1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je ooit een gevangenis van binnen hebt gezien in bijvoorbeeld rotterdam, maar daar STIKT het dus echt van de buitenlanders. Ik heb in mijn vorige post ook gezegd, dat mensen die als mensen zich hier aanpassen dat ik me dan ook aanpas aan hun. Dus echt discrimineren of dergelyke doe ik dus niet. Je kunt wel roepen dat ik fyn achter een computer zit, en hun op straat zwerven, maar het komt door soortgenoten, dat ze daar moeten zwerven, en dat wij er nix aan doen is ook dikke bullshit, want nederland staat hoger kwa geld geven bij rampen enzo dan duitsland en frankrijk bv. En dat terwijl wij ook nog es zo een klein land zijn. En daar verwacht ik dan nix voor terug, dus ook geen messensteken in nederlanders en dat soort grappen. Die mensen houden vast aan het geloof, en dat respecteer ik, maar ze gaan er wel heel ver voor. Heilige oorlogen en moorden uit naam van allah gaat mij iets te ver. Moet je voorstellen dat de christenen dat morgen hier ook allemaal zouden gaan doen, dan zeg jy er toch ook wat van? Je kunt niet extreem vast blijven houden aan een boek dat in het jaar 0 is geschreven, die regels kun je niet meer laten gelden in dit tydperk. Zowiezo moet hier de regels wat strakker worden, je kunt hier (als je het goed doet) ALLES flikken, en dat geld zowel voor buitenlanders als nederlanders. Maar als je het kan, betekent nog niet altyd dat je daar van moet profiteren. Ze moeten zich aanpassen, want ze mogen al heel blij zijn dat ze hier mogen leven, en onzin met die vluchtelingen hier, dat ze alleen bij ons aan kunnen kloppen, duitsland en frankrijk hebben ook nog plek zat, wij zijn nou eenmaal niet zo groot. En ze zijn hier gekomen als gastarbeiders, en onthou dat daar het woordje 'gast' in zit...

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Deze mensen die zich hier vestigen zijn weliswaar moslim , maar er zijn verschillende stromingen van gematigde moslims die op de vlucht moeten
    voor de harde fundamentalisten , en die zoeken een beter leven hier om aan het geweld en de armoede ginder te onsnappen .
    Dat er problemen zijn hier met allochtone jongeren is ook een feit, maar men mag de criminele activiteiten van een kleine minderheid niet op de gehele
    allochtone bevolkingsgroep laten afstralen.

3. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Zie jij dat zo ?

Dus ik, die hier een leven op bouw, een opleiding volg, mn vrienden heb, in een mooi huis woon, ben hier te gast ?

We hebben hetzelfde paspoort, de mijne is niet goedkoper, of lelijker..

Ik ben net zo Nederlands als jij ..

Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En waarom kwamen die mensen hier te gast? Omdat de autochtone bevolking te lui of te beroerd was om het werk te doen waar de gastarbeiders voor werden gevraagd. Vergeet dat niet.

5. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet gezegd dat ze alleen bij Nederland aan kloppen. Ze kloppen in heel het Westen aan. En heb je een bron dat Nederland meer steun geeft d.m.v. geld?

En met je uitspraak over gastarbeiders lok je weer een nieuwe discussie uit. En die heb je nu ook met Sonic. Het zijn niet allemaal gastarbeiders maar ook immigranten.

En lees je ooit het nieuws? Er zijn toch zat mensen uit het Westen die in 3e wereld landen op vakantie gaan. En gedragen die zich altijd netjes nee hoor. Terwijl hun ook te gast zijn. Vaak worden 3e wereld landen ook uitgebuit.

6. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Als je op vakantie bent, ben je in principe te gast in dat land, dus dan gelden precies dezelfde regels voor jou als voor de bewoners van dat land. En allochtonen gaan niet weer weg, omdat ze een nederlands paspoort hebben gekregen. Zij zijn dus niet te gast in dit land, ze wónen er...

En leer alsjeblieft de quotecode te gebruiken, want je posts zijn echt een onleesbaar zooitje op deze manier.

8. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    het spijt me zeer, maar van deze zin kreeg ik echt even de rillingen...

'soort'-genoten :{

dat komt op mij enigszins over zoals een persoon die een kleine 60 jaar geleden met als excuus een zogenaamde rassenleer een halve religie heeft afgeslacht... en niet alleen de religie, maar mensen, die net zo veel pijn voelen als jij en ik...

10. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    er zullen altijd zulke mensen :{ op de wereld lopen perfect_shit ..

en dan kan iemand wel roepen: "dat is zijn eigen mening" ... maar zulke gedachtes leiden vaak tot extremere dingen...

11. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vindt zijn posts ook richting racisme neigen.

12. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent zelf hier ook niet gekomen als gastarbeider, maar je vader (of opa kan zelfs) is hier als een gastarbeider gekomen (iig in het geval van de meeste allochtonen) De reden dat ze hier kwamen, is nu niet relevant voor deze thread, maar hun kwamen hier als gastarbeiders. Toen kwamen de familieherenigingen en toen kwam iedereen over. Dus ik snap dat jy nu uiteindelijk geen gastarbeider bent. Ik heb het er ook niet over, dat je nu weg moet, want je bent even nederlands als mij, dat geef ik toe. Maar als je je nog niet zou aanpassen door middel van taal, werk e.d. Dan zou ik dat toch wel op z'n minst 'vreemd' mogen vinden? Ik hoor nog vaak zat iedere ochtend in de bus naar school een complete menigte een taal spreken, die ik niet versta. Ik versta nederlands, engels, (matig) frans, (matig) duits en (matig) spaans. Zijn dat nog niet zat talen om te spreken in nederland? Het voelt net alsof die mensen in de bus iets te verbergen hebben en het daarom maar in hun eigen taal doen, zodat ik het niet kan horen. Hoe moet ik weten of ze zitten te zeuren over mij of dat ze het over de gtst aflevering van afgelopen dag hebben? En nog even over die vakantie in bv. turkije. Als ik daar ben, dan zorg ik er dus echt wel voor dat ik niet in de buurt van rottigheid ben, want als je daar in de bak komt te zitten, ben je flink de sjaak en ik geef ze gelijk dat ze zo een beleid voeren, maar mag ik dan niet zeggen dat dat hier ook niet goed zou zijn, hogere straffen en slechtere gevangenisomstandigheden, daarmee zou de criminaliteit (ik heb het nu ook over de autochtonen) sterk zakken.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Definitie Allochtoon, inwoner van een land die geboren is in het buitenland en mensen met een vader of moeder die niet in nederland geboren is.

Het verwijt dat mensen zich niet aanpassen klopt niet, veel van de mensen die de Nederlandse taal niet spreken zien zichzelf echt als gastarbeider en gaan na verloop van tijd weer terug naar hun eigen land. Mensen met de intentie te blijven spreken veelal eerder de taal.

In de trein hoor ik weleens mensen fries praten, ook irritant. of in de achterhoek, spreken ze dialect dat ik amper versta. Moet ik dan ook denken dat ze iets verbergen?

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is 1 van de enige dingen waar de nederlandse regering ooit zijn verantwoording voor heeft genomen.

Nederlanders die destijds te lui of niet geinteresseerd waren in werk zijn destijds vervangen door goedkopere arbeidskrachten.
    Dit waren niet alleen turken of marokanen, maar ook italianen, polen, spanjaarden, indonesiers, surinamers enz. enz. enz.

Waar nederland vroeger alleen landen "kaalplukten" vanwege hun natuurlijke rijkdom en daarna het land in de stront liet zakken (kijk maar naar de molukken, nederland heeft daar miljarden verdiend) hebben ze nu gewoon eens de verantwoordelijkheid genomen en die mensen laten blijven.
    Je moet wel weten dat die mensen ons land ook uit de brand hebben geholpen tijdens vorige recessies.

15. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry ik moet je helaas teleurstellen ..

Mijn opa's en oma's (en ouders) zijn vanuit Suriname naar Nederland gekomen omdat het leven hier meer te bieden had, het was de beste oplossing voor hun kinderen (mijn ouders), zij spraken de Nederlandse taal al in Suriname. *)

Je doet alsof een meerderheid van de allochtonen de Nederlandse taal niet spreekt, heck, een meerderheid van de allochtonen volgt een goede opleiding of heeft een goede baan. :)

Ehm als het twee allochtonen zijn die dezelfde taal spreken (Marokkaans, Turks, Antiliaans, Indiaas, Surinaams, Engels, Duits, etc etc), dan mogen ze toch heus wel in hun eigen taal praten?

Je hebt het over aanpassen, tegen jou zouden ze in het Nederlands praten, ze passen zich dus aan als het moet. ;)

En dat jij denkt dat ze iets te verbergen hebben of over jou zitten te zeuren, tja, dat is jouw probleem toch? :9
    Er zijn ook mensen die in het Nederlands over je "zeuren", das pas kwetsend, "die gozer ziet er niet uit met zn James Hetfield kapsel" oid }:]

16. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Dat krijg ik dus wel vaker te horen, dus als dit een (trieste) aanval op mij was, ik kan er tegen. Ik kan er dus niet tegen als ik niet weet of er achter mijn rug om geluld wordt over mij. Ik vind het laf als mensen het niet recht in mijn gezicht durven te zeggen of via een andere taal over mij praatte. Volgens die mensen lok ik dat soort reactie's die jy geeft uit dmv hoe ik mij gedraag, kleed en m'n haar heb hangen. Dat vind ik dikke onzin, aangezien die mensen die iets te zeuren hebben, al helemaal niet perfect zijn. Hoe vaak hoor je trouwens niet dat opa/oma, of zelfs vader/moeder de taal niet beheersen? Dat een kind van hun mee moet naar bv. de supermarkt of school, als een tolk. Ik ben blij dat 'de jeugd' iig wel nederlands kan praten, maar ik vind dat de oudere mensen hier ook wel nederlands mogen praten. En nogmaals, iedereen denkt nu dat ik hier de racist ben en de mensen over 1 kam scheer, dat is dus niet zo, ik ken mensen die de taal wel beheersen en ik ken mensen die de taal absoluut niet beheersen, dus ik weet aan beide kanten waar ik het over heb en een racist ben ik zeker niet, want hoe kan ik dan buitenlandse vrienden hebben en surinamers van die schattige mannekes vinden? }:]

/edit: Bedankt sonic, dat je zo volwassen bent en je sig hebt veranderd.

17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Huh? Bedoel je een aanval van mij op jou ? Dat van dat haar was een voorbeeld, ik vind het wel cool ;)

En ja ik haat het ook als mensen achter mijn rug om over me lullen, maar dat is hier niet aan de orde..

Dat kinderen als tolk voor hun ouders moeten fungeren in de supermarkt is natuurlijk schandalig, ik vind ook dat ze moeite mogen doen om de taal te leren van het land waarin ze wonen.

Surinamers schattige manneke's ? No way :+ }:] (btw heb je in Suriname verschillende mensen, Indianen, Hindoestanen, Afrikanen, Indonesiers, Chinezen, Latino's (meesten uit Brazilië)..

18. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan hierbij wel duidelijk opmaken, dat we het toch best wel eens zijn met elkaars meningen. En jy vind mijn haar cool, ik vind jou een schattig manneke, beter kan niet, ofwel? :D

19. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha... maar jullie hebben beiden wel gelijk. Ieder heeft zo zijn eigen waarheden, of iedereen het daarmee eens is, is weer een ander verhaal... maarja eens word je het toch nooit helemaal _0/

20. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn we weer ontzettend aan het generaliseren. Aan beide kampen. Stealthvyper denkt dat dat alle vluchtelingen/immigranten doorgedraaide moslimfundamentalisten zijn, Masterapu denkt dat alle vluchtelingen over straat zwerven zoekend naar onderdak... Zucht. Zo kan je toch nooit een discussie aangaan als je alles op een hoop gooit? Maak onderscheid tussen de verschillende groepen: moslim fundamentalisten, moslims die zich niet aanpassen, moslims die zich wel aanpassen, allochtone moslims, allochtone criminelen, allochtonen die zich wel aanpassen, allochtonen die zich niet aanpassen, en gooi het niet allemaal op één hoop. Zo gaat het gewoon nergens over :{.

Deel Deze Pagina