1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb dan niks te kiezen. Ik heb ook geen invloed op de gang van zaken. Ik kies voor Europa, en hoop dat wij ongedeerd blijven en niet ten onder gaan dankzij twee ideologietjes (fundamentalistisch christelijk kapitalisme en moslimfundamentalistisch terrorisme) die beide weinig goede kanten hebben.

2. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Citaat:
    Ik heb dan niks te kiezen. Ik heb ook geen invloed op de gang van zaken. Ik kies voor Europa, en hoop dat wij ongedeerd blijven en niet ten onder gaan dankzij twee ideologietjes (fundamentalistisch christelijk kapitalisme en moslimfundamentalistisch terrorisme) die beide weinig goede kanten hebben.
    -----------------------------------------------------------------------------------

Slim gezegd. Zo kan niemand je wijzen op één van je eerdere uitspraken. Maar goed, persoonlijk neig ik een stuk meer naar de kant van Bush omdat ik het in veel gevallen eens ben met zijn ideeen, maar minder met de zogenaamde 'wereldoverheersing' van Amerika. In Osama kan ik me helemaal niet vinden; vrouwens zouden zich volgens hem totaal moeten onderwerpen aan de man. Onzin lijkt me zo...

Maar om even terug te komen op wat je in het begin van je post zei; 'ik heb niks te kiezen' zei je. Je hebt heel veel te kiezen. In elke mogelijk denkbare situatie heb je een keuze. Kom dus niet aan met: 'ik heb dan niks te kiezen'. Een middenweg is er eigenlijk ook niet... je bent meer voor iemand of meer tegen iemand. Dat is in dit geval de keuze.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jij bent degene die hier dingen hier zwart-wit stelt. Of je bent voor Osama, of voor Amerika. Als je die keuzes krijgt, dan heb je niks om voor te kiezen. Je moet de posts van The Walrus eens wat beter lezen

4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Men Kiest hier eerder voor "Ik ben minder tegen Bush dan tegen Osama"

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als er oorlog uitbreekt kan ik wel partij kiezen, maar dat beinvloed de wereld niet. Er is wel een middenweg. Ik vind zowel de Bush Administration als Bin Laden en consorten veel te gewelddadigingesteld. Ik vind beide dus niks.

Mij niet kunnen wijzen op eerdere uitspraken? Natuurlijk wel, mijn standpunt blijft hetzelfde maar jij verwacht dat ik ga kiezen en spiegelt een zeer zwartwitte wereld voor. Dat heeft niks met mijn mening te maken.

Tja, Bush is tegen homo's en conservatiever dan Jan peter Balkenende. De Amerikaanse regering executeerd velen en lijkt het lot van de wereld te willen bezegelen. Osama is een fundamentalistische gek die onschuldige mensen afmaakt doordat hij boos is op de Amerikaanse overheid omdat zij hem gebruikt hebben en de oosterse wereld onder de duim willen houden. Dat slaat ook nergens op, beschaafde mensen handelen diplomatiek en maken geen onnodige slachtoffers.

In feite zeg je, je kan kiezen mickey Mouse of Donaldduck, en als beide mij niet boeien dan moet ik alsnog een keuze maken. (Hele rare metafoor, die verduidelijkt dat dit nergens meer over gaat).

Zullen we inplaats van dwangmatige keuzen in hypothetische situaties ons weer bezighouden met normale argumenten. En hier niet nogmaals een Irak discussie van maken, zoals in eerdere threads.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2004
  6. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij wil, maar met de keuze van Mickey Mouse of Donald Duck is een rare vergelijking met eerder genoemde zaken. maar goed, je hebt het op een redelijk duidelijke manier gebracht.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Heb je wat tegen Irakezen ofzo TheWalrus? ;)

8. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
  9. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt dit niet echt meer een serieus topic. Wat hebben we nu aan antwoorden: Dat kutvolk moet dood! Iets zet ze toch aan om zo te handelen als hun doen. En meestal zijn wij het Westen daar de schuld van. Als je je is in hun positie zou plaatsen. :{

10. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    precies

11. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn gewoon een stelletje profiteurs die kijken hoe ver ze hier kunnen gaan. En blijkbaar kunnen ze nog behoorlijk ver gaan ook nog. Ik bedoel, ik haalde het echt niet in mijn kop om een mes te trekken en er iemand mee te bedreigen. Dump maar een zooi complete families in de woestijn en verbrand hun paspoorten en als dat goed gaat doen we dat met iedereen die ook maar een beetje verkeerd gedrag vertoont, nederlander of niet, meer als de helft per familie is toch te gast hier, spreekt de taal niet en houden vast aan een debiele cultuur waarin handen afhakken(bij diefstal) en bedreigingen de normaalste zaak van de wereld zijn. Als ze hier komen en ze passen zich aan (werk, cultuur en taal), dan wil ik me zelfs nog wel aanpassen aan de gasten hier.

12. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    En daar gaan we weer! Lees mijn post hierboven a.u.b. Ik vindt deze thread nogal uit de hand lopen. Hier wordt eerder gediscrimineerd dan gediscusieerd.

En ja hoor nu gaan we hen ook nog beschuldigen. Hun zijn de schuld, hun zorgen dat ze hier kunnen wonen. Ze profiteren! Blabla! Denk eens aan oorlogen, hongersnoden, natuurrampen enzovoorts. Mensen die dakloos zijn geraakt, niks meer hebben. Wat zou jij doen. Jij kunt mooi praten he! Want jij weet ook alles van hun situatie uit! NIET DUS! Jij zit lekker in je huis achter je computer terwijl anderen mensen nu over straat zwerven op zoek naar eten en een dak boven hun hoofd. En dan durf jij ze ook nog uit te gaan maken voor profiteurs. Jou soort mensen kan ik nu niet echt uit staan. Echt zo van: Ik weet alles beter en hun doen alles fout! Denk voortaan eens na voordat je iets typt. En blanken zijn ook vaak zat de schuldige van dit soort incidenten.

13. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt denk ook aan locatie waar je zit. In het westen krijgen moslims vaker de negativiteit over zich heen (en zie je ze ook vaker in het nieuws), maar in het oosten zal je ongetwijfeld de blanken in de negativiteit zien en veel op het nieuws zien. Zou me niks verbazen als je in Irak veel beelden van de 'slechte' blanken.

15. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0

16. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze allemaal het land uit als ze zich niet gedragen en ze mogen iedereen die ze kenne met dezelfde huidskleur ook menemen. GRATIS!
    zo goed is nederland wel:D

17. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als het een beetje discriminerend overkwam.
    Er zijn namelijk ook aardige buitenlanders.
    (sorry, voor dubbelpost, maar ik moest het ff kwijt)

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Waarom stikt het in deze wereld van asociale onempathische personen die andere mensen niet op waarde kunnen schatten en niks anders doen dan in dogma's denken en hun vooroordelen spuien zonder ook maar te beseffen dat de mensen die ze van alles toedichten evengoed mens zijn als zijzelf?

In een land met 1,4 miljoen allochtonen en 15 miljoen autochtonen kan zelfs een slecht redenaar uitellen dat er kwantitatief vrijwel altijd meer criminele autochtonen zijn. Percentages verschillen wel in etnische groepen, maar er is geen aanwijsbaar verband tussen criminaliteit en etniciteit.

Mensen die blijven proclammeren dat de Islam alleen maar slechtheid voortbrengt moet zich het volgende bedenken. Daar waar een moslim Allah beschouwd als het ultieme goede, beschouwd de christen god als ultieme goede. De meeste mensen streven het goede na. Mensen die ene religie gebruiken als excuus om te doden en onmenselijk te zijn vormen meer uitzondering dan regel.

Elk mens is uniek maar we zijn allemaal gelijkwaardig. Respecteer anderen, kijk eens naar jezelf zonder bias en bekijk je vooroordelen eens. Er is geen zinnig argument voor te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2004
  19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

ja, het woord godsdienst en dan heb ik het niet over een , maar over alle godsdiensten volstaat al eeuwenlang om op grote schaal mensen te vervolgen en te vermoorden , en dat kan dan allemaal ongestraft.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Alle voorouders van alle amerikaanse presidenten komen uit het buitenland , want de werkelijke bewoners van amerika waren de indianen
    en die zijn grotendeels door die nieuwe ingeweken " amerikanen" uitgeroeid
    en de overschot in reservaten gestopt.
    ps. kan je mij de naam van 1 president van amerika geven met indiaanse voorouders , nee dus . _0/

Deel Deze Pagina