1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Formule 1 seizoen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SILVER_bullit, 7 mrt 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wat vinden jullie van de nieuwe regels (weet niet of ze al zeker zijn).

Ze willen ipv een 3 liter v10 een 2,4 liter v8 motor.
    Kwalificatiesessie op zaterdag en zondag. Tijden worden opgeteld om zo beste tijd (en dus de grid) te bepalen.
    En zo zijn er nog wat regels die ik zo een twee drie niet weet.

Kwalificatie vind ik nu al niks. Veels te saai, en dat gaat dus niet veranderen. Het optellen van de tijd heeft zo zijn voor en nadelen. Als je de eerste sessie van de baan gaat kan je je tijd vergeten. Nu heb je nog een tweede kans.
    En vraag me af in hoeverre je er beter/slechter van wordt als courreur zijnde.
    Nee, van mij mogen ze het terugdraaien naar ouderwets systeem. Een uur de tijd, een aantal ronden tot je beschikking. Toen keek ik nog naar de kwalificatie, nu niet meer.

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah laten we er formule renault van maken.. :mad:
    dit heeft toch geen invloed op de snelheid van de wagens..
    En idd. formule 1 word wel wat saai..Ik vind de laatste tijd Moto gp leuker om naar te kijken.:)

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind die nieuwe regels maar niks. Het toch de absolute top van de autosport, en daarin moet ook toptechnologie worden gebruikt. En niet alles maar aanpassen om de kosten te drukken en de langzame teams het idee te geven dat ze meedoen.

Als ze de kosten echt willen besparen dan moeten ze bijvoorbeeld minder gaan testen, maar ja daar is Ferrari weer tegen.

Ikzelf vind dat ze de kwalificatie moeten veranderen in een kwalificatierace van bijvoorbeeld 10 ronden. De startvolgorde zou dan de omgekeerde wk-stand moeten zijn. Dus de Minardi's op 1 en 2 etc. Als je dan als Schumacher zijnde een snelle ronde wilt neerzetten zul je eerst al die trage lui voorbij moeten. De startvolgorde wordt dan uiteindelijk bepaalt op basis van iedereen zijn snelste ronde. Krijg je mooie startopstellingen van :cool: Er zijn dan uiteraard geen blauwe vlaggen, dus de snelleren zullen echt moeten inhalen om een beetje snelle tijd te kunnen neerzetten. Overigens mogen de 10 rondetijden van een coureur niet verder dan bv 5 seconden uit elkaar liggen. Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld Schumacher een ronde expres heel langzaam rijdt om zo een vrije baan voor zich te krijgen of dat een Minardi te overdreven gaat blokken.

Laatst bewerkt: 25 okt 2004
  4. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    idd ja :D MotoGP _O_ en dan vooral de 250 met Porto, Pedrosa en De Puniet is fantastisch :D

5. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het dar mee eens ik zat er ook aan te denken om de startopstelling van de race de omgekeerde uitslag te laten zijn, dan kunne teams echt goed laten zien wat ze kunnen en je krijgt veel meer mooiere inhaalacties omdat de snelste acchteraan zullen starten. maar helaas zal dit wel neit gebeuren en ik vidn trowuens dat ze de autos gewoon zo moeten laten en en geen formule 3000 of zo van moeten maken :mad:

6. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    whahaha, startopstelling omgekeerd :D

in de f1 moeten alle beslissingen unaniem genomen worden dus ik denk dat behalve Minardi/Jordan niemand voor zal stemmen :D

7. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ff voor de duidelijkheid, ik heb het dus over een kwalificatierace waarbij de startopstelling wordt omgedraaid. De startopstelling van de echte race, zal gebasseerd zijn op de snelste tijden uit de kwalificatierace.

Dit gaat lang niet altijd op, vaak worden de teams door de FIA toch weer overruled. Mercedes, BMW en Honda zijn fel tegenstander van de 2.4l V8 motoren en toch is het erdoor gekomen.

Zie ook dit bericht
    bron

8. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weg met 2,4 liter V8, het is de TOP van de auto sport, daar horen ze met v10/12 te rijden, niet met v8, het is geen DTM ofzo. En de motoren klinken er waarschijnlijk ook minder op :mad:
    Jammer dat de F1 misschien naar de **** gaat door dat de GPWC dan komt, maar liever GPWC met snelle auto's en normale regels dan dit allemaal, ik wordt echt gek van die Ecclestone en Mosely.
    Het ligt niet aan de auto's, het zijn de circuits, er moeten beter circuits ala spa komen!

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Kan iemand die het allemaal weet ff opsommen wie naar welk team gaat, want ik weet het nu allemaal niet meer hoor. :+ Dus graag wat vast staat, en wat waarschijnlijk/misschien gaat gebeuren. O-) bvd :)

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    ff een vraagje tussendoor: Is er iemand die het programma Grand Prix Archive gebruikt??? Zoja, zou ik dan zijn Product ID en registratiecode mogen hebben???

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    voor zver ik het weet.

Ferrari:M.Schumacher/Barichello
    BAR:Button/Sato
    Renault:Alonso/Fisichella
    Williams:Webber/?
    McLaren:Raikonnen/Montoya
    Toyota:R.Schumacher/Trulli
    Jaguar:Zijn er volgend jaar niet meer bij
    Sauber:Villeneuve/Massa
    Jordan:?/?
    Minardi:?/?

dat moet het ongeveer zijn

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    OK, tnx. En er zou toch ook een nieuw team komen ofzo? Welke was dat, en is al bekend wie daarvoor gaan rijden?

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Naar alle waarschijnlijkheid komen in 2006 Midland F1 en Team Dubai F1 de formule 1 in.

Team Dubai gaat met Mercedes motoren rijden en krijgt ook op andere fronten hulp van McLaren. Dus eigenlijk hetzelfde type relatie zoals Ferrari die nu met Sauber heeft.

Van Midland F1 gaan de geruchten dat ze Jaguar gaan kopen en dan in 2005 ipv 2006 op de grid zullen verschijnen.

Overigens zijn Heidfeld en Coulthard de twee belangrijkste gegadigden om het tweede stoeltje bij Williams in te nemen.

Deel Deze Pagina