1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zender--->Boodschap--->Ontvanger

Waar moet je een analyse van doen dan, een brief, huisstijl, bedrijf, massacommunicatie? Ik noem maar wat op maar "communicatie analyse" lijkt me iets wat op veel verschillende soorten van communicatie kan worden toegepast.

@Matrix
    -Je hebt praktijkervaring opgedaan
    -Terugkijken en overzien:
    >Wat is er gebeurd? Wat gaat goed, wat gaat fout?
    >Hoe zou ik het beter kunnen aanpakken?
    -Strategie bepalen:
    >Waarom ga ik het aanpakken en hoe ga ik dat doen?
    >Wat wil ik bereiken?
    >Waar wil ik op letten?
    >Wat wil ik uitproberen?
    -Opnieuw praktijkervaring opdoen
    -Analyseren
    >Wat is er gebeurd?
    >Wat was er belangrijk?
    >Wat was het kern van het probleem?
    -Nieuwe strategie bepalen
    >hoe zou ik het (nog) beter kunnen aanpakken?

Je kan ergens vermelden wat je competenties zijn en waar je aan moet werken om de volgende fase van je school/werk goed te doorbrengen.
    Ervaringen etc, maar inderdaad het kan erg naar zijn om je eigen stuk weer te doorlezen als je elke zin met "ik" begin.

Schema ertussen gooien wat je positieve, negatieve eigenschappen zijn,
    Waar je aan gaat werken/direct mee moet stoppen, mee doorgaat. Anders bij vrienden en familie navragen wat zij jouw goede/slechte punten vinden.
    Hopelijk helpt het.

Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Kan iemand mij vertellen wat Albert Einstein nou precies heeft bedacht/uitgevonden? Ik zie allemaal theorieën op Wikipedia staan, maar begrijp er niet zo veel van.

3. Seh

Seh Guest

Zo ontzettend veel.. Ik zou de wiki er toch maar bij pakken, als je echt geïntresseerd bent zou ik dus http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein hier klikken en naar het kopje ''Werk'' gaan, daar staat een korte samenvatting van zijn werk. Onderwerpen als deze kun je niet als hapklare brokjes voorgetypt krijgen, je moet zelf initiatief tonen als je zulke dingen wil begrijpen. Succes. :thumbs:

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    de Relativiteitstheorien , daaruit afgeleid de relatie tussen massa en energie(E=mc²) en het foto-elektrisch effect zijn de dingen waar hij vooral bekend van is.

Maar zoals hierboven kan je inderdaad beter op de wiki even kijken.

5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb ik uiteraard al de hele dag openstaan, maar het is vrij lastig. :eek:
    Die was ik ook tegengekomen, maar hoe leg je dat goed uit aan een klas in 10 zinnen, als ik het zelf nauwelijks snap...

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  6. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Als het een natuurkundige spreekbeurt moet zijn:

Albert Einstein is vooral beroemd geworden door zijn relativiteitstheoriën. de "Algemene relativiteitstheorie" en de "Speciale relativiteitstheorie". uit de laatste is de meest bekende formule van de natuurkunde ontstaan: E=mc². deze formule laat zien dat een klein beetje massa een gigantische hoeveelheid energie oplevert; dit komt door de c: die staat voor de lichtsnelheid(=3*10^8 m/s). dit principe wordt tegenwoordig nog toegepast in kernreactors.

Hoewel dat zijn bekendste theorieën zijn, heeft hij de nobelprijs gewonnen met het foto-elektrisch effect: Het foto-elektrisch effect is het verschijnsel dat elektronen, die niet zo sterk gebonden zijn aan een atoom, loskomen nadat ze voldoende energie opnamen van een invallende lichtgolf.

Ook heeft Albert Einstein vaak samengewerkt met andere wetenschappers aan onderzoeken; zoals het onderzoek met de Nederlands natuurkundige Wander de Haas aan de bewegingen van een elektron. Het laatste gedeelte van het leven van Einstein besteedde hij aan de Unificatie-Theorie; deze theorie wilt alles met elkaar verenigen. deze theorie heeft hij nooit af kunnen maken, hij is tot zijn dood er aan blijven werken.

Evt. fouten voorbehouden.:+

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uitleggen aan een klas? Leraar op een basisschool? Dan zou ik focussen op belangrijke conclusies zoals dat je niet sneller kunt reizen dan het licht. Dat zijn dingen die enigzins inzichtelijk zijn voor kinderen,

8. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Leeftijd: 14 ;)

Maar nee, 't is voor een presentatie op school, met geschiedenis.

@mattiejj, super bedankt voor de 'simpele' uitleg, ik zal het even goed doornemen, en het dan gebruiken.

Enne, E=mc² spreek je toch uit als: E is mc tot de 2e macht?

9. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    of E= M maal C kwadraat.

10. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb even je stukje doorgelezen mattiejj, en je hebt het echt super uitgelegd, bedankt. Alleen snap ik het foto elektrisch effect nog niet zo...

Ook had ik gelezen dat Einstein in 1926 een nieuw soort koelkast had uitgevonden. Deze was zo speciaal omdat hij geen elektriciteit nodig had, maar alleen een warmte bron, zoals kolen. Klopt dit?

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Een koelkast op kolen.. klinkt heel apart. :+

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Vast wel, maar aangezien ik er nog nooit van gehoord heb, zal het waarschijnlijk weinig bijzonder zijn.
    Hij heeft veel meer bereikt op het fundamentale vlak dan echte uitvindingen.

13. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Het foto-elektrisch effect is simpel uitgelegd: als een lichtstraal met een hoge frequentie(dus veel trillingen per seconde) op een metaalplaat valt kan er stroom worden opgewekt,doordat de elektronen "wegschieten" van het metaal.

14. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Super, bedankt voor je hulp.

15. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  16. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou lettertype veranderen, vind ik persoonlijk niet zo ´´ mooi? ''

17. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor school bezig, iemand mening geven over de onderstaande stelling?

Het vraagstuk met betrekking tot georganiseerde misdaad binnen de Europese Unie. Is een strenger gemeenschappelijk beleid wenselijk en hoe gaat dit de onderlinge verwevenheid van de criminele organisaties tegen?

18. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Wil je een mening puur over de stelling opzich, of een inhoudelijk verhaal wat de stelling moet beantwoorden?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Punt 1: het is geen stelling...

Het stuk 'hoe gaat dit de onderlinge verwevenheid van de criminele organisaties tegen?' is geen stelling + het doet al vermoeden dat het beleid wenselijk is... In ieder geval is het waarschijnlijk dat de maker van deze stelling al in gedachte heeft dat hij voor de stelling 'is een strenger gemeenschappelijke beleid wenselijk?'

20. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nvm it, was niet zo'n hele belangrijke vraag.

toch bedankt.

Deel Deze Pagina