1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het is weer zover...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 12 jun 2004.

1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Even de feiten over nederland en godsdient.

Mede dankzij de opgelegde godsdienst van de Spaanse Koning, ontstond er opstand. Onder invloed van Calvijn (gronlegger van het calvinisme) en in Maarten Luther (Lutheranisme) die beiden protesteerden tegen het afgeven van aflaten (betalen om zonden af te kopen, ter financiering van de sint pieter) en predikers van een persoonlijke band met god. Hun aanhangers noemt men dan ook protestanten.

De Nederlanders, toen nog niet bestaand, maakten zich sterk voor godsdiesntvrijheid. Zij het een zekere mate, waarin de staatsgodsdient de voorkeur verdiende, maar destijds was nederland een voorloper wat deze vrijheid betreft,

Dat het ook opstand tegen belastingen (7e pening) was laat ik even achterwege.

Nederland ontstond dus dankzij ene strijd om godsdienstvrijheid. De vraag van de protestanten om hun eigen godsdienst te mogen beleiden. Geen verkettering meer.

Daarna werd het Calvinisme de belangrijkste godsdienst in de Nederlanden, en je kunt redeneren dat het calvinisme het grondvest van de monarchie is. Ik wil echter blijven verkondigen dat Nederland vanaf haar ontstaan tolerant was, en verschillende godsdiensten toestond.

2. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben vroeger erg veel andere godsdiensten binnen gelaten, ook godsdienstige vluchtelingen (Franse Protestanten, Joden). Dit heeft ons erg veel opgeleverd. Er is in ons land toch wel een soort van Godsdienstvrijheid geweest, broos misschien, maar toch. Het geloof heeft helemaal niks te maken met het feit of iemand crimineel is of niet. Allochtonen vallen tussen 2 culturen waardoor ze zich sterk verbonden voelen met hun lotgenoten, hun kameraden en ontevreden groepen zijn vaak opstandig en crimineel (dit soort groepen). In mijn werelddorp Kampen (;)) zijn ook zat autochtonen die groepjes vormen en op koopavond de winkelbezitters tot wanhoop drijven. Sommigen doen niet eens meer mee met koopavond door deze autochtone jongeren.

edit: Ik zie dat Walrus zoiets ook al heeft gepost, nou ja, ik laat het staan...

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Zullen we anders gewoon een Poll beginnen;

Ik ben gepest door een Autochtone Hufter

Ik ben gepest door een Allochtone Hufter

Ik ben zelf een Hufter en vraag er gewoon om

4. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doodstraf invoeren voor lui als Abu Jahjah en Bin laden e.d.. Dat kutvolk moet kapotgemaakt worden. Tis namelijk een gevaar voor de rechtse regering. Naar mijn mening had dat volk hier niet binnen moeten worden gelaten. Regels als hoe ze in Amerika zijn ruleren: een buitenlander kan niet aan de macht komen. Dit is gwoon een gouden regel. Je hoort toch zeker nie aan de macht te kunnen komen in een ander land. Pak die aggressieve allochtonen aan en schiet ze terug naar hun eigen land (liever naar de hel, maar dat zullen sommige minder begaafden onder ons niet zo kunnen waarderen).

Gr. XBoxbezitter

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een intelligentie straalt hier toch weer vanaf, je bent nou net zo fout bezig als de mensen waarvan jij beweert dat ze fout bezig zijn.

Ik begin me af te vragen of er mensen zijn die "minderbegaafd" zijn dan jouw, lager kan je toch niet zinken.
    Dit is "achterstandswijken-gedrag" als je zelf niks kan, of te lui om iets te doen geef je toch lekker de schuld aan een hele bevolkingsgroep.

6. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0

Amen _O__O_
    Maybe klinkt het verkeerd maar vind jij het normaal dat ze mensen hun koppen afsnijden ?

7. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat vindt ik op dit moment normaal.
    Op het moment dat hier een zgn. "vredesmacht" mijn halve familie zou platbombarderen zou ik ook kwaad zijn.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

De Titel, Het is Weer Zover, kan ook slaan op wederkerende debielen die steeds ongenuanceerde opmerkingen plaatsen in dergelijke threads. Leve de simpelheid!

9. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    En wat een gezeik toch weer... krijg ik te horen dat ik een debiel, achterstandswijk-bewoner ben e.d.. Vinden jullie zelf niet dan dat we de doodstraf weer in moeten voeren voor hen die het verdienen (de extreme moslims e.d.)? Het is toch belachelijk dat wij hen nie mogen straffen omdat zij zogenaamde 'Nederlanders' zijn. Dat zijn zij niet, en daarom hebben wij (nederlanders) meer recht op dergelijke uitkeringen als we niet meer kunnen werken, al zouden de sommigen die mij ervan beschuldigen uit een of andere vuilnisbelt die door moet gaan voor wijk te komen, zelf al blij mogen zijn met een baantje als pleeduiker. Belachelijk!

10. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    * :) En de discussie laait weer op *

11. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een kwestie van goed lezen.

Zelf scheer je elke moslim over dezelfde kam, jij ziet elke moslim als een osama of abu jahjah.
    Ben je vergeten dat er ook nederlanders zijn die "beroepswerkeloos" zijn!
    Volgens jouw uitspraak zou de moordenaar van Pim fortuyn vrijuit gaan, alleen omdat hij nederlander is.

We zijn mensen, en die heb je met goede en slechte kwaliteiten, zowel autochtoon als allochtoon.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou Xboxbezitter, je bent in iedergeval niet in staat iets bij te dragen zonder te vervallen in dogma's en extremen. Ik snap niet waraom je de doodstraf erbij haalt. Ja, zware criminelen verdienen straf, maar dat zijn criminelen in het algemeen. Zowel autochtonen als allochtonen.

Afkomst en criminaliteit zijn niet te linken.

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit zinnetje alleen al... Zij zijn zogenaamde 'nederlanders'.... Nee, het zijn nederlanders, want de regering waar JIJ op gestemt hebt, heeft ze een nederlands paspoort gegeven en daardoor zijn ze een nederlander. En daarom net zoveel recht op een uitkering als wie dan ook. Als je bedoelt dat de controle op uitkeringen beter moet, ok, daar ga ik helemaal met je mee. Maar ga niet van die onzin verkopen alsof we hier 2e-rangs nederlanders in nederland hebben |:-

14. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    behalve als je in een aantal uiterst geweldadige Hollywoodfilms hebt gespeeld en je na dik 20 jaar nog steeds met een stom Oostenrijks accent lult.

En noem trouwens eens 1 grote moslimpartij in Nederland die op dit moment mee regeert (of voor de vorm in de afgelopen 100 jaar).

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij zijn er al een aantal amerikaanse presidenten geweest waarvan de voorouders uit een ander land kwamen, neem theodore roosevelt!

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Was amerika niet de 'melting pot' van buitenlanders...?

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    'Buitenlanders' mogen niet aan de macht komen, maar jij, als Nederlander, wel. Ik weet niet wat ik erger vind. :{

18. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lieve God/Allah, wat ben jij dom. Nederland was het eerste land met vrijheid van godsdienst.

19. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Jah idd... maar iemand die bijv. Moslim is, mag dat best zijn, zolang ze maar niet van die rare praktijken derop nahouden als in het verleden; lees de Koran maar eens... vrouwenhaat, onderdrukking... fijne mensen zijn het toch weer :confused:

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Lees verdorie ook eens de bijbel. De vrouw zou zich ook moeten onderwerpen aan de man volgens de christelijke leer. Jij vergelijkt extremen. Niet elke Christen is ene typisch lid van de Christenunie, en niet elke moslim is fundamentalist

De boodschap van beide religies is gelijk, de verhalen in biede genoemde boeken zijn soms vol geweld, maar dat rechtvaardigd misdraging niet.

Deel Deze Pagina