1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het inspeeld op een behoefte van mensen. En dit is een behoefte waar mensen heel gevoelig voor zijn en vaak onzeker.

2. T.Verhoeven

T.Verhoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zouden jullie deze enquête misschien in willen vullen?

1. Wat is uw leeftijd?:...............

2. Wat is uw geslacht?
    [] Man
    [] Vrouw

3. Bent u geregistreerd als donor codicil of bloeddonor?
    [] Ja

[] Nee, wat zijn uw beweegredenen?

[]Geloofsovertuiging
    []Geen interesse
    []Wel interesse maar geen actie ondernomen.
    []Anders, namelijk..................................
    Zo nee ga door naar vraag 6

4. Zo ja, sinds waarneer?..........................................................

5. Wat was uw motivatie?.........................................................

Algemeen

6. Kent u iemand in uw omgeving die weleens een donortransplantatie heeft ondergaan?.................................................................................

7. Zo ja, wat vindt u hiervan?...............................................................

8. Bent u donor van een medisch gerelateerde stichting?
    [] Ja

[] Nee, wat zijn uw beweegredenen?

[]Geloofsovertuiging
    []Geen interesse
    []Wel interesse maar geen actie ondernomen.
    []Anders, namelijk..................................

9. Zo ja, voor welke stichting(en)?
    []Hartstichting
    []Lever/darmstichting
    []Nierstichting
    []Anders, namelijk........................

3. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Morgen tentamen wiskunde ik weet niet of iemand mij zou kunnen helpen maar ik zou u daar voor eeuwig dankbaar voor zijn :p.
    Kan iemand mij precies uitleggen wat de complementregel is.
    En hoe je dit moet berekenene: 2x(2/3 )'3+(1/3 )'3

2/3 en 1/3 zijn breuken en ' is tot de macht.
    Spaties zijn er voor het verkomen van smiles :p

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Code:

2/3^3 = (2*2*2)/(3*3*3)  oftewel 8/27

2/3^3 * 2 maakt dan 16/27

1/3^3 = (1*1*1)/(3*3*3)  oftewel 1/27

Oftewel 2*2/3^3 + 1/3^3 = 16/27 + 1/27 = 17/27 (0,62963)

Maar wat heeft dit met de complementregel te maken?
    http://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=10811&j=2003
    http://www.wisfaq.nl/showfaq3.asp?Id=2395

Laatst bewerkt: 25 nov 2009
  5. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Niks maar dat was een ander deel wat ik niet begreep :)
    iig bedankt voor je uitleg nu heb ik nog een vraag.
    Op een casio grafische rekenmachine bestaat de toets A b/c waar kan ik die terug vinden op de texas instruments?

Alvast bedankt.

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Wat doet die knop? Dan kunnen TI-gebruikers sneller reageren.

7. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    zet een breuk getal neer toch?

dan staat er op het scherm 1,2 wat dus ½ is.

8. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Gewone getallen omzetten naar breukgetallen doe je met 2nd, math > frac.

Als je 1/2 wil, dan type je gewoon 1/2, <enter>, 2nd, MATH, frac.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    • De laatste maanden ben ik samen met iemand bezig met een profielwerkstuk. Een groot onderdeel van dit werkstuk is een zelf opgezet onderzoek. Ons onderzoek is echter niet uitgebreid genoeg bevonden en daarom willen wij deze uitbreiden met een enquête. Het idee is dat we een simpele korte enquête samenstellen en die verwerken en analyseren.
    • Het idee van de enquête is simpel. Door middel van een paar korte vragen willen we te weten komen welke merken consumenten (jullie o.a.) hebben van bepaalde producten (Laptop, Televisie, PC, witgoed).
    • Dit betekent voor jullie dat het zeer weinig werk is om de enquête in te vullen en daarom hopen we dat jullie daar even de tijd voor willen nemen.
    • De vragen zijn misschien niet zo indrukwekkend, maar het gaat er vooral om hoe we dit verwerken dus maak je daar maar geen zorgen om.
    • Als je iets mist of gewoon een tip hebt horen we dit natuurlijk graag.
    Alvast hartstikke bedankt voor het nemen van de moeite om dit in te vullen. Gelieve de antwoorden op de vragen te mailen naar d-clement@hotmail.com of stuur even een pm.

De vragen:
    1. Van welk merk is de televisie in jullie huiskamer?
    2. Waarom dit merk? (prijs, kwaliteit, verhouding hiervan, aanbieding, eerdere ervaringen met dit merk, andere factoren)
    3. Van welk merk was de vorige televisie? (weet ik niet of geen is natuurlijk ook een goed antwoord ;))

hetzelfde geldt voor pc en/of laptop. Er zijn hier vast een aantal mensen die zelf voor het gamen een televisie hebben gekocht voor in hun kamer. Het zou fijn als je de vragen voor deze televisie ook beantwoord. Motieven kunnen natuurlijk verschillen. Voor een televisie beneden kijkt men natuurlijk eerder naar prijs en grootte terwijl specificaties in dit verhaal toch belangrijker kunnen zijn. Mocht je nog andere elektronische apparaten aan de enquête wil toevoegen ben je hier natuurlijk vrij in.

De witgoedmarkt word in Nederland gedomineerd door Europese merken als bijvoorbeeld Miele of Siemens. Dit willen we ook graag onderzoeken/controleren. Dit is misschien niet de goeie plek ervoor, maar misschien zijn er toch een paar mensen die het kunnen beantwoorden. Als jij hier niet een van bent kun je het natuurlijk gewoon negeren.

Om dit te checken hebben we ook een paar vragen.
    1. Van welk merk is uw wasmachine/droger?
    2. Waarom dit merk?
    3. Heeft u nog huishoudelijke apparaten van Aziatische merken, zo ja welke (merken en apparaten)?

De meeste mensen hebben in deze branche meer vertrouwen in de Europese merken in tegenstelling tot de Aziatische merken. één reden hiervan zou kunnen zijn dat mensen het gevoel hebben dat een bedrijf dat televisies maakt niet ook kwalitatief goede wasmachines kan leveren.Toch zijn er een aantal Aziatische merken druk bezig om ook deze markt te veroveren. Hieroveren hebben wij ook nog een vraag waarop we een gevoelsantwoord verwachten.

4. Stel u bent op dit moment op zoek naar een droger. Zou u bereid zijn om een droger die in feite gelijkwaardig is van Samsung te verkiezen boven een droger van een Europees topmerk (Miele bijvoorbeeld) en waarom wel/niet? (De Samsung zal wat goedkoper zijn, maar misschien kiest u toch liever voor een merk waar u meer vertrouwen in heeft gevoelsmatig en die wat meer kost)

Nogmaals: Hartstikke bedankt

p.s. Om het wat interessanter te maken krijgt 1 iemand gratis en voor niets Halo 3 thuisgestuurd. Enige voorwaarde is het halen van 30 inzendingen voor woensdag 13:00 ;)

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  10. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Miss niet echt hulpvol...

EDIT

Even een vraagje voor scheikunde.

Ik doe nu nog via omwegen mijn H5 versnelt. Omdat ik elke dag ver moet reizen met de auto om daar te komen moet ik dus veel werken.
    Nu hebben wij deze periode op school een PO Periode. Super druk terwijl ik ook super veel moet werken dus.

Weet iemand miss een makkelijk onderwerp voor scheikunde, iets wat je thuis kunt doen en makkelijk op internet kan vinden, of heeft iemand miss nog een PO die ik kan gebruiken voor mij? Weet dat het niet hoort, maar heb het echt rete druk ;)

Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Over de werking van maagzuurtabletten kun je heel wat vinden. Wat zuur-base reacties, ph/concentratieberekeningen etc.

Het hele onderzoek uitvoeren met veel soorten maagzuurtabletten is ietwat tijdrovend ( ik spreek uit ervaring ) maar er staat genoeg op internet

12. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hmm ik zal eens kijken of ik hier over wat kan vinden, maar als iemand anders nog iets heeft kan je het altijd opnoemen :)

13. Ankido

Ankido Guest

Jongens ik heb voor vrijdag me eerste boekverslag. het boek is Spijt van carry slee daarom wil ik jullie de samenvatting laten zien om te kijken wat jullie ervan vinden.

David Smit zit in de 2de klas van het voortgezet onderwijs. Hij heeft het naar zijn zin. Hij heeft een leuke klas met leuke kinderen erin. Vooral Vera Teunisse vindt hij heel leuk. David zegt niet altijd iets, hij is een beetje verlegen. Alleen is er iets waar hij best wel boos om wordt, PESTEN. Jochem Steenman is een best wel dikke jongen. Hij is een eenzame jongen die vaak alleen zit. Hij vindt de klas heel leuk maar voor 3 kinderen is bij heel erg bang. Dat zijn: Sanne, Remco en Justin. Die pesten hem alleen maar, maar de rest doet er niet aan. Jochem is een jongen die alles toelaat. Hij zegt nooit wat er gebeurt daardoor wordt hij een makkelijk doelwit voor Sanne, Remco en Justin. Die laten hem dus ook nooit het rust. Ze slaan hem, beledigen hem en spugen op hem. David is een van die kinderen die vindt dat het te ver gaat, maar zegt er niets van. Hij is bang dat Sanne, Remco en Justin hem dan gaan pesten en dan kan hij nooit verkering krijgen met Vera Teunisse. Het leven gaat door en normaal fiets David met Niels naar school maar David had zich weer eens verslapen en moet weer alleen fietsen. Hij hoopt dat er vandaag niets ongelukkig gebeurt met jochem want vandaag gaat de klas de klassenfoto nemen. Hij ziet dat Jochem er nog niet is. Na een paar minuten komt Jochem. Ze hebben gym. Als Jochem uit de kleedkamer komt sluipen Sanne, Remco en Justin naar de kleedkamer en stelen zijn spullen. Als de les is afgelopen en Jochem klaar is met douchen zit hij dat zijn kleren in de boom hangen. Hij krijgt van Sanne, Remco en Justin te horen dat hij ze na de klassenfoto terugkrijgt. Als ze hem in de wc opsluiten wilt david er wat zeggen maar durft het niet. Als de leraar (die Jochem ook pest) om te controleren of iedereen weg is, ziet hij de kleren van Jochem aan de boom zitten, maar zegt er niets van. Jochem staat niet op de klassenfoto. David verheugt zich erg op de klassenfoto. Dan kan hij de foto van Vera Teunisse boven zijn bed hangen. Hij merkt ook dat Jochem er niet is, maar zegt er niets van. Na de foto hebben ze frans. David zit naast Niels. De leraares Frans Mevrouw Bouwma kent de namen niet. Daarom verwisselen Niels en David van elkaars plaats. Als David merkt dat hij zijn boek niet heeft meegenomen begint hij te zweten. Hij weet dat ‘Worteltaartje’daar niet tegen kan. Opeens zien Sanne, Remco en Justin de tas van Jochem en ze pakken ZIJN frans boek af en geven die aan David. David begint nog meer te zweten en wilt dat niet. Maar bijna de hele klas raadt het aan om het te doen. Als zelf Vera zegt om het te doen doet hij het. Als Jochem van de automaten komt en zijn boek wilt pakken ziet hij dat het weg is. Met een rood gezicht steek Jochem zijn vinger op. Mevrouw Bouwma vraagt of iedereen zijn boek heeft en Jochem zegt dat hij zijn boek er 100% in zijn tas had gedaan. David kan er bijna niet meer tegen en wilt bijna zeggen dat hij zijn boek heeft. Jochem moet morgen ochtend om 8 uur meldin op school. Als David thuis is baalt hij als een stekker. De moeder van David merkt dat hij Jochems boek heeft en brengt hem naar zijn huis om het afteleveren. Als hij zijn boek in de post wilt doen gaat de deur open. Mevrouw Steenman staat aan de deur. Een best wel brede dame. Ze vraagt of hij naar binnen wilt komen. Als Jochem naar beneden komt moet mevrouw Steenman boodschappen doen. Als Jochem begint te praten over alles en nog wat voelt David zich nog Schuldiger. Jochem vertelt hem dat hij een vriendin heeft genaamd Nienke de Graaf. Daar heeft hij contact mee. De dagen vliegen voorbij en hij heeft zijn geliefde Vera nog geen verkering gevraagt. Niels zijn beste vriend (die samen met Vera, Manon en Youssef) David’s beste vrienden zijn en in de vergadering van de schoolkrant zitten. Niels wilt niet met Vera maar soms lijkt het er erg op. Jochem gaat maar niet uit David’s hoofd. David heeft medelijden en zegt dat Jochem bij hem moet komen als hij hulp nodig heeft. Ook merkt David dat Jochem kranten loopt voor Remco. Jochem vertelt dat na de avond van het klassenfeest is afgelopen. En David heeft hem zijn woord gegeven, dat hij hem zou helpen, als ie hulp nodig zou hebben. Het is de avond van het klassenfeest. Iedereen is in de stemming. David wilt vandaag zijn geliefde verkering vragen. Jochem was belooft na dat hij kranten heeft gelopen het pesten zou stoppen. Daarom is Jochem heel blij vandaag. Als Sanne, Remco en Justin hem te veel laten drinken wordt Jochem misselijk en moet hij overgeven. Opdat moment gebeurt het. Jochem wordt door zijn eigen kots heen gerolt en zoekt paniekerig hulp bij David. Maar David is niet in de stemming omdat hij Vera zag zoenen met Youssef. De hele wereld verwaagt. David zegt 2 woorden die zijn leven helemaal veranderen “Rot op”en duwt Jochem weg. Als de volgende ochtend naar school gaat ziet hij dat de plaats van Jochem leeg is. Hij vraagt zich af waar Jochem is. Als de conrector komt om te zeggen dat mevrouw Steenman had gebelt dat Jochem gisteren niet is aangekomen kan David wel huilen. Paniekerig zoekt hij in de telefoonboek de nummer van Nienke de Graaf. Als hij het haar uitlegt komt ze meteen naar hem toe. Ze gaan naar een plek waar oude carvans zijn. Ze gaan dan vervolgens een weg van allemaal bosjes en komen bij een meer uit. Als ze Jochem roepen ziet Nienke Jochem’s tas in het water drijven en begint te huilen. Als David het ziet wordt hij gek. Hij belt de ambulance. Na een paar minuten staan de ouders van Jochem, Nienke, de klas, De gymleraar, en de onderbouw derecteur aan de kant van het meer. De duikers duiken en komen met een lichaam naar boven. Iedereen begint te huilen, zelf de gymleraar. Als de conrector het dagboek leest van Jochem ziet hij dat Sanne, Remco en Justin een belangrijke rol hebben gespeelt in het leven van Jochem. Ze worden geschorst. Tijdens de crematie van Jochem denkt David heel er na. Over die 2 woorden. Hij zegt tegen zijn vrienden dat ze een soort kindertelefoon beginnen. Iedereen vind het een goed idee. Er wordt druk overlegt en de conrector vindt het een goed idee. Ze zijn bereikbaar voor 3 middelbare scholen. Het is een succes. Iedereen wilt voorkomen dat wat in het verleden gebeurt is weer in het heden gebeurt. David heeft met “toeval” zijn vriendin Vera ontmoet en vraagt haar verkering. Ze zegt dat het al lang uit was met Youssef en ze zegt ja. De droom van David is uitgekomen. Hij kan zijn geluk niet meer op. David gaat rustig naar haar toe en kust haar op haar mond. En eindelijk weet hij hoe Vera’s lippen smaken SUPER.

14. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0

Moet je een boekverslag of een samenvatting inleveren? Want dit is in principe gewoon het boek samengevat. Verder zijn er een aantal "details" waar je te diep op in gaat, de klassenfoto bijvoorbeeld? Dat speelt verder nauwelijks een rol in het verhaal toch?

En hoezo staat er op het eind dat david met toeval zijn vriendin vera heeft ontmoet, hij is toch al het hele boek verliefd op haar?

Verder heb ik nog 2 (spel)foutjes dikgedrukt.

succes

15. Ankido

Ankido Guest

hoe zou jij het doen met de klassenfoto?

16. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerder een vriendin nemen.

Dit is geen zin:
    Daarnaast een tip voor verdere boekverslagen: lees geen Carry Slee. :emo:

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Volgende vraag moet ik beantwoorden voor een project. Ik kom er echt niet uit. Wie kan mij helpen?

Het gaat om een make or buy beslissing:

"Uit vooronderzoek voor een eventuele nieuwe productielijn voor de provinci blijkt dat Korsten Kozijnen BV hangwerk moet inkopen voor €6,45 per stuk. Jan beweert dat hij dit hangwerk ook zelf kan produceren. Om indruk te maken op de consultants, heeft hij zijn berekening in het Engels gedaan.

The following costs of the component when manufactured in house are expressed on a per-unit basis:

Direct materials €2,34
    Direct labor €1,61
    Unit-related support €1,47
    Batch-related support €0,98
    Product sustaining support €0,22
    Facility-sustaining support €0,69
    Total costs €7,31"

Vragen:
    1 What assumptions need to be made about the behavior of support costs for Korsten Kozijnen BV?

2 Should Korsten kozijnen BV outsource the component?

Antwoorden mogen obv. in het Nederlands

18. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Weet iemand een goed boek voor een boek verslag? :eek:

Moet van nederlandse schrijver zijn :mad:

19. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat Vlaamse schrijvers ook mogen.

Herman Brusselmans leest echt heel makkelijk weg. Zelf heb ik van hem de volgende twee boeken gelezen:
    • Herman Brusselmans - de Droogte.
    • Herman Brusselmans - Vergeef me de liefde.
    Er gebeurt weinig in de verhalen, maar zijn taalgebruik is meesterlijk. Heel toegankelijk.

Ook Arnon Grunberg vind ik zelf erg fijn lezen. Ik heb ook twee boeken van hem gelezen:
    • Arnon Grunberg - Tirza.
    • Arnon Grunberg - De Heilige Antonio
    Leest wat moeilijker dan Brusselmans, maar hij is heerlijk cynisch soms.

Hubert Lampo is een van mijn favoriete schrijvers geworden sinds ik een boek van hem gelezen heb:
    • Hubert Lampo - De komst van Joachim Stiller
    Wat archaïsch taalgebruik, maar een geweldige sfeer in het boek en een constant gevoel alsof er iets bijzonders aan de hand is.

Op mijn boekenplank staat ook nog Dimitri Verhulst - Mevrouw Verona daalt de heuvel af. Veel goede dingen over gehoord. Na de kerstvakantie kan ik daar meer over zeggen, maar zijn boeken schijnen aanraders te zijn. :)

20. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Vlaamse schrijvers mogen ook, heb het net gevraagd. Ik zal is naar die boeken kijken, wat gebeurd er eigenlijk in?:eek: ik heb nog maar 3 boeken in mijn leven gelezen dus ben niet zo thuis in boeken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina