1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    www.nrc.nl

    Graag gedaan.

    serieus, probeer eerst eens zelf wat te vinden. dit is gewoon lui
     
  2. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Wrm maar 3, shiit had ik dat maar ik moet er 40 hebben voor iets.AAARGH
     
  3. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft een van jullie, een compleet werkstuk over de olympische winterspelen van 2010. Ik hoor nu pas dat ik het vandaag moet maken. Dus als je het hebt, stuur het dan a.u.b naar me.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je hoort het nu pas.....waarom geloof ik dat nooit :+
     
  5. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen: Vrijheid van meningsuiting, aankaarten van problemen in de samenleving, stem van de bevolking

    Voor: Beledigende uitspraken, Creëert een slecht imago voor het altijd zo tolerante Nederland (met name in Moslim landen, maar ook in Engeland, Duitsland etc.), komt niet met onderbouwde argumenten en (realistische) oplossingen voor de aangekaarte problemen.


    Vergetuh..
     
  6. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnxtnx

    Iemand die goed is in gedichten schrijven of een gedicht heeft die hij/zij ooit voor school moest schrijven. Ik moet er 1 schrijven voor me poezie verslag ding, maar kan niet dichten... :$ Somebody?:D en graag met betekenis :D
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap helemaal niks van de ABC formule bij Wiskunde. Echt, ik haat dit vak zo erg..
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Kijk eens naar deze link:
    http://wiskunde.ebrodesign.com/index.php?gr=1&id=1

    Daar word het duidelijk en goed uitgelegd.

    Je hebt bij een tweedegraadsvergelijking meestal de keuze om de oplossingen te berekenen via de som/product formule, welke je denk ik wel bekend in de oren zal klinken.

    Maar als deze niet uitkomt moet je de ABC formule gebruiken.
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kom gewoon niet uit 1 hele fucking simpele som. 3x2 - 5x + 2 = 0

    De 2 achter de X is een kwadraat.

    Wat ik dan doe =

    A = 3
    B = -5
    C = 2

    b2 - 4ac. -5kwadraat - 4 x 3 x 2.

    Als ik het stap voor stap doe kom ik op 126 uit.
    Als ik het op mijn rekenmachientje doe kom ik op 1 uit. ( de -5kwadraat heb ik dan tussen haakjes )..

    Welke is nou goed ? Antwoord in het nakijkboekje is 0 en de breuk 1, tweederde..
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Die toets moet ik ooit nog is inhalen.. bijna hele klas had er een onvoldoende/1 voor.. succes! :+
     
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks, dat helpt! :+
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Kun je mij die stappen even uitleggen?

    Want (-5)² = 25 en 4 x 3 x 2 = 24. Dus 25 - 24 = 1.
     
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Stap voor stap is dus gewoon alles invullen wat daar staat. alleen niet achterelkaar. Maar eerst x 3 .. enter... x 2... Snap je ?
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Heel pinlijke fout!
    "Meneer Van Dale wacht op antwoord"
    Machtsverheffen -> Vermenigvuldigen -> Delen -> Worteltrekken -> Optellen -> Aftrekken.

    Altijd in die volgorde rekenen! In de som "(-5)kwadraat - 4 x 3 x 2" moet je dus eerst (-5)^2 uitrekenen, vervolgens 4x3x2 en de resultaten daarvan van elkaar aftrekken. Met haakjes zou je de som dus zo kunnen lezen:
    ((-5)^2) - (4x3x2) =
    25 - 24 =
    1

    Wat jij doet is : ((-5)^2) - 4) x3x2). Jij leest de opgave van links naar rechts en trekt eerst die vier af waarna je pas gaat vermenigvuldigen, maar dat staat er niet.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja ik snap het maar dat is dus fout.

    Want jij doet (-5)² = 25 en daar haal jij die 4 vanaf zodat je 21 krijgt.

    Maar die 4 hoort bij de 'som' (4x3x2)
    Dus je hebt eigenlijk 2 kleine sommetjes binnen de som b² - 4ac --> je hebt de som b² en de som 4ac. Het minteken moet je even buiten beschouwing laten.

    Dus je berekend eerst (-5)² = 25 en daarna bereken je 4 x 3 x 2 = 24.
    En dan doe je 25 - 24 = 1.







    JUIST, is Matrix daar al weer 8).
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ahh.. Dankje, ff kijken of ik die zin kan onthouden. Rekenregels gewoon, maar ik dacht dat het ook zo kon. Beter na denken dus.

    Gaat nu al wat beter, alleen weet ik soms niet of ik de som moet uitrekenen dmv de gemeenschappelijke factor buiten de haakjes te zetten, of de Product - Som methode.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Altijd eerst proberen via de som product methode te berekenen, dat is immers de snelste en makkelijkste manier. Maar kom je er na een tijdje niet uit, dan kun je er bijna meestal wel vanuit gaan dat hij zo niet werkt en dan stap je dus over op de ABC formule.
     
  18. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moeten wij zonder onze matrix? Hulde!
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Product! Ik snap wat jij bedoelt, maar door het zo te noemen creëer je misschien verwarring.
    Een som is een optelling, waar een product een vermenigvuldiging is.

    2xa + 3xb, is dus de som van twee producten.

    Ik zou dus oppassen om kleine onderdelen binnen een formule een "som" te gaan noemen. Bovendien, door het zo bij de juiste naam te noemen, creëer je in je hoofd al duidelijk dat verschil tussen klasses wiskundige operaties waardoor de volgorde ook snel duidelijk wordt.
    Mijn leraar in de 3e klas die hamerde constant op het verschil tussen termen en factoren. Achteraf heeft dat wel geholpen. :)
     
  20. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Moet rente over een lening worden opgenomen in de 'income statement' of 'winst-verlies rekening' (die laatste term ben ik niet zeker van of dat wel de juiste Nederlandse vertaling is, maar ik dacht dat dat de term was die ik had in de 4e en 5e van de HAVO).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina