1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was serieus :emo:

-Edit -

Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  2. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha:lol:

Kan iemand misschien dat paranormale begaafdheid weghalen:

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
  4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    hahaha:lol:

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    :lol: :lol: Whahahaha OMG _O_

6. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha :D

Ik zou gewoon aan LangeJan vragen waar ie dat plaatje vandaan heeft, ik neem aan dat ie die letters er zelf bij heeft gezet.

7. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha_O_

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    idd zelf het hele plaatje gemaakt 8) sterretjes, handen, logotje en tekst.

heb alleen het photoshop bestand alweer weggegooit 8)

9. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool! Naja dan hou ik het wel met die letters erin:thumbs: Thnx:b:

10. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil weten wat de waardestroom van de kledingindustrie is. Dus wat gebeurt er met de kleding voordat het bij de consument is en waar ongeveer.. Dus de grondstoffen worden verkregen, die worden verwerkt, dan wordt de kleding gedesigned en geproduceerd, dan naar de winkel en dan naar de conument? Zoiets? Of zijn er nog andere stappen, en wat gebeurt waar? Ik vind het moeilijk te vinden..

11. Shizzel

Shizzel Guest

Ik moet voor Levensbeschouwing een zelfverzonnen godsdienst maken, met 9 opdrachten, elk 1 A4tje. De ene helft moet tekst zijn, en de andere helft plaatjes. De helften met plaatjes lukken me vast wel (Photoshop ownage :9), maar die tekst niet.

Bijvoorbeeld de 1ste opdracht: Welke naam ze hadden [de gelovigen] en hoe die naam ontstaan is. Een half A4tje over hoe een gvd'de naam ontstaan is?!
    Opdracht 6: Waarom ze volgens jullie hun doden in de foetushouding begraven hebben. Reïncarnatie en shit kan ik wel wat over lullen, maar een half A4tje dat ze dan weer opnieuw geboren worden lukt me niet hoor.
    Opdracht 9: Bedenk een symbool voor hun godsdienst met uitleg. Symbool is photoshopwerkje, makkelijk genoeg, maar over een dom symbooltje weer een half A4tje vol lullen? Ja, kijk, dit streepje, tjah, dat, ehh, ...... is zodat de .... miahaondi's ... geloven in reïncarnatie. .. duss..

Als iemand me hierbij wat inspiratie kan geven, graag! Al is het een dom idee, als ik er een verhaal van kan lullen, is het goed genoeg! :D

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je godsdienst dan? :D

13. Martinez

Martinez New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal ziet er algemeen als volgt uit.

Ruw materiaal/grondstoffen (leveranciers) --> producent --> groothandel/intermediar --> retailers/winkels

De derde stap is optioneel, want de producent kan ook direct leveren aan de retailers. Ik weet niet hoe gedetailleerd je alles moet uitleggen, maar ik neem aan dat je wel een kloppend verhaaltje om de partijen heen kan verzinnen.

Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  14. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Opdracht 1 moet je verzinnen hoe het volk heette of de streek of iets dergelijks waar ze vandaan komen... Op die manier kun j ehet verbinden met de naam van het geloof. Of je neemt de naam van een god en verzint een verhaal over hoe de mensen hun geloof aan hun uitten.

Opdracht 6 zou je de richting van wedergeboorte op moeten gaan. Als kinderen groeien in de buik liggen ze dus in die foetus houding. Dat heeft te maken met het opgroeien richting de geboorte. Als je sterft en dus wilt reincarneren moet je de doden ook in deze positie begraven zodat ze alvast een goede houding hebben om opnieuw geboren te kunnen worden. Zoiets iig ;)

Opdracht 9 is vooral een verzameling van wat je geloof inhoudt en wat je symbool is. Waar staat het gelofo voor? Wat is belangrijk, enzovoorts. Dit laat je zien doormiddel van een symbool die daarvoor staat. Het beste is als je hier een korte samenvatting van je verhaal van maakt. Dus aan de hand van een symbool uitleggen waar je de vorige vragen antwoord op hebt gegeven om zo het geloof kort en duidelijk uit te leggen.

Hopelijk heb je er wat aan...

15. XmandyX

XmandyX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb echt hulp nodig van iemand die goed is in economie. Ik heb namelijk voor het vak management een opdracht gekregen en ik snap er niet zoveel van. Zou iemand voor mij heel misschien de opdracht kunnen maken, met de uitleg erbij. Ik zou diegene heel erg dankbaar zijn.

Opgave 1:

Een bedrijf heeft een werkplaats waar monteurs werken. Het uurtarief bestaat voor een groot gedeelte uit arbeidskosten.
    De monteurs verdienen 14 euro per uur, exclusief 8% vakantiegeld. De bijkomende sociale lasten voor de werkgever bedragen 25% van het bruto jaarinkomen. De monteurs hebben 24 vakantie en snipperdagen en daarnaast nog 6 dagen vrij in verband met feestdagen. Verder is de gemiddelde monteur 10 dagen per jaar ziek, waarvan 5 dagen ten laste van de werkgever komen. De monteurs hebben een vijfdaagse werkweek van 36 uur, waarvan een half uur per dag niet productief is.
    A) Bereken de in de kostprijs op te nemen arbeidskosten.
    B) Bereken het bruto jaarsalaris van 1 monteur.

Opgave 2:
    In een grafische onderneming worden gebrocheerde tijdschriften vervaardigd. De verbijzondering van de indirecte kosten vind plaats met de daarop drukkende eerst belaste kosten:
    Hulpkostenplaats productie organisatie 120.000
    Hulpkostenplaats magazijn 150.000
    Hoofdkostenplaats drukkerij 950.000
    Hoofdkostenplaats nabewerking 280.000
    totaal indirecte kosten 1.500.000

Het volgende is gegeven:
    De verwachte productie is gelijk aan de normale bezetting. De kosten van de productieorganisatie wordt verbijzonderd naar de verhouding 1 magazijn, 8 drukkerij, 3 nabewerking. ( 1:8:3 ).
    De magazijnkosten worden doorbelast als percentage van de directe materiaalkosten.
    Het aantal machine uren voor de drukkerij is 3200 en voor de nabewerking 2800.
    Het bedrag aan directe materialen bedraagt 750.000 euro.
    De productie van een tijdschrift vergt 1250 euro aan directe materialen, 8 uur directe arbeid a 40 euro, onder te verdelen naar 5 uur drukkerij en 3 uur nabewerking.
    A) Bepaal de tariefen in hele euro´s voor de hoofdkostenplaatsen.
    B) Bereken de kostprijs van het tijdschrift.
    C) Bereken de verkoopprijs als gegeven is dat de winst 20% bedraagt.

Alvast heel erg bedankt, ik weet dat het echt wel heel veel werk is. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes mandy

16. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Ik ben eruit :)

Laatst bewerkt: 24 apr 2007
  17. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Kostprijs arbeider per uur:
    14+(25%van14)+(8%van14)=18.62

Aantal werkuren:
    52 weken x 5 werkdagen = 260
    260 - 24 vakantie en veestdagen = 236
    Volgens mij moet je feestdagen gewoon doorbetalen, weet het alleen niet heel zeker. Volgens mij ligt dat ook aan je arbeidsvoorwaarden, dus ga er hier van uit dat die zijn doorbetaald.
    236- 5 ziekte dagen = 231

jaarkostprijs per arbeider:
    231*(36/5)*18.62= € 30.968,78 (ka-ching)

Kijk het maar even na, heb het snel even gedaan op achterkant van een bierviltje. Dusja...

Verder zou je dit toch echt zelf moeten doen, en dat je het niet snapt lijkt mij geen excuus hierbij. Sla je boek voor de grap eens open. Staat er gewoon in uitgelegt en zeerwaarschijnlijk met voorbeeld.

Daarbij heb je er niets aan als je dit iemand anders laat maken. Dan kijk je het over en komt het logies over. Zit je straks bij je tentame/proefwerk, dan heb je geen idee waar je moet beginnen. Economie/wiskunde/natuurkunde is gewoon doen zodat je het truukje kent, de truuk alleen een keer overkijken schiet je niets mee op...

Succes er mee....

18. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb morgen een wiskunde pw en daar MOET ik een voldoende voor halen! Weet iemand hier een manier om bijv. de productregel in je grafische rekenmachine te krijgen via de comp?? Het is een TI 84 Plus:cool:

Edit: Dan heb ik nog een vraag ook:

Trek je uit de vaas hieronder drie knikkers, dan kan dat met terugleggen, maar ook zonder terugleggen. Voor P(een rode knikker) krijg je bij het trekken

- met terugleggen:
    P(RWW) + P(WRW

Oh wacht, ik zie het nu zelf ook al hii..

Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  19. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb een recensie nodig van "Bodies the exhibition" voor mij ckv kunstconfrontatie. Het probleem is dat ik er geen kan vinden. Misschien zoek ik niet goed maar ik weet ook niet precies waar ik moet zoeken. Weet iemand misschien waar ik een recensie hiervan kan vinden?

20. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar de 3 belangrijkste open plekken van het boekje: 'Karel en Elegast'. Ik heb er al eentje en dat is: Wie is Elegast. Weet iemand er misschien nog 2?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina