Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    ik deed mijn profielwerkstuk over priemgetallen, die ook hun toepassingen hebben in encryptietechnieken als RSA en blum blum shub, hoe deze twee technieken werken weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar misschien kan ik nog wat terug vinden op mijn pc :)

2. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13

Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    wat dacht je van.. NEE

2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71, 73, 79, 83, 89, 97, 101, 103, 107, 109, 113, 127, 131, 137, 139, 149, 151, 157, 163, 167, 173, 179, 181, 191, 193, 197, 199, etc.

DAT zijn priemgetallen. Priemgetallen zijn getallen die alleen deelbaar zijn door 1 en zichzelf. Buiten de 2 om zijn het dus ook allemaal oneven getallen. De reeks getallen is waarschijnlijk oneindig en het grootst bekende priemgetal heeft 9152052 getallen 8)

4. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ah ik had het niet over priemgetallen,ik had het over de ficino reeks, of hoe die gozer ook heet ik ben het even kwijt

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    fibonacci.

6. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    A ja ik kon hem al niet vinden op google, haha, heb fabianni en ficino gehad

7. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn er zoveel!

Arion en de dolfijn, Daedalus en Icarus, Odysseus en Nausikaa. Moet geen probleem vormen:)

Heb je btw geen KCV?

8. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    icarus is wel oke

ff kort:

vader maakt uitvinding, dat zijn vleugels van was en veren,
    hij gaat vliegen met zijn zoon icarus
    hij waarschuwd icarus niet te dicht bij de zon te vliegen anders smelten de vleugels
    icarus denkt fuck jou ouwe en vliegt richting zon
    vleugels smelten
    icarus stort in de zee

einde

9. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb KCV maar daar let ik nooit op :9. Anyway ik heb nu de Trojaanse oorlog gebruikt en dan doe ik wel wat plaatjes enz van de film Troy en dan vergelijken met de echte sage om uitleggen wat er allemaal niet klopt.
    /edit ik heb in mijn GR een programmaatje staan wat automatisch alle priemgetallen berekent vanaf een getal dat je zelf kunt invoeren.:+

Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  10. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet voor Nederlands een betoog maken, over taalverandering. Ik heb inleiding+kern al gemaakt. Enige op- of aanmerkingen?

Niet echt ‘aaiverig’

Ik zit naar een voetbalwedstrijd te kijken, als het eindsignaal van de eerste helft klinkt: De rust begint. Uiteraard is er op de televisie commentaar te horen van autoriteiten op voetbalgebied. Tot mijn grote verbazing hoor ik één van de twee zeggen: “Dit is gein beste wedstraaid, de spelers zijn vandaag totaal niet aaiverig.” Niet voor de eerste keer begint er bij mij een belletje te rinkelen; Overal hoor je het zogenaamde ‘Poldernederlands’. Het Poldernederlands wordt vaak omschreven als de platte variant van het ABN. Dat wil zeggen dat tweeklanken als ei, ui, ij en au verlaagd of wijd uitgesproken worden. Zo wordt tijd taait en koud kaaud. Dit Poldernederlands verdringt langzaam het oorsponkelijke Algemeen Beschaafd Nederlands, en dat is naar mijn mening een zeer kwalijke zaak.

Als deze kwestie weer eens opspeelt in hogere kringen, bijvoorbeeld de politiek, wordt het veel te makkelijk afgedaan, onder het mom van: “Alles om ons heen verandert, zoals bijvoorbeeld electronica, dus waarom zou taal niet kunnen veranderen?” Blijkbaar heeft de politicus die deze zin uitsprak niet stilgestaan bij de Nederlandse cultuur en maatschappij. Zo hebben talen misschien wel het grootste aandeel in het vormen van een cultuur. Hoewel volksgrenzen praktisch meer en meer verdwijnen, blijven de oorspronkelijke talen in veel verschillende landen bestaan; nog steeds worden buitenlanders het eerst herkend aan de taal die zij spreken. Daarom wordt onze oorspronkelijke cultuur wel degelijk aangetast wanneer Nederland massaal overgaat op het Poldernederlands. Bovendien leven wij in een beschaafd milieu, en daar hoort ook netjes gepraat te worden.

Verder wordt nog al eens gezegd dat het Poldernederlands juist de laatste tijd zo in opkomst is, door een enorme toestroom van allochtone scholieren uit lagere milieus. Misschien is het wel zo dat meer gezinnen geen ABN spreken, toch hoeft dit niet te betekenen dat het Poldernederlands dan maar de nieuwe standaardtaal moet zijn. Het spreken van Poldernederlands kan ook goed voorkomen worden, maar dan moeten overheid en vooral ouders en onderwijzers zich bewust worden van de ernst van deze kwestie. Het lijkt erop dat de ouders en onderwijzers besmet zijn met een soort toegeeflijkheidsvirus: juist in de periode waarin het nodig was extra aandacht te besteden aan uitspraak en correct taalgebruik, is het verwaarloosd. Zullen politiek en verzorgers hun houding hierin niet snel veranderen, zal de toch al niet zo beste communicatie tussen allochtone en autochtone bevolking alleen maar verslechteren. Dit zal weer leiden tot complicaties op allerlei andere gebieden, onder andere politiek. Immers is het juist bij de politiek belangrijk dat er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt.

Als laatste spreken tegenstanders, zoals taalkundige Van Der Horst, van een normvervaging. Dit zou moeten betekenen dat het huidige ABN niet veranderde, maar dat de normen ervoor gewoon breder zijn. Dit blijkt echter complete onzin, gezien eem gehouden luistertoets. Een grote groep luisteraars zou door middel van geluidsfragmenten het juiste ABN aan moeten wijzen. Wat bleek? De Nederlanders, die overigens uit het gehele land kwamen, wisten donders goed wat de norm was! Bijna iedereen wees de juiste fragmenten met ABN aan. Ook hieruit volgt weer, dat het hele besef voor deze problematische kwestie ontbreekt in Nederland.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje.
    Ik moet voor een verslag een automatische inhoudsopgave maken.
    Alleen het lukt me niet :eek:

Weet iemand hoe dat moet? Zoja, pm me even.

Alvast bedankt! :b:

12. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    @Maximus; ABN bestaat niet meer als begrip. Het zou impliceren dat elk dialect onbeschaafd is. Standaardnederlands is de term nu.

13. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over 'begrip' heb je een punt, de andere twee ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker niet dat het zou impliceren dat elk dialect onbeschaafd is. Maar goed, ik heb hem zo ongeveer ingeleverd en docent was er zeer over te spreken;)

14. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb het niet verzonnen. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Standaardnederlands

Ik citeer:

15. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben nu druk bezig met mijn taalportfolio opdracht voor Nederlands. Pabo is nog best veel werk ;0

16. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is precies 'de Staten Generaal'

17. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ azoo
    de aanleiding was dat Rusland en Amerika de koude oorlog voerden... je weet wel wie nou na de oorlog het beste systeem had/ kapitalisme of communisme. deze strijd werd eigenlijk uitgevochten in Vietnam...

18. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, bedankt! Alleen moest dat werkstuk al een aantal maanden geleden ingeleverd worden :x.. Maar toch bedankt voor de moeite..

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste en de tweede kamer:b:

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hey dames,

Heb een paardingen nodig voor school die ik niet echt op internet kan vinden. Misschien kan iemand helpen met (een deel van) de vragen.

* Welke stappen maakt een PC met opstarten
    * Welke foutmelding er kunnen optreden (nl en EN)
    * Wat de oorzaken er van zijn
    * De bouw en werking van een HD en Floppy drive (3_ inch)
    * De bouw en werking van een CD romdrive en disk
    * De dos Commando's die ndig zijn voor het beheer van een computer
    * Welke mogelijkgeden er zijn om een computer op te starten die niet meer vanaf de HD opstart.

Het zou fantastisch zijn als jullie willen helpen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina