1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe komt het nou dat redelijk vaak de Allochtonen in het nieuws zijn met misdrijven, waarschijnljik door het journalisten. Maar gewoon autochtonen kunnen precies hetzelfde doen. Maar dat ter zijde. Een allochtoon komt hier omdat ze het slecht hebben in eigen land in wij hier in Nederland het heel goed hebben! Dus komen hier omdat wij het goed heben en dus van onze goed heid gebruik willen maken. Maar zou ik ook doen dus oke...Je komt hier dus moet je Nederlands kunnen en als je dat niet kan, kan je van mij weer vertrekken!
    Maar dit allemaal even ter zijde. Het is gewoon een feit dat de byuitenlanders 'agressiever' zijn. Bij mij op school is heel groot deel allochtoon, en als ik iets duurs heb, bijv mijn Ipod, lopen ze allemaal anar te kijken terwijl ik heel ONopvallend doe en hoor ik wel eens van: 'heh kijk die gast daar hebt een ipod enzo', op een toon van die moet ik hebben...Dat zie ik nooit een normale Nederlander doen, toch vreemd. En wanneer ik ze per ongeluk aanraak ofzo kijken ze je direct aan van klap hebben ofzo, dit heb ik ook altijd in discotheken ook met kampers, ook asociale mensen, maar minder...En als je 1 van hun iets aandoet heb je direct zijn hele familie + 'vrienden' groep achter je aan en kan je het waarschijnlijk zo'n beetje wel schudden en mag jet het proberen na te vertellen in het ziekenhuis, mij gelukkig nog niet overkomen, maar ken wel mensen waarmee het is gebeurt...

Maar dit zijn natuurlijk allemaal mar voorbeelden van mij, maar als jij in een polite rapport zou gaan kijken van misdrijven, zie je waarschijnlijk dat meer als 75% een allochtone iemand is die iets heft misdaan en toch vreemd dat iedereen maar bklijft zeggen het is maar klein deel die iets fout doet, nee tis klein deel die goede dingen doet!....Jullie kunnen me uitmaken voor racist, maakt me niks uit, ik weet wat ik weet en jullie moeten zelf maar bekijken...

Dit moest ik ff kwijt...

Laatst bewerkt: 13 jun 2004
  2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Toen ik in groep 5 zat had ik ook ruzie met een marokkaan. Toen we uit waren stond heel marokko voor de deur om mij in elkaar te slaan, en et ging nergens over, en dan ben je tussen de 5 en de 8. En dat het nou zo in de koran ofzo staat dat het allemaal mag, betekent niet dat het ook volgens ONZE regels mag. Wat bij betreft houden ze zich aan ONZE regels, en anders opflikkeren terug naar eigen land.

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat zijn onze regels? Alleen al uit jouw post aflezend, kan ik concluderen dat jouw waarden en normen niet stroken met de mijne. Naast de wet, zullen jouw leefregels dan ook niet de mijne zijn. En aan de wet mag en moet mijnsinziens een ieder zich zoveel mogelijk conformeren.

Mocht je je standpunt willen geven, geen bezwaar. Maar op stigmatiserende tendentieuse posts over 'groepen' die enkel in je eigen beleveving bestaan, kan je een etiket racisme plakken. En dan mag je het beleid nalezen om te ontdekken dat we dat hier niet doen.

Uiteraard kan je de herkomst van een individu geven bij een bepaalde gebeurtenis, maar geheel de bevolking van Marokko heeft nooit bij je voor de deur gestaan. Zeg dat dan ook niet.

Toevallig jouw post gepakt als 1 van de velen in deze draad. Discussie, graag. Spammen van je ononderbouwde onderbuikgevoelens, NEE.

4. Laten we maar eens de feiten erbij halen:

Hoog aandeel allochtone jongeren in criminaliteit:
    Jongeren die zich in ons land schuldig maken aan criminaliteit, gebruiken steeds meer geweld. De daders worden jonger en zijn vaker van allochtone afkomst.

Opmerkelijk is het gestaag groeiend aandeel van meisjes. Meer dan een kwart (28,6 procent) van de kinderen die na een misdrijf in een jeugdinrichting is beland, behoort tot het vrouwelijk geslacht. In totaal zitten zo'n 1600 criminele jongeren voor kortere of langere tijd vast in een jeugdinrichting.

De meesten hebben de Nederlandse nationaliteit (38 procent); een groeiend aantal is van Marokkaanse (20,3 procent), Surinaamse (13,8%), Antilliaanse (9,15%) of Turkse (3,7 procent) afkomst. Justitie constateert dat tien tot vijftien procent van de Marokkaanse jongeren zich "wel eens" in de criminaliteit begeeft. De cijfers wijzen uit dat geweldsmisdrijven het leeuwendeel (ruim 60 procent) van alle door jeugdigen gepleegde ernstige delicten uitmaken. Honderden kinderen onder de achttien jaar zitten momenteel voor zo'n vergrijp opgesloten in een inrichting.

Ook aan vermogensmisdrijven maken jongeren zich relatief vaak schuldig (een kwart van alle incidenten), evenals aan vernielingen (ruim 7 procent) en overtredingen van de Opiumwet (4 procent). Ruim de helft van de populatie van onze jeugdopvanginrichtingen behoort tot de leeftijdscategorie 16- en 17-jarigen. Bijna een kwart tot de 14- en 15-jarigen. 6,2 procent is jonger.

De Raad voor de Kinderbescherming en het ministerie van Justitie maken zich zorgen over het feit dat de criminele carrière op steeds jongere leeftijd begint. Bureau Halt, dat alternatieve straffen oplegt, registreerde vorig jaar zelfs al 1700 jongens en meisjes onder de twaalf jaar die zich schuldig hadden gemaakt aan winkeldiefstal, vernielingen, brandstichting, mishandeling en bedreiging. Ofschoon deze jongeren niet strafrechtelijk kunnen worden vervolgd, heeft de aanpak en preventie van deze problematiek hoge prioriteit. "Het risico is groot dat kinderen die op jonge leeftijd delicten plegen, afglijden en uiteindelijk in het crimineel circuit terechtkomen", aldus woordvoerder D. Nieuwpoort van Halt.

Door potentiële criminelen in een vroegtijdig stadium op te vangen en te begeleiden, hoopt de hulpverlening de problemen in te perken. De afgelopen jaren hebben hulpverlening, politie, justitie, onderwijs en gemeenten tal van projecten opgezet met als doel het probleem van de jeugdcriminaliteit te vloeren. Probleemgezinnen krijgen speciale begeleiding; ouders worden ondergebracht in opvoedcursussen en scholen bieden gerichte programma's voor probleemkinderen. Jongeren die herhaaldelijk crimineel gedrag vertonen, worden individueel begeleid. Voor allochtone jongeren zijn speciale projecten opgezet.

Bron: http://www.democrates.net/news/archief/article20011215_4925.html

Nu lijkt het alsof de Nederlandse jongeren het grootste aandeel hebben in de criminaliteit maar let wel: De Nederlanders zijn met een veel groter aantal. De cijfers voor criminaliteit door allochtone jongeren is dus schrikbarend hoog te noemen. En dit zijn cijfers uit 2001. Het zal nu ook veel hoger zijn.

Het enige middel dat ik hiertegen kan bedenken is gewoon mensen weigeren uit deze landen. Een grote schoonmaakactie door mensen het land uit te trappen lijkt me een beetje teveel van het goede ;). Ik vind niet dat je mensen toe laat en dan zegt dat je weg mag. Wel veelplegers eruit trappen natuurlijk. Alleen op lange termijn zal dit resultaat opleveren. Wel zorgen voor een strenge dienstplicht en inburgeringscursus. Het is belangrijk dat de jeugd goed wordt opgevoed zodat zij de nieuwe generatie zelf goed kunnen opvoeden.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ben ik het helemaal mee eens. En de cijfers liegen er niet om.

6. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Okay, ik ben het met een groot deel van je eens behalve met dit.^ Jij ziet waarschijnlijk visioenen van een SturmAbteilung die alle allochtonen in kampen opsluiten en dan deporteren naar massavernietigingskamp 'de Hoogovens'?
    Een echt heropvoedingskamp zoals Vught heeft een zeer goed effect op ontspoorde jongeren. Deze krijgen thuis en van hun omgeving geen goede opvoeding en zijn DAAROM ontspoort. Om ze weer op het rechte pad te brengen moet je ze helpen. De meelopers kunnen gewoon door sociaal medewerkers ed geholpen worden. De harde kern moet echter hard worden aangepakt. In dit soort kampen wordt hen weer respect en discipline bijgebracht, waarna ze de draad weer opppakken in de maatschappij.
    Cijfers (bron niet bij de hand) tonen aan dat Vugth een zeer efectief middel in de misdaadbestrijding is. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort kampen komen om 'de asocialen' wat normen bij te brengen. (de rest van je post was perfect, REP voor jou)

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het zijn kinderen die deze dingen doen, kinderen van 10-18 jaar. maar dat zijn niet de mensen die wij hier gehaald hebben om te werken, nee het zijn de nakomelingen ervan. dus moet je die kinderen de schuld geven?? dacht het niet, het ligt niet aan die kinderen maar aan hun opvoeding en sociale leefruimte, ze zien hun "grote" broer met een mes en willen meteen er ook 1. dit soort dingen leiden tot de criminaliteit. wat je dus moet doen is al die kinderen opvoeden, opnieuw, om ervoor te zorgen dat dit niet meer in de toekomst gebeurt.

8. Maar dit is wel een project wat pas over een jaar of 20 merkbaar is. Daarom is heropvoeden niet het enige wat er moet gebeuren.

Met uitzetten bereik je meer en het resultaat zal binnen een jaar merkbaar zijn. Wel is het probleem dat die kinderen hier geboren zijn. De ouders zijn verantwoordelijk voor hun daden dus die moeten dan ook het land uit. Zo stimuleer je ouders om extra te letten op hun kinderen en ze beter op te voeden. Ik vind wel dat Nederland dan een gratis cursus aan allochtone ouders beschikbaar moet stellen hoe je dit moet doen.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Waarom, blijven mensen aan een stuk door generaliseren? In plaats van open de cijfers zelf te intepreteren, wordt gebruik gemaakt van een gekleurde bron die dan were ingezte wordt al bevestiging voor het eigen vooroordeel.

Als 15% van de De marokaanse jongeren zich wel eens in de criminaliteit begeeft ben ik bang dat daar , net als bij Nederlandse jongeren, vooral diefstallen bij zitten en sneeuwbalgooierij, vuurwerkafsteken en andere vormen van typische jongerendelicten.

De Cijfers van het CBS, die ik in elke thread erbij moet halen, geven het beeld van 60000 criminele op een groep van 1,4 miljoen niet westerse allochtonen.

Onderzoek wijst uit dat etniciteit en criminaliteit gene relatie met elkaar hebben. De letterlijke conclusie van een onderzoek in België luidt: "Er is geen enkele relatie tussen ethniciteit, cultuur en criminaliteit. Migranten worden voor identieke criminele feiten alleen vaker aangehouden dan autochtone Belgen"

Wat mij ook opvalt is dat het artikel welliswaar dik gedrukte zinnetjes bevat. Het gaat eigenlijk over de schrikbarende jeugdcriminaliteit in het algemeen als je de laatste alinea leest.

Het is jammer dat er gewoonweg geen relatie is tussen criminaliteit en afkomst. Wel si er een relatie tussen criminaliteit en sociale achtergrond. Een allochtoon uit een middenstandsbuurt komt minder snel in aanraking met criminaliteit als een allochtoon in een achterstandswijk.

De mensen met harde uitspraken over allochtonen vergeten vaka dta ze zelf dezelfde delicten begaan. Ik weet van een allochtonen aantal posters hier dat zij rond de zestien zijn en regelmatig in contact komen met de politie.

Leer eens dat mensen allemaal gelijkwaardig zijn en dat je een individu moet veroordelen in plaats van ene groep omdat je dna te maken krijgt met stigmatiserende dogma's waar je niet meer uitkomt.

10. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Juist, ik doe opleiding journalistiek en journalisten zijn ongelooflijk hype-geil
    (zie ook game journalisten) en zodra ze iets negatiefs over allochtonen tegenkomen gaan ze het uitgebreid overdrijven en met lettertype 60 in de krant zetten. Het is belangrijk om zelf een oordeel over verschillende maatschappelijke "problemen" te maken want er zit naar mijn mening ook geen vooruitgang op de neutraliteit van de journalistieke instellingen.

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    als je zoveel kleine negatieve dingen over allochtonen 'groot nieuws' maakt mag je 10.000 nieuwsberichtjes posten over nieuwe (en die van vandaag) voetbaltalenten van allochtoonse afkomst, tennister vd toekomst michaelle krajicek....advocaten, Spong, die Prem nog wat...Hind, 1 vd meest talentvolle zangeressen ooit uit NL...en een heleboel andere ONBEKENDE allochtonen met een goede baan, mogelijkheden etc....

Maar die worden wel gewoon Nederlander/Nederlandse genoemd en geen allochtoon...

Als Volkert vd G een allochtoon was geweest hé..pff...don't even wanna think about...

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is het hele punt, elk delict van een allochtoon wordt aangegrepen om het vooroordeel te bevestigen.

Dat feitelijk volgens het CBS 4,2 procent van de niet westerse allochtonen criminele feiten begaat wordt niet erkend.

Wel worden cijfers gebruikt over een bepaalde bevolkingsgroep, waarbinnen een bepaalde leeftijdsgroep iets vaags doet als met criminaliteit in aanraking komen. Het artikel van Sam Fisher snijdt geen hout. 15% van de Marokanen begeeft zich wel eens in de criminaliteit. Wat is dat voor statement? Plegen zij een geweldsdelict? Of hebben ze geen bel op hun fiets? Stelen ze soms iets?

60% VAN ALLE CRIMINELE JONGEREN, pleegt geweldsdelicten. Dit zijn dus ook autochtone jongeren! Over bias gesproken. De bron van Sam Fisher is zo suggestief als het maar kan.

Even over heropvoedingskampen. bekijk het eens als volgt:

Voordelen:
    -Probleemjongeren zijn tijdelijk uit de maatschappij
    -Probleemjongeren krijgen intensieve begelieding
    -Probleemjongeren wordt discipline bjgebracht

Nadelen
    -Door het dwangmatige karakter binnen een dergelijk kamp onstaat een haat tegen het systeem dat deze jongeren als belkemmend en onderdrukkend ervaren. Zij zullen juist eerder vervallen in crimineel gedrag omdat ze gene afiniteit hebben met de samenleving.
    -Probleemjongeren worden bij elkaar gezet en ontmoeten gelijkgestemden en maken binnen een dergelijk kamp vrienden binnen het zelfed miliueu waar je ze nu juist uit wilt hebben.
    -Je haalt deze jongeren uit hun eigen leefomgeving (hetgeen op zichzelf albedreigend is). Komen ze terug in hun oude wereld zijn hun vrienden niet veranderd en is het ene kwestie van tijd voordat ze terugvallen op hun oude gewoonten.
    -Doordat dergelijke kampen niet op het intellect maar op sport en survival mikken worden deze jongeren vooral sterker en cooperatiever en niet slimmer.
    -Iemand met een criminele verleden die in een dergelijk kamp heeft gezeten maakt weinig kans op de arbeidsmarkt. dit werkt deprimerend en nodigt uit tot crimineel gedrag.
    -Goede begeleiding kost handen vol geld.

En uitzetten is helemaal verkeerd. Je stimuleerd mensen dan niet dingen te doen maar je maakt mensen boos op de samenleving. Dreiging werkr averechts. Als je een werkjgever hebt die constant dreigt met ontslag krijg je minder gemotiveerde werknemers, die eerder stelen van het bedrijf en niet hun best doen om iets positiefs bij te dragen.

13. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja tuurlijk en als een neger mij uitscheld voor wit kop dan is et niet zo en als wij een witte school openen is het racistisch en ze openen met alle plezier een zwarte school...

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol ''wit-kop''

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tja je hoort alles tegenwoordig ;)

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je opent geen witte of zwarte school dat onstaat gewoon. En wat betreft 'witkop' : tja dat is maar 1 persoon ; en dus zekr niet de hele donkere volk in Nederland. En ik denk niet dat ze graag als negers worden aangesproken aangezien jij je waarschijnlijk ook niet prettig voelt als je een kaasje wordt genoemd. Het rasicme gedeelte in dit verhaal begrijp ik niet helemaal. Een allochtoon kan net zo rasictisch zijn als een autochtoon en andersom.

on-topic: Ik vind dat de kinderen in dit nieuws-topic te jong zijn om in verband te brengen met hun achtergrond of hun 'staat' in Nederland. Iemand van een leeftijd onder de 10 is bijna niet bewust van zijn gedrag en is makkelijk te beïnvloeden. kijk maar naar TMF; de meeste liedjes hebben zeker effect op kinderen van z'n leeftijd ( bv : 50cent - pimp en dan nog niet eens de x-rated version)

Laatst bewerkt: 13 jun 2004
  17. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is bij mij al vaker een fiets gestolen, maar omdat ze toch oud waren heb ik niet de moeite gedaan om een aangifte te doen en ik weet zeker dat er meer dan genoeg mensen zijn die dit ook wel eens hebben gedaan. Ik denk dat een enquete een beter beeld geeft dan alleen een cijfers van de politie bureau

18. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je verhaaltje boeit me niet zo, maar omdat je de koran erbij betrekt wil ik toch nog effe reageren. In de Koran staat nergens dat je zomaar geweld mag gebruiken. En niet iedere Marokaan is gelovig, ze mogen zich een moslim noemen maar als je regels en wetten niet volgt ( ik heb het over de islamitische regels en wetten ) ben je dat gewoon niet en dat heb je in alle geloven. Ook weet ik niet wat er vooraf is gebeurt dus ik kan dan ook niemands gedrag beoordelen.

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ja hallo waarom denk je dat zwarte scholen bestaan?

btw begin je al fout door een donkere persoon een neger te noemen.. ik snap dat eigenlijk niet.. een blanke wordt een blanke genoemd maar een donkere wordt een neger genoemd..

oh the humanity..

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zwarte scholenonstaan niet door crimineel gedrag op sholen met eveel allochtonen. Dat is een gigantische misvatting.

De groei van allochtonen op een school beinvloed het onderwijs op eer dergelijek scholen. Scholen met minder dan 10% allochtonen hebben eigenlijk niks meer et doen dan deze allochtonen wat bijles geven en een apart leerplan binnen de klas voor ze opstellen.

Komen er echter veel allochtonen op school, dan beinvloed dit het taalonderwijs in de hele klas. Scholen met meer dan 50% aan allochtonen begaan vaak de fout leerlingen die nederlands als hun eerste taal hebben en mensen met het nederlands als tweede taal over één kam te scheren en stellen dus te weinig eisen.

Voordat een school een goed taalbeleid heeft moet het meestal met jaren geschipper bezig zijn, wat het onderwijs niet ten goede komt. Steeds meer ouders halen hun kind van school als deze school geen kwaliteit kan leveren.

Deel Deze Pagina