Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Zou iemand mij willen helpen met de abc forumle, ik weet dat ik:
    D=b2-4ac moet doen en dan
    X=-B-wortelD : 2a of X=-b+wortelD:2a

    Maar bij als ik in de d=b2-4ac , a b en c heb benoemt kom ik er niet uit
    vb.
    3s2-3s-2=0
    a=3 b=-3 c=-2
    D=-b2-4ac
    (-3 )2-4X3X-2
    dat eerste in het kwardraad snap ik nog, maar dan -4x3x-2, hoe moet ik dit invullen op mijn rekenmachine?
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zoals je het nu opschrijft.

    Er staan twee mintekens op je rekenmachine hè. Een min om af te trekken en een min voor negatieve getallen. Op mijn Texas Instruments TI-83+ zit die knop rechtsonder en ziet 'ie er zo uit: (-)

    Maar wat je eigenlijk moet doen is dit uit je hoofd uitrekenen. Dan kun je de uitkomst later alsnog op je rekenmachine gebruiken.
     
  3. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Is die (-) toets, die ik op mijn casio FX 82MS ook heb voor de eerste - of voor de 2?
    Ik neem aan voor de 1e want dan komt er hier wel het goede getal uit\o/
     
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij een toiletruimte langs de snelweg staan wastafels met kranen die automatisch opengaan als je je handen 2 seconden onder de kraan houdt. Meteen nadat je je handen er onder uittrekt, stopt de waterstroom weer.

    A ) Welk type sensor zou gebruikt kunnen zijn? Licht je antwoord toe.
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Lichtsensor?

    Als het licht aangaat dan gaat er stroom doorheen, dus er zou wel een invertor bij moeten.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2010
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Lichtsensor lijkt het meest logische idd.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Reflectiesensor. Daar zit een ledje in en het licht daarvan weerkaatst op je huid en dat vangt de sensor op. Zijn je handen weg, dan staart hij in het oneindige --> geen reflectie. Heb je in principe geen invertor nodig, maar dat soort zaken zijn details.

    Maar ik weet niet of ze lichtsensoren zo specificeren bij natuurkunde? Vakinhoud is redelijk veranderd in een paar jaar tijd.
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nog nooit van een reflectiesensor gehoord om eerlijk te zijn, zit in ieder geval niet in de HAVO-stof.

    Maar dat klinkt wel als een leuk stukje techniek, ga ik eens opzoeken:cool:
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Bereken hoeveel ml 0,1000M zoutzuur nodig zou zijn voor het neutraliseren van 0,400 gram Na2CO3.10H2O (s) die is opgelost in 25,00 ml water.

    Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik loop maar te kutten maar kom er niet uit...
     
  10. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is echt apart om te zien hoe de voorbereiding voor een tentamen in de afgelopen decennia is veranderd.

    1995:

    - Koop een boek.
    - Lees het boek.
    - Leer het boek.
    - Maak met de pen op een kladblok een samenvatting van het boek.
    - Verzin ezelsbruggetjes voor delen van het boek.
    - Maak leeroefeningetjes waar je op de ene kant van het papier de vraag, en de andere kant het antwoord zet.
    - Zorg voor een goede nachtrust.
    - Maak het tentamen/examen en ga voor die 10!

    Nu:

    - Leen het boek in de mediatheek.
    - Lees het boek niet of nauwelijks.
    - Koop op het internet de samenvatting van het boek.
    - Pak je grafische rekenmachine, en zet alles uit die samenvatting in je rekenmachine.
    - Maak de oefentoets niet, lees alleen de antwoorden.
    - Zet de antwoorden op de vragen uit de oefentoets in je grafische rekenmachine.
    - Lees de samenvatting in je grafische rekenmachine niet.
    - Zorg voor een slechte nachtrust.
    - Zoek tijdens het tentamen/examen of er vragen overeenkomen met die vanuit je rekenmachine.
    - Maak het tentamen/examen en ga voor die 5.5!
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij klinkt echt als een chagrijnige opa.
     
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Haha nee ik bedacht het me toen ik vandaag al had bedacht dat ik de proeftoets naar word ging kopieren en tijdens het kijken naar WK voetbal in de shop ales in me rekenmachine ging zetten. En je ziet het ook vaak.
    Maar ik heb wel wat haters in de klas die dat oneerlijk vinden als zij het op de oude manier doen. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee:cool:
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet niet wat jij onder studeren verstaat, maar ik zie weinig man dat nog flikken na de middelbare school. Dat klinkt wel erg lui. 8)
     
  14. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik zit nu midden in mijn tentamen periode. Heb mijn examens er al mee gehaald.
    Bij elk aankomend tentamen check ik ook eerst of er ook maar één rekensommetje bij zit zodat ik me TI erbij mag gebruiken. Het is inderdaad wel een verschrikkelijke mentaliteit maar dat maakt me allemaal niet zo uit. Zolang ik het maar haal en als het kan met zo min mogelijk inspanning..:b:
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2010
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Viktor, je bent een prima kerel, maar ook een luie flikker. 8) Ik vind het mooi.
     
  16. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nou, ik ken er genoeg..

    Sommige opleidingen zijn gewoon (no-offence) veel te makkelijk vergeleken met andere studies op hetzelfde schoolniveau.
     
  17. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zoek goede muziek + een schilderij wat bij deze scene past:
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik ben dringend op zoek naar een engelse vertaling van t burgerlijk wetboek deel 2. Heb me suf gegoogled maar ben geen directe vertaling tegen gekomen van t recentelijk wetboek. Slechts een waarvan de artikelnummers totaal niet up to date zijn.

    Iemand enig idee waar ik een goede vertaling kan vinden? Moet nog 3000 woorden vanacht..
     
  19. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben nu bezig met het leren van Wiskunde A voor een voorexamen van de universiteit. Nou zit ik bij het hoofdstuk algebra en dan komt er uit een som het volgende antwoord:
    En dan staat daaronder nog dit:
    Waarom?:confused:

    Snap sowieso weinig van algebra. Ben waarschijnlijk de enige die gedurende de zomervakantie hier zal posten :9.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.576
    Leuk Bevonden:
    8.670
    Als je de som ook eens post is het misschien duidelijker. :+

    Maar het is nogal logisch dat als D > 0 T dan wel groter moet zijn dan twaalf, want wat je ook invult voor D (boven de 0), het zal altijd standaard 12 + een klein beetje zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina