Zender--->Boodschap--->Ontvanger
Waar moet je een analyse van doen dan, een brief, huisstijl, bedrijf, massacommunicatie? Ik noem maar wat op maar "communicatie analyse" lijkt me iets wat op veel verschillende soorten van communicatie kan worden toegepast.
@Matrix
-Je hebt praktijkervaring opgedaan
-Terugkijken en overzien:
>Wat is er gebeurd? Wat gaat goed, wat gaat fout?
>Hoe zou ik het beter kunnen aanpakken?
-Strategie bepalen:
>Waarom ga ik het aanpakken en hoe ga ik dat doen?
>Wat wil ik bereiken?
>Waar wil ik op letten?
>Wat wil ik uitproberen?
-Opnieuw praktijkervaring opdoen
-Analyseren
>Wat is er gebeurd?
>Wat was er belangrijk?
>Wat was het kern van het probleem?
-Nieuwe strategie bepalen
>hoe zou ik het (nog) beter kunnen aanpakken?
Je kan ergens vermelden wat je competenties zijn en waar je aan moet werken om de volgende fase van je school/werk goed te doorbrengen.
Ervaringen etc, maar inderdaad het kan erg naar zijn om je eigen stuk weer te doorlezen als je elke zin met "ik" begin.
Schema ertussen gooien wat je positieve, negatieve eigenschappen zijn,
Waar je aan gaat werken/direct mee moet stoppen, mee doorgaat. Anders bij vrienden en familie navragen wat zij jouw goede/slechte punten vinden.
Hopelijk helpt het.
Laatst bewerkt: 13 feb 2011