijn dat 8)

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Econometristen/economie studenten hier?

Heeft iemand een idee hoe ik twee regressies (gewoon OLS) kan vergelijken om te constateren of er een van de twee beter is? Ik heb 2 verschillende tijdperiodes, in beide zelfde soort data/variabelen. Ik wil er dus achter komen of er een verschil is tussen beide tijdperiodes. Kan dit alleen maar beredeneerd worden met R²/DW-stat/F-value etc, of is er ook een test voor? De beredenering vind ik niet hard genoeg haha

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zometeen statistiek toets en snap zowat alles behalve 1 simpele opgave8).

In een groep zitten 4 Utrechtenaren , 5 Rotterdammers en 6 Amsterdammers. In totaal dus 15 personen. Er wordt een commissie gekozen van 3 personen. VOor deze commissie geldt dat de volgorde van de leden in de commissie niet belangrijk is.

A) Op hoeveel manieren kan men de commissie van 3 personen kiezen uit de groep van 15 personen.

Nou dat is dus (15) = 455 , maar hoe reken ik dit auto op een normale (niet grafische) rekenmachine (:cool:

Kom er gewoon niet uit, heel debiel. Dat terwijl ik de moeilijkere opgave wel gewoon goed snap.

5. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Ik had zelf altijd een Casio dus ik weet niet of dit voor je opgaat, maar volgens mij was er bij shift > stat een optie genaamd NCr en die kun je gebruiken. Dat is ook waar de faculteit staat. (!)

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    nCr dat was het inderdaad, held!

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik had weer eens voor de 2de keer op rij een 4,6 voor Statistiek, wat een graftoets is het ook :emo:

Nouja, dan maar weer proberen volgende week :emo:

3de keer dit jaar :lol:

8. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    p nCr n (combinatie van n uit p)= n!/(p!(n-p)!) is de achtergrond van die toets als dit hem kan helpen ;)

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    aaaargh.

Twijfel serieus of ik nog moet pogen mijn scriptie af te ronden komende week. Heb er absoluut geen vertrouwen in dat het voldoende is en ben er zelf totaal niet tevreden over.

Ook denk ik niet dat ik het beste uit mezelf kan halen als zou het uiteindelijk net voldoende zijn en ik knal gelijk door met een master na de zomer.... Denk er dus over mijn Bsc scriptie een jaar uit te stellen, en dan komend jaar werken/extra vakken volgen/een veel betere basis leggen voor mijn scriptie.

Iemand die al zo ver is en er ervaring mee heeft? Vooral met het gevoel dat het altijd wel aardig voortvarend is gegaan, maar dat je bij aanvang van scriptie totaal clueless en motivatieloos bent? |:-

edit: Heb wel besloten inmiddels.

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yeah toetsweek is lekker gegaan, 5/7 toetsen gehaald.

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik ga toch nog maar verder met mijn scriptie komende dagen, ik zie wel of het een voldoende wordt. Had echt een inzinking vanmorgen :+

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ben me wat aan het voorbereiden op een tentamen Computer Organisation, maar heb even geen idee wat ze hier nou precies doen bij aantonen van correctness van het Booth algoritme voor negatieve multipliers:

Code:
    To demonstrate the correctness of the Booth algortihm for negative multipliers, 
    we use the following property of negative-number representations in the 
    2's complement system: Let the leftmost 0 of a negative number, X, 
    be at bit position k, that is,

X = 11...10x(k-1)...x(0)

[B]Then the value of X is given by 

V(X) = -2^(k+1) + x(k-1) * 2^(k-1) + ... + x(0) * 2^0.

The correctness of this expression for V(X) is shown by observing that if X is 
    formed as the sum of two numbers

11...100000...0
                        + 00...00x(k-1)..x(0)
                        --------------------
                     X = 11...10x(k-1)...x(0)

then the top number is the 2's complement representation of -2^(k+1).[/B] 
    The recoded multiplier now consists of the part corresponding to the 
    second number, with -1 added in position k+1.

Waarom gebruiken ze die -2^(k+1)?

Matrix zal het vast wel kunnen uitleggen. :+

Edit: Volgens mij heb ik het al door. X is duidelijk met de 0 op plaats k. Je zou X dan kunnen krijgen door twee getallen op te tellen (-32 + 2 geeft bijvoorbeeld de multiplier 30). Het bovenste getal is inderdaad de negatie van 2^(k+1) in 2's complement met sign extension. En dan laten ze dus zien dat het inderdaad correct is dat deze twee getallen bij elkaar opgeteld weer de multiplier X geven. Dus nu kan je de multiplier in Booth's ook schrijven met een -1 op de plek k+1 en enen op de plekken waar het tweede getal enen heeft staan. Dit laatste klinkt wat vaag, maar degene die bekend is met Booth's zal het wel begrijpen. :+

Am I right or am I right?

13. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Iemand die mij kan helpen met deze kansberekenings som?

er zitten 850 enveloppe in een bak, 30 daarvan bevatten elk 10 euro.
    de overige zit niets.
    De 1e deelnemer trekt 5 enveloppen.
    Hoe groot is de kans op 0, 10 en 20 euro?

want ik kom er totaal niet uit.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet zeker of het juist is maar de kans dat je 5 enveloppen trekt die bij elkaar opgeteld 0 euro bevatten betekent dat je:
    (820/850)*(819/849)*(818/848)*(817/847)*(816/846) = 83.519 procent kans hebt om deze combinatie te trekken.

Immers de kans dat je uit de 850 enveloppen 1 envelop trekt met 0 euro is 820/850, en er telkens een envelop minder is.

15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Die klopt, en ik heb de antwoorden allemaal ook, alleen hoe ze erop komen staat er nooit bij.
    want hoe ik nu op 10 of 20 uit moet komen snap ik echt niet.

16. Victor.

Victor. Fight Club is Closed

Leuk Bevonden:
    0
    Kansberekening... :'-(

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Snap je de manier waarop ik heb berekend hoe men komt tot 5 enveloppen met allemaal 0 euro?

Als je het even op een andere manier bekijkt.
    Je hebt 2 bakken.
    Bak A met 820 enveloppen met 0 euro
    Bak B met 30 enveloppen met 5 euro
    Bij elkaar dus 850 enveloppen
    Om tot een totaal van 5 euro te komen zou dus betekenen dat je 1 envelop uit bak B pakt en 4 uit bak A. De volgorde waarin dit gebeurt maakt niet uit. Immers: 5+0+0+0+0 geeft dezelfde uitkomst als 0+5+0+0+0.

18. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ja, want er word telkens 1 uitgepakt, maar in verhouding blijft de enveloppen met de prijzen hetzelfde, telkens 30 minder.
    Maar hoe je het toemoet passen bij de andere, al sla je me dood :9

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor die 5 euro moet je het zien als.
    Wat is de kans dat je 1 envelop uit bak B pakt en 4 enveloppen uit Bak A? De som van de inhoud is dan immers 5 euro.
    Het maakt niet uit of je als volgorde BAAAA of ABAAA pakt (of AAAAB etc.), de uitkomst is immers hetzelfde. Reken maar na:

(30/850)*(820/849)*(819/848 )*(818/847)*(817/846)=
    3.070563813609 %
    (820/850)*(30/849)*(819/848 )*(818/847)*(817/846)=
    3.070563813609%

(de eerste berekening is dus BAAAA en de 2e is ABAAA, de uitkomst blijft hetzelfde :b:)

20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hmm, volgens mij is de kans op vijf euro veel kleiner aangezien er 30 enveloppen gevuld zijn met 10euro en 820 met niks. :+

Deel Deze Pagina