Ik vind die nieuwe regels maar niks. Het toch de absolute top van de autosport, en daarin moet ook toptechnologie worden gebruikt. En niet alles maar aanpassen om de kosten te drukken en de langzame teams het idee te geven dat ze meedoen.
Als ze de kosten echt willen besparen dan moeten ze bijvoorbeeld minder gaan testen, maar ja daar is Ferrari weer tegen.
Ikzelf vind dat ze de kwalificatie moeten veranderen in een kwalificatierace van bijvoorbeeld 10 ronden. De startvolgorde zou dan de omgekeerde wk-stand moeten zijn. Dus de Minardi's op 1 en 2 etc. Als je dan als Schumacher zijnde een snelle ronde wilt neerzetten zul je eerst al die trage lui voorbij moeten. De startvolgorde wordt dan uiteindelijk bepaalt op basis van iedereen zijn snelste ronde. Krijg je mooie startopstellingen van Er zijn dan uiteraard geen blauwe vlaggen, dus de snelleren zullen echt moeten inhalen om een beetje snelle tijd te kunnen neerzetten. Overigens mogen de 10 rondetijden van een coureur niet verder dan bv 5 seconden uit elkaar liggen. Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld Schumacher een ronde expres heel langzaam rijdt om zo een vrije baan voor zich te krijgen of dat een Minardi te overdreven gaat blokken.
Laatst bewerkt: 25 okt 2004