1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ja, splinter nieuw circuit. Dus het wordt lastig voorspellen wie goed voor de dag zal komen. Ja Ferrari sowieso wel, maar daaronder is het toch maar ff afwachten wiens auto dit circuit het beste ligt.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ferrari doet het idd zeker wel goed. Niemand kent het circuit, dus iedereen is gelijk in onwetendheid ;) en in dat soort situaties is ferrari altijd erg sterk.
    Voor de rest is het echt gissen. Om 1 of andere reden denk ik dat BAR het goed gaat doen daar, echt geen idee waarom, gewoon een gevoel.
    Vraag me alleen af wat voor race het gaat worden, als het maar niet op die baan in hongarije lijkt. Moeten wel een paar goede inhaal-punten zijn.

3. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik las in een preview van McLaren dat deze baan een recht stuk heeft van meer dan een kilometer lang. Hetgeen volgens de coureurs uitstekend geschikt is voor slipstreamen en een uitremactie in de daaropvolgende bocht. Dus ik denk dat dat wel goed zit. Als het echt een baan als Hongarije is dan mag het wat mij betreft ook meteen de laatste keer zijn op dit circuit.

4. Quadra

Quadra M-a-x-i-m-u-s

Leuk Bevonden:
    0
    nee de baan is best wel breed hoor het is in ieder geval niet zoals Hongarije ik ben benieuwd hoe hard ze echt gaan op de baan. Even wachten tot vrijdag avond de training

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat klinkt in ieder geval alvast veel belovend. Was ook erg blij dat spa dit jaar weer terug was. We hebben veel meer van dat soort circuit's nodig. Echt hongarije mogen ze er van mij uitflikkeren maar ja daarmee is het contract alweer verlengd |:-

Als dat rechte stuk idd zo lang is kan dat in ieder geval voor mooie acties zorgen..

Hehehe Sato!!!

6. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb eens ff een plaatje van het circuit opgezocht en daarin is duidelijk een hairpin te zien. Hetgeen bijna altijd garant staat voor actie, zie bv ook de laatste GP op Hockenheim. :cool: Dat zinnetje van "klik hier" moet je maar ff negeren.

Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat ziet er toch wel als een aardig circuit uit.. Bocht 3 en 4 zien er ook wel tof uit, hoewel dat geen inhaalbochten zijn maar wel bochten waarop een coureur zich kan vergalopperen.
    Mja ben wel benieuwd

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ook de laatste paar bochten voor het rechte stuk zien er wel ok uit. hier zullen er vast wel een paar coureurs afschieten.
    we zien over 2 dagen wat het word met china.

9. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt weer interessant, een nieuw circuit, nieuwe kansen voor iedereen. Net zoals dat circuit in de woestijn.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Robert Doornbos wordt voor de laatste 3 races derde coureur bij Jordan.Hij mag dus elke vrijdag training sssie mee rijden.

11. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik gelezen. Pantano heeft het team moeten verlaten. Doornbos was actief in de Formule 3000, hier maakte hij indruk door Spa te winnen.

12. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Doornbos,nederlander?Cool :cool:

13. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hopelijk doet hij het een beetje goed, rijdt hij volgend jaar meteen F1 _0/

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    wordt moeilijk als Jaguar en mogelijk Jordan+Minardi de F1 verlaten

15. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Werd ook wel eens tijd zeg!

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    alles heeft een voordeel en een nadeel.

Het enige voordeel hieraan zou zijn dat de andere teams straks met 3 autos mogen rijden.Omdat alleen de echt goede teams overblijven zorgt dat voor meer spanning

17. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel. Van Jaguar vindt ik het jammer dat ze ophouden. Hun hebben toch een ijzersterke team en auto. Minardi en Jordan kunnen gewoon niet meer mee met de concurrentie.

Hopelijk kunnen er wel vervangende teams komen want ik vind het aantal courreurs nu eigenlijk al te weinig. Deze mag wel wat hoger, een stuk of 30 ofzo. En de puntenverdeling dan ook anders net zoals bij Moto GP.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    30 coureurs??dat vind ik echt te veel :Het moeten er echt niet meer dan 20-22 zijn.Maar als Ferrari,Renault,BAR,McLaren,BMW,Sauber en Toyota ieders 3 coureurs per race inzetten kom je op 21.Dat zou wel leuk zijn.Vooral omdat er dan veel meer competitie inzit dan nu

19. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    WHUAHUA... weet je wat t verschil is tussen f1 en motogp... een motor is wat kleiner en dus passen er meer motoren op de baan dan f1 auto's... anders kijkt M Schumacher bij de start al tegen de nummer laatst aan omdat de hele baan vol autos staat |:-

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    30 is idd teveel. 24 is denk ik wel de max. En dan zouden het eigenlijk ook nog teams moeten zijn die een beetje mee kunnen strijden, anders zijn er echt veels te veel achterblijvers die op een ronde(n) wordt gezet.

Hoe dan ook, van Jaquar is het toch nog niet 100% zeker dat ze eruit liggen:
    bron: sbsonline

Maar voor Minardi en Jordan wordt het volgend jaar nog moeilijker als dit jaar. Als ze nog mee kunnen rijden.
    Cosworth heeft namelijk besloten om de prijs van de motoren te verdubbelen. Als je al krap bij kas zit als team kan zoiets als dit de doodsteek zijn.
    bron: f1racing

Ziet er in ieder geval wel naar uit dat minardi er toch gewoon bij is. Stoddard heeft verklaard dat iet desnoods met hun eigen 2001 (ook cosworth) motoren gaat rijden.
    Nou vind ik dat op zich wel sterk van hem. Maar ik vraag me af wat ie daarmee wil bereiken. De minardi's rijden al achteraan en met die motoren wordt het verschil nog groter.
    Het is dan zelfs de vraag of ze aan bepaalde races mee kunnen doen omdat de kans groot is dan dat ze buiten de 104% (of was het 107%) regel vallen.

Deel Deze Pagina