1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm maar hij vraagt om het verschil tussen binomcdf en normalcdf. Hoe zit dat dan?

edit: Lama, over iets heen gelezen idd. Stupid me.

/Mod Ik was ook nog aan het editen en toevoegen nadat ik had gepost, pardon! : - the Matrix

Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  2. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Even goed lezen.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een logaritme berekent met welk getal ik zijn basis moet machtsverheffen om het getal tussen de haakjes te krijgen:

a = blog (c)
    b^a = c

Bovenstaande moet je heel goed begrijpen! Want als je dat beheerst, is de rest een eitje.

Nou hoe bereken je 5 = ²log (x) ?
    Je kunt de logaritme rechts wegwerken door links en rechts machts te verheffen met grondgetal 2. Dit volgt uit de vergelijkingen die ik bovenaan heb gezet, kijk maar:
    a = blog (c) links en rechts machtsverheffen met b als grondgetal:
    b^a = b^( blog(c) ) de machtsverheffing en de logaritme heffen elkaar op:
    b^a = c

Nu passen we dit toe op jouw vraagstuk:
    5 = ²log (x)
    2^5 = 2^( ²log (x) )
    2^5 = x
    x = 32

De sleutel tot het oplossen van logaritmische, dan wel exponentiële vergelijkingen is dat logaritmes en machtsverheffingen elkaar opheffen:
    2^[ ²log (4) ]= 4
    en ²log (2^4) = 4
    Dit geldt natuurlijk ook voor e en ln. Let er wel op dat de logaritme en de machtsverheffing hetzelfde grondgetal hebben, anders gaat het niet op:
    3^[ ²log (4) ] = 4
    ²log (3^4) = 4

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.127
    :eek:

Ik hoop dat dit wiskunde B is?

5. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    als je het wil uitrekenen op je rekenmachine dan ziet het er als volgt uit:

Binomcdf(n,p,X) waarbij n = totaal aantal keer dat je gooit, p = kans, X = aantal keer dat je bepaalde waarde moet gooien.

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hij vraagt om binompdf, maar die twee worden op precies dezelfde wijze ingevoerd. :) Alleen berekent cdf dus 0 t/m X en pdf doet alleen =X.

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dat hoop ik ook :eek:

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daarom zou het dus ook niet uitmaken welke van de twee ik uitleg, beetje brains snapt dat wel ;)

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Dat is het ook.;)

Btw. The Matrix, Bedankt:eek:

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Aight, ik zat al te stressen of ik dat ging krijgen op m'n CE overmorgen :emo:

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks Riddick en The Matrix, dit helpt enorm, vooral dat Binom, ik begreep daar niks van maar nu staat het erin en moet ik de 4,6 wel halen;)

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Hartstikke bedankt:)!! Nu moet het een eitje zijn dat examen:+..

13. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij moet je zo´n tekening maken en dan van links naar rechts alles invoeren achter normalcdf.

14. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe vwo en behandel momenteel de binomcdf en binompdf functies Ik moet bijvoorbeeld 15 keer een munt opgooien en precies 5 keer munt dat is dus binompdf (15, 1/2, 5) ( aantal keer, kans op succes, hoe vaak succes.)

Als het 5 of minder was geweest moest het zijn binomc(=cumulatieve)df (15, 1/2, 5)

Normalcdf en normalpdf heb ik ook gebruikt weet alleen niet meer wanneer.

EDIT: normalcdf is volgens mij oppervlakte berekenen bij een normaal verdeling dus normalcdf(linkergrens, rechtergrens, gemiddelde, standaardafwijking)

Haha zie net dat mensen me voor zijn. ;)

15. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Dus bij de kans op hoogstens 5 jongens van de 9 kinderen moet je dus Binomcdf (9,0.5,5) En als het minstens is moet je toch 1-Binomcdf (9,0.5,5)?

16. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Minstens 5 staat gelijk aan hoogstens 4 ;) Verder wel goed. dus 1- hoogstens 4

17. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oke ja wij hebben het geleerd dat je dan 1-Binomcdf moet doen. Maar oke dan moet het goedkomen:)! Nu alleen woensdag Geschiedenis nog:eek:!!

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    @ The Matrix, je legt het beter uit dan mijn wiskunde docente die daar 3 jaar de tijd voor heeft gehad :cool:.

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Minstens 5 jongens uit 9 kun je interpreteren als 5 of meer jongens. Dat is dus P(X>=5) = 1 - P(X<4) = 1 - Binomcdf (9,0.5,4).
    ( >= is groter gelijk aan)

Je kunt het ook anders interpreteren: Minstens 5 jongens is ook hoogstens 4 meisjes! Dat is het mooie aan binomiaal; Is het niet het een dan is het wel het andere. Aangezien de kans op een jongen even groot is als op een meisje wordt het helemaal makkelijk. In dit geval geldt dus:
    P(minstens 5 jongens) = P(hoogstens 4 meisjes) = binomcdf(9,0.5,4)

20. JeePee

JeePee Guest

Ik heb een dringentje vraagje. Heb het al op circuitsonline geprobeerd, maar daar wordt ik niet echt geholpen. Hier de quote van mijn vraag daar:

Dusss...
    Ik moet dus zo'n sensorsignaal zo goedkoop mogelijk op de PC zien te krijgen. Of dat nou die analoge of digitale sensor is dat maakt niet uit. Als er een manier is om het nog veel simpeler op een ander display te krijgen is dat ook goed.

Ik zit nu teveel hierna te zoeken op stage. Heb echt snel iets nodig zodat ik in de praktijk kan overgaan!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina