1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt _O_ het enige wat ik niet snap is het gedeelte over de meetfout.. kun je dat misschien makkelijker uitleggen? O-)
     
  2. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien bedoelen ze met meetfout gewoon het verschil wat er tussen de berekende en gemeten waarden zit, kan ook.

    Maar als je de meetfout in procenten wilt uitdrukken, dan bereken je eerst het verschil (gemeten - berekend) en dat deel je dan door de gemeten waarde. Zo bereken je hoeveel procent het verschil van de gemeten waarde is.
    ik zou niet zo goed weten hoe ik het makkelijker/duidelijker uit kan leggen dan dit :).
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Meetfouten hoef je doorgaans toch niet in procenten uit te drukken, maar gewoon indezelfde getallen als je uitkomst?

    bijvoorbeeld:
    Berekend is valversnelling = 9,81 ± 0,2
    Wat inhoudt dat je er 0,2 naast kan zitten. Die 0,2 is de standaardafwijking die ontstaat doordat je metingen niet precies zijn. Ik weet niet hoe je gemeten hebt?
     
  4. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    met coach, een programma waarmee je kan videometen
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Hey kerels,

    Ik moet voor een onderdeel van me frans schoolexamen een boekje lezen voor Frans.
    Bij dat boekje ''Oscar et la dame roze'' van ''Eric Emmanuel Schmitt.''
    moeten we Maandag vragen beantwoorden.
    Ik heb de vragen hier thuis liggen maar ik kan echt niet frans lezen8)
    Het boekje is 118 bladzijde.

    Nu vraag ik me af of iemand het boekje heeft gelezen en de volgende 10 vragen voor mij kan beantwoorden!
    Op scholieren.com staat een samenvatting van het boek maar ik heb daar vrij weinig aan.

    Het boek is ook naar het Nederlands vertaald ''Oscar en oma rozerood'' maar de bibliotheek is dicht dus die kan ik niet halen.

    De vragen:

    Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
     
  6. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik kan je niet helpen maar heb zelf wel nog een vraag..

    Heeft iemand een lijstje met standaard vragen die voorkomen in een havo examen tekstverklaren van Frans.
    Ik zit nu in 5vwo maar moet maandag een leestekst van Havo maken. En er zijn vaak standaard vragen als: Wat wilt de schrijver uitdrukken met de 1e alinea(voorbeeld)
    Als iemand er wat op kan noemen of een lijstje heeft :) graag.
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een subtiel verschil tussen "helpen met huiswerk van iemand anders" en "het huiswerk van iemand anders maken".

    De oude havo-examens. Deze zijn wel representatief voor wat je kan verwachten. Sterker nog: misschien krijg je wel een van die teksten op maandag.
     
  8. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Dankje!

    Nog een vraagje over economie:

    10
    De prijs-afzetlijn van een monopolist wordt weergegeven door de vergelijking p = - 0,5q + 500.
    De vergelijking van de kosten is TK = 120q + 10.000.
    a Welke verkoopprijs zal de monopolist vragen wanneer hij naar maximale omzet streeft?

    TO = -0,5q2 + 500q TO’ = -q + 500 MO = -q + 500
    MO = 0
    -q + 500 = 0
    q = 500


    wat doe ik fout? het antwoord moet 250 zijn

    EDIT: ik had q alleen en nog niet ingevuld, omg xD
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  9. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Help: -8x^3+10x^2+17x-10 Los op... BVD!
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
  11. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    JA maar hoe!?
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je vraag klopt niet. Dit valt niet op te lossen. Je hebt een vergelijking gegeven, maar waaraan is die gelijk? Als je geen uitkomst geeft, dan kan x werkelijk elke waarde hebben.
     
  13. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    y=0 dacht dat dat wel duidelijk was, sorry! (A)
     
  14. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet eerst een simpele x eruit halen, x=2 zoals danger al aangeeft.
    daarna moet je staartdelen
    ik weet niet of je weet hoe dat moet?

    (x-2) / -8x^3 + 10x^2 + 17x - 10 \
     
  15. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is slechts een teennagel van het reusachtige Frans mondeling examen van 10 minuten:+

    En ze geven nooit, maar dan echt nooit een examen wat al eens eerder is gegeven, ookal is het een leestoets van 15 jaar geleden;)
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de algebraïsche oplossing even niet zo snel voor mijn hoofd halen. Iets met ketting/coëfficiënt regel dacht ik. Die x2 heb ik heel simpel uitgerekend, Plot y1 = formule
    Plot y2 = 0
    Calc -> Intersect --> x = 2

    Op de algebraïsche manier zou ik even moeten opzoeken :+.

    Meestal wel, vergis je daar niet in. Veel sommen zijn varianten op oude examens gemixt met sommen van verschillende examenjaren.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  17. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de andere nulpunten wilt berekenen moet je dat in ieder geval niet met de ketting/coëfficiëntregel doen. Daar bereken je de afgeleide mee.

    hoe je die x =2 er snel uit zou kunnen halen weet ik ook niet zeker hoe dat moet, ik denk gewoon wat proberen.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij is het de bedoeling dat je dit op de GR doet. Ik gok dat het een middelbareschoolvraag is? Daar laten ze je echt niet algebraïsch een 3e-orde vergelijkingen oplossen (tenzij je makkelijk 1 x kunt afsplitsen, maar dat is hier niet zomaar te doen vanwege die 10).
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    C#

    Kom uit het volgende niet uit:

    Schrijf een programma waarbij zich 3 tekstvakken en 1 button op het scherm bevinden. De gebruiker wordt veronderstelt om 3 getallen in te voeren.
    Wordt op de button geklikt dan dienen de 3 ingevoerde getallen met elkaar vergeleken te worden en dient het grootste getal afgebeeld te worden in een messagebox.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Name van de 3 tekstboxen zijn txtGetal 1 t/m 3, Button is btnVergelijken.
     
  20. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Dit is een vraag in het boek van 5 havo Wiskunde A moderne wiskunde.

    Het antwoord op A is: 24 NcR 10 = 1961256

    Dat snap ik nog.

    Het antwoord op B is: 10! = 3628800.

    Nu snap ik hoe je dat uitroepteken op je rekenmachine kan doen (bij NcR en NpR)
    Maar ik snap niet wat het teken inhoud!

    Ik kan op me SE wel invullen, 10! maar wat betekend het uitroepteken in deze som?

    Vraag C snap ik wel dat is 10 NCR 3 of 10 NCR 7 = 120.

    Kan iemand mij de betekenis van ''!'' uitleggen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina