1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus? Giphart is vrij makkelijk te doen over het algemeen. Beetje praten over seks en meuk, met een soort van serieus onderwerp ernaast. (en "Nederlands 2"? wtf is dat? :confused:)

2. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Is Giphart dus goed voor een beginnende lezer? :+

En hij moest 2 boeken lezen voor het vak Nederlands ( net zoals mij) wat is daar zo raar aan?

3. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik las de zin totaal verkeerd 8) Ik las "ik moest voor (Nederlands 2) boeken lezen" ipv "Ik moest voor Nederlands (2 boeken) lezen."

Giphart kan volgens mij prima. Of Brusselmans. Of Kluun. Eventueel kan je ook "de passievrucht" lezen, van Karel Glastra van Loon (die leest iedereen). Ook hoorde ik veel over "Joe Speedboot" van Tommy Wieringa. Die schijnt ook niet zo moeilijk te zijn.

4. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'het diner' van herman koch is best goed te lezen

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Bij ons was het Gouden Ei altijd populair, omdat het dun en makkelijk was en omdat de docent er niet over te spreken was en het dus nooit op je mondeling kwam.

6. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Grote huiswerkopdracht waarbij ik graag hulp wil, maar je hoeft er niet echt voor na te denken:

Ik ben op zoek naar 'coole' aanstaande trends (aantrekkelijk, inspirerend en heeft de mogelijkheid om te groeien in de eigen generatie). Het moeten dus niet dingen zijn die al erg bekend zijn, tenzij het iets is wat al redelijke bekendheid heeft in een ander land dan Nederland. Er zijn 4 categorieën: Web 2.0, mannenmode, vrouwenmode en ervaringseconomie. Mocht je iets weten, laat het alsjeblieft weten.

Bedankt!:b:

Edit://

Web 2.0 en mannenmode heb ik nu al gefixed. Iemand nog een idee voor de andere twee dingen?

Edit2://

Alleen nog iets voor een ervaringseconomie.

Laatst bewerkt: 18 dec 2009
  7. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
    Het gouden ei staat me wel aan :+

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ik zeg doen! Niet alleen is het een dun boek, ik vond het ook nog eens best een vet boek.

Alleen het einde vond ik creepy, ik houdt niet van dat soort dingen. :+

9. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Neeman, Giphart is epic _O_ Phileine Zegt Sorry is geweldig, heb echt dubbel gelegen.

10. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Dater daadwerkelijk in het Huiswerk-topic word gepost op het moment dat de lerstvakantie begint :eek:

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Dan moet alle verspilde tijd ingehaald worden, he.
    Tenminste, dat probeert altijd iedereen, maar op de een of andere manier komt het er niet van. :+

12. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12

Een boek verslag dat in januari af moet zijn, ideaal om in kerst vakantie te gaan lezen omdat ik het normaal door de week heel erg druk heb :+

13. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Onder welk kopje zal de theorie van Ansoff het beste passen? 'Marketing Objectives', 'Segmentation', 'Targeting', of 'Positioning'? Of is het misschien beter om er een compleet nieuw hoofdstuk voor te maken?

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Welke theorie van Ansoff bedoel je precies? Die man heeft veel geschreven :+

Ik ga even van de product/markt matrix uit.

Die zou ik in positionering plaatsen. Het model zegt hoe je een markt moet benaderen. En de theorie van Ansoff vertelt er verder een groeistrategie bij.

Op welk niveau schrijf je dit eigenlijk? (operationeel/strategisch?) Aangezien objectives het beste in het strategisch plaatje past en targeting meestal in operationeel.

15. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Dat is inderdaad de theorie die ik bedoelde.

Ik ben nu eigenlijk op een gemixed niveau aan het schrijven. Ik moet een Marketing Strategie maken en omdat dit het eerste project is van de opleiding laten ze ons van beide walletjes eten.

Jammer dat die theorie het beste bij Positioning past, dat gedeelte word juist gedaan door de persoon waarin ik het minste vertrouwen heb =(. Dan zal ik het zelf maar maken en bij haar verbeterde crap erin plakken.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Marketing strategy compleet met Strategy map?

Ben wel benieuwd naar je strategy map dan :) Vind ik altijd wel leuke dingen om te analyseren/bekijken :eek:

17. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Ja met Strategy Map, maar ik betwijfel of die dildo die de positioning doet daar wel aan denkt.... Zodra ik dat moet verbeteren krijgen jullie hier vast veel vragen van me of ik het wel goed doe, want zo'n ding maken is moeilijk toch?:9

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa, als je de juiste informatie en instrumenten gebruikt niet.
    Zoals bij alles is een BSC wel makkelijk.

Wij gebruikten daarnaast dat model van Porter en volgens mij een model voor je visionary goals/ long term goals en nog 1.

Ik vond het wel leuk om te maken 8)

19. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Wat is een BSC? Model van Porter heb ik ook al mee gewerkt ja, maar ik weet nu nog nauwelijks wat een strategy map inhoud. Googlen zal ook wel wonderen verichten, zoals altijd.

Zit trouwens al 2 uur 'aan mijn huiswerk' en heb pas drie regels getypt :emo:.

20. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    BSC= Balanced scorecard, een middel om de prestaties te meten van managers. Wat moet er binnen een bedrijf gebeuren om de gewenste doelen te bereiken.

Laatst bewerkt: 21 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina