normaal ben ik ook helemaal geen allochtoon-knuffelaar
, maar er wordt hier wel heel duidelijk een buitenlanders zijn van alles de schuld verhaal gegeven, dat ik even de meest linkse ideeen als denkvoer geef...
over je 1ste en 3e punt:
kijk, of jij het nou zielig vindt of niet, zo werkt het gewoon, ik zal dan even het verband ´opvang-rekrutievatbaarheid´ uitleggen:
asielzoeker komt Nederland binnen, legaal danwel illegaal, en worden in opvangblokken gestopt, waar ze geen taalcursus krijgen aangeboden, en zelf kunnen ze het niet betalen, ze worden niet ´gespreid´ door Nederland, en blijven dus bij elkaar...
Werken kunnen ze niet want een verblijfsvergunning hebben ze niet, omdat de opvang/administratie in Nederland slecht is...
Dan krijg je dus een hele grote groep die het eigenlijk amper beter heeft (vooral economische vluchtelingen) dan in hun eigen land, en dus een versterking van de anti-Westerse gevoelens onder hen, wat dus betekent dat ze vatbaarder zijn voor de rekrutie die de Al/Qaida hier uitvoert...
(ik zeg niet dat bovenstaande realiteit is, maar dat slechte opvang leidt tot een sterker anti-Westers gevoel)
sociaal gezien blijven ze buitengesloten als blijkt dat ze geen woord Nederlands spreken, wat vaak wordt gezien puur als de schuld van de allochtoon zelf... (in sommige gevallen is dat zeker zo, maar de overheid heeft er ook schuld aan)
daardoor blijven de allochtonen onder hun eigen 'volk' en zal van integratie geen sprake zijn, zodat er weer anti-allochtone gevoelens ontstaan, wat weer leidt tot een anti-Westers gevoel binnen de allochtone gemeenschap, en zo versterken de mensen die ervoor zorgen dat de allochtonen zich hier niet welkom voelen, het anti-Westers gevoel onder de allochtonen...
(jezus, wat een zin
)
je 2e punt:
en nu stel je het meteen weer ontzettend zwart-wit: OF je bent voor de VS, OF je bent een terrorist
of vind je dat ook echt?
en xboxbezitter, je bent zelf degene die ontzettend zit te ******en op de buitenlanders, dus dan kan je kritiek verwachten...
p.s.: ik moet nog heel even recht zetten dat ik niet zo links denk als ik in deze post lijkt te doen, maar ik wil gewoon even je ongefundeerde beschuldigingen in ieder geval relativeren...
alle allochtonen eruit flikkeren is zeker niet de oplossing, het moeilijke is nu juist de meest menselijke EN de meest effectieve oplossing zoeken...
Want zeg nou zelf, je bent anti-buitenlanders, maar in feite wil je alle mensen die regimes willen ontvluchten dus terugsturen??
Klik om te vergroten...