1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Je heb idd gelijk erin dat kimi niet de man is om dat soort dingen te zeggen.
    Maar ik mis zelf eigenlijk een beetje die emotie. ach misschien was ik wel een grotere irvine fan als dat ik eigenlijk dacht.
    Ik heb gewoon het idee dat coureurs niet meer durven te klagen over hun auto.

Wat betreft Ron Dennis, true, hij heeft idd gezegd dat er veel werk is. Maar vervolgens hoor/ zie (in nieuwsberichten) voor een wedstrijd ook vaak genoeg opmerkingen van dat ze het nu voor elkaar hebben. Dat is gewoon niet realistisch.
    Daar ben ik het zeker niet met je eens, het is niet zo dat McLaren altijd een top-team blijft. 7 jaar geleden dachten we dat ook van renault, zelfs ferrari is een middenmoter geweest.
    En Ron Dennis weet dat ook. Een team, zelfs zo groot als McLaren kan diep vallen. Overigens hoop ik niet dat dat gebeurt maar ik heb soms het idee dat Ron Dennis een beetje een bord voor zijn hoofd heb. (of in ieder geval een roze zonnebril)

Op zich trek ik mij niet zoveel aan van wat Olav ten opzichte van dat soort dingen zegt, trek meestal mijn eigen conclusies.
    Heeft Dennis dat echt gezegd? grinnik, heb dan wat gemist.

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Die opmerkingen voor de wedstrijden zijn meestal in de trend van "we hebben de optimale strategie" of "we verwachten een goed resultaat", deze berichten zijn altijd dermate vaag dat je ze twee kanten op kunt uitleggen. Ik bedoel wat is goed, als je naar de status van McLaren kijkt is alleen een overwinning goed, als je naar de huidige situatie kijkt is aankomen al goed.:'-(

Ferrari heeft uiteraard een mindere periode gehad, net zoals Williams die heeft gehad en McLaren die nu heeft. Die drie teams hebben echter altijd de status van topteam omdat ze vrij regelmatig in de top zitten. Ze hebben alledrie hun mindere jaren, maar hebben de F1 ook gedomineerd in het verleden. Als je kijkt naar een team als BAR, die het gewoon super doen, moet ik nog zien of zij dat op de lange termijn volhouden. En daarmee bedoel ik toch wel een periode van een jaar of 5. Als ze dat volhouden dan zitten ze structureel in de top en is het geen tijdelijk succes zoals Renault/Benetton in die tijd.

Dat tussen Mol en Dennis is alweer een tijdje geleden hoor. Was in 1999 als ik mij niet vergis. In de GP van Brazilie van dat jaar viel de auto van Hakkinen stil. Waarna Mol heel McLaren de grond in begon te trappen. Na dertig seconden deed die auto het echter weer en won Mika die wedstrijd. Met als gevolg veel boze brieven van McLaren-fans richting Mol. Daarom ging hij de race daarop zij excuses aanbieden bij Ron Dennis. En Dennis reageerde toen door te zeggen dat Mol "niet de eerste persoon was die kritiek leverde op McLaren terwijl hij geen verstand van F1 heeft." Toen flipte Mol echt helemaal.:cool: En die kop die Dennis trok toen hij luisterde naar Mol die liep te brullen dat hij zeer veel van F1 wist. Schitterend:cool:

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ferrari, Williams en McLaren blijven misschien altijd bij de top horen, maar dat wil niet zeggen "de top 3", want Renault zie ik nog wel een tijdje klimmen en in de top blijven, bij BAR moet ik het idd ook nog zien of dat zo blijft, maar bij Renault ben ik daarvan overtuigd. Je hebt dan een top 4, dus dan heb je de kans dat McLaren 7 en 8 staat en dan lijkt het misschien alsof McLaren zover is weggezakt maar als de top gewoon groter wordt, dan ga je dit krijgen. Weer een andere keer staat Williams daar bijvoorbeeld.

De top 8 van Monaco vorig jaar vind ik wel een goed voorbeeld:
    1. Montoya
    2. Räikkönen
    3. M. Schumacher
    4. R. Schumacher
    5. Alonso
    6. Trulli
    7. Coulthard
    8. Barrichello

Je kunt dan wel roepen hoe slecht Barrichello toen wel niet was, maar als er 8 auto's mee kunnen in de top, dan kun je een keer een slechte race rijden en ze hebben vorig jaar allemaal behalve Trulli een race gewonnen. Ze moeten bij McLaren er dus alleen voor zorgen dat die auto maar is heel blijft en dan zie je ze echt wel terug in die top 8:)

4. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zie persoonlijk eigenlijk niet zo in waarom Renault op zekers ervoor zou gaan zorgen dat er "vier grote teams" komen. Ze doen het op zich wel redelijk ok, maar ik zie niet zo veel groei ten opzichte van vorig jaar. Ik bedoel de afstand naar de top is in tijd uitgedrukt nog steeds even groot. Het geeft misschien een vertekend beeld omdat Williams en McLaren zijn teruggezakt. BAR heeft echter wel groei getoond natuurlijk.

De ontwerp-afdeling van McLaren maakt overigens wel aardig wat overuren nou. In Spanje moet er een beta-versie van de huidige auto aan de start verschijnen. En in Hongarije een compleet nieuwe auto, tenminste als we dit bericht mogen geloven.

Komt McLaren met een nieuwe auto?
    Als we de Britse krant The Guardian mogen geloven zal McLaren de MP4-19 die zoveel problemen kent gaan vervangen door een totaal nieuwe auto die rond de race van Hongarije klaar zou moeten zijn. Dit zou de tweede tegenslag zijn voor McLaren want de auto van 2003 de MP4-18 heeft nooit een race gereden.
    http://www.formula1.nl/nieuws/7127_0_2_0_C/

Ach nou wat ze ook doen, laten we hopen dat het nog voor enige spannende wedstrijden zal zorgen. Een spannend kampioenschap lijkt mij niet langer mogelijk.
    :'-(

Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Renault is op dit moment net zo goed als McLaren en Williams, je kunt dan zeggen dat die twee zijn afgezakt, maar wat mij logischer lijkt si dat Renault vooruit is gegaan, want in 2002 was Ferrari ook al los van Williams en McLaren, maar toen zat Renault er niet bij, terwijl ze vorig jaar en nu ook weer prima met ze meekomen.

Wat betreft McLaren; eerst zien en dan geloven}:] Ze hebben vorig jaar ook al de hele tijd lopen roepen dat er een nieuwe auto zou komen, maar die kwam maar niet en nu zeggen ze weer dat ie zo laat in het seizoen komt...

En het WK kan nog spannend worden, denk maar is terug aan de grap over Mika Hakkinen in 2000;) :D

6. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ferrari, Williams en McLaren waren vorig jaar erg aan elkaar gewaagd (waarom je de vergelijking maakt met 2002 is mij een raadsel, 2003 is een stuk logischer). Renault zat er nog een stukje achter, wel duidelijk voor de rest maar ook duidelijk achter de top 3. Dit jaar is de afstand tussen de top en Renault nog steeds duidelijk, net zoals vorig jaar. Ferrari is immers nog steeds een klasse beter als Renault. Enige verschil is dat Williams en McLaren niet meer meekomen met Ferrari en dus een stap terug hebben moeten doen. Daardoor lijkt Renault gegroeid te zijn ten opzichte van vorig jaar, maar dat is gewoon niet zo. Het gat met de top is er immers nog steeds. Enige verschil is dat Williams en McLaren op dit moment niet tot die top behoren. Renault zou pas groei tonen als ze Ferrari bijhalen.

7. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand kan Ferrari bijhouden... eigenlijk best logisch als je het budget van Ferrari met de rest vergelijkt... alleen Toyota komt daar in de buurt maar die zijn er nog niet

ik denk ook niet dat Alonso een gevaar inhoudt voor Schumacher maar dat is niemand... als ik een rijder moest aanwijzen die Schumacher van het kampioenschap kan afhouden is het Montoya. hij is de enige die bij de rondetijden van Ferrari in de buurt kan komen.

8. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Was net op www.f1crew.nl en stonden foto's op van B*A*R F1 team in A'dam was weet 1 van jullie waarom ze hier waren?
    Alvast bedankt
    Is erg dat Raikonnen het zo slecht doet :'-(

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Geen idee maar het zal waarschijnlijk wel een promotionele reden zijn geweest dat ze hier waren.

Hm nou ja, Raikonen doet het niet slecht, het is de McLaren/Mercedes die het zo beroerd doet.
    Kan alleen maar voor hem hopen dat de nieuwe auto het beter doet. Maar ja de auto op zich is ook niet het gene wat steeds ploft, het is de motor en ook in de nieuwe McLaren zit diezelfde motor dus ik vraag mij eigenlijk af of die nieuwe McLaren het wel zoveel beter gaat doen.
    Misschien dat Ron Dennis er beter aan zou doen om volgend jaar een deal te sluiten met Honda. Net als vroeger.
    Die B.A.R's doen het zeker niet beroerd met die Honda motor. Hoewel Sato ook niet veel geluk heeft gehad met die 2 ploffers. Maar ja, 2 keer een honda motor geploft tegen ik geloof ondertussen al 7 of 8 Mercedes motoren.
    Alleen Minardi heeft vaker langs de kant gestaan dan McLaren. Knap van McLaren eigenlijk dat ze het zelfs niet eens presteren om de slechtste te kunnen zijn ;)
    Er moet snel iets bij McLaren veranderen. Anders schat ik toch wel de kans groot dat Kimi straks zegt bekijk jullie het maar. En als dit te lang door blijft gaan is het ook aannemelijk dat ze volgend jaar met de door ontwikkeling van deze motor/auto nog de naweeen hebben van dit seizoen.

10. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    WHO die BAR gaan dit jaar echt goed. Maar Ferrari blijft opermachtig

11. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    renault doet het naders ook niet verkeerd hoor:) maar ze hebben de zaakjes bij ferrari goed voor elkaar. ik hoop alleen dat kimi naar een beter team (of mclaren moet heel snel iets aan hun auto doen:p) toe gaat:) hij is namelijk een goede coureur

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Nou het rommelt weer in F1 land..
    Trulli eruit, Villeneuve erin (laatste 3 races). Bij de meeste van de f1 fans zal het al bekend zijn.
    Vind het jammer voor de kleine italiaan maar als ik zie hoe ie eigenlijk na Monaco gereden heeft vind ik het ook weer niet gek.
    De manier waarop rubens hem b.v. in de laatste bocht pakte (in hongarije als ik me goed herinner) was gewoon ronduit suf.
    Zo nu en dan leek het gewoon of ie zat te slapen in die auto.
    Maar Trulli voelde zich ook niet op zijn gemak bij renault, anders ga je tenslotte niet klagen dat je vind dat je een tweederangs behandeling krijgt.
    Ik hoop alleen wel voor hem dat ie niet dit soort rijgedrag bij toyota ook gaat vertonen want anders ligt ie daar ook snel uit.
    Hij zal in ieder geval moeten laten zien wat ie kan naast Ralf Schumacher.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat villeneuve gaat laten zien in de aankomende race. Wat ik eigenlijk wel grappig vind aan deze situatie dat ze een coureur met een niet consiquent rijgedrag vervangen voor een coureur die evenmin consiquent is.
    Laten we eerlijk zijn Villeneuve maakte bij BAR er ook een potje van.
    Hoe dan ook vind het wel tof dat ie terug is, Villeneuve staat wel altijd garant voor toffe inhaal acties.

Wat ik wel jammer vind is dat Ford uit de F1 gestapt is. Dat betekent dus geen Jaquar meer in de F1.
    Erg zonde want ik vond het wel tof om zo'n oude race-naam in de f1 te hebben. Dit seizoen was niet zo goed voor Jaquar als afgelopen seizoen. Maar het blijft wel jammer.
    Misschien wel weer een kans voor Paul Stoddart ;) als ie nou deze auto's koopt voor volgend jaar dan hebben ze wel een veel betere minardi.....

Leuk nieuws is dat Draco Racing (team van Nicky Pastorelli) die momenteel in de Euro 3000 rijdt richting de F1 wil, samen met Dallara (chassisbouwer).
    Nu weet ik niet in welke tijdsspan dit gaat gebeuren en wat voor contract Nicky met Draco Racing heeft maar (vingers gekruist) zou dit kunnen betekenen dat we weer een nederlander in de F1 krijgen? ;)

13. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die inhaalactie van Barrichello was volgens mij in Magny Cours ;) :+

Ik ben ook benieuwd wat "onze" Jaques ervan gaat bakken. Hij is niet voor niets in '97 wereldkampioen geworden, dus rijden kan ie wel. Het is gewoon dat BAR dit jaar zo'n gigantische stap vooruit heeft gemaakt, daarom staat Button ook zo hoog. Als Villeneuve dit jaar ook nog voor BAR had gereden had ik hem ook net iets boven of onder Button in het klassement verwacht.
    Villeneuve moet alleen oppassen dat hij het deze 3 races niet verpest voor zichzelf. Ik snap goed dat hij weer wil rijden en in vorm wil komen, maar als 1 race zijn motor het begeeft, hij een race spint en een keer wat minder presteert (ik noem zomaar een scenario) dan heeft hij weer wat krediet verspeelt. Daarom leek het me beter voor hem om zich volledig te richten op de volgende 2 seizonen bij Sauber (maar wie ben ik)

Wat Trulli betreft. Dat is gewoon een courreur met ups en downs. Toch snap ik niet dat Briatore hem zomaar "wegdoet". Hij staat immers nog steeds 1 punt boven Alonso in het klassement, waarbij het lijkt dat er aan zijn krediet geen einde komt. Dat vind ik nog steeds een wilde bram, maar mijn voorgevoelens zeggen dat hij en Button (en Raikkonen ook natuurlijk) het uit moeten gaan maken in de toekomst!

Beetje offtopic: Het is nu eindelijk zover dat Panis de formule 1 gaat verlaten (althans, hij wordt 3e courreur bij Toyota) maar snappen jullie wat hij zo lang in de F1 heeft gedaan? Hem vind ik pas een èchte saaie courreur!

Kortom, weer genoeg om ons op te gaan verheugen volgend seizoen!

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    magny cours, dat zou ook kunnen .. wist het al niet helemaal zeker meer :)

Oh het is zeker een goede coureur alleen imo net als trulli kan zijn niet consiquent.
    En als het even tegen zit kan ie een team ook volledig laten vallen. Wat ie ook bij BAR deed.
    Die hele situatie met BAR is ook uiteindelijk in zijn eigen nadeel geweest. Want idd BAR staat nu wel 2e in het kampioenschap, en Villeneuve had zeker kansen op een podium gehad.
    Hij moet idd wel oppassen dat ie niet meteen te wild van start gaat.

Trulli verhaal is ook een beetje vreemd, hoewel ie imo dit jaar een paar rare acties had. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat er een coureur met ups en downs vervangen wordt door een andere coureur, ook met ups en downs.
    Denk dat het geklaag van trulli (al dan niet terecht, dat weet ik niet) uiteindelijk de doorslag is geweest voor Renault om hem aan de kant te zetten..
    Alonso is een coureur voor de toekomst. Renault weet dat ze daar een talent aan hebben en die ze ook nog een beetje naar hun hand kunnen zetten. Vandaar ook dat ze die niet snel zullen laten gaan.

Panis was weliswaar saai maar wel een coureur met veel ervaring. Een team als Toyota heeft veel aan die ervaring. Maar echt puur talent heeft panis imo nooit gehad. Het is geen button, sato, raikonen, schumacher b.v.
    Een goede coureur maar geen topper.. Waar panis alleen vroeger redelijk goed in was was een auto naar de finish brengen, Panis was ook imo een zeer goede 2e coureur, maar niet iemand die het team moet "leiden".
    Beetje wat Coulthard ook doet voor McLaren.

15. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat weer wel in het voordeel van Trulli kan zijn, is dat hij volgend jaar samen met Ralf Schumacher (die gaat nu toch definitief bij Toyota rijden) samen bij Toyota rijdt. Het zijn immers 2 ervaren courreurs en ik denk dat Toyota, die naar ik meen een van de hoogste budgetten in de F1 heeft, nu toch ook wel eens hoge ogen wil gaan gooien.
    Dus wie weet doet Toyota, wat BAR dit jaar gedaan heeft, volgend jaar dunnetjes over.

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Toyota heeft idd een zeer groot budget. Overigens is dat geen garantie voor een goede auto.
    Ik moet het eerlijk gezegd nog zien dat Toyota een dergelijke sprong maakt. Het wordt zeker volgend jaar tijd dat toyota wat meer van zich laat spreken. Maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren moet ik nog zien.

De concurrentie voor Toyota om goed te scoren is enorm hoog. McLaren wil op zeker niet een seizoen zoals dit. Williams heeft ook ondermaats gescoord. BAR wil zonder twijfel net zo compitatief, zo niet meer als dit jaar zijn. En voor Renault geldt dat ook.
    Wil Toyota het goed doen dan moeten ze dus beter zijn als die teams. Ferrari zullen ze zeker nog niet aan kunnen.

Ach hopelijk wordt volgend jaar in ieder geval een stuk spannender als dat het dit jaar was.

17. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik las net dat we weer een nederlander kunnen zien in de F1 komend weekend, weliswaar alleen op vrijdag maar toch. 8)

Pantano is per direct ontslagen door Jordan en Timo Glock neemt zijn plek in. Glock, die eerst de testcoureur was op de vrijdag wordt vervangen door Robert Doornbos. Stond net op NOS teletext pagina 609.

Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  18. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Goed voor de Nederlandse autosport :)

19. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Best leuk voor Doornbos, maar waar ik meer naar uitkijk is Villeneuve en Sato in de eerste bocht als 1 en 2, kijken wat er dan gaat gebeuren 8)

20. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    dit weekend china toch?

Deel Deze Pagina