1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Pim Fortuyn topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 27 jul 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik gaf een voorbeeld van dat die gelijke straffen dan niet werken. Jij zei zelf al dat kindermoorden erger waren. Waarom zijn kinderen dan meer waard dan een normaal persoon?

2. jed

jed :P

Leuk Bevonden:
    0
    Een kinderleven vind ik meer waard ja.:) Okee maar dat is dan het enige

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dan is het dus al niet meer gelijk :)

Kindermoordenaars moeten dus hogere straf krijgen...
    Maar gehandicapten moordenaars niet.

Je kunt er niet omheen, de wereld is niet ideaal, niet iedereen is even "waardevol". Mensen die belangrijk zijn voor een land of grote invloed hebben zijn nou eenmaal meer waard dan normale mensen. Om het af te schrikken dat mensen juist zulke personen vermoorden zijn die straffen zwaarder. Als je bijvoorbeeld 3 jaar cel kreeg voor het vermoorden van de paus/koningin...

nu zou het eignelijk zo moeten zijn dat je gewoon bij elke moord die echt bewezen is 40 jaar cel krijgt.. maarja dat is helaas niet zo.

4. jed

Leuk Bevonden:
    0
    Nou daar ben ik dan nog steeds op tegen. Dat belangrijk zijn van Pim Fortuyn is trouwens niet te controleren. Het bepalen hoe waardevol een persoon is, is gewoon te moeilijk. En daarom zou ik dan toch voor een rechtspraak zijn waarin iedereen gelijk behandelt word.
    Ja ook kindermoordenaars. Ookal heeft een kind nog een heel leven voor zich. En heeft ie dan nooit echt de kans gehad om het leven te ervaren. :'-(

5. jed

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft echt geen afschrikeffect. Als een gek iemand wilt vermoorden gaat ie zich echt niet bezighouden met de straf die hij ervoor zou kunnen krijgen.

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Kom maar met een voorbeeld van wat Pim zei over hun

Een voorbeeld Ugamer?

Uitspraken van Pim Fortuyn:

Melkert is een vent zonder ballen, die verantwoordelijkheid niet neemt maar mijdt als het hem zo uitkomt.

En ja, de tweede op de lijst, de minister van economische zaken
    en vice- premier Anemarie Joritsma, is een hoofdstuk apart ik houd er niet van om me over iemands uiterlijk vrolijk te maken maar de minister vraagt erom.

OMA BORST >> titel van een column

Hoe weinig gezag oma (hier bedoeld hij dus minister borst mee) in het zorgveld heeft

Kortom de nederlandse kamer begint een behoorlijk incestieus karakter te vertonen.

Alles letterlijk geciteerd, Ugamer (en geloof me dit is slechts een greep) need I say more?

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat de belangrijkheid van Pim wel bleek uit de polls en uit de massale rouw die er in Nederland was. Honderduizenden mensen hebben gerouwd en zijn aanhang zat al ruim op 45 zetels.. en dat terwijl hij nieuw was in de kamer.. kan je nagaan.. 45 zetels...dan ben je dus echt wel belangrijk.

Waar, maar je kunt gewoon niet iedereen dezelfde straf geven op dat punt. Kijk een normale moordenaar doet alleen de familie van de vermoorden pijn. Als je een belangrijk iemand vermoord doe je al snel heel veel mensen verdriet.

Gelijke rechtspraak is alleen te simpel denk ik.. je kunt niet iedereen die iemand vermoord dezelfde straf geven.. wat je wel kunt doen is een strafmaat zoals nu al is. De maat is 5 jaar voor moord ofzo en daar bovenop wordt dan gekeken wat er aan de hand is.

Maar dit is niet echt relavant met de topic denk ik :p

8. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Mag ik ff iedereen erop attenderen dat het in 8 jaar paars nog nooit zo goed is gegaan met Nederland. Behalve de zorg en onderwijs gingen slecht. Maar door die politieke aardverschuiving die Pim teweeg heeft gebracht is het nou niet bepaald BETER gegaan of wel......??? Er wordt juist steeds meer bezuinigd op onderwijs en de zorg kan het extra geld wel vergeten. Dus stop met die onzin dat als hij er was dat alles beter was gegaan.

Trouwens waarom willen de mensen in Nederland tegenwoordig alleen maar leven ten koste van elkaar en niet met elkaar?? Dus de linkse gedachte verschuift naar rechts voor de leken onder ons. Ik snap niet waarom mensen zichzelf meer gunnen dan een ander, maar ik hoop dat er nog mensen zijn die de dingen normaal kunnen redeneren en zich niet laten leiden door de trend. Want het werd in die tijd tof en stoer gevonden als je je afzette tegen de kabinetten paars. HEEFT ER OOK MAAR 1 PERSOON ZIJN MOND OPEN GEDAAN TIJDENS DE PAARSE KABINETTEN, NEE!!! En waarom niet?? Omdat er niks fout was in Nederland.

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Re: Kom maar met een voorbeeld van wat Pim zei over hun

En waar heb je die vandaan dan? Anemarie bedoel ik dan.
    Ik vind die dingen trouwens toch echt wel wat minder zwaar dan iemand vergelijken met Hitler, iemand extra hard pakken die net zijn vader heeft verloren en iemand tot extreem rechts maken. Dit vind ik vrij onschuldige dingen. Het gaat mij om de harde dingen die zijn gezegd. Kijk dingen als Pim is een populist enzo dat zijn geen erge dingen.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Duh als je nou eens een boek ofzo had gelezen dan wist je dat het dus niet goed ging in Nederland maar dat we dat nooit hebben gemerkt. Daarom hebben we NU een tekort.. omdat er toen gewoon teveel geld is uitgegeven en niemand heeft opgelet op de economie.

11. jed

Leuk Bevonden:
    0
    1) Een peiling is niet het echte werk. En nu zeg je dus dat Balkenende ook heel belangrijk is..hehe :) Fortuyn had nog niks bereikt.
    Robbie Williams heeft ook duizenden fans, maakt dat hem belangrijker? Als hij dood zou worden geschoten zouden ook duizende fans rouwen...

2) Een moordenaar denkt echt niet: Ooh ik krijg 20 jaar meer, nou dan doe ik het dus echt niet hoor.
    En het kan trouwens ook als kick werken.

12. jed

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Kom maar met een voorbeeld van wat Pim zei over hun

dat is een feit }:]

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je zag toch die duizenden mensen bij de begravenis? En dan heb je niks losgemaakt in de samenleving?.

Ja als robbie williams wordt vermoord rouwen mensen ook, maar robbie doet politiek niks voor het land ofzo. Ik ben er overigens van overtuigd dat die dan ook een hogere straf zou krijgen.

14. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of je iets snapt van economie? Maar we hadden een RUIM overschot tijdens paars. Nu is er een tekort vanwege de huidige conjunctuur situatie. Pak het eerste beste economie boek erbij of vraag het een econoom en je ziet dat er na een laagconjunctuur altijd weer een periode komt van hoogconjunctuur. Dus er is niks aan de hand en dat TEKORT van jou heeft echt helemaal niks te maken met paars.

15. jed

Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen die rouwden om zijn dood tja ik weet niet wat ik daar van moet denken. Je kan het erg vinden okee, maar in huilen uitbarsten terwijl je m niet eens persoonlijk kent? Een beetje overdreven misschien.
    Maar zij zagen m waarschijnlijk als de verlosser, de redder. Die onze slechte maatschappij (voor zover daar sprake van was, not) even in een paar tellen goed zou maken.

16. jed

Leuk Bevonden:
    0
    Fortuyn heeft ook nog niks voor het land kunnen doen, want hij is niet aan de macht geweest.

Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  17. jed

Leuk Bevonden:
    0
    /me heeft deze discussie al vaker gevoerd met Jordo, dus houdt er maar mee op. Iedereen blijft toch bij z'n eigen standpunt. :)

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Alles uit zijn columns Ugamer (zijn makkelijk te vinden met google) Nu kun je inderdaad gaan roepen: en wat ze over pim zeiden was erger! Erger naar welke maatstaven? Ik denk dat een incest slachtoffer bijvoorbeeld, niet erg blij was met deze uitspraak:

[Kortom de nederlandse kamer begint een behoorlijk incestieus karakter te vertonen.]

Van een politiek figuur nog wel!

De vergelijking met hitler is eveneens ongepast, dat ben ik met je eens, maar de vergelijking met extreem-rechts weer niet ( fortuyn had wel degelijk extreem-rechtse standpunten)
    Zo zie je, je kan concluderen dat van beide kampen harde uitspraken zijn gedaan, wat je niet kan concluderen is dat er een klimaat tegen fortuyn is gecreëerd. Paars probeerden anti-fortuyn gevoelens op te wekken en fortuyn probeerde anti-paars gevoelens op te wekken. Zo krijg je dus evenwicht.

p.s Hoe the fuck krijg ik die naam in mijn quotes!

Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Naja om maar even een quote van Pim te gebruiken

"Het publieke domein en de collectieve sector verkeren na twee paarse kabinetsperiodes dan ook in een kritieke toestand.
    De wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn lang, het onderwijs bevindt zich in een zorgwekkende toestand, de veiligheid laat te wensen over, het Openbaar Bestuur heeft zijn geloofwaardigheid verloren"

Waar het mij meer om gaat is dat de PvdA gewoon niet schroomde om in deze tijd extra uitgaven te doen..

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het evenwicht is wel wat ongebalanceerd dan... want Pim had alleen zich en die andere hadden de hulp van de Media en het was dus eigenlijk allen tegen 1. Dat noem ik geen evenwicht.

Deel Deze Pagina