1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Help!

Ik heb 80 bestanden met 2 kolommen van ongeveer 1000 meetwaardes. Alleen dat stomme programma heeft alles gemeten met komma's om decimalen aan te geven! :mad: Matlab kan dat niet lezen. Ik zoek dus de meest efficiënte manier om in die 80 bestanden alle komma's in één keer te vervangen door punten. Dat is anders veel te tijdrovend werk als ik dat voor alle 80 appart moet doen.
    Ik deed het vroeger met Excel, maar ik heb net Excel 2007 en ik ben me nog aan het behelpen. Alles staat ergens anders en ik was al geen kei. 8)

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Oef, daar vraag je me wat. Ik zal eens kijken of ik wat hierover kan vinden. :)

3. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Bespaar je de moeite! Ik werd zojuist gewezen op het programma Notepad++. Een kladblok met een ongelofelijk aantal opties. Waaronder de mogelijkheid om bepaalde letters/tekens te vervangen in alle bestanden die je open hebt! 16.500 komma's werden vervangen door punten in een halve minuut tijd. :D Geniaal programma!

4. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Je regionale instellingen veranderen. Dat verhelpt het in Excel.

5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ah tof! Dat programma ken ik wel ja, al gebruik ik hem dan alleen voor HTML en CSS. :)

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat had ik gedaan, maar hij liet mijn waardes onveranderd. Hij interpreteerde ze alleen anders. Nou, dat is handig. ><

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    notepad++ voor de win idd :) kun je overal voor gebruiken, asp, xml , spreadsheets , noem maar op. Ik ga t huis niet meer uit zonder Notepad++ en Total Commander

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik moet 10 gedichten zoeken over een thema (ik dacht zelf aan tijd) en moet van 'goeie' dichters dus niet van die 'amateurs'. Iemand een mooie site ofzo? :9

9. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn aardrijkskunde boek gaat het over vulkanen...
    Maar ik snap niet echt hoe een vulkaan ontstaat. Als je nou een plaat onder een andere plaat van de aarde komt, ontstaat er dan een stratovulkaan? of komt dan de stratovulkaan tot uitbarsting?

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Op wikipedia staat dit:

Het magma dat gevormd wordt onder stratovulkanen komt omhoog als het water dat zit opgeslagen in gehydrateerde mineralen en in het poreuze basaltische gesteente van de oceanische bovenkorst, uitzet en het smeltpunt van het omringende gesteente verlaagt. Hierdoor ontstaat partiële smelt en het gesmolten gesteente wil omhoog door de lagere dichtheid. Als het magma door de continentale korst komt, neemt het meer silica in zich op, waardoor het magma zuurder wordt. Het magma verzamelt zich in een magmakamer onder de vulkaan waar ook andere gassen en elementen in het magma terechtkomen, zoals CO2, zwavel en chloor. Als de druk dan door de gasvorming hoog genoeg is geworden, barst de vulkaan uit, net als bij het openen van een geschudde fles cola. Dit veroorzaakt explosieve uitbarstingen, vaak gepaard gaand met lahars, pyroclastische stromen en asregens.

Dus dan valt die tweede optie van je af :9

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Correct me if I am wrong, maar door de beweging van de platen ontstaat de vulkaan en door de confectiestromen die het magma op laten hopen ontstaat een uitbarsting.....of heb ik 6 jaar lang AK voor niets gehad 8) :+

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Oké, ik moest voor Nederland naar intranet.nl gaan omdat ik daar iets moest zoeken over de opleiding die ik volg. Alleen doet die site het niet, ik word doorgelinkt naar een andere site. Iemand die de site wel kent en weet of ik het fout type ofzo. :+ Thanks

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Zeker weten dat het echt een site was en niet gewoon het Intranet van de school?

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Geen idee eigenlijk, hij vertelde alleen dat ik naar intranet.nl moest gaan en daar wat over mijn opleiding moest zoeken. Maar goed, vraag het morgen wel. Heb dan toch les van 'm.

15. vPx Secour

vPx Secour Guest

Help?

Stel je voor:
    Je bent op een cruise en de boot krijgt een ongeluk. Samen met een aantal
    andere passangiers spoel je aan op een onbewoond eiland. Aangezien niemand
    ooit van dit eiland heeft gehoord, is de kans op redding erg klein. Er wordt
    besloten om een nieuwe samenleving op te bouwen.

Je bent aangespoeld met de volgende personen:
    • 45 mannen
    • 38 vrouwen
    • 8 kinder onder de 12 jaar
    • 17 kinderen tussen 12 en 18
    Let op: de meeste mensen komen uit verschillende lagen van de bevolking (rijk, arm, getrouwd, single) en zijn van verschillende rassen.

Houdt ook rekening met verschillende subculturen als: kakkers, rockers, studiebollen enz.

Onder de schipbreukelingen zitten een aantal ''bijzondere'' mensen:
    • een groepje verstekelingen, die in het dagelijks leven inbrekers zijn
    • een groepje van 5 racisten
    • een pedofiel
    • twee drugsverslaafden

Opdracht:
    Jouw taak in het opbouwen van deze samenleving wordt het maken van een grondwet (rechten en plichten), denk hierbij aan verdeling van eten en kleding maar ook aan vrijheid van mening, liefdeszaken, privacy, beveiliging van het eiland enz.

En een wetboek van strafrecht (wetten en de straffen als je die wetten overtreedt)

De wetten mogen niet botsen met de rechten en plichten. Je moet zorgen dat bijna alle overtredingen worden afgedekt (alles wat niet in het wetboek staat is dus automatisch niet strafbaar)

Let op: geef ook aan hoe de rechtszaken verlopen, of er rechters zijn of jury of beslissen alle bewoners? Zijn er advocaten of moeten de bewoners zichzelf verdedigen?

Wat je moet inleveren is deze grondwet en het wetboek van strafrecht dat je ontwerpt voor de samenleving. Ook de bijzondere mensen moeten aan bod komen in dit boekwerk.

Inleveren: uiterlijk 6 maart 2009.

Heb nu kramp in mijn vingers maar dit is het, help me alstublieft, het mag een dictatuur zijn of democratie. Dus als je me wilt helpen, gewoon een wet of regel posten, of misschien een paar ideeen.

16. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat verhaal geeft me een heel erg Lord of the Flies gevoel, dat moet wel mis gaan. ;)

De sleutel lijkt mij om het niet te gecompliceerd te maken. Begin eerst eens met de absolute basis en bouw zo op. Zo zou ik het aanpakken.

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    precies, ik zou eerst waarden gaan vaststellen waar de meeste mensen zich in kunnen vinden.
    en dan vervolgens de normen (regels) met behulp van de waarden opstellen.

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het is makkelijk om een deel van de tien geboden als basis te nemen, hoeveel of hoe weinig je dan ook met geloof mag hebben.

# Toon eerbied voor uw vader en uw moeder.
    # Pleeg geen moord.
    # Pleeg geen overspel.
    # Steel niet.
    # Leg over een ander geen valse getuigenis af.
    # Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.

19. vPx Secour

vPx Secour Guest

Thanks heeft me wel geholpen, zal dalijk wel posten wat ik heb. (Morgen)

20. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    intranet is tocg gwn een soort intern netwerk van een bedrijf (in dit geval school) waar alleen leden toegang tot hebben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina