1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een overrated film is dat zeg. 8)

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Overrated? Nah, is gewoon een goede film.

3. Seh

Seh Guest

Dat weet ik ook wel, maar dat kan je een leraar niet uitleggen. Althans, dat werkte bij mij nooit. 8)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ze voorzien mij van m'n ouwe dag.
    Zo, goedgepraat! :+

5. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Lord of War is imo een ok film met de beste intro ever _O_

[yt]9d0d6qgsvTw[/yt]

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    De soundtrack maakt het af. :thumbs:

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Thanks, was iig gewoon om even voor te lezen voor de klas. Maja, heb het gehad iig.

8. EagleScream

EagleScream Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok kan iemand een beetje helpen bij mij betoog over ongezonde mensen dat die meer moeten betalen, ik heb nu dit:

In 2009 is er ruim 3miljard euro betaald aan de zorgpremie, en elk jaar word dit weer meer. Dit komt omdat mensen steeds ongezonder gaan leven, ongezond eten, veel drinken, roken en weinig bewegen. Het aantal mensen met overgewicht is van 1987 tot 1997 met 35% toegenomen. Hierdoor ontstaan er hoge kosten in de zorgpremie, omdat vele dure ziektes een gevolg zijn van ongezond leven. Zoals hart en vaat ziektes en kanker. Deze hoge kosten worden over iedereen gelijk verdeeld, dat is de solidariteit die we in Nederland hebben. Iemand die meerdere keren per week sport gezond eet, die moet het zoveel betalen als iemand die elke dag een pizzaatje laat bezorgen en verder de hele dag zit te zuipen. Terwijl die ongezonde mensen over het algemeen veel meer kosten. Is het dan niet logisch dat die mensen ook meer betalen? Ik ben van mening dat mensen met een ongezonde levensstijl meer zorgpremie moeten betalen.

Mensen die gezond leven, hebben er genoeg van dat ze elke maand toch zoveel geld kwijt zijn. En er kan in de zorg nog heel wat geld bespaard worden. Zo vertelde een oncoloog, dat 70% van zijn onderzoeken, medisch overbodig waren. Nog een ander voorbeeld is dat sommige mensen als een kasplantje in leven worden gehouden, terwijl ze dat helemaal niet willen. Wel gaat het erg moeilijk worden om te controleren wie er gezond leeft en wie niet, je kan geen mensen bespioneren om te kijken hoe ze leven,Waar zet je de grens tussen gezond en ongezond. Moet iemand die gehandicapt is ook meer betalen? Moet iemand die onder veel stress werkt ook meer betalen? Dit zijn moeilijke gevallen waarbij eigenlijk geen grens getrokken kan worden. Wat je wel kan doen is accijns heffen, en dat is ook gebeurt op tabak en alcohol, misschien moet er ook maar accijns worden geheven op voedsel uit de snackbar. Daarnaast is het wel uitvoerbaar om mensen korting geven op hun zorgpremie. Bijvoorbeeld wanneer mensen kunnen aantonen dat ze gezond leven, je zou kunnen aantonen dat je op een sport te zit, zo word het voor gezonde mensen goedkoper, en de ongezonde mensen worden hiermee gestimuleerd om te gaan sporten. Tevens zou je mensen die al lange tijd geen gebruik hebben gemaakt van de zorgpremie, korting kunnen geven op hun volgende jaar.

dat was 2 minuut 46 seconde vertellen en ik moet 5.
    dus weten jullie nog iets wat ik toe kan voegen?

9. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap hier geen zak van, kan iemand helpen?

Wat is de eerste laag van dit gedicht?
    Wat is de tweede laag van dit gedicht?

10. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    De dichter maakt wel een goed punt.

11. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    In plaats van grappig te zijn kan je mij ook misschien helpen. :)

12. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Herp derp, ik probeerde niet grappig te zijn.

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Dan moet je ietsjes duidelijker zijn. :+

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vroegah was niet alles beter zegt ie. Denk dat de laatste 3 regels de tweede laag voorstellen en de eerste 4 de eerste laag, maar geen idee.

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb morgen een proefwerk wiskunde A. Ik moet een groeifactor kunnen berekenen en deze ook kunnen omzetten naar bijvoorbeeld de groeifactor per uur. Ik probeer dus wat oefeningen te maken uit het boek en nu zit ik ergens vast.

Iets groeit met een percentage van 40% per week. De groeifactor per week is dus 1,40. Nu moet ik kunnen berekenen wat de groeifactor per dag is: 1,40^1/7 lijkt mij dus. Dan kom ik uit op 0,2. In het antwoordenboek staat dan dat het percentage per dag 4,9% is. Mijn berekening klopt dus niet terwijl ik volgens mij wel alles goed gedaan heb. :confused:

16. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb geen idee, maar ik heb 4,9x7 gedaan. En dan krijg je 34,3. Is dat correct kijkend naar je opdracht?

17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Even kijken of ik het nog weet:

Stel iets heeft een groeifactor van 1,5 per week. Met een startpunt van 5 is het dus in een week gegroeid naar 5x1,5=7,5
    We hebben dus een verschil van 2,5 per week, nl. 7,5-5
    Per dag is er dus een verschil van 2,5/7 = ong. 0,357
    Dat betekent dat op dag 1, een groote hebben van 5, en op dag 2 hebben we een groote van 5,357.
    5,357/5=1,143 (dag 2 / dag 1 = groeifactor)

De groeifactor per dag is dus 1,0714.

Volgens mij klopt het zo, probeer maar uit met jouw waarden.

wacht, dit klopt niet. geef me een momentje....

Ah fuck it, wiskunde is te ver afgezakt. Als iemand het wil verbeteren, ga je gang, ik kom er iig niet uit.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
  18. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt (1.40^1) /7 gedaan. Je moet de haakjes bij een breuk als macht goed neerzetten.

1.4^(1/7)=1.049~ =groeifactor van 4.9%

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Jezus, niet zo moeilijk denken 8)

20. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het op m'n mobiel en ik kom nog gewoon goed uit:+

1.4^(1/7) = 1.0492, dus 4,9%