Frans Video examen
We gaan het Sancta Maria inspecteren
wij zijn beide inspecteurs voor het tv programma: les deux inspecteurs.
Scene 1 (1ste pauze of grote pauze)
We lopen de ingang binnen:
Noura: Bonjour la France nous sommes Viktor et …. Les deux inspecteurs et cette fois nous visterons le Sancta Maria du Haarlem pour inspecter l’ecole.
Viktor: Inderdaad …, we gaan kijken of de school aan alle veiligheidseisen voldoen, zijn de trappen breed genoeg, is er genoeg ruimte bij de kluisjes en in de kantine en is het gebouw vriendelijk voor mensen met een fysieke handicap?
Scene 2 (3de pauze als het erg druk is bij de kluisjes)
We lopen naar de kluisjes, daar ondervragen we een persoon.
Noura: Hallo jongeman wat vind jij van de drukte op de school, is er genoeg ruimte om normaal bij je kluis te komen?
''Kind loopt snel weg''
Viktor: Rotkinderen! ik zal zelf wel kijken of ik er door heen kan komen..
''Ik wordt veel gebeukt''
Noura: Failed!
Scene 3 ( na de grote pauze, het trappenhuis moet vol zijn.)
We staan in de kantine.
Noura: We staan hier onderaan de school in de kantine, sommige lessen worden 3 etages boven de begane grond gehouden.
Hoe moet je boven komen?
Viktor: met de trappen.
Noura: inderdaad, we gaan kijken hoe breed de trappen zijn, en is het zwaar om van al die trappen naar boven te komen?
''We lopen van de kantine het trappenhuis in, en we lopen zo snel mogelijk naar boven, omdat het helemaal vol zit moeten we tegen wat mensen aanlopen, we spoelen dit stuk versneld door.''
Viktor: Oké, de trappen zijn op de drukste momenten niet te doen, daarom zijn er nog 3 wegen naar boven, dat is dus erg goed. Al zou ik geen les willen geven in de 300 lokalen.
Noura: gelukkig hoeft dat ook niet Viktor.
Scene 4: kantinelift
Viktor: Nu vraag ik me af, hoe moet je boven komen als je bijvoorbeeld je been hebt gebroken.
Noura: Daar hebben ze hier gewoon goed aangedacht, als je niet kan lopen kan je een liftpas halen bij de administratie waarmee je tot dat je weer fit bent, gratis de lift kan gebruiken.
Scene 5: Pauze, hoofdingang school
Viktor: les deux inspecteurs hebben deze school ook weer succesvol geïnspecteerd op veiligheid wat betreft ruimte en conditie. Nu vraag ik me af, wat voor cijfer geef jij de veiligheid voor ruimte en conditie op deze school Noura?
Noura: De school is een lange tijd ruim genoeg geweest, maar aangezien het leerlingen aantal met het jaar flink stijgt, moeten ze toch er toch wat meer aandacht aan besteden.
De trappen en liften waren wel prima in orde, daarom geef ik deze school een 7,2 en jij Viktor?
Viktor:
De kluisjes waren inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Het kantinevoedsel wel, maar dat hoeven wij niet te inspecteren.
Deze school krijgt voor veiligheid een 7,4
Klik om te vergroten...