1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij iets vertellen over hoe mensen dacht over Paranormale Begaafdheid in de Middeleeuwen???

Heb voor vrijdag namelijk een ANW praktische opdracht en moet nog zo veel doen!

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat heeft dat in hemelsnaam met algemene natuurwetenschappen te maken? Dat mag je me eerst eens uit leggen. En sorry, ik weet er niets vanaf. ;)

3. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    OMG ANW weer he, echt zo'n loos vak.
    Je behandelt daar echt de dingen waarvan iedereen denkt; who gives a f*ck?
    Serieus... maar ook ik kan je niet verder helpen.
    Ben benieuwd of er überhaubt veel info over te vinden is.

4. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou we moesten een onderwerp voor anw verzinnen en we wisten niet zoveel dus hebben we dit gekozen.
    We hebben meer gekozen voor:'Zijn er wetenschappelijke verklaringen voor PAranormale Begaafdheid.

Idd, volgens mij is daar ook heel erg weinig informatie van.. Oftewel niet.:emo:

5. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Valt op zich wel mee, in Amerika heb je volgens mij ook een stad waarin kinderen op de peuterschool al leren met wichelroedes om te gaan etc. Daar zijn ook verschillende tests gedaan met mensen die "begaafd" schijnen te zijn. Iedereen heeft volgens hen wel een gave om bepaalde dingen te vinden. Sommigen voor water, anderen voor olie en weer anderen voor metalen als koper. Daarvoor gebruiken ze soms die takken voor, maar soms ook 2 van die metalen staafjes die naar elkaar toe bewegen als er iets is.

In de middeleeuwen stonden ze er denk ik een beetje verdeeld over. Zoek maar eens in de geschiedenis van bijvoorbeeld zigeuners, waaronder zich vaak "waarzeggers" bevonden. Zigeuners vormen een bevolkingsgroep die eigenlijk door de eeuwen heen nooit _echt_ welkom zijn geweest. Toch geloofden mensen in de middeleeuwen wel in bepaalde magische krachten. Denk bijvoorbeeld aan de alchemisten en dergelijke. Natuurlijk stond de kerk niet altijd positief tegenover al die wazige gebeurtenissen en werden er weleens mensen verketterd. Later zijn er ook best wel wat mensen vervolgd die mystieke beroepen uitoefenden, of er gewoon raar uitzagen :9

Zoek overigens ook eens in de mythologie naar paranormale dingen. Contact met de onderwereld of geesten is iets wat in die verhalen ook weleens voorkomt. Zoek overigens op internet niet alleen naar paranormaliteit, maar ook naar gerelateerde dingen, bijvoorbeeld (zoals hier misschien eerder stond)
    -helderziendheid
    -waarzeggen
    -paragnost
    -medium
    -contact met de onderwereld
    -hekserij (want in principe valt t deels ook wel onder hekserij)
    -wonderen en heiligverklaringen (om heilig verklaard te worden, moet je minstens een wonder hebben verricht, die wonderen zijn vaak bovennatuurlijke genezingen. Paus Johannes Paulus II schijnt (opeens nu ze het aan het onderzoeken zijn) een non te hebben genezen van haar Parkinson, bijvoorbeeld. Of dat paranormaal is, ligt uiteraard aan je definitie. Ik zou zeggen van wel)
    -etc

6. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF! Bedankt!! Hier kan ik wel wat mee! Maar nou heb ik toch nog een vraagje:9 Wat is nou het verschil tussen een helderziende, medium, paragnost, iemand die contact met de onderwereld heeft:b:

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Let wel: er zit een hoop giswerk tussen, gekoppeld door een paar losse feitjes. Ik probeer alleen een mogelijke zoekrichting aan te geven :9
    Volgens mij is een paragnost iemand die helderziend, -voelend, -ruikend en -horend is (of kan hij/zij dat allemaal zijn), een helderziende kan alleen helder zien ( 8) ), een medium is naar mijn weten iemand die contact met de onderwereld heeft. Echter zijn dit definitiekwesties die je makkelijk kunt opzoeken. Wikipedia is een mogelijkheid, echter is dit niet helemaal betrouwbaar (zeker bij zulke gevoelige onderwerpen).

Ook moet je er rekening mee houden dat het laat is en ik dus brak ben. Hoe brak? Nou, zo brak dat dit allemaal onzin kan zijn :+

Het meeste kan je nazoeken op internet en in andere naslagwerken, de rest moet je niet gebruiken :9

8. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8) Ik was al in slaap gevallenO-) Dan zal ik ff op internet gaan zoeken, Thnx:b:

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  10. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik nou een mooie voorkant maken voor me praktische opdracht?
    Het gaat over paranormale begaafdheid, misschien photoshoppen?:+
    Iemand een idee?

11. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat voor leraar je hebt.. is het zo'n oude zeur die alles wat extra is afkeurt dan zou ik voor een standaard voorkant gaan.. heel zakelijk dus..

Is het een iets modernere leraar doe dan idd veel met kleuren en plaatjes etc. Valt bij hun meestal wel goed. Zo moest ik een keer een verslag maken over reclames etc. En had als voorkant dit plaatje:

Vergeet vooral niet ook de bron van de plaatjes te vermelden die je in je verslag gebruikt, dus ook die van de voorkant

12. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, ik heb zo'n oude zeur:9

Misschien deze?:

13. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Je kunt je achterkant ook zeg maar heel wazig maken. een soort zeefdruk ofzoiets heet dat. Krijg je vaak een heel mooi effect. Alleen ik ben verder niet goed in grafisch ontwerpen van voorkanten dus voor echt goede tips zou ik even verder zoeken :) Meestal gebruik ik gewoon een leuk stripje.

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste drie liegen zelf, en de vierde huurt daar een advocaat voor in. :+

15. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon een koffiezakje met koffiedik erin voorop zetten :9

16. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8) Maar ff serieus, ik moet hem morgen inleveren:'-(

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    kzal wel eens wat proberen

18. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het allereerste plaatje dat je krijgt bij Google afbeeldingen --> paranormaal best goed eigenlijk :) Of zeg ik nu iets heel raars;

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  20. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze ziet er wel VET uit..!! Alleen de tekst vind ik niet echt mooi:+ Deze ga ik zeker als kaft doen! Thnx:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina