1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Weet iemand een mooie engels term voor: "Met iemand in het schip gaan"?

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de beste manier om grote hoeveelheden informatie te onthouden? Ik heb twee weken na de herfstvakantie een grote toets medische kennis waar je echt veel niet moeilijke informatie voor moet kennen. Ik heb alleen moeite met de hoeveelheid stof..ben er al een tijdje mee bezig maar kan altijd wat tips gebruiken.

Mijn huidige manier:
    - Stof lezen.
    - Opdrachten maken die bij de stof horen ( meestal krijg je dit aardig af tijdens de werkgroepen )
    - Thuis samenvattingen maken van de stof en verwijzen naar het boek voor de enigszins lastigere onderdelen.

En dan wil ik uiteindelijk aan de hand van de samenvattingen gaan leren.. uiteraard met de boeken erbij. Maar nu nog een manier bedenken om al die stof in mn hoofd te krijgen. Op dat gebied ben ik namelijk een beetje chaotisch 8)

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Voor begrippen leren is het eigenlijk nog steeds stampwerk. Met een overhoorprogramma op de computer kan je jezelf makkelijk overhoren of je de begrippen wel echt kent. :)
    Daarnaast kan je inderdaad samenvattingen en opdrachten maken. Gewoon bezig zijn met de stof.

Soms is het leuker om die kennis op de echte wereld toe te passen, maar dan moet de stof er wel geschikt voor zijn. (als je wiskunde moet leren, de sommetjes op willekeurige alledaagse dingen toepassen, als je poëziemeuk moet leren zelf aan de slag gaan door alliteraties te maken etc.)

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook overhoorprogramma's voor de pc waar je zelf de stof kan invullen? Ik moet namelijk vrij veel latijnse namen leren en dat leer je denk ik wel mooi via een programma op de pc.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ezelsbruggetjes, liedjes en limmericks werken zo veel efficiënter dan stampen. Zo ken ik mijn Latijn nog steeds. Met stampen ga je namelijk woorden door elkaar halen. Je herrinnert je de antwoorden, maar je legt de link niet met de gevraagde term. Althans, dat is mijn ervaring.

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan ook helemaal niet stampen.. ik leer het door een link te vinden. Veel engelse woorden zijn ook weer afgeleid van het latijn. Ook kan je bij anatomie vaak het latijn ontcijferen/vertalen.Het gaat wel lukken maar ik moet er even handigheid in vinden. Ik ben ook ruim van tevoren begonnen omdat ik wist dat hier wat tijd in gaat zitten.

Alles is te leren op frans na :cool:

bedankt voor de tips :thumbs:

8. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet echt een apart ventje zijn want ik snap er nog steeds niet veel van. Ik lees het morgen nog wel een keer door.

Bedankt Matrix!

Edit : Hoe deden jullie het altijd met begrippen leren? Binnenkort wat toetsen en moet best veel begrippen kennen. Bijv van Aardrijkskunde. Het lukt me wel, alleen vergeet ik het soms nog.. Hoofdstuk gaat over Stromen btw

Laatst bewerkt: 6 okt 2009
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Doe de begrippen ook eens achterstevoren en kijk of je ze dan ook weet.

9 van de 10 mensen leren het achter elkaar en weten het vaak dan niet.

Over die dichtheid: Is meer wiskunde dan Scheikunde toch?

Maak van die kuub (m^:cool: eens X....dan snap je het toch?

2X = 3 kilogram.......wat is de dichtheid? (dichtheid= 1 m^3 = 1X)

10. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ezelsbruggetjes werken bij mij erg goed. Vaak genoeg gehad dat je voor Organisatiekunde of wat dan ook voor kunde van die rijtjes moest onthouden die dan nog weer eens uit rijtjes bestaan. Kan het ook echt niet anders onthouden dan door ezelsbruggetjes. Overal de eerste letter van nemen en daar een woord van maken, ideaal.

Nadeel is wel dat je na de toets echt geen hol meer weet als er iemand er na vraagt. Tis puur voor een korte periode.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik stamp altijd, want ezelsbruggetjes heb ik nooit gebruikt, niet omdat ze niet werken maar omdat m'n eigen manier goed genoeg was. Bijvoorbeeld bij Frans/Duits/Engels de woorden leren pakte ik altijd de eerste 3 en pak dan 4-6, hierna begin ik weer bij 1 tot ik bij 6 ben en wanneer ik ze allemaal ken pak ik weer 3 en begin weer vanaf 1 etc. Hetzelfde systeempje gebruik ik bij begrippen en dergelijke, het nadeel is wel dat ik de latere woorden/begrippen minder goed ken dan de eerdere. Wat Killaz zegt om van achteren dan te beginnen zou het echt waterdicht maken...zal die volgende eens proberen:p

12. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Dat gebruik ik nu ook :)

13. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    iemand die een andere verwoording weet voor het volgende:?
    'To deal with the rules of trade'
    Natuurlijk in het engels, en ik wil to deal with anders verwoord en the rules of trade ook :9 Dat bij de laatste zelf aan tradingrules, maar dat klinkt een beetje belabberd

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Waarom wil je die zin verwoorden, hij is al perfect...
    Anyway mijn poging:
    To cope with the (regulations/laws/guidelines) of commerce.
    To follow the rules...
    Ik hoop dat je er iets aan hebt, want mijn engels is meer van forum standaard:+

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  15. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    het is niet mijn zin :+ daarom moets ie anders

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan zou ik "To cope with" gebruiken :)

Vind ik zelf een mooiere zin opleveren

17. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Thanks to which treaty did the european commision gain the power to make laws regarding product liability?

Wie weet het antwoord? Maastricht, Rome, Lisabon, een andere? ik kan het egt niet vinden 8)

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ga ik googlen om het antwoord te ontdekken staat boven aan pagina 95 van het huiswerkdraadje van xbw :+. Het antwoord weet ik niet, sorry :9

19. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    zie je, even goodle doesn't know! en daar krijg ik dan straks een cijfer voor :'-(

20. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb een vraagje over Duits, wij hebben het nu over meervoud van de zelfstandige naamwoorden, alleen er is 1 probleem in het boekje staat bij uizonderingen dat je het beste door gebruik kunnen worden aangeleerd en die gozer die ik heb zegt dat ook. Alleen ik zie nog steeds niet wat de uitzonderingen zijn:confused: hoe de fuck kan je dat zien.. als ik dat weet heb je ook nog de uitgangen en hoe moet je dat dan weten want soms is er bij een mannelijk uitzondering wel 3 mogelijkheden? En bij de toets mag je geen woordenboek gebruiken.. kan iemand mij helpen??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina