1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik las net ergens dat red bull Jaguar wel wilde overnemen, onder leiding van Dieter Mateschitz. Deze man heeft al enige tijd een overeenkomst met mercedes over de levering van motoren. Dus ik zou er niet raar van staan te kijken om volgend jaar het Red Bull Mercedes team op de grid te zien staan.

Persoonlijk zou ik het niet zo heel erg vinden als Minardi zou verdwijnen. Ik bedoel ze rijden rond met een arrows uit 2002 en motoren uit 2001. Dat kan toch gewoon niet in de elite van de autosport. En er komen heus wel nieuwe teams voor in de plek. Er gaan al een poos hardnekkige geruchten dat een groep mensen uit Dubai een F1 team wil oprichten bijvoorbeeld.

En de 107% regel is volgens mij afgeschaft. Ik dacht dat ze dat hadden gedaan ivm de one-lap-qualifying. Beetje sneu als je als Schumacher zijnde niet mag starten omdat je net in de qualifying spint en daardoor buiten de 107% valt.

De uitslag van de vrijdag is de volgende:
    Pos. Rijder Team Tijd Ronden
    1 A. Davidson BAR 1:33.289 22
    2 J. Button BAR 1:34.174 19
    3 K. Räikkönen McLaren 1:34.289 16
    4 D. Coulthard McLaren 1:34.362 15
    5 R. Barrichello Ferrari 1:34.448 21
    6 G. Fisichella Sauber 1:34.680 23
    7 R. Schumacher Williams 1:34.714 23
    8 M. Schumacher Ferrari 1:34.776 25
    9 R. Zonta Toyota 1:34.868 23
    10 O. Panis Toyota 1:34.870 25
    11 R. Briscoe Toyota 1:34.881 29
    12 F. Massa Sauber 1:34.959 23
    13 F. Alonso Renault 1:35.514 27
    14 JP. Montoya Williams 1:35.646 22
    15 J. Villeneuve Renault 1:35.851 25
    16 M. Webber Jaguar 1:35.886 22
    17 B. Wirdheim Jaguar 1:36.363 19
    18 N. Heidfeld Jordan 1:36.630 19
    19 Z. Baumgartner Minardi 1:37.076 15
    20 C. Klien Jaguar 1:37.111 25
    21 G. Bruni Minardi 1:37.431 19
    22 T. Glock Jordan 1:37.728 15
    23 B. Leinders Minardi 1:38.522 18
    24 R. Doornbos Jordan 1:39.051 15
    25 T. Sato BAR geen tijd 1

Geen denderend debuut dus voor Doornbos, maar ja je kunt de eerste keer natuurlijk niet te veel verwachten.

Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat zou wel tof zijn. Hoewel dan alsnog de naam Jaquar uit de f1 verdwijnt.
    Vond dat wel wat hebben eigenlijk, zo'n oud engels racemerk. (ondanks dat het gewoon ford motoren waren die erin hingen ;) )

Dat bedoelde ik ook ermee dat ik niet begreep wat stoddard hiermee wil bereiken. Kijk dat ze helemaal achteraan beginnen snap ik. Maar die Minardi is ook nooit meer verder gekomen als de laatste 2 plaatsen (mazzeltje hier en daar daargelaten dan)
    En als ie dan aankomend seizoen weer met te oude motoren gaat rijden wordt dat gat alleen maar nog groter.

Ach ja, je heb gelijk.. duh......... helemaal niet meer daaraan gedacht.
    Nou misschien is dit dan toch een goede reden om die qualificatie lap te herzien. Vond dat toch al niet zo bijzonder.. Laten ze maar weer terug gaan naar het oude systeem en dan die 107% regel weer invoeren.

Zo goed is die jordan ook weer niet natuurlijk. Maar het zou wel mooi zijn als Doornbos in ieder geval de minardi's voor blijft de volgende keer.
    Maar lijnders kan ook goed snel raggen met die minardi en zo groot is het verschil niet met doornbos, nou ja halve seconde is niet klein natuurlijk.

Het zou mij niets verbazen als die Davidson volgend jaar een stoeltje ergens krijgt (voor zover ie dat al niet heb).
    Nou zegt de vrijdag helemaal niets natuurlijk maar BAR en McLaren komen aardig goed uit de startblokken.

Dit vind ik overigens ook best knap 19 Z. Baumgartner Minardi 1:37.076 15
    Voor zo'n rammelbak als een minardi..

Respect ook voor Schumacher. R. Zijn eerste race weer sinds zijn ongeluk en dan op de vrijdag toch voor zijn team-maatje staan.

Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Doornbos is wel een heel flink stuk langzamer dan Heidfeld. Dit doet me wel een beetje denken aan het debuut van Baumgartner, die was ook laatste en ver achter Fisichella ook in een Jordan. En Baumgartner is nou niet echt dat je zegt een topcoureur, dus ik zie het somber in voor Doornbos, hoewel ik Heidfeld wel hoog heb zitten :'-(

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Mja maar dat is niet helemaal eerlijk. Heidfeld is best goed dat zeker maar zijn debuut was ook niet overweldigend.
    Baumgartner laat verder best leuke dingen zien in die flut-minardi. Misschien geen top-coureur maar zeker niet slecht imo.
    Dit is het eerste echte "raceweekend" voor doornbos in de F1, vind het veels te vroeg om te zeggen dat het somber voor hem eruit ziet.
    En we moeten ook niet vergeten dat we niet weten met hoeveel benzine er is gereden.
    Ik kan me b.v. best voorstellen dat als je 3 auto's heb rijden je er 1 op de vrijdag helemaal volgooit om te zien wat voor tijden die dan rijdt tenopzichte van zijn team genootje.
    Of dat bij doornbos het geval is weet ik natuurlijk niet, maar dat soort dingen spelen ook mee.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Daar heb je wel gelijk in, Leinders krijgt ook altijd "nog" slechter materiaal dan Bruni en Zsolt, dus bij Doornbos zou dat ook het geval kunnen zijn.

Ik vind het jammer dat hij naar Jordan is/moet gegaan, want hij was beter af geweest als hij naar Sauber had gekund, omdat je in een Sauber (of Jaguar) af en toe wel wat moois kan laten zien en in een Jordan kan dat eigenlijk niet, dus wordt het ook moeilijk om opvallend goed te presteren, maarja als, als...

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    idd, we weten te weinig van die jordan om echt te kunnen zeggen hoe doornbos ging.

Tja, Jordan is idd een team waar je liever niet zit. aan de andere kant zit je wel in de F1 en kan je door middel van je teamgenootjes verslaan wel laten zien waartoe je in staat ben.
    Door Jordan heeft ie nu zeg maar wel 1 voet in de F1 en dat opent toch wat meer deuren dan.
    Ik hoop in ieder geval het beste voor hem.
    Zou wel stoer zijn als we straks Alberts en Doornbos hebben die strijden om het WK in respectievelijk een Ferrari en b.v. een McLaren ;)

7. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het wel een goed idee om 3 auto's per team in te zetten en Jordan en Minardi mogen verdwijnen. Deze rijden altijd maar een beetje voor spek en bonen mee. Dat is gewoon niet meer leuk. Meer courreurs van hetzelfde team zal de competitie goed doen in de formule 1.

8. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    nou wat spannend zeg... dan is Ferrari nog eerder aan de wereldtitel |:-

9. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Voorin is het misschien dan niet spannend, maar wie zegt trouwens dat Ferrari net zo sterk is als dit jaar. Ik verwacht volgend jaar heel veel van McLaren, als ze de pech niet meer hebben die ze dit jaar altijd hebben, dan denk ik dat zij wereldkampioen worden. Raikkonen heeft eindelijk een keer geen pech en hij wint meteen de GP van Belgie en wordt tweede in Engeland.

Drie auto's per team vind ik zeker een goed idee, ten eerste rijden er dan meer auto's mee, en dan heb je waarschijnlijk ook meer gevechten in het middenveld tussen de teams van bijvoorbeeld Sauber en Toyota.

10. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    hoe denken jullie dat de teams een extra wagen gaan betalen... 3 auto's brengt extra kosten met zich mee en een team als sauber zal dit waarschijnlijk niet aankunnen om nog maar niet te spreken over jordan/minardi... of voor nieuwe teams die volgend jaar mee willen gaan doen is het ook niet echt handig dat ze ineens 3 auto's/bestuurders nodig hebben... het kost niet alleen meer onderdelen maar ook meer technische mensen en ook het vervoer wordt duurder...

3 auto's _0/

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Als er drie auto's per team komen dan zijn Jordan en Minardi er niet meer bij, want dat mag pas vanaf 16 coureurs. Het maximum is 24 dat in de F1 mag zitten, dus bij elk team 1 rijder erbij en je hebt er 24.

En of het financiëel voor elkaar te krijgen is voor de teams weet ik niet, ik zelf denk van wel, maar daar ging deze discussie ook niet om. Het ging erom wat leuker zou zijn en dan zou ik ook zeggen drie auto's per team, maar wat dan wel een groot nadeel kan zijn is wanneer een team dominant is dat je dan 3 rijders op een podium kan hebben van het zelfde team.

Wat ik het aller mooist zou vinden is dat alles zo blijft als het is, maar dat er dan gewoon nog twee teams bijkomen en dan heb je er ook 24, maar dan geen 8 maar 12 teams :cool:

12. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    M. Schumacher eraf geschoven:D. Geweldig! Barrichello op pole, Raikonnen 2e _O_ en Button 3e.

Ik moet zeggen, het nieuwe circuit ziet er echt prachtig uit. En die langzame korte bochten achter elkaar geweldig, en die doordraaiers. En dan heb je ook nog dat lange stuk naar de hairpin toe waar ze met 320 kilometer per uur vol op de rem gaan:).

13. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Barrichello heeft gewonnen, Button 2e, Raikonnen 3e. Schumacher 12e:D.

Button en Raikonnen lagen maar 1 seconde en 1,5 seconde achter Barrichello :eek: .

14. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Voor het 1st in z'n hele f1 carriere :+

15. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    moet je nagaan hoe goed hij is _O_ :+

16. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    goh bedankt voor deze zeer interessante info... ben benieuwd wie dit nog niet wist 8)

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Mooie race vond ik. Erg mooi circuit ook. En dan bedoel ik de gebouwen etc.
    Op het rechte stuk bij de hoofdtribune is het net of je een F-Zero/wipeout baan oprijd, ziet er aardig futuristisch uit.
    Kwa racen zag het er ook goed uit op de baan, paar mooie inhaal acties gezien (helaas weinig Villeneuve en Sato acties ;) )

Montoya vond ik vrij kleurloos, had toch iets meer van hem verwacht zeker na die "slechte" kwalificatie.

Ralf Schumacher vond ik vrij sterk tot die aanvaring met Coulthard. Hoewel ik het aan de ene kant kan begrijpen (na die schuiver die ie gemaakt heb) vond ik het toch een beetje onproffesioneel om niet meer in die williams te stappen. Niet eens zo zeer tenopzichte van williams maar niet slim voor zichzelf. Toyota ziet dat namelijk ook, en is dat het soort coureur waar je op zit te wachten als team zijnde?

Sato heeft het heel netjes gedaan, hoewel ik weinig van hem gezien heb. Maar achteraan starten en dan eindigen als 6e is gewoon knap.

Sauber's Fisichella en Massa hebben het ook netjes gedaan. Hoop nog steeds voor beide dat ze een keer op het podium komen (hoewel de kans daarop erg klein is)

Michael Schumacher vond ik tegen vallen deze race, veel pech, daar kan ie dan grotendeels niets aan doen. Maar ook dingen zoals die spin waren niet goed.
    Ook vond ik ferrari tactisch deze keer niet echt top.

Wat betreft de top 3, van alle drie een sterke race. BAR heeft dit keer van McLaren gewonnen door gewoon lef te hebben. Een 2-stop strategie terwijl Michellin een 3-stopper adviseert.
    Barichello laat eindelijk een keer zijn tanden zien. Wil hem alleen nu nog een keer Schumacher echt zien verslaan en niet doordat Schumacher een slechte kwalificatie heb of achteraan moet starten door een spin.

Al met al vond ik het een toffe race.

Zal ook nu een gewaagde uitspraak doen, zowel Montoya als Ralf worden niet de toppers die ze eigenlijk zouden moeten kunnen zijn.
    Zie beide geen meervoudig wk kampioen worden. Niet door een tekort aan talent, zeker niet. Maar kwa mentaliteit. Beide geven op als het tegen zit. Beide rijden minder nu dat ze weten dat ze naar een ander team gaan.
    Dit in tegenstelling tot een Button, die ondanks dat ie waarschijnlijk weg gaat toch zijn best blijft doen, Raikonen die ondanks een verrotte McLaren dit jaar door bleef knokken. Die jongens samen met een Alonso, Sato, Massa en nog een paar zijn de coureurs die uit gaan maken wie er in de toekomst WK kampioen gaat worden.

18. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stukje tekst van www.rtlgrandprix.nl

Nou waar haalt hij het lef vandaan om zoiets te zeggen. Iedereen windt zich op omdat Schumacher alles en iedereen om de oren racet en dan krijg je dit soort zielige reacties.

Vind het vrij logisch dat Ferrari niet zondermeer meewerkt aan het veranderen van regels. Ze zijn dit seizoen weer ijzersterk en waarom zou je onnodig risico gaan lopen!?

Verder, van wat ik me herinner stond Schumacher boven Senna in het kampioenschap toen hij verongelukte, wat er al op duidt dat Senna het dat jaar iig een stuk moeilijker had gekregen.

Ook vind ik het de grootste onzin dat Ecclestone beweert dat Schumacher het beste team heeft en er een tweede rijder is binnen het team die hem nog verder pusht om beter te presteren. Schumacher is toendertijd naar Ferrari vertrokken toen het net zo goed was als bv. Williams nu is. Hij heeft de juiste mensen aan weten te trekken wat heeft geleidt tot wat Ferrari nu is. Dit is gewoon 100% zeker de verdienste van het team.

Daarom ben ik ervan overtuigd dat als het Schumacher tijdperk er nooit was geweest en we ieder jaar een "andere" kampioen zouden hebben, we op zaterdag nog lekker 12 rondjes rond zouden raggen voor de snelste tijd en dat degene die 2e en 3e worden respectievelijk 6 en 4 (ipv 8 en 6) punten zouden krijgen.

De F1 is al helemaal verdraaid sinds Ferrari oppermachtig is en ik geef ze daarom groot gelijk dat ze niet weer overal zonder blikken of blozen mee instemmen...

p.s. Dit stukje is geschreven door een Ferrari (lees; Schumacher) fan :+

19. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal u het even uitleggen: Ralf heeft een zeer grote crash meegemaakt en dit was zijn eerste race sinds het ongeluk. Hij heeft deze race op eigen risico gereden omdat de verzekeraars de race niet wilden verzekeren gezien het risico, als Ralf deze race dus wat zou gebeuren zou hij er zelf voor opdraaien. Dat was de reden waarom hij niet terug de auto in stapte, er was iets mis met de auto en hij wilde het risico niet nemen. Als er dan toch wat gebeurd zou zijn kan hij de rest van zijn loopbaan vergeten. Toyota heeft al gemeld dat er sowieso nog scans (hersenen) van Ralf zullen worden gemaakt en mocht er iets mis zijn dan kunnen ze nog onder zijn contract voor volgend jaar uit...

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben ;) _O_

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op zich wel begrijpelijk. Heb een aantal kleine stukjes van de race gemist, maar klopt het nou dat Ralf verkeerd reed toen hij de pits inkwam (alsof hij een afslag te vroeg nam)? Zag hem ineens een vreemde manouvre maken (voordat hij bij McLaren stond).

Deel Deze Pagina