1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    ff iets over gastjes die allochtonen als gasten zien omdat de opa van sommige Marokkaanse jongeren gastarbeider was..

Zijn jullie dom of doen jullie maar alsof ??

We hebben het hier over allochtonen (uit alle andere landen dus)... Alleen de Marokkanen kwamen een tijd geleden hier naartoe om als gastarbeider het vuile werk op te knappen....

Nu weet ik wel dat van de allochtonen die in het nieuws komen 90 procent van Marokkaanse afkomst is, maar telkens als jullie het weer over die misdaden hebben wordt het woord allochtonen uit de grabbelton gehaald...

Dit vind ik als allochtoon uit Suriname van Hindoestaanse afkomst niet zo prettig, maar vergeet niet dat er ook een heleboel Marokkanen zijn die wèl een goede opleiding volgen (vooral onder de vrouwen/meisjes)..

Dus stop met het gescheld..sommigen hier gaan echt te ver, "ze mogen oprotten naar hun eigen land" (beetje makkelijk achter de PC, ik wed dat je dat niet in hun gezicht durft te zeggen, want dan moet je het op een lopen zetten, ah gossie), de meeste Marokkanen zijn hier geboren dus sorry, die gaan niet weg..

Ik heb Marokkaanse vijanden, maar zie jij mij generaliseren, alle Marokkanen haten, heck, ik heb zelfs een tijd met een Marokkaans meisje gehad...

2. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    geloof me, ze zijn zo dom

/Mod Houden we het gezellig Einstein? - Orcrist

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2004
  3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Opvallend om te zien dat het eigenlijk zeer moeilijk is mensen te overtuigen in dit forum. Het is me hier maar zelden gelukt (wees gerust: ik laat me ook wel overtuigen hoor). Iedere keer ontstaat er een goede discussie met goede argumenten (met name in de ASEL-threads), de tegenpolen bestrijden elkaar maar komen wel steeds naderbij, en dan komt er vaak een domme opmerking van iemand die helemaal niks van de discussie heeft meegekregen en de hele poppenkast begint weer opnieuw, inclusief de partijen die al bezig waren. Deze hele thread bewijst het weer

4. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat enig! Dikke knuffel voor die mensen! :p

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik kan van mezelf wel zeggen dan mijn tijd als 12 jarig pubertje al heel ver achter mij ligt.
    Ik denk zelfs dat jij toen nog niet geboren was snotneus.

6. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    bewijs maar eens dat je geen 12 jaar bent en plaats nuttige posts in plaats van opnieuw proberen ruzie te veroorzaken tussen 2 mensen.

btw. en als jy liever niet wordt gezien als degene die ouwe koeien uit de sloot haalt, maar liever zelf wordt gezien als een ouwe koe, dan heb ik daar ook geen problemen mee }:]

7. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar nu begin jij de ruzie weer uit te lokken door hem een oude koe te noemen. Al ben jij echt zo verstandig, dan weet je het toch goed te verbergen.

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Stealthviper en Svennies, laatste keer: dit is niet jullie ruzie topic. Blijf ontopic.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

landverader ;) :+

Ik ben het helemaal met je eens, al dat overgegeneraliseer slaat nergens op. Maar goed, schijnbaar denken veel mensen dat mening feit is en blijkt het makkelijker de schuld van alles in de schoenen van buitenlanders te schuiven dan eens kritisch naar de feiten te kijken en de eigen vooroordelen niet de overhand laten hebben.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dit is geen ruzie, ik respecteer hem waarvoor hij staat, maar er is meer dan dat alsje wilt opvallen zoals de gothick stijl dan moet je er ertegen kunnen
    dat er naar je gewezen wordt .
    Hij mag dat niet persoonslijk opvatten , maar ik weet van mezelf dat ik vele jaren met de zogenaamde allochtone mensen heb samengewerkt en ik daar van kan zeggen daar deze mensen juist zoals ik zijn.

Laatst bewerkt: 1 aug 2004
  11. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de mensen waar jij mee hebt samengewerkt ja... wil nog niet zeggen dat ze allemaal goed zijn. Tuurlijk, er zijn genoeg goede 'allochtone mensen', maar er zijn ook meer dan genoeg 'foute' allochtone mensen die totaal anders dan jou zijn.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ja en er zijn ook genoeg niet goede autochtonen. Met jouw bovenstaande uitspraak geef je eigenlijk al aan dat je niks kan zeggen over allochtonen in het algemeen.

Kijkend naar de feitenm dabn is slechts 5% van de Marokanen allochtoon. Beetje jammer dat de overige 95% daar steeds op aangekeken wordt.

13. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap wat je bedoelt en ik begrijp jou punt ook wel, maar is het niet zo dat ieder mens gelijk is? Je moet het eens van de andere kant bekijken: Veelal wordt er dus (zoals nu) gekeken vanuit 'de grote massa' naar de alternatieve mensen. Dan wordt er dus gezegd: "die zijn anders als hun, dus we mogen hun erop wijzen". Maar als je het nou eens bekijkt vanuit de alternatieve mensen, dan krijg je hetzelfde: "hun zijn anders als ons" en alleen omdat er een meerderheid is, kunnen alternatieve mensen niet zeggen dat hun anders zijn? Wat ik dus bedoel te zeggen is: Iedereen is uiteindelijk gelijk aan elkaar. En puntschoenen en hanenkammen zijn allebei 'anders', het ligt er maar aan, vanuit welk punt je kijkt. Dus om alternatieve mensen te wijzen op dat ze anders zijn, is wel 'vreemd' omdat iedereen (godzijdank) anders is. Dus iedereen is alternatief :) , alleen lijken sommige 'groepen' hetzelfde te zijn, individueel zijn ze allemaal anders.

Nou, ik ga nu op vakantie. Ik zie over 1,5 week wel weer wat er hier is gepost. Veel plezier, een prettige vakantie en tot snel _0/

14. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ben een tijdje op vakantie geweest, dus ik las de thread maar weer eens ff door. da-Z-: volgens mij ben jij een beetje hypocriet, eerst wijs je bijvoorbeeld xboxbezitter op z'n vooroordelen over buitenlanders/allochtonen, vervolgens zeg je later (tegen xboxbezitter) dat ie maar met de trekker door het weiland moet gaan 'toeren'. Lijkt me ook wel een beetje vooroordelen hebben of niet dan, alsof iedereen hier in het oosten des lands boer is...

Wat me ook is opgevallen is dat men hier niet echt ontopic blijft (ikzelf ook niet eigenlijk). Het lijkt wel of er niemand in dit topic echt de eerste post heeft gelezen. In plaats daarvan laait de oer-oude discussie weer op omtrend de allochtonen/buitenlanders + hun doen-en-laten, hier zijn dus al ik weet niet hoeveel topics over.

Ook lopen er hier nog wat mensen rond die zonder verstand beginnen te posten, ik citeer regels als: "Dat kutvolk moeten ze eruit trappen", "Ze zouden ze allemaal moeten martelen" en "Allemaal afmaken die handel", om maar eens wat voorbeelden te noemen. En dan komen er weer sommige allochtonen/buitenlanders-knuffelaars aanzetten met hun onbeargumenteerde posts. Er is een niet al te grote groep die zo post in dit topic, de rest beargumenteerd wél.

Toch zal ik dan ook maar m'n gal spuien over deze discussie (de thread is tenslotte toch al niet meer te redden). Neem nou bijvoorbeeld de discussie een paar pagina's terug: xboxbezitter beweerde dat je of voor Bush en de Amerikanen bent of voor Bin Laden met z'n terroristen, hiermee ben ik het dus absoluut niet eens: er is wel degelijk een middenweg. Wat TheWalrus al zei: Het is dus ongeveer hetzelfde als het moeten kiezen tussen Mickey Mouse en Donald Duck, terwijl je bijvoorbeeld liever voor Asterix zou gaan om maar eens een maf voorbeeld te noemen.
    En dan heb je nog MasterApu: die rept dat wij maar met z'n allen achter de computer zitten blij te zijn, terwijl elders mensen op straat zwerven. Nou MasterApu, die mensen hebben dat er meestal nog altijd ZELF na gemaakt. Meestal zijn zwervers de mensen die hun opleiding niet hebben afgemaakt, die dus ook veel minder kans hadden op een baan en dus uiteindelijk verkeerd terecht kwamen.

Verder heb ik niet veel meer te vertellen :).

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    hypocriet? Dank je :)
    Maar het was eerder om xboxbezitter een beetje aan te geven hoe krom zijn denken wel niet is. Als je je standpunt niet op je eigen manier aan de man krijgt, dan maar op zijne, of niet soms?
    Met andere woorden: ik probeerde, door zijn manier van redeneren om te draaien naar zijn persoonlijke situatie, aan te geven dat generaliseren nogal dom is

16. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ahzo ;).

17. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    fijn dat je dat op zijn duidelijke manier aan de man brengt... en dat heeft commentaar op mij :confused:

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

ja maar wat geldt is dat dit ook van toepassing is op de autochtone bevolking
    daar zijn ook goede en slechte bij .
    Voor mij is iedere mens gelijk , ongeacht zijn geloof of afkomst of huidskleur.
    Ik ben wel akkoord met een hardere aanpak wat betreft de criminaliteit , zowel voor de allochtonen als autochtonen , iedereen gelijk voor de wet.
    Dat dit uit de hand loopt , ligt gewoon aan het laks beleid van de overheid,die niet voldoende streng durven optreden tegen iedereen die iets mispeuterd heeft.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Da Z gebruikt een cynische stijl, die sommigen blijkbaar niet begrijpen. Ik vind Xboxbezitters gepraat ook leeg wat betreft zinnigheid omdat de feiten gewoonweg tegenspreken dat er een verhouding is tussen etniciteit en criminaliteit.

De meeste criminelen zijn laaggeschoold, zowel autochtoon als allochtoon, moeten we alle laaggeschoolden het land uitzetten?

20. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar een allochtoon mag je er eerder uitzetten dan een autochtoon als het aan mij ligt. Allochtonen komen hier, dus passen zij zich aan aan ons en wij een beetje aan hun. Als men zich niet gedraagd is er maar één manier om er vanaf te komen...

Deel Deze Pagina