1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik lees net onderstaand bericht en als het echt zo is, is het te belachlijk voor woorden. Ik bedoel haal dan Alonso ofzo |:-

Dennis: "Montoya mocht niet naar Ferrari"
    McLaren was eigenlijk eerst van plan om nog even met Coulthard door te gaan, maar teambaas Ron Dennis besloot Juan-Pablo Montoya snel een contract te geven om te vermijden dat de Colombiaan naar Ferrari zou gaan. De Brit vreesde namelijk dat Montoya anders de opvolger van Schumacher zou geworden zijn, en dat wilde hij absoluut vermijden.

"Juan-Pablo zou een interessante partij zijn geweest voor Ferrari en om die reden, en natuurlijk ook voor zijn capaciteiten, was het te mooi om deze kans niet te grijpen", verklaart Dennis de keuze voor de Colombiaan.

Dennis verwacht namelijk dat Michael Schumacher volgend seizoen zal stoppen en wou niet de kans lopen dat Montoya de Duitser zou opvolgen. De Colombiaan wordt nu de nieuwe teamgenoot van Kimi Raikkonen.
    bron

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wat een dropperd die Ron Dennis.. sheeessh!!!!
    Laat montoya dan naar ferrari gaan. Met geen mogelijkheid dat hij de 2e Michael Schumacher wordt bij ferrari, daar heeft ie simpelweg de kwaliteiten niet voor.
    idd, dan had ie veel beter Alonso kunnen strikken, of button of sato.
    En zo zijn er nog een paar, al eerder genoemde coureurs die stuk voor stuk imo beter zijn als Montoya.
    Ron Dennis is gewoon echt de weg kwijt.
    Hij had zelfs beter nog Coulthard aan kunnen houden, dat is tenminste een vastigheid in je team.
    Coulthard is weliswaar kwa talent minder als Montoya, maar geestelijk en vooral kwa inzet richting team veel stabieler als Montoya.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd, of haal desnoods Pfaffet of Albers uit de DTM om te kijken wat zij kunnen aanrichten in de F1. Vind het maar een beetje vreemd dit allemaal :{

4. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik lees net dat de kwalificatie is verschoven van zaterdag naar zondag ivm supertyfoon 22 die zaterdag over japan raast. De kwalificatie zal in de nacht van zaterdag op zondag plaats vinden om 3:00 en een paar uur later, ik geloof half 8 maar weet dit niet zeker, zal de race plaats vinden. Dus dat scheelt weer een keertje vroeg opstaan. En voor zondag wordt ook zware regen verwacht. _O_

Verder las ik dat er in 2006 een nieuw team bijkomt, dat gebruik gaat maken van een Dallara chasis, onder de naam Midland F1.

En natuurlijk Doornbos die negende was in de eerste vrije training van vannacht. _O_

5. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had het bericht ook net gelezen.

Hoop dat we echt een drijfnatte race te zien krijgen, dan zal er iig weer genoeg te zien zijn!

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd, dit word weer dikke pret, met lekker veel te crashes hoop ik. Overigens hoop ik natuurlijk niet op lichamelijk letsel, maar lijkt me logisch... De kwalificatie ga ik niet kijken. Dat is net de tijd dat ik meestal lig te pitten ;) Race wil ik voor geen goud missen :9

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    He kom op, wat is dit nou... :+

Maar laten we idd maar hopen dat dit eindelijk weer eens een "echte" regenrace wordt en niet eentje waar de baan bijna droog is of even een buitje tussendoor valt.
    Voor mij mag het net zo erg zijn als Brazilië vorig jaar en de winnaar ook 8)

8. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Fisichella deed het trouwens niet slecht, 2 keer 2e in de vrije training.
    Doornbos ook niet 9e en 16e.
    Maar dat is de vrije training, kwalificatie is belangrijker :pen de race al helemaal.
    Lijkt me wel lollig, lig je achter iemand, windstoot, floep weg wagen :p
    Kan niet wachten op welke manier Alonso nu weer gaat spinnen :p
    Ghehehe

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Montoya kritisch over Schumacher
    Juan-Pablo Montoya heeft weer eens een poging gedaan om een verbale oorlog te starten met Michael Schumacher. De Colombiaan toont zich in Suzuka zeer kritisch over de prestaties van Michael Schumacher tijdens het raceweekend in China, twee weken geleden. Volgens Montoya maakte de Duitser er in Shanghai maar een potje van.

"Hij bakte er helemaal niets van", zegt Montoya over de prestatie van Schumacher tijdens de allereerste Grand Prix van China. Tijdens het raceweekend in Shanghai spinde Schumacher tweemaal, waarna hij in de race ook nog een botsing en een lekke band meemaakte. "Hij vergooide zijn weekend al in de eerste bocht van de kwalificatie. Hij is moeilijk te kloppen wanneer hij aan kop rijdt, maar als hij onder druk staat maakt hij veel fouten."
    bron

Ik had al een niet al te hoge pet op van Montoya ( zoals bekend is inmiddels O-) ) Maar ik vind deze opmerkingen toch weer een nieuw dieptepunt. Schumacher bakte er niets van, waar was hij dan in China? |:- Schumacher maakt fouten onder druk, welke druk? |:- Laat die stumper eerst maar eens zorgen dat hij zelf eens een keer een goede wedstrijd rijdt.

10. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik mag dan wel fan van Montoya zijn, maar die afspraak gaat wel erg ver.
    Hij staat onder druk dus maakt hij fouten, hij staat niet onder druk, hij is alweer wereldkampieon geworden dus nu gaat hij grotere risico's nemen om te kijken hoe ver hij echt kan gaan en dan kan je fouten maken.

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zo'n voorgevoel dat het een race wordt zoals België 1998 (veel water, veel crashes & een vage winnaar 8) )

12. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wie won er toen?

13. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Damon Hill in de Jordan (1e overwinning voor het team van Jordan)

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Mmm, dus als de voortekenen kloppen zou nu Heidfeld moeten winnen. 8)

15. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Of Baumgartner 8) :9

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, als het goed is wel, want Brazilië vorig jaar werd ook gewonnen door de nummer 1 rijder van Jordan ook in hevige regen en veel crashes 8)

Jordan is gewoon "het" team in de regen 8)

17. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    *We all racing in a yellow submarine* :p

Toepasselijk, maar mensen de race gaat gewoon door, waarschijnlijk hebben we natte kwalificatie en droge race, maar wel met plassen dan en wordt het dus moeilijk de juiste band te vinden.

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ah gelukkig maar, ik las ook al ergens dat de kans groot was dat het helemaal niet meer doorgaat. Ik verwacht zelf ook wel dat het regent tijdens de race, die tyfoons razen na het ergste vaak nog wel een paar dagen door. Zou wel suf zijn als het precies tijdens de race droog is. :'-(

Ja schoot me later ook te binnen Brazilie 2003 en Belgie 1998 zijn de laatste jaren de enige twee races geweest met zware regen. Voor de rest was er eigenlijk alleen af en toe "normale regen". En allebei waren ze voor Jordan.

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nou het was weer een race waarin michael schumacher samen met zijn ferrari liet zien hoe dominant ze zijn.
    Hele sterke race van hem.
    Ook een goede race van Ralf, in dit soort situaties laat ie zien dat ie wel degelijk talent heeft, jammer alleen dat ie dan niet dat stukje mentaliteit mist.
    Ook weer een goede race van BAR, 3e en 4e plek is gewoon goed en hiermee zijn ze eigenlijk zeker van de 2e plek in het constructeurs kampioenschap.
    Voor een "relatief" nieuw team is dat erg goed.
    Had het alleen voor Sato leuk gevonden als ie op het podium was geeindigt.

Voor de rest vond ik het wel een intressante race. Jammer dat de regen niet even wat langer had doorgezet want ik denk dat de race daardoor een stuk toffer was geweest.

Wat ik ook wel gaaf vond was hoe Fisichella Villeneuve te grazen nam. Villeneuve heeft zich regelmatig aardig negatief uitgelaten over Fisichella, vond het dan ook wel (engelsen hebben daar een mooi gezegde voor) poetic justice dat Fisichella, Villeneuve aftroeft in eigenlijk een mindere auto.
    Villeneuve laat zich ook niet echt gelden door weer buiten de punten te eindigen. Alonso daarin tegen wordt 5e.

Al met al was het wel een leuke race.

20. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet nu al amper nog wat er allemaal is gebeurd afgelopen zondag, dus het zal wel saai zijn geweest. Alleen dat moment van Barrichello en Coulthard is mij bijgebleven. Was in mijn optiek een inschattingsfout van Barrichello.

Wel jammer dat het constant heeft geregend daar, behalve toen het moest.

Deel Deze Pagina