1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Midden-Oosten komt in opstand

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Taab, 20 feb 2011.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nah, was gewoon die sjah die de mensen weg wilden hebben. Dat gebeurde eigenlijk door een coalitie van politieke groepen waaronder de islamisten. Toen de sjah vluchtte namen de islamisten de het over. Begonnen natuurlijk niet meteen op de manier die we nu zien, ging stap voor stap.

2. Seh

Seh Guest

Moslim extremisten.. Enige kennis van de Koran?

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe bedoel je?

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    :D

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja, hoezo?

6. Seh

Seh Guest

Oh, ik zat met terroristische in me hoofd in plaats van extremistisch. Never mind. :D

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat er dan eindelijk wat gebeuren. Al klinkt overleg niet echt bijzonder spannend.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Wat wil je dan? Dat de VS weer ingrijpt en de extremistische wereld weer met hun vingertje naar het westen wijst vanwege bemoeienis met zaken waar ze niks mee te maken hebben?

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gewoon dat die genocide stopt.

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Dan moeten de islamitische landen dit oplossen, wij als het westen moeten ons er helemaal niet mee bemoeien.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Inderdaad, altijd de bemoei van de westerse landen.

12. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het is ook eigenlijk nooit goed. Eerst komt er een westerse interventie in Afghanistan waar vele mensen vermoord worden en grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden, en vervolgens moeten we daar weg. Maar daarna roepen dezelfde mensen wel mooi dat we (militair) in moeten grijpen in Libie waar toevallig in een keer een hoop mensen de dood vinden, terwijl als het over lange tijd gebeurt het allemaal wel okee is.

Ik ben in principe neutraal over de situatie in het Midden-Oosten, het kan zo zijn goede en slechte dingen brengen, maar van dat hierboven word ik toch altijd zo moe ..

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat is jouw oplossing dan? Zelf zie ik een militair ingrepen ook niet zo zitten.

Beter worden alle wapenhandelaars opgespoord en opgesloten. Hiermee voorkom je ook gedeeltelijk de financiële aantrekkelijkheid van de burgeroorlogen in Afrika. Ik geloof dat zelfs Nederland in de top 10 zit van wapenhandel. :'-(

In theorie zou het mogelijk moeten zijn om een dictatuur af te breken en een democratie ervoor in plaats te zetten. Al heeft de geschiedenis bewezen dat dit niet zomaar kan. Met militairen de veiligheid garanderen voor de demonstranten zou wel een goede optie zijn trouwens. Hierdoor verstoor je het landelijk proces zo min mogelijk maar vermindert wel het aantal burgerslachtoffers.

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind dat als er genocide voorkomt waar dan ook ter wereld ingegrepen moet worden door diegene die daar mogelijkheid tot hebben.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Laten we dan eerst maar is in Turkije beginnen. Die hebben het al een tijdje niet zo op de koerden.

16. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat militair ingrijpen juist averechts werkt.
    De bevolking is niet blij dat er buitenlandse militairen de orde houden op straat en zullen daardoor eerder in zee gaan met de moslim extremisten (want die gaan natuurlijk zeiken over de westerse bemoeienis).

Als de bevolking zelf het leger op hun hand krijgt (zoals in Egypte) en ze weten een democratische verkiezing te organiseren, dan komt het wel goed denk ik.
    Het beste wat de VS en de EU kunnen doen is financiele steun geven en iets waar de bevolking direct iets aan heeft, bijvoorbeeld eten en humanitaire hulp voor vluchtelingen.

Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ja maar deze landen willen niet dat wij ons ermee bemoeien, dat is het hele probleem grijpen we daar in dan zijn we slecht, doen we niks zijn we ook slecht. Daarom moeten in mijn ogen de moslims dit probleem zelf oplossen.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik moest een beetje lachen om de woorden 'we' en 'moslims'. Jouw visie van de wereld moet waarschijnlijk heel simpel zijn.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind jouw reactie eerder simpel. Knap dat je na 1 korte post al kan zien hoe iemands wereldbeeld is.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar je begrijpt toch wat ik er mee bedoel?

Deel Deze Pagina