1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hij is Bernie Ecclestone, hij kan dat soort dingen zeggen.
    Overigens ben ik het niet echt met hem eens.

Elk team heeft de policy om te winnen. De reden dat andere team's wel instemmen met zijn plannen is dat ze dan meer kans hebben om te winnen.
    Als een ander team in de situatie van ferrari zat zouden ze hetzelfde reageren.

Overigens zijn het regels die niet werken die door Ecclestone zelf ingevoerd zijn.
    Wiens idee was het tenslotte dat de kwalificatie op deze manier gedaan moest worden.
    Destijds is door alle teams geroepen dat het niet zou werken maar het is er toen doorheen gedouwt door Ecclestone zelf.
    Met andere woorden hij heeft dit aan zichzelf te danken.

Ik vind het zeer onrespectvol van Ecclestone om Senna erbij te halen om zijn punt te maken.
    Had Schumacher 7 wereldtitels gewonnen met senna erbij?
    Geen idee. Senna in de McLaren van dit jaar b.v. had het niet veel beter kunnen doen dan Raikonen.
    Ik denk wel dat Schumacher in dat jaar (dat senna verongelukte) geen WK kampioen was geworden.
    Immers als je ziet hoe dicht Hill hem op de hielen zat. Senna was wel een tandje beter als Hill.
    Maar dat is een andere discussie en ik vind dat Ecclestone zulke uitspraken niet mag maken om zijn gelijk te krijgen.

Dat laatste stukje lees je verkeerd. Ecclestone zegt dat schumacher nooit een team genoot heeft gehad die hem tot het uiterste dreef.
    Daar ben ik het tot een zekere hoogte met hem eens. Barichello/Schumacher is een heel andere situatie binnen het team dan b.v. Senna/Prost.
    Barichello zal nooit schumacher het leven zuur maken, Senna en Prost reden elkaar rustig van de baan.
    Ferrari was ook al in opmars toen Schumacher erbij kwam.
    Zelf vind ik het jammer dat ferrari fans altijd vergeten hoeveel werk Berger en Alesi hebben gedaan voor ferrari.
    Als die er niet waren geweest was Schumacher dan wel naar ferrari gegaan?
    Berger en Alesi hebben de basis van de wederopbouw gelegd. Schumacher is daarop verder gegaan.

Al met al vind ik wel dat Ecclestone weer eens loopt te schreeuwen om niks.
    Hij heeft regels doorgevoerd die niet werken.
    En ik vind het zelf nogal logisch dat bepaalde teams die nu niet meer willen veranderen.
    Het liefst zie ik wel de oude kwalificaties terug komen.
    Punten systeem vind ik wel goed zo.

Maar uiteindelijk is het probleem dat ferrari het gewoon beter voor elkaar heb dan andere teams.
    Dat is niet ferrari's probleem echter. Andere teams moeten gewoon zorgen dat ze zichzelf verbeteren.
    McLaren en Williams hebben ondermaats gepresteerd dit jaar, BAR heeft ze gewoon de oren gewassen
    Renault heeft het ook goed gedaan dit jaar.
    En we zien nu ook aan het einde van het jaar dat al die teams wat dichter bij elkaar en bij ferrari komen. Hopelijk belooft dat wat voor volgend seizoen.

Overigens hebben we al eens eerder een situatie als dit gezien.
    Williams in midden negentig. Ook oppermachtig. Mansel die ook vroeg in het seizoen
    WK kampioen werd. Maar toen hoorde ik Ecclestone niet, want toen ging het om een engels team.

p.s ik ben geen ferrari nog Schumacher fan :) ben gewoon een F1 fan.

2. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    aaah ok.. dat ie niet verzekerd was wist ik niet.
    Wel van die scans overigens.
    Vreemd trouwens wel dat ie dan gewoon mocht starten. Voor zover ik weet mag een coureur niet starten als ie niet verzekerd is.
    Hoe dan ook, snap wel dat ie dat dan gedaan heeft, echter zeg ik dan dat ie beter helemaal niet in die auto had kunnen stappen.

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Vindt het uitermate zwak van Ralf dat hij uitstapte. Snap wel dat hij nog een beetje angstig is voor nog een crash, maar dan moet je maar niet meedoen aan die wedstrijd en eerst wat meer testkilometers maken.

Ben het wel met Nemesis eens dat Ralf en Montaya nooit kampioen gaan worden tenzij ze in een superieure auto terecht komen en een zwakke teamgenoot hebben. Beiden doen wat mij betreft zeker onder qua talent ten opzichte van Raikkonen/Alonso/Webber en natuurlijk Michael. Montoya heeft inderdaad niet de goede mentaliteit en ik begin daarom ook een hekel te krijgen aan die vent. Dit weekend ook weer, loopt het hele weekend te schreeuwen dat alles maar klote is met die auto, maar constructief meedenken om de auto te verbeteren ho maar. Ook dat geroep dat Ralf werd voorgetrokken slaat nergens op, ten eerste zijn Williams en Ralf ook niet echt vrienden en ten tweede welk belang heeft Williams hierbij??? En Montoya is naar mening ook veel te vaak betrokken bij allerlei rare acties en onnodige spins, dit kost je gewoon te veel punten. Ik zie het alweer gebeuren dat hij volgend jaar zoek wordt gereden door Raikkonen, als hij zich dan weer zo kinderachtig gaat gedragen dan trapt Ron Dennis hem er meteen uit. Die is volgens mij een stuk minder geduldig dan Frank Williams. _0/

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    idd. dat denk ik dus ook.. Hoewel ik Montoya best een toffe coureur vind heeft ie niet datgene wat hem echt een kampioen zou maken.
    Zowel Ralf als Juan Pablo missen de mentaliteit, het doorzettingsvermogen wat Michael, Raikonen, Button, Alonso, Webber, Sato (imo heeft hij dat ook) wel hebben.
    Dat zijn jongens die blijven knokken, die alleen opgeven als het team zegt nu is het genoeg. Jongens die maar 1 ding willen en dat is racen en winnen.
    Met zo'n mentaliteit wordt je kampioen.
    Vind het ook onzin dat Montoya dat loopt te roepen, slaat helemaal nergens op.
    Williams heeft er geen enkel belang mee.
    En bij McLaren kan ie dit soort uitspraken zeker vergeten. Ron Dennis is geduldiger dan Frank Williams, maar Ron Dennis degradeert iemand enorm snel naar 2e rijder. Overigens verwacht ik ook dat ie Raikonen niet kan evenaren.
    Maar we zien dat volgend jaar wel. Dit jaar viel het niet zo erg op omdat beide williams coureurs een beetje dezelfde (zwakke) mentaliteit hebben.
    Volgend jaar zitten ze allebei in teams waarvan de andere coureur een knokker is. Kijken hoe ze het dan ervan af brengen.

5. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nog een aantal interessante nieuwtjes:

Geen straf voor Coulthard
    De Chinese stewards besloten McLaren-rijder David Coulthard niet te straffen voor zijn aanrijding met Ralf Schumacher. De wedstrijdleiding besliste dat de mislukte inhaalactie van de Schot een normaal race-incident was. Coulthard zelf bekende intussen al schuld en bood Ralf zijn verontschuldigingen aan.
    "Ik zat in het sppor van Ralf, maar hij leek geen aanstalten te maken om Alonso in te halen. Ik wist dat het riskant zou zijn, maar je moet het toch proberen of niet?" verklaarde Coulthard zijn poging.
    De Schot trok na de race wel naar de Williams-box om zijn verontschuldigingen aan te bieden aan Ralf. Die had de race gestaakt na de aanrijding omdat hij teveel tijd had verloren door een lekke band
    bron

Officiele waarschuwing was denk ik wel op zijn plaats geweest. Maar goed hij draait er tenminste niet omheen zoals vele anderen doen.

Woedende Williams dreigt Ralf te vervangen
    Ralf Schumacher heeft in Shanghai geen vrienden gemaakt binnen Williams. Hoewel de Duitser een sterk weekend reed, verspeelde hij heel veel krediet toen hij na een botsing met David Coulthard weigerde zijn weg te vervolgen. Teambaas Frank Williams zou ontploft zijn toen hij in de gaten kreeg dat Ralf weigerde terug het circuit op te rijden en Williams zou serieus overwegen om Ralf voor de rest van het seizoen op non-actief te zetten.
    Ralf werd in de 37ste ronde, buiten zijn schuld om overigens, getorpedeerd door David Coulthard. De Duitser stuurde zijn beschadigde Williams de pits in en stapte direct uit. Het team moest de auto terugduwen de garage in, aangezien Juan-Pablo Montoya net die ronde binnen zou komen voor een pitstop. In de garage kwamen de Williams-monteurs tot de conclusie dat Ralf zijn weg kon vervolgen, maar tot de stomme verbazing van het hele team weigerde de Duitser dat. Volgens Ralf had het geen zin om terug het circuit op te rijden, omdat zijn achterstand inmiddels onoverbrugbaar geworden was.
    Deze vorm van werkweigering van Ralf zette veel kwaad bloed binnen Williams. Vooral teambaas Frank Williams en ontwerper Frank Dernie hadden geen goed woord over voor de Duitser. De woede om de actie van Ralf is zelfs zo groot, dat Williams serieus schijnt te overwegen om Ralf voor de rest van het seizoen op non-actief te zetten en Antonio Pizzonia voor de laatste twee races van het seizoen in de bolide van Ralf te zetten.
    bron

En terecht zou ik zo zeggen. _0/

Trulli toch in actie in Japan?
    De kans dat Jarno Trulli nog dit seizoen zijn debuut zal maken voor Toyota is weer een beetje groter. De Italiaan zal na de tests in Jerez beslissen of hij dit seizoen nog in actie wil komen voor het team of niet. De GP van China liet hij nog aan zich voorbijgaan omdat hij niet comfortabel in de TF104B zat, maar dat probleem is nu opgelost.
    "Alles hangt af van de tests in Jerez, maar ik denk dat een debuut in Japan er wel in zit", aldus de Italiaan die de voorbije dagen in de fabriek in Keulen vertoefde om zijn zitpositie in de wagen aan te passen.
    bron

Ik zou het niet doen, er valt voor hem immers weinig eer te behalen in die auto.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Was gewoon een fout van Coulthard, maar goed. Wedstrijdleiding maakt een dergelijke beslissing en dan heeft Coulthard gewoon mazzel gehad.
    Coulthard is wat dat betreft meestal wel fair en geeft het gewoon toe.
    Vind het geen spectaculaire coureur maar in dat soort dingen is het gewoon een goeie vent.

Mja als het idd klopt van die verzekering dan snap ik zijn beslissing wel een beetje.
    Maar nog, je laat wel een heel team vallen met een beslissing als dat.
    Kan goed begrijpen dat williams hier goed pissig over is. Maar van mij mogen ze Pizzonia ook wel terug te laten komen, die jongen deed het toch goed.
    En als Ralf zo zijn kansen vergooit laat dan iemand anders die het meer verdient die kans dan krijgen.

[/QUOTE]
    Zou het als ik hem was ook niet doen.
    Denk dat hij veel beter nu al kan gaan testen, kijken wat er voor de 2005 auto moet veranderen en dan pas gaan racen.
    Als ie in die laatste 2 races, in een niet al te goede auto, slecht presteert krijgt ie weer, al dan niet verdient, de hele racewereld/pers over zich heen.

7. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    Ralf dacht gewoon dat de auto niet in orde was na die botsing en wilde geen risico nemen... hij zou waarschijnlijk toch geen punten meer halen dus waarom nog risico nemen? misschien had ie dan wel in een paar ronden zijn hele carriëre naar de *** geholpen... ik ben geen ralf-fan (absoluut niet eigenlijk ;)) maar ik vind dit wel een verstandige beslissing

8. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Is op zich wel zo, maar feit is dat hij niets anders is dan een werknemer in dienst van Williams, die door zijn weigering te rijden ervoor heeft gezorgd dat het werk van een hele organisatie voor niets is geweest. Dit is dus gewoon een onacceptabele wijze van werkweigering. Als je geen risico wil lopen moet je thuis blijven, in de F1 is er namelijk altijd een redelijk risico op ongelukken. En vergeet niet dat de FIA de plaatsen na de eerste 8 ook gewoon doortelt, mede op basis hiervan wordt volgens mij de inkomsten van tv-geld verdeeld.

En Williams heeft die auto heus wel gechecked voordat ze tegen Ralf zeiden dat hij weer in moest stappen. Ze gaan hierin geen onverantwoorde risicos nemen lijkt me.

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hij had dan ook wat dat betreft beter een race langer kunnen wachten en zeker weten dat alles in orde was kwa verzekeringen.
    Maar dit is wel een voorbeeld van verschil van mentaliteit. Ik weet vrij zeker dat Michael of 1 van de eerder genoemde coureurs wel weer was ingestapt. Denk niet eens dat ze waren uitgestapt.
    Michael reedt na die spin en na die band etc ook op een hopenloze positie, en hij hoeft het voor niemand meer te doen want hij is toch al WK kampioen, die blijft toch ook doorrijden..

10. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    wel mee eens ja... Ralf ging in de GP van Monaco dacht ik ook 1 ronde voor tijd de pits in omdat hij toch niet in de punten zou gaan rijden (hij reed toen geloof ik 9e/10e...)

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee dat is niet zo. Hij was al eerder gestopt en in de pitbox zag je die auto roken, dus er was toen wel een probleem ;)

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hehe dat is waar, maar zou jij niet doorgereden zijn?
    laatste ronde, voor hetzelfde geld houdt die motor het en valt er 1 voor jou uit, dan heb je toch nog een punt.
    Houdt ie het niet dan ploft ie, so what?

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat vind ik ook. Montoya en Ralf missen gewoon het doorzettingsvermogen als het even tegenzit. Ook vind ik dat ze zichzelf niet hebben kunnen waarmaken. Bij Montoya komt dit vooral door de mentaliteit en bij Ralf is het gewoon gebrek aan talent. Hij is wel goed, maar geen kampioen.
    Als ik naar het huidige veld kijk dan zie ik de volgende mensen als mogelijk wereldkampioen:
    -Button: heel veel talent, rustig, denkt na, goed doorzettings vermogen
    -Raikonnen: heel veel talent, blijft super koel onder hoge druk, blijft altijd vechten.
    -Webber: heel veel talent, rustig, denkt na, goed doorzettings vermogen.
    -Sato: ondanks dat het hem dit jaar een beetje tegenzit is het een hele goede coureur. Veel talent, durft, risico, blijft vechten. Hij zal misschien nooit kampioen worden, maar als het hem meezit dan kan hij gewoon meestrijden.

Nu vragen jullie je vast af, waarom noem je Alonso niet?
    Dat komt omdat ik vind dat Alonso te roekeloos is dit jaar, hij maakt teveel fouten.
    Als de bovengenoemde 4 coureurs een keer uitvallen, dan komt dat meestal nooit door hunzelf, maar door de auto of door een ander.

14. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind montoya wel een doorzetter, dit jaar is zijn auto wat minder, maar als volgend jaar hij een betere auto heeft, dan zal hij zeker meestrijden voor de wereldtitel.

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tuurlijk. Ik zou maar wat graag zijn doorgereden O-) 8)

Maare, dat laatste zinnetje van jouw kan toch echt niet of was je Sato al vergeten ;) :mad: :D

16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Sato reed in de eerste paar ronden door met een motor die op ploffen stond.
    Als dat in de laatste paar rondes was geweest had ik hem ook gelijk gegeven.

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het hier niet met je eens. Die williams is zeker niet slecht. Als er 1 een verrotte auto heeft gehad is het wel Raikonen geweest en die heeft ook niet opgegeven.
    Raikonen is een bijter, Montoya niet.
    Maakt dat Montoya een slechte coureur, niet perse. Maar het is wel een coureur zonder mentaliteit van een raikonen en schumacher (m).
    En daardoor zal Montoya nooit worden wat ie zou kunnen zijn als ie die mentaliteit wel had.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik maakte maar een grapje. :)

Ik ben het wel met je eens hoor over Ralf, je bent in dienst van een team en je krijgt er ook goed voor betaalt, dus lijkt het mij dat je gewoon je werk doet. Wat Ralf doet is gewoon werkweigering en daar mag je voor ontslagen worden van mij. En als hij in China dan niet meer wilde instappen, dan had ie dat ook gewoon op een andere moeten doen en niet z'n team voor schut zetten.

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Rijden straks in Japan Pizzionia en Gene voor Williams aangezien er ook al geruchten waren dat Montoya aan kant gezet wordt.

Ik vind dat je zowel bij Ralf en Montoya kunt merken dat ze echt geen zin in Williams meer hebben en in gedachten al lang bij hun nieuwe werkgever zijn.

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Daar zijn we het dan zeker over eens.
    Op dat moment liet Ralf gewoon zijn team vallen en ik vind dat toch zeer kwalijk.
    Maar ik vind het vooral een tekort aan mentaliteit. En dat is gewoon zonde.
    Want ik vond dat ie het tot dat moment heel goed deed. Eerste wedstrijd weer sinds die schuiver en dan goed kwalificeren en een goede race rijden.
    Jammer alleen dat ie op zo'n manier die race beeindigde en daarmee tegelijkertijd zijn tekortkoming als coureur liet zien.

En zoals ik ook al eerder zei, hij maakt op deze manier geen goede reclame voor zichzelf. Kan best begrijpen dat toyota nu zo iets heb van willen wij die Ralf wel?
    Want als ie dit doen in een williams dan kan ie dat ook in een toyota doen.

Bij beide kan je dat ook merken. En ik vind dat zelf echt te gek voor woorden.
    Button gaat ook waarschijnlijk weg bij BAR en die gaat er ook niet minder om rijden.

Van mij mogen die 2 nog een kans in die williams krijgen. Pizzonia heeft het zeker goed gedaan vond ik.
    En hoewel ik Gene niet echt indruk vond maken, kan ie het in mijn ogen niet veel slechter doen als Montoya en Ralf.
    Strijd is voor williams toch een beetje gestreden. Ze liggen veels te veel achter op Renault en BAR om nog een echte dreiging voor die teams te zijn in het constructeurs kampioenschap.
    Misschien kunnen ze dan beter die 2 laten rijden. Voordeel van dergelijke coureurs is dat ze zich willen bewijzen en hoewel dat soms ook in de grindbak kan eindigen kan het ook voor verrassingen zorgen.

Deel Deze Pagina