1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het officieuze board & cardgame topic!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 27 mei 2009.

  1. harm_ltc

    harm_ltc Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gistermiddag even Bang! gehaald in de plaatselijke spellenwinkel. Nog niet gespeeld maar dat zal er dit weekend wel van komen :D
    Munchkin zag ik ook liggen en dat wordt mn tweede aankoop binnekort haha :p Zag er erg grappig uit en er zijn trouwens echt veel versies en uitbreidingen van :cool:

    Ook zijn er nog wat bordspellen/wargames die mijn aandacht hebben:
    - Memoir '44
    - Small World
    - Shadows over Camelot

    - Carcassonne

    Ik kon Bang! btw niet vinden op Bol, en in de winkel kostte hij toch echt 25 euro en geen 10 ;) Misschien dus een miskoopje, maar achja, zo'n winkel heeft ook wat. Volgende kleine spellen koop ik wel gewoon via internet als ze veel goedkoper zijn. Nog goede sites daarvoor..?
     
  2. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Een site met goedkope spellen: www.spellenwereld.nl

    Ik zag op bol.com dat ze indd niet meer leverbaar zijn. Is jammer, mja onbekende spellen verkopen gewoon niet goed. Is wel jammer dat je altijd zonder problemen aan monopoly zou kunnen komen, terwijl dit soort spellen soms bijna onvindbaar zijn.
    Maar gefeliciteerd met je aankoop! Je kan het vanaf 4 spelen, maar ik raad aan minstens 5 mensen te regelen. Vanaf 5 is het leukste, moeilijker om te raden wie wie is:+ Met de uitbreiding erbij kun je zelfs met 8! En op www.davincigames.com staan zelfs regels voor 2-3 spelers, maar dat is lang niet zo leuk als met een grote groep.
    Smallworld kan ik je zeker aanraden, ik heb het nu bijna een week en al een stuk of 6-7 keer gespeeld. Iedereen met wie ik het speel vind het leuk, heel makkelijk uit te leggen ook(maar toch ongelooflijke diepgang).
    Memoir '44 zit ik zelf ook over na te denken, of het fantasy broertje battle lore(grotendeels zelfde regels, alleen ietsje uitgebreider).

    Een spel waar ik echt naar op zoek ben is cutthroat caverns, helaas nergens in nederland te krijgen. [​IMG]
     
  3. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Vorige week gekocht:
    Axis&Allies D-Day.

    [​IMG]

    Na jaren alleen Axis&Allies te hebben gespeeld zocht ik een spel wat je makkelijk met twee personen kan spelen en ietjes sneller is dan Axis&Allies. Het leuke van D-Day is dat het inderdaad sneller speelt en dat je niet blijft dobbelen tot dat een stuk land is veroverd. Ook ideaal voor beginners. :thumbs:
     
  4. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag m laatst liggen in de aanbieding bij V&D, hoe werken de gevechten ongeveer?
     
  5. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    In een notendop:
    Er zijn drie zones die de Allies moeten veroveren en een volle beurt moeten houden. De Axis daarintegen moeten dit voorkomen.
    De troepenverplaatsten en de gevechten vinden plaats aan de hand van "Order cards". Dit zijn er 16 en die loop je bij de volgende beurt weer opnieuw af.
    [​IMG]
    De gevechten worden gedobbeld. Maar integenstelling tot Axis&Allis, wordt hier niet tot het bittere eind gedobbeld.
    Overigens, elk figuurtje heeft een apart aanvalswaarde en verdedigingswaarde.
    Het is een combinatie van geluk en strategie. Vooral omdat je maar maximaal acht figuurtjes in vakje mag zetten.

    For more info: http://www.wizards.com/default.asp?x=ah/welcome
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik speel veel bord en kaartspellen:

    [​IMG]
    Schaken blijft toch wel een van mijn favo games

    Soms speel ik varianten zoals boby fisher chess met deze handige schaak klok

    [​IMG]

    960 chess is een random opstelling (zoals deze)

    [​IMG]

    Ook zijn er nog andere leuke uitbreidingen zoals Knightmare chess I & II

    [​IMG][​IMG]

    Schaken maar dan met een twist je speelt dan met kaarten welke je kan inzetten. Geen een spel is het zelfde!

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Tile Chess is ook een schaakvariant (zonder bord!)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    een groot schaakfestijn! Ik schaak ook weleens, maar niet zoveel meer eigenlijk. Als er een groot niveauverschil is heb ik het na 1 potje meestal wel gehad(als ik beter ben). En het is maar voor 2 spelers. Maar de basis is ongelooflijk goed, komt iig nauwelijks geluk bij kijken(soms heb je geluk dat je tegenstander een fout niet ziet:)).
     
  8. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1

    Het mooie van schaken is dat je het overal ter wereld kan doen, bijna iedereen kent wel de basisregels.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Deze vind ik wel erg leuk, laatst een keer op vakantie gedaan:

    Weerwolven van wakkerdam
    [​IMG]

    Je hebt wel een grote groep nodig (minstens 9 mensen) om het een beetje leuk te spelen.
    Je moet proberen als weerwolf alle burgers te verslinden of als burger de weerwolven te ontmaskeren.
     
  10. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze zomer vaak gespeeld, Stap Op. Het spel lag al een tijdje in mijn kast (waarschijnlijk van mijn oma geweest). Het is een eenvoudig en snel pest spelletje waarbij je diverse afstanden moet "fietsen". Soms kom je geen meter verder, omdat je alleen maar pestkaarten krijg.

    [​IMG]
     
  11. Sanguine

    Sanguine Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel ik ook nog wel eens, echt leuk om mensen mee te pesten
     
  12. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Gister iemand dit spel cadeau gegeven, zijn er mensen die dit spel al gespeeld hebben en ervaring mee hebben?


    [​IMG]
     
  13. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel vooral veel kolonisten van catan. Geen super moeilijk spel, maar wel zeer vermakelijk. Verder speel ik ook Cuba, welke vrij uniek is en genoeg mogelijkheden heeft om je zoet te houden. Dit spel is wel wat moeilijker en vergt dan ook wat meer tijd om te leren. Er zitten geen dobbelstenen in het spel dus alles draait om tactiek.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
  14. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Veel stukjes en kaartjes... Hoelang duurt een potje?
     
  15. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Rond de 2 uur dus dat valt nog wel mee. Al die kaartjes en stukjes zorgen voor heel veel mogelijkheden. Er zijn meerdere manieren om punten te scoren wat voor een uitdaging zorgt.
     
  16. Basserr

    Basserr You're Breakfast!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    geniaal spel idd :) Leuke discussies achteraf over wie wat deed en zei etc :lol:
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik speel met een aantal vrienden regelmatig Munchkin.

    [​IMG]
    erg leuk en zitten hele coole kaartjes bij. Zijn er alleen vaak wel lang mee bezig.
     
  18. GameKid360

    GameKid360 Guest

    Leuk al die spelletjes, maar ik kan niet wachten op Gears of War: The Board Game. :D:D

    [​IMG]
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Deze spelen wij vaak met de vriendengroep op verjaardagen als er al wat drank heeft gevloeid. Echt een topper! Vooral als er wat extra personages meedoen zoals gluurtje, de jager enz. :thumbs:
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb dit spel met o.a. Basserr op vakantie gedaan en dat was inderdaad zo tof!
    Laatst nog een paar nieuwe klassen errin: Heks en Dief en dat levert ook hilarische situaties op haha.
    Gauw weer!
     

Deel Deze Pagina