1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Om even dit wij gevoel een halt toe te roepen. Uitspraken die alle allochtonen over één kam scheren vind ik niet echt getuigen van stijl. Deze jongeren zijn een uitwasseming van de verloedering van de samenleving en in gedrag niet defineerbaar als allochtoon maar wel als sociaal onaangepast. Ik pleit ervoor dat mensen niet over groepen spreken maar over personen die problemen veroorzaken. De cijfers spreken de heren rascisten tegen en probleemgroepen vind je niet alleen onder allochtonen.

Heropvoeding in kampen vind ik bespottelijk, want dat is slechts een eerste stap. Mensen die dergelijke ideëen bezigen mogen van mij zelf ook wel wat beter opgevoed worden. De kiem van deze problematiek ligt niet in de kleur of afkomst van de plegers van het delict maar bij hun thuissituatie en sociale achtergrond.

Veel van jullie hebben het niet eens door dat ze zelf bijdragen aan de vooroordelen bevestigende reacties die ze krijgen. Weleens gehoord van het Pygmalion effect?

In het oude griekenland leefde een man genaamd Pygmalion. Pygmalion was een man die een beeld schiep dat voldeed aan al zijn idealen. Vervolgens werd hij verliefd op dat beeld.

In de psychologie vertaald zich dat als volgt. Mensen hebben vooroordelen/verwachtingen van bepaalde mensen (bijvoorbeeld allochtonen). Door deze verwachtingen benaderen zij mensen op een bepaalde manier (negatief). Daarom krijgen zij een reactie terug (agressief/negatief) die hun vooroordeel bevestigd.

Kortom het eigen gedrag leidt tot een reactie van de ander.

Wees eens volwassen, kom los van jezelf en bekijk de zaken eens objectief. Als ik een neger tegenkom op straat zeg ik hallo, en knik ik vriendelijk. Ik krijg dezelfde reactie als van een blanke Nederlander. Als ik die neger nu eens had aangestaard of hij een idioot was dan voelde hij zich bedreigt en was zijn reactie anders geweest.

Waar het de plegers van bovengenoemde zaken aan ontbreekt is gebrek aan respect voor de medemens. Je lost niks op als je zelf geen respect hebt voor anderen en ze veroordeelt zonder enige basis.

En natuurlijk is de berichtgeving gekleurd. Is het interessant om melding te maken van allochtonen die zich normaal gedragen in het zwembad? Nee!

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat de heren uit het zwembad een gepaste straf verdienen en ik vind dat ze geen excuus hebben om zulke dingen te doen. Het is alleen jammer dat mensen dit aangrijpen om hun eigen vooroordelen te bevestigen.

(Even twee dingen terzijde. Wij hadden in het zwembad in Groningen een blanke kruisgrijper, die eigenlijk hetzelfde deed, deze persoon erdient evengoed straf. Tevens ben ik ooit slaags geraakt met een groep blanke sociaal onaangepasten in het zwembad omdat een meisje waar een van hen op viel achter mij aan zat.)

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2004
    3 mensen vinden dit leuk.
  2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben voor harder politieoptreden tegen zowel allochtone als autochtone klootzakken. Dus zowel de straatschoffies die hier al veelvuldig genoemd zijn, als de voetbalhooligans, overaggresieve skins en al het Nederlandse tuig dat Nederland kent. Probleem: Nederland heeft de mankrachten er niet voor, en ik heb geen zin in een politiestaat a la Amerika, waar de politie zich genoodzaakt voelt om voor het minste of geringste met de wapenstok te knuppelen. Zo kweek je alleen maar verzet, en dat moeten we niet hebben.

3. Dat ben ik niet met je eens.

We gaan ons niet aanpassen aan hun cultuur! We zijn in Nederland en slaan hoort gewoon niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2004
  4. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    dat is ook het probleem idd. Die $&* buitenlanders altijd meteen zeiken dat je gediscrimineerd worden. En dat net zo goed de nederlanders (gastland) beledigen. Die *(# zijn echt TE ondankbaar als je het mij vraagt. Als ze hier niet mochten komen waren ze of overhoop geschoten of ze hadden in de sloot moeten leven. En dan hier herrie komen schoppen. Stelletje ondankbaar tuig.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

En de annanasman gaat gewoon verder en bevestigd straks mijn vooroordelen en ik voel me echt verward.....

6. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Wat dit forum nodig heeft is een smilie die aangeeft dat je erg, erg hard moet lachen om zo ongelloflijk veel domme opmerkingen in één post.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat ik ook waardeer is het feit dat het leuzenroepen gewoon doorgaat en niet gerageerd wordt op een onderbouwd verhaal ...... (CYNISCH!!!)

8. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je bent bruin, maar je bent een Nederlander. Dat kan niet |:- . Ik ken zat bruine mensen, die echt hun best doen om er hier wat van te maken, dus het zal ook hier en daar wel wat overdreven worden, maar 9 van de 10 keer hoor je wel dat er een moord is gepleegd op (bijvoorbeeld) een leraar, door een allochtoon. En als je dan zegt: et zijn altijd die allochtonen, krijg je ruzie met mensen die vinden dat je discrimineerd. En ik vind ook niet dat je Duinrell hiervoor moet aankijken, maar dat probleem ligt toch echt het dichtst bij de basisschool/de ouders. Maar sommige kennissen gaan wel is naar Turkije, maar daar zijn ze altijd heel vriendelijk, en helpen ze je netjes en alles, terwijl ze hier denken dat alles mag. De 'goede echte Turken' blijven daar, en wij krijgen die onopgevoede Turken. Ik wil niet discrimineren, dat je het even weet.

Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Aaah, wéér een allochtonen thread. Dit is nummer 100.000+ hiero. Dan gaan alle mensen die zichzelf geen racist vinden verkondigen dat alle akllochtonen het land uit moeten. En dan komen alle linkse mensen verkondigen dat dat niet moet. Waarop de racisten beginnen te roepen: 'stelletje communisten'. Waarop de linksen moeilijk taalgebruik gaan hanteren wat de racisten niet snappen. En uiteindelijk komt men weer op de irak kwestie uit. Waarop dit dus weer eindigt in een hoop geschreeuw en weinig wol en xbw.nl weer een ellende thread rijker is. Dit is de eerste keer dat ik in deze thread kijk, en direct ook de laatste. Aan alle replyers hiero, veel plezier! Ik krijg een behoorlijk déja-vu gevoel van deze thread...

1 persoon vindt dit leuk.
  10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat zou je toch moeten weten Walrusje, jij hebt immers elke dag te maken met niet nadenkende kleuters...:D ;)

11. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    al dat allochtone gespuis er uit (ik wil niet discrimeneren ofzo)

12. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal post ik niets op dit forum, maar dit is echt té zielig voor woorden (raar he, dat ik dan toch post, maar bon).

Zoëven heel de thread doorgelezen en sorry voor deze mss botte uitdrukking, maar volgens mij zijn het merendeel van jullie niet goed bij jullie hooft, oftewel ettelijke malen verkracht door de turk van hiernaast...

De helft van de dingen die jullie zeggen slaan nergens op, en de andere helft is onderbouwd door idiote redeneringen die waarschijnlijk hun oorsprong hebben gevonden anno 1933-1945.

Om een paar misverstanden de wereld uit te helpen:

1) Nee, ik ben geen Nederlander en nee ik ben ook geen allochtoon, ik woon in een plaatsje dat België heet, en wij hebben hier vandaag (zondag) verkiezingen, en ook hier is het hele allochtonen-'probleem' veelvoudig aan bod gekomen.

2) Ja, bij ons hebben ze ook mensen die reageren als sommige in deze thread, waar ik gewoon ziek van wordt en ik weet dus zeker wel met wat ik te maken heb.

:cool: Nee ik ben niet extreem-links, maar denken jullie nu echt dat jullie nu géén racisten zijn, of niemand discrimineren, of niemand bevooroordelen, van mijn part zijn degene die wel eens beter opgevoed mogen worden de mensen die in deze thread ik weet niet hoe onzinnig geantwoord hebben (en daar bedoel ik neit mezelf mee)

4) Ooit wel al eens geprobeerd fatsoenlijk in contact te komen met de allochtone gemeenschap, of enkel van 'horen zeggen' door je favorite racistische maat die zelf heus geen wapens draagt, geen meisjes in konten knijpt en nog nooit een mes heeft getrokken.

5) En ja, ik vind het ook ziekelijk dat kleine kindjes (@ openingspost) zo moeten hun tijd doden, maar hoeveel weerloze meisjes/vrouwen worden er vandaag de dag niet verkracht langs de grote baan terwijl er toch niemand ten hulp komt?

6) Toen wij (in België hebben ze het ook gedaan) al die goedkope werkkrachten naar hier haalden denk je dan dat het was om ze een zacht bed aan te bieden en elke dag lekkere soep gingen geven? Ik dacht het niet hoor, we haalden ze naar hier om ze fijn het zwaarste, vuilste, onhiëgenischte werk van allemaal te laten doen. Dat ze daar dan ook zo dankbaar voor moeten zijn (om als vuile varkens behandeld te worden) begrijp ik volkomen.

7) Iemand van jullie de Koran ooit gelezen? Iemand die weet waar het Moslim-zijn voor staat? In pagina 2 oid schreef iemand dat ze die godsdienst maar moesten afschaffen en iedereen die er voor stond dood te schieten, wel dan stel ik voor dat je vanaf nu maar elke zondag naar de kerk gaat en voor het slapen gaan maar lekker gaat bidden, anders sta ik wel klaar met míjn mes.

8) Nee, dit is niet als flame oid bedoeld, moest je dat toch zo aanzien, ga dan nog maar eens goed nadenken over wat jij er van vind, en post het dan zinnig ofzo, in een fatsoenlijk pakje, met fatsoenlijke argumenten, dan zullen er vast nog wel andere mensen zijn die dat zullen beantwoorden, ook met fatsoenlijke, onderbouwde argumenten...

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen met de reacties als : "Weg met al die allochtonen" begin ik nu wel een beetje zat te worden. jullie doen net of alle autochtonen 'heilig' zijn, je mag het racisten noemen of realisten in dit topic zijn ze voor mij hetzelfde. Dit is gewoon selectieve waarneming; er worden meiden aangerand ( wat ik totaal niet goed keur ) maar dan moet er gelijk heel nadrukkelijk worden gezegd dat het allochtonen waren. Nu zag ik een tijdje geleden dat een AUTOCHTOONSE jongeren groep een hele wijk 'terroriseerde'
    maar daar word dan niet erg veel mee gedaan en ook word er dan niet gezegd dat het om Nederlandse jongeren. Dit begint toch langzamerhand erg te irriteren. En dan moet je ook nog is horen dat alle allochtonen crimineel zijn. een argument voor dat is : "kijk maar naar de cijfer"- die kloppen helemaal niet. net zoals de cijfers van aantal gestolen fietsen. En degenen die toch zo graag alle allechtonen eruit willen, moeten maar is beginnen met de koninklijke familie; aangezien die aardig allochtoons is geworden ( die zijn natuurlijk dan ook the bad people ).

Laatst bewerkt: 13 jun 2004
  14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Sorry maar ik denk dat de cijfers van de politie toch aardig kloppen, die weten echt wel hoeveel draaideur criminelen ze per jaar binnenkrijgen. Verder ben ik het met je eens, alleen weet ik zeker dat er ook gewoon zo wordt gepraat over autochtonen criminaliteit. kijk naar de treinterroristen, Hooligans, Kampers, Extreem rechste apen etc

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Da-Z, deze thread verschilt wezenlijk van de andere :) In deze worden namelijk niet alleen rechtse kreten gebezigd maar ook ondoordachte kreten. Wordt dit straks de moraalridders versus de anaalridders en de parelridders? Ik weet het niet. Ik denk dat er een zeker vruchtbaarheid voor een deja vu in ruimere zin is ontstaan, die ik graag zou willen toetsen, maar ik weet niet hoe......

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik verafschuw aan deze actie in Duinrell is dat kleine mannetjes van nog geen 10 jaar oud zich al met dat soort zaken bezig houden.. Ik merk het hier ook, laatste zag ik een groepje basisschool kinderen allemaal met elkaar zien vozen ergens in een hoekje in de stad :{
    Wat het probleem tegenwoordig is, is dat er een trent is van "pimps 'n bitches".. Iedereen wil zich identificeren met de lui uit de geliederen, en dat wordt gezien door de kindjes van 10 die graag ergens op willen lijken.. Zo liepen er 8 jaar geleden gabbers rond van 10 jaar, en nu van dit soort lui.. Dit is echter iets verontrustender, je zou als ouder maar er achter komen wat er met je dochter van 10 wordt gedaan :{

17. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Juist..

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ :)

19. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er nou opvoeding nodig, die aanranders of wij ? Die aanranders dus. Ik weet niet of er wel is iemand van jullie naar Den Haag of Rotterdam is geweest, maar daar loop je ook niet echt op je gemak met de ene alibaba die naar je spullen loopt te kijken. Nogmaals, er zijn ok goede allochtonen.
    en wat jij bij 7) zegt slaat toch ook nergenms op dat jij al klaar staat met je mes... Volgens mij kan jij ook wel aan heropvoeding beginnen (als je dat echt meende).

20. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij meende hij het niet maar zat het in zijn frustraties en daarom kwam het er zo uit.

Deel Deze Pagina