1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb even een verzoek/vraag.

ik heb morgen nederlands discussie over het onderwerp "discriminatie bij sollicitaties". Nu is de opdracht dat ik een paar oplossingen voor dit probleem moet zien te vinden. Maar overal waar ik zoek op internet staat alleen maar "anoniem solliciteren" maar verder dan dat kom ik niet.

weet iemand nog goede oplossingen tegen discriminatie bij sollicitaties of goede argumenten tegen anoniem solliciteren?

2. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet morgen een presentatie houden voor ANW (algeme natuur wetenschap) en ik ga het houden over de chip van de toekomst, dus ontwikkeling in chips. Nu staat er in de Triv' een artikel over en staat er ook een stukje over de lichtchip.

De lichtchip of officieel polymer light emitting idode, PLED is een plastic schakelaar die licht uitzendt. De chip bestaat uit een dunne laag plastic tussen 2 elektroden. Het plastic reageert op de elektronen die tussen de elektroden worden uitgewisseld en gaat daardoor licht afgeven.

Kan iemand mij dit misschien uitleggen, want ik begrijp er niet zo veel van.

3. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Elektronen zijn deeltjes die van - naar + gaan (ze hebben zelf een negatieve lading) en blijkbaar gaan ze dus door dat plastic heen wat dan licht uitstraalt (omzetting van bewegingsenergie in licht).

4. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    idd, de elektronen gaan door de polymeren(kunstof) heen, waarbij de elektronen fotonen afstoten.

Simple as that.

5. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt, dus de bewegende deeltjes (energie) worden gewoon omgezet in licht?

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    probleempje met economie, athans ik snap iets niet:

Het gaat over keynes (deel ervan dan) en de oplossingen voor conjuncturele problemen. Keynes zegt (samenvattend) dat een overheid in tijd van onderbesteding moet gaan investeren, hopend op een "sneeuwbaleffect"
    (dat bedrijven gaan investeren en zo consumenten laten consumeren)
    Groot voorwaarde is dat de verandering van productie capaciteit 0 blijft!
    mijn vraag is: hoe wil je dat doen als je hoopt dat bedrijven gaan investeren?
    investeren heeft als doel je productiecapaciteit te vergroten toch?
    of zijn het allemaal vervangingsinvesteringen?

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij veranderden alleen bij structurele problemen veel dingen aan de productiecapaciteit. Bij conjuncturele problemen, als de bezettingsgraad laag is bijvoorbeeld, dan wordt niet eens de hele capaciteit gebruikt. Meer mensen aannemen en dus meer kunnen produceren met een hogere bezettingsgraad, zorgt ervoor dat er ook meer mensen zijn die een salaris verdienen. Dat salaris kunnen ze dan weer gaan uitgeven, waardoor er meer vraag komt, waardoor er meer geproduceerd wordt etc.

maar ik had een 3,5 op mijn CSE, dus misschien moet een ander dit ook ff toelichten 8)

8. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met een vraag van Wiskunde en heb morgen PW.

Hoeveel verschillende codes zijn er met twee vijfen en twee nullen??

dit is ongeveer het verhaaltje wat voorafging: Met een pincode blabla en je kan 10 cijfers gebruiken?? Dus Hoeveel verschillende codes zijn er met 2 vijfen en 2 nullen

9. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand deze: Op het armatuur in de autowascabine staat een IP-code. Welke informatie geeft deze code ?

10. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even kijken, volgens mij moet je het als volgt zien. Je hebt dus 2 vijven en 2 nullen, hoeveel codes

5500
    5050
    5005

0055
    0505
    0550

en dit is geloof ik het maximaal aantal codes. 6 dus.

11. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hmm dat kan nog welles kloppen:) Ik doe het allemaal te moeilijk8)
    Bedankt:b: !!:thumbs:

12. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik dan nog wel een vraag. Voor het vak geschiedenis moet ik hoofd en deelvragen maken met betrekking op Franklin Delano Roosevelt. Nu hebben wij gekozen voor een hoofdvraag over de relatie tussen Roosevelt en Stalin, omdat onze leraar dit helemaal mooi vond. Jammer is we totaal geen bruikbare info kunnen vinden omdat we wikipedia niet als hoofdbron mogen gebruiken.

Immers: bij wikipedia kan iedereen zomaar wat insturen en hoeft de inhoud niet te kloppen.

Wie kan mij helpen?

13. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft volgens mij met de NEN te maken:

Aanwezigheid van water = AD = Druipwaterdicht IP21/ regenwaterdicht IP23/ spatwaterdicht IP44 / spuitwaterdicht IP55 / waterdicht IP67/ drukwaterdicht IP68.

Aanwezigheid van stof = AE = Aanrakingsveilig IP22 / stofvrij IP54 / stofdicht IP67.

Zoek ff op google om sure te zijn.

14. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    jaa klopt ik heb het gevonden: de bestendigheid tegen stof en water, bedankt !

15. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    wtf nog een moeilijke: Tot welke afstand werkt de PIR-sensor als de benaderingshoek 50 graden is?

16. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
  17. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    ja vmbo gl:{ :D :{ zooo flex ik heb opdrachten gekregen maar die antwoorden moest ik dan in het boek op zoeken maar wat jij gevonden heb zijn abc vragen. heeft die leraar dus gewoon uit examen van vorig jaar denk ik

Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  18. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
  19. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt man !!!!

20. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan, wel ff zelf goed checken of de vragen / antwoorden / nummering / volgorde hetzelfde is! :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina