1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vrees ook dat het weer M. Schumacher gaat worden dit jaar, misschien niet omdat hij zo geweldig rijdt, maar wie moet het anders worden; McLaren is te langzaam (ook al maakten ze fouten in de kwalificatie), Williams is wel wat sneller, maar toch ook te langzaam en Renault is wel snel, maar dat is een team dat nog in opkomst is. Daarbij denk ik ook, mocht het wk tussen Alonso en M. Schumacher gaan dan denk ik toch dat het Schumacher wordt en dat de ervaring de doorslag geeft.

Conclusie, M. Schumacher wordt weer wereld kampioen, omdat hij in de beste auto zit:'-(

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ervaring is inderdaad heel erg doorslaggevend. Maar onderschat ook niet de wil en het onbevreesde niet van zo'n jonge coureur.
    Als het kampioenschap tussen Alonso en Schumacher gaat, heeft idd schumacher op papier de meeste kans.
    Maar ik denk zelf dat alonso vreselijk onderschat wordt.
    Vorig jaar kon je duidelijk zien dat ie Trulli (een toch veel ervarener coureur) vaak te snel af was. De potentie van een toekomstige kampioen is zeker dus aanwezig in alonso.
    En ik denk dat ie best kans heb om dat dit jaar te worden.

Renault is zeker nog een team in opkomst maar dat wil niet zeggen dat ze niet "de" concurrent van ferrari kunnen worden. Vergeet niet dat je Renault niet kan vergelijken met een team als BAR of Jaguar. Renault weet wat het is om een kampioens auto neer te zetten. Je moet ze dus meer vergelijken met een team als Williams.
    Alleen waar Williams stagneert momenteel zit Renault in de lift.
    En een team met die kwaliteit die in de lift zit kan zeer zeker een grote bedreiging zijn voor de ferrari.

Ik sluit zelf niet uit dat alonso dit jaar kampioen wordt. Hoewel dat wel een erg close race gaat worden.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dit wordt weer een Ferrari 1 en 2 finish, en als dit zo door gaat dan gaan we weer een 2002 seizoen tegemoet:'-( Montoya en Raikkonen zijn veel te langzaam, Alonso maakt een dure fout, maar hij was ook al te langzaam bezig. Webber is wel snel, maar je kunt niet verwachten dat hij het de Ferrari's lastig gaat maken.

Ralf, Trulli en Coulthard rijden gewoon in het middenveld rond, wat niet mag met die auto's, Fisichella bevestigd hier dat hij niet goed genoeg is voor de top door zich weer te laten out qualifien door Massa (het talent van Ferrari):'-(

Er moet dus heel wat veranderen wil dit nog een net zo mooi seizoen worden als vorig jaar, bijvoorbeeld dit kwalificatie systeem om maar is mee te beginnen:)

4. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    al die onzin dat Bridgestone niet zou gaan presteren op Sepang vanwege de hoge temperaturen... Schumacher gewoon weer op P1
    ook een fantastische kwalificatie van Webber trouwens...

en erg jammer van die Alonso (ook al omdat ik m in mn team heb zitten met de F1-competitie :d)

5. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Dit kwalificatiesysteem vind ik waardeloos, ze gaan eerst een run rijden die geen enkele nut heeft, dat is alleen maar om de volgorde te bepalen hoe de coureurs mogen gaan trainen om zich te kwalificeren.

Hoe het in 2002 en ervoor was, dat vond ik veel leuker dat iederen gewoon 12 rondjes mocht rijden en daarvoor 1 uur de tijd had. Dan gebeurde er veel meer op de baan, en dat kunnen we nu niet zeggen. :'-(

6. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Idd, toen was ook de kalifactie nog spannend. Steeds scherpere tijden, btje drukte op het vircuit enz. Nu ist niet egt boeiend meer om naar te kijken, en het duurt ook veel te lang... Doe mij ook maar het oude systeem :)

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het was achteraf toch een best mooie wedstrijd, er was volop actie. Er waren veel duels tussen rijders, er waren veel rijders die even van de baan schoten en er waren veel pitstops waarvan sommige heel spannend waren (Raikkonen, Barrichello en Trulli die tegelijk binnen kwamen o.a.)

Wel jammer dat het wéér M. Schumacher was die won, want dit maakt het WK er ook niet spannender op. De derde plek van Button was wel een mooi moment; zo vaak werd hij net vierde en nu lukt het hem eindelijk dat podium te halen:)

Het was wel weer een ongeregeld zooitje bij SBS 6, eerst wordt er maar een kwartier voorbeschouwing uitgezonden, (terwijl dat een uur hoort te zijn) en vervolgens hoor je bijna de halve wedstrijd geen commentaar omdat er technische problemen waren...|:-

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het was zeer zeker een aardige wedstrijd.
    Er gebeurde in ieder geval genoeg op de baan. Ik vraag mij wel af wat er nou met Webber aan de hand was want ik kan me niet voorstellen dat hij zelf zo zijn start verpiepelde

Alonso vond ik een zeer goede wedstrijd rijden ondanks zijn slechte start positie. In de punten in een race met zo weinig uitvallers vind ik gewoon knap en laat imo zien welke potentie hij heeft.
    Sato deed het wat dat betreft ook erg goed, jammer alleen dat ie uitviel.

Button was gewoon gaaf, eindelijk een keertje een podium plaats voor hem. Ik vind het ook mooi dat ie er echt voor geknokt heeft en dat ie hem niet in de schoot geworpen heeft gekregen omdat er een paar coureurs voor hem uitvielen.

Montoya heeft het goed gedaan. Meer zat er deze race niet in voor hem denk ik. Het gat tussen Williams en Ferrari is gewoon nog te groot.
    Heeft iemand trouwens die steek die hij maakte richting ferrari opgemerkt in de persconferentie? :)
    Overigens denk ik nog steeds dat Montoya toch niet de grote concurrent gaat worden van Schumacher. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt ik denk echt dat het Alonso gaat worden.

Hmm ik vraag mij af of SBS daar wel zo veel aan kon doen, vond het ook irriterend maar ja dat kan gebeuren denk ik en in ieder geval hebben we wel de wedstrijd gezien.
    Ik vind wel dat ze het veel beter aanpakken dan rtl 5 wat betreft reclames. Voor en na de race langere reclames en tijdens de race geen.

9. VinZ

VinZ Guest

Dat met die reclames heeft niks met de omroep zelf te maken. SBS is een nederlandse zender, en voor nederlandse zenders is het verboden om live sportuitzendingen te onderbreken. RTL5 is echter een luxemburgse zender, vandaar dat zij dat wel mochten. Ik denk dat SBS daar misschien wel helemaal niet bij stil heeft gestaan toen ze de licenties opkochten. Want dat waren heeele dure reclameblokken, die ze nu dus mislopen.

En ontopic. Ik ben bang dat Schumacher dit jaar inderdaad weer gaat winnen (tot mijn spijt) want ik ben absoluut geen schumi-fan. Maar ja, hij heeft het gewoon weer het beste voor elkaar... De revolutionaire neus van Williams blijkt toch niet zo revolutionair te zijn... Renault is goed op weg, maar haalt het gewoon ook nog niet. McLaren heeft de zaken nog helemaal niet op een rij staan. Raikkonen valt twee keer uit en Coulthard hadden ze al lang eruit moeten kicken daaro.

10. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher wordt kampioen! _O_
    je ziet het al vanaf de eerste races. Er zit geen spanning meer.
    kimi Raikknen gaat dit seizoen floppen: hij heeft nog geen race uitgereden. Er gaat een gerucht dat waneer zijn contract in 2007 is afgelopen bji MC Laren hij vertrekt naar Ferrari.

11. Rentaur

Rentaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat BAR hun tot nu toe geboekte succes volhoud. :cool:

Schumi zal wel weer kampion worden...
    Dus kijken we maar wat de rest gaat doen.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Vind het nog te vroeg om te zeggen dat er geen spanning meer in zit. Er kan nog veel gebeuren in een seizoen.
    Schumacher heeft zeker momenteel de beste papieren in handen.

Je schrijft dat alsof het zijn schuld is.... (?)
    Tot op heden laat die McLaren Kimi zwaar in de steek. Vind het ook eigenlijk een zeer zwakke vertoning van McLaren en ook Ron Dennis door dit soort auto's aan je top coureur te geven en vervolgens nog steeds te beweren dat ze het zo goed doen.
    BAR/Renault zijn hun volledig voorbij gestreefd.
    Ik geef Kimi groot gelijk mocht ie bij McLaren weggaan. Hoewel 2007 nog ver weg is.
    Denk dat Montoya ook niet zo blij is met zijn beslissing.
    McLaren heeft in ieder geval een jaar voor de boeg waarin zeer veel werk verzet moet worden willen ze nog wat betekenen in het kampioensschap.

13. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    ja ok.. het probleem ligt meer bij McLaren dan bij kimi zelf.
    Want David coulthard gaat ook slecht met maar 4 punten, dus het team van Mc Laren mag wel wat verbeteringen maken de komende tijd.

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Probleem ligt in mijn ogen volledig bij McLaren momenteel.
    Kimi zelf heb ik nog maar weinig fout zien doen. Kwa betrouwbaarheid laat die auto hem volledig in de steek.
    En rijden die dingen nou nog ontiegelijk hard dan heb je nog zoiets van ala, die snelheid gaat tenkoste van de betrouwbaarheid. Maar ze zijn niet snel......
    Ze moeten zeker verbeteringen maken en zo snel mogelijk ook, anders kunnen ze het kampioenschap wel vergeten.
    Ik schat de kans zelfs groot in dat ze niet eens 4e worden in het constructeurs kampioenschap.
    Tenminste niet als b.v. BAR deze lijn volhoudt.

15. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat Michael Schumacher wereld kampioen wordt, hoe ferrari de afgelopen wedstrijden domineerde vindt ik indrukwekkend.
    BAR doet het ook verassend goed, Sato is echt een uitstekend coureur.
    Nu maar hopen dat Verstappen een wedstrijdje gaat rijden.

ik verwacht ook dat Minardi net als vorig jaar geen punten pakt

16. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad, Minardi...Tja, de kleine teams blijven toch behoorlijk kansloos. Ze hebben gewoon niet genoeg geld om alles perfect te laten verlopen.
    Wat ik zelf erg opvallend vond, hoe agressief Klien was, deze onervaren coureur wist Raikkonen het (totdat Raikonnen uitviel) toch nog flink moeilijk te maken.

Ik zelf ben voor Alonso. Toch ben ik bang dat Schumi ook dit jaar weer gaat heersen, want zeg nou zelf, ze hebben het bij Ferrari gewoon perfect voor elkaar!

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    BAR heeft met Sato en Button 2 erg goede coureurs in handen.
    Van Sato wordt vaak gezegd dat ie alleen maar in de F1 zit vanwege zijn Honda sponsering. Vind dat een beetje tekort doen aan zijn kwaliteiten. Trouwens al is dat zo, zolang ie zo blijft rijden en acties zoals bij Coulthard afgelopen race uithaalt mag ie van mij blijven ;)

Button heeft ook al toegezegd graag met BAR verder te willen, om samen te groeien. Dat ziet een constructeur graag natuurlijk.
    BAR heeft het goed voor elkaar dit jaar.

@silver bullet.
    Dat was voor een positie. Daar moet je voor knokken, ook kimi.
    Niets irriteerde mij meer een jaar of 2 geleden dat lui automatisch aan de kant gingen voor schumacher als het om een positie ging (dan bedoel ik de lagere gelederen).
    Misschien dat Klien het iets netter had kunnen doen, maar dat is ook gedeeltelijk onervarenheid. Maar ik vind het zeer terecht dat ie niet zomaar voor kimi aan de kant is gegaan.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zie BAR zeker nog wel meestrijden om de derde positie samen met Renault in het WK:cool: Ik vind het ook erg verrassend dat BAR het zo goed doet, want niemand verwachtte dit, want Renault en McLaren zouden dit jaar komen, maar BAR laat toch zien dat ze goed werk in de winter hebben verricht. Nu Villeneuve weg is bij BAR lijkt er ook een soort spanning binnen het team verdwenen te zijn, het is nu een team geworden:)

Btw, nu blijkt Sato ook een uitstekend coureur te zijn en van Button was dit al bekend. Beide zijn ze afgemaakt door Fisichella en toch zitten zij bij BAR en moet Fisico het doen met Sauber..., waar is het dan fout gegaan met Fisico, want hij was ook beter dan Ralf Schumacher en die zit lekker bij Williams:'-(

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Zeker, die 3e plaats gaat haast wel zeker tussen die 2 teams. Ik denk zelfs dat williams moet oppassen voor hun 2e plaats.
    BAR deed het al goed in de wintertests maar ik denk dat niemand dit echt verwacht had. De BAR is snel maar ook vrij betrouwbaar.
    idd is het verdwijnen van Villeneuve (ondanks dat ik hem kwa persoonlijkheid etc wel gaaf vind) goed geweest voor BAR. Sato en Button lijken ook veel beter met elkaar om te kunnen gaan als Villeneuve en Button.

Hoewel ik eerlijk gezegd wel coureurs als Villeneuve, Irvine en nog een paar anderen mis, lui die gewoon zeiden wat ze voelden/vonden. Nu is het allemaal zo mat en wordt er vooral niets slechts over een auto gezegd.
    Nee wat dat betreft had inplaats van Kimi, Irvine in die McLaren moeten zitten, reken maar dat Ron Dennis en de gehele wereld wel te horen had gehad wat hij dan van die auto had gevonden.

Wat betreft Fisichella, tja de hoeveelste coureur is dit al wel niet die gewoon erg goed is maar nergens aan de bak komt.
    Ik hoop voor hem dat Sauber zichzelf verbetert.
    Ik denk alleen wel dat BAR duidelijk voor de jeugd is gegaan. Fisichella is toch al wat ouder als die 2.
    Wat betreft R.Schumacher. Het is een goede coureur maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat ie v.n. door zijn naam bij williams is gekomen. Afgelopen race heeft duidelijk laten zien dat Montoya echt de meerdere van de 2 is. En met die arrogante acties van hem heeft ie ook niet bepaald vrienden gemaakt onder mede-coureurs.

20. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb Raikkonen vaak genoeg horen zeggen dat die auto niet goed is, misschien niet in dermate scherpe bewoordingen als Irvine dat gedaan zou hebben, maar daar is Kimi dan ook niet de persoon voor.

Ik weet niet waarom je steeds begint over Ron Dennis en zegt dat hij beweert dat ze het goed doen. Ik heb hem dat nergens horen zeggen, in tegendeel ik heb hem horen zeggen dat ze een hoop werk te doen hebben. Misschien dat je doelt op die opmerking van Olav Mol, dat Ron Dennis boos werd op een journalist die beweerde dat Renault het derde team was en McLaren niet meer. Dennis beweerde dat McLaren dat nog steeds was en ook voor altijd zou blijven. Dat moet je natuurlijk niet al te zeer betrekken op de huidige stand van zaken. Hij bedoelt gewoon dat McLaren altijd een topteam zal blijven en dat is ook gewoon zo. Om maar even een vergelijking naar het voetbal te trekken: Ajax, Feyenoord en PSV zullen altijd de top drie van Nederland zijn, ook al heeft eentje een wat minder jaar. Zelfde geldt in de F1 voor McLaren, Ferrari en Williams. Het kan best wel eens minder gaan, Ferrari en Williams hebben immers ook hun mindere tijden gehad, maar zij zullen altijd de top van de F1 vormen.

Maar ja Olav Mol heeft er nou eenmaal een handje van om alles wat betrekking heeft op Ron Dennis negatief te verdraaien. Hij is waarschijnlijk nog steeds gefrustreerd omdat Dennis in een interview op tv tegen Mol zei dat hij niets van F1 wist.}:]

Deel Deze Pagina