1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Volgens mij heb jij zelfs nog nooit een Koran gezien |:-

2. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, daar heb je ook volkomen gelijk in. Maar als je kijkt naar hoe vrouwen zich moeten 'onderwerpen' aan de man... christelijke vrouwen moesten vroeger voor het eten zorgen, moesten een rok dragen, moesten luisteren naar de man, en kregen geen goede baan. Na felle discussies zijn de rechten tussen de man en de vrouw weer enigzins gelijk.

Als je kijkt naar de Islam, was dat ongeveer hetzelfde. Alleen het verschil is dat zij hun vrouw in elkaar konden timmeren onder het motto: 'ik kon niet anders'. Ook moesten de moslima's nog niet zo lang geleden nog persé een hoofddoek op, anders mochten ze niet over straat. Bij de Koran is het meer van: luister in elk geval naar je ouders, want die weten het beter. Alleen stond volgens mij ook in de Koran dat je niet mag doden, maar dat even terzijde. Nou is het natuurlijk wel anders in Turkije; ze hoeven geen hoofddoekjes meer te dragen, ze mogen niet zomaar in elkaar worden getimmerd en vrouwen kunnen gewoon gaan studeren. Maar het is wel zo: de moslims en moslima's wie daar zo'n manier van leven niet bevalt, komt naar West-Europa. Daarom willen ze hier ook moskeeen bouwen etc. etc.

In tegenstelling tot Turkije is Marrokko nog wel zo'n land waarin de wat extremere dingen nog toelaatbaar zijn. Hoe vaak hoor je wel niet in het nieuws dat een meisje van Marrokkaanse afkomst neergestoken of op een andere manier is vermoord doordat ze vrijer was dan dat de meeste mensen wilden dat ze was (voornamelijk door omgaan met jongens). Meisjes hebben daar nog steeds geen flikker te vertellen over dingen als huwelijk en manier van leven. Turkije mag zich hier dan goed uit hebben gered, maar Marrokko zit nog steeds met dat probleem. Vrijheid van meningsuiting is al 1 van de dingen die in die landen moet komen.

Kom nou maar eens met je argumenten...

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eerst zeg je de Koran niet gelezen te hebben, vervolgens begin je er weer allemaal conclusies aan te hangen, beetje dom denk je niet?
    Maarre, om op je verhaal terug te komen, wat is je statement nou in godsnaam 8)??? Vind je de islam nou kut, of valt dat wel mee? Vind je Turkije nu een goed land ja of nee? Wat is je punt??? Maak dat nou eerst eens duidelijk, dan kunnen wij je verhaaltjes weer onderuit trappen

4. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Zo'n 70 procent van de moslim jongeren in Nederland heeft de Koran (nog) niet gelezen/ingekeken, laat staan een Nederlander uit Delden.. _O_

5. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wel leuk zo om de 5 pagina's dezelfde discussie... het is allemaal gissen wat jullie doen voor de rest niets...

6. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2

Jij lijkt mij een gefrustreerd/depressief manneke, als ik dit zo lees ..

Het is namelijk niet gezond als je een hekel hebt aan volkeren, hoe kun je dan nog van het leven genieten? Elke dag weer als je buiten bent, zie je ze op straat, je zou ze wat aan willen doen......

Waarom verwacht men van allochtonen dat ze hun handen thuis laten als ze dit lezen?

:{ .....

Jij noemt Bin Laden op... slaat werkelijks nergens op, want die hoort niet bij de allochtonen uit Nederland/België..

Ik noem Volkert van der G, Cor van Hout, zieke ontvoerders van jonge meisjes (Chinees meisje/Friesch meisje), Klaas Bruinsma, Willem Endstra, Hooligans (Voetbal)...

Betekent dit dat het Nederlands volk een kutvolk is en onthoofd moet worden?

Echt ziek hoe jij over allochtonen praat..

En dan ook nog het lef hebben om te beweren dat je weet wat er in de koran staat... |:-

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  7. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste heb ik nooit gezegd maar goed... Met de Islam zoals ie op dit moment in Turkije is, daar kan ik redelijk mee leven. Maar de manier waarop ze in Marrokko dermee omgaan is onbegrijpelijk. In hun geval vind ik de Islam een kutgodsdienst, maar in het geval van de Turken redelijk en een stuk fatsoenlijker dan die van Marrokko. Moet alleen nog het aggressieve gedrag van de meeste mannen in dit soort landen verdwijnen, wat het is meestal aggressief volk. Ze zijn opgevoed dat ze zich niet moeten laten beledigen, want als dat gebeurd, is veel toelaatbaar. Een mes is snel getrokken... Als de mannen zich naar de Nederlandse norm gedragen (in het oosten van NL tenminste, want hier zijn de mensen veel vriendelijker), zullen veel NL'ers er ook beter mee op kunnen schieten. Wat Marrokka e.d. landen betreft; ze zullen zich moeten doodschamen tegenover ons over de manier waarop ze daar met elkaar omgaan. Dat volk dat zo met elkaar denkt om te gaan moeten ze, voor zover ze hier in NL zitten, deruit trappen.

8. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Moeten ze de mensen uit West- Nederland ook onthoofden of de doodstraf geven?

9. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0

10. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je op je toetsenbord gaan zitten?

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Wacht ff...

Ben jij de leider van de Verenigde Naties ?

12. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Orgineel gepost door xboxbezitter
    (in het oosten van NL tenminste, want hier zijn de mensen veel vriendelijker)

Moeten ze de mensen uit West- Nederland ook onthoofden of de doodstraf geven?

-----------------------------------------------------------------------------------

Tuurlijk niet... maar het is over het algemeen bekend dat mensen uit het oosten gwoon wat vriendelijk zijn tegenover vreemden dan mensen uit het westen

13. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    is al heel vaak uit verschillende onderzoeken gebleken

14. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Quote door Da -Z-
    ''Eerst zeg je de Koran niet gelezen te hebben''

Als je het verhaal een beetje volgt zul je begrijpen dat dat ging over een eerder geplaatste tekst. Toen ik verhaaltje aan het typen was, was der weer een ander die weer wat plaatste... dus voortaan eerst maar ff beter opletten lijkt mij zo.

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou zeg je tegen mij dat ik beter moet opletten. Moet ook niet grappiger worden :D. Maarre, je geeft zo hoog op van het oosten van het land, juist daar zitten die christendorpen waar mensen niet op zondag naar buiten mogen, waar men niet open staat voor andere ideeen, waar heel veel incest voorkomt, waar de man altijd nog de baas is (ik herinnner mij een SGP die problemen had met het vrouwenlidmaatschap). Echt jongen, wat jij zit te verkondigen is gewoon dom geblaat. Lekker hé, dat stoken? Maar ga nu maar weer snel op je trekker zitten om je weiland om te ploegen, dan proberen wij hier een discussie op nivo te houden ok?

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    8) HAHAHAHAHAHA
    Beetje open deur denk je niet? Zo in de trant van 'als het gin aordbei'n bint, dan bint 't tuffels' hahahahaha. Wat een lol met die oosterlingen :+

17. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je een godsdienst verbieden? Dat vind ik echt bullshit, iedereen moet een godsdienst kunnen kiezen waar hij of zij in gelooft.

Dus het christendom moet ook verboden worden in landen waar oorspronkelijk een andere godsdienst is?

18. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    *)

LOL... xbox bezitter weet mij niet te overtuigen. Ik vind dat xboxbezitter z'n standpunt ff beter moet nuanceren, ik kan hem niet goed volgen....

19. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik volg Xboxbezitter ook helemaal niet meer; Eerst loopt hij te verkondigen dat Bin Laden onthoofd moet worden en vervolgens roept hij dat mensen uit het Oosten heel vriendelijk zijn. (Bin Laden komt tenslotte uit het Midden Oosten 8) )

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    *kuch*Bush*kuch*
    *kuch*Vlaams Blok*kuch
    *kuch*Jorg Haider*kuch*
    *kuch*Pim Fortuyn*kuch*

dammit, iemand een hoestbonbon voor me? ;)

Deel Deze Pagina