1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

1. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Hallo voor school dien ik te kunnen werken met excel.
    Hierbij heb ik een aantal vragen:
    1. Hoe bereken ik de spreidingsbreedte?
    Ik weet dat het moet met de MAX en MIN. De spreidinsbreedte bereken je met MAX-MIN. Het probleem is echter dat als ik Max heb uitgerekend ik het niet kan verminderen met MIN. Ik krijg dan een melding dat de formule niet klopt?

2.Waardoor wordt het verschil veroorzaakt tussen de mediaan en het gemiddelde van de variabele X?
    De mediaan van X is 12 en het gemiddelde 11.1

3. Wat zijn liggings en spreidingsmaten?

Ik hoop dat iemand hierop een antwoord kan geven alvast bedankt!

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij ff handje opweg helpen?

Ik moet voor recht, van het onderwerp Faillissementsrecht en Burgerlijk procesrecht 10 toetsvragen + een casus bedenken(20 toetsvragen en 2 casus dus).

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mediaan is de middelste waarde in een geordende reeks.
    Gemmiddelde is wat de naam zegt. Alle getallen opgeteld en dan gedeeld door het aantal getallen.

4. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    al gelukt

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38

Klopt dit? Want het klinkt IMO niet erg logisch. :+
    Gaat over het Prisoner's dilemma trouwens.

Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  6. TobiasBB

TobiasBB "Great banter"

Leuk Bevonden:
    198
    Ja, zo klopt het volgens mij. Heb dit ook gehad met economie, en daar was het soms ook niet erg logisch maar het klopte wel.

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Aha de welbekende Prisoner's dilemma. Klopt wel ja.

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit heeft te maken met verwachtingswaarde, vaak aangeduid met E of E[x] (extpected value of x).

Je moet een beslissing maken op basis van verwachte winst en niet slechts de winst. Dat betekent dat je de winst vermenigvuldigt met de kans dat die situatie optreedt.

Iedere situatie is hier even waarschijnlijk. De kans dat iemand zwart kiest is 0,5 en voor rood ook.
    Stel speler 2 kiest zwart, dan wint hij of 8 of niets, afhankelijk van wat speler 1 gedaan heeft Beide situaties komen met een kans van 1/2 voor, want dat is de kans dat speler 1 rood of zwart koos.
    Daarmee is de verwachte winst als speler 2 zwart kiest E = 1/2*8 + 1/2*0 = 4.
    Als speler 2 rood kiest, wint hij of 10 of niets: E = 1/2*10 + 1/2*0 = 5.
    Rood kiezen is daarom waardevoller!

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik moet een invoerscherm maken voor een fictief meubelfabriek (Fryslan Furniture BV :+) in Excel of Word.

E:

Hier de opdracht beschrijving :'-(

h.maak op een correcte en keurige wijze een invoerscherm (in Word of Excel); zoals op b.v. pagina 55,184, 190

Doe dit voor het opslagproces:

a.voor de ontvangen goederen
    b.oor de te transporteren eindprodukten (op basis waarvan een orderpicklijst kan worden gemaakt)

Toelichting:

Maak deze invulformulieren bedrijfsspecifiek, dus toegepast op het casusbedrijf; bedenk zo goed mogelijk welke informatie je allemaal wilt hebben mbt het proces en welke dus op het formulier moet komen te staan.

Geef per formulier ook aan welke invoercontroles er op welke velden op het formulier komen en waarom dat moet.

Een voorbeeld bij een klachtenformulier is b.v.:
    De datum van de klacht moet later zijn dan de leverdatum
    Het invoerveld van het soort klacht bestaat uit 3 mogelijkheden die met de muis worden gekozen (b.v. klacht over leverdatum, klacht over de kwaliteit van produkt en klacht over juistheid van de geleverde goederen (is het juiste product geleverd).

Geef aan welke documenten en/of bestanden hierbij geraadpleegd moeten worden.

Doe dit voor het opslagproces:

c.voor de ontvangen goederen
    d.voor de te transporteren eindprodukten

--------

Hoe moet ik dit in godsnaam doen 8)

10. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik ben bezig met een Economie opdracht, en ik kom ergens niet uit. Het gaat over een man die de zaak van z'n pa wilt overnemen, maar niet zeker weet of het wel slim is. Hij heeft 3 voorwaarden en daaruit moet ik hem advies geven.

Voorwaarde 2 snap ik niks van: ''Leo (die gozer die de zaak wilt overnemen) wil een 'rente' van 7% per jaar over het eigen vermogen dat hij in de zaak steekt. De nettowinst moet daartoe toereikend zijn.''

Wat hij in de zaak steekt is dus 40.000 euro. Wat bedoelen ze met die rente, en wat met die nettowinst/toereikend?

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    7% over die 40.000. En met toereikend wordt bedoelt, houdt de winkeleigenaar dan nog wel geld over? Worden de kosten dan niet hoger dan de baten?

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Toereikend snapte ik dus niet, bedankt!

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zag laatst hier of in het funny pics topic een plaatje waarin werd uitgelegd hoe je een deadline kan uitstellen door een verkeerd document op te sturen want niet open kan.
    Kan iemand mij daarmee helpen? I'm not gonna make it..

14. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Open een bestand in kladblok wat geen tekstbestand is (neem bijvoorbeeld een mp3-bestand). Je krijgt dan een heleboel vreemde tekens, sla dit op als een een tekstbestand (met natuurlijk een voor de opdracht logische naam) en stuur die op.

(Ik ben natuurlijk niet aansprakelijk voor de gevolgen:9)

15. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb de naam van me mp3 aangepast maar boven aan kladblok staat nog wel de naam van het nummer in de bovenste regel, dit kan de docent niet zien toch?

16. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Euh.. Als het in de tekst staat, zou ik die regel even weghalen. Als de docent het opent, kan hij immers ook die regel zien.

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Thanks, alleen mijn lerares zei dat het fout was omdat de kans niet 0.5 is, zou wel een ingewikkeld antwoord hebben waarom het niet zo is? :+

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Weet ik veel, ik heb de opdracht niet gezien, alleen jouw oplossing. Wellicht dat ergens in de opdracht iets over de kansverdeling stond. :) Daarnaast is er altijd de discussie welke kans je neemt! Ik spreek over de marginale kansverdeling P(X=x) en niet over conditionele of joint. Dat betekent dat ik de aanname doe dat je wil bepalen wat je verwachte winst is, zonder dat je iets weet over de keuze van de andere speler. Daarmee zijn de keuzes van speler 1 en 2 onafhankelijk. Dat leek mij logisch, gezien het een beetje het idee heeft van een gameshow, maar misschien schrijft de opdracht wel wat anders voor. De kansverdeling verandert als je voorkennis hebt en als je die kennis gebruikt, verandert automatisch de verwachtingswaarde mee. Maar het idee van een beslissing maken op basis van beoogde winst maal de kans op die situatie blijft overeind.
    Zij ze toevallig wat het wel was?

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik wil kristallen maken voor mijn PO (praktische opdracht) voor scheikunde, waar elke VWO5-leerling een onderwerp voor moet verzinnen en 20 uur aan moet besteden in het laboratorium.

In een scheikundig boek wat ik thuis heb liggen staat dat je op het begin een beetje verdund zwavelzuur of een oplossing van natriumwaterstofsulfaat toe moet voegen om er voor te zorgen dat de stof die moet gaan kristalliseren niet gedeeltelijk (klein gedeelte) ontleedt. Nu vraag ik me af, wat voor 'soort' zwavelzuur of natriumwaterstofsulfaat moet ik toevoegen? Hoeveel molair, en hoe kan ik hier achterkomen?

Dit staat er:
    "In de eerste plaats moet je een verzadigde oplossing van aluin maken. Dit kun je op twee manieren doen. Je kunt wat aluin met water in een bekerglas verhitten en daarna de oplossing afkoelen. Je kunt ook wat aluin 24 uur in een bekerglas met water laten liggen, terwijl je zo nu en dan de vloeistof doorroert. Gebruik in beide gevallen een eetlepel fijn gepoederde aluin op een half kopje water en voeg aan deze oplossing zes druppels verdund zwavelzuur of natriumbisulfaat-oplossing toe. Het zuur is niet geheel onmisbaar, maar als je het niet toevoegt, wordt de aluin voor een zeer klein gedeelte door het water ontleed en dan is de vloeistof na een paar dagen niet geheel helder meer."

Iemand die me kan helpen voor morgen aub? Heb het écht nodig! :mad:

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Je kan ook dit proberen..

Als je perse met zwavelzuur wilt gaan werken, zou ik het proberen met 0,1M ofzo.

Deel Deze Pagina