1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Pim Fortuyn topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 27 jul 2003.

1. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat je moet investeren zodat de zorg, onderwijs en veiligheid verbeterd. En ga nou niet zitten zeggen dat dat geen zin heeft, want:

Lijkt het je niet heel verstandig om te zorgen voor meer geld zodat het onderwijs verbeterd en dat daardoor onze concurrentiepostitie op bijv. de arbeidsmarkt verbeterd.

Lijkt het je niet beter als er meer personeel komt in de zorg om de wachtlijsten op de KORTE termijn te laten krimpen.

Want laten we eerlijk wezen door bezuinigen verdwijnt er personeel in de zorg, gaan jongeren eerder werken, verslechterd de kenniseconomie enz... zo kan je nog lang doorgaan. Maar bezuinigen klinkt mooi maar over paar jaar is de zorg in een veel zorgwekkendere situatie gekomen en zijn wij een ontwikkelingsland op het gebied van kennis.

En die uitgaven die nu worden gedaan, worden afgelost in de tijd van hoogconjunctuur (zoals het grote overschot in de tijd van Paars 2). Ik geef toe dat je niet teveel moet uitgeven, maar probeer een evenwicht te vinden en niet alles af te laten hangen van bezuinigingen

Laatst bewerkt: 28 jul 2003
  2. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pim fortuyn heeft zelf een grote muil gehad en heeft zelf het slechte sfeer gecreerd. Ik wordt minster president zijn hij toch? Mooi niet dus.

En de massa mensen die op hem stemde waren zo dom als ik weet niet wat. Komt er een dom mokkel die zeg ja ik stem op Pim omdat de buitelanders nog steeds veel meer krijgen dan ons.
    En zo is Pim gewoon populair geworden ze muil open trekken en de domme mensen iets beloven.

Zo is dat ook in argentina gegaan met peron en santa evita.
    De zwakkere iets beloven en goeie vrienden zijn met de rijke.

En waarom durfde Pim Fortuyn nooit in debat met Dr marijnsen? Omdat Pim donders goed wist dat Marijnsen bijna tot niet onderuit te halen is.

En misschien dat Pim wel ergends iets van of wist. Maar die hele partij die achter hem stond waren maar geldwolven.

En waar ik nog helemaal van walg is van die mensen die zeggen hij is zo goed voor ons geweest en hij had het beste met ons voor en hij was de redder/verlosser. Alsof hij een fucking jezus is.

Mijn mening is dat hij zelf ook mee geholpen heeft aan zijn eigen dood. En de staf die Volkert van de graaf krijg zal gewoon als iedere mensen zijn.

En mensen die kinderen vermoorden komen in TBS terecht. En als ze daar denken dat je misschien nogsteeds kinderen kan vermoorden blijf je daar lekker zitten en kom je echt niet zo 2 3 los hoor.

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Fortuyn geen hulp van de media? Nog nooit heeft een partij die tot dan toe nog geen enkele politiek rol had gespeeld, zoveel media aandacht gekregen, ook in positieve zin. In alle televisie debatten was fortuyn aanwezig, andere kleine of beginnende partijen. Leefbaar Nederland, Christen-unie, SP was dat niet gegund. In elk interview kon Fortuyn zijn stokpaardjes weer tevoorschijn halen. (Niemand is zoveel geinterviewd als fortuyn voor de verkiezingen!) Fortuyn is zo ver gekomen, dankzij de media!

4. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk heel tragisch dat je wordt vermoord vanwegejepolitieke overtuiging, maar ik ben zeker geen fan van Pim. Het enige wat hij, in mijn ogen, gedaan heeft is het afkraken van de paarse kabinetten en kwam zelf niet met haalbare oplossingen hiervoor. Hij kraakte paars af en als oplossing verwees hij naar zijn boek, dat volstond met loze ideeen die niet haalbaar zijn.

Daarnaast snap ik zijn achterban ook niet, de mensen die na zijn Dood het stokje over hebben genomen hebben er een 2 jaar een veel grotere puinhoop van gemaakt dan in 8 jaar paars. En hier kan hij toch deels verantwoordelijk voor worden gehouden omdat hij die mensen heeft uitgekozen.

Ik ben het ook niet eens met het Demoniseren van Pim, tuurlijk er zijn dingen geroepen door linkse politici en media waardoor hij in een bepaald dachtlicht kwam te staan, maar hij is zelf met een media aanval begonnen op de linkse politici ( genoeg voorbeelden zijn in dit draadje te vinden). Hij heeft zelf een klimaat gecreeerd door de linkse politici aan te vallen en dan is het natuurlijk niet vreemd dat zij terug gaan reageren.

Tenslotte was en ben ik het totaal niet eens met zijn standpunten, zoals zijn ideeen over het immigratie beleid, zijn oplossingen voor de WAO. Het is toch schandalig dat alleen mensen die door ongelukken op het werk recht hebben op WAO waardoor bijv ******patienten of aan hun lot worden overgelaten.

Nogmaals het is heel erg tragisch dat hij is vermoord, maar mijn mening is dat hij Nederland geen goed had gedaan. Dat het niet zo goed gaat met ons landje is puur te wijten aan de economische situatie en daar had Pim niets aan kunnen veranderen geen enkele politicus.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    "Met de komst van Pim Fortuyn werd de politiek weer aanspreekbaar"

Je was voor Pim of tegen Pim ... Politiek was weer even zwart-wit en niet meer zo grijs als de grijze muizen in het Parlement. Wat ik vond van Pim Fortuyn?

Een charismatische persoonlijkheid (een verleider) en hij kon iedereen bespelen ... iedereen hoorde wat ze wilde horen. Maar waar hij nu precies voor stond is mij nog nooit duidelijk geworden. Ik zou daarom nooit op hem gestemd hebben, omdat ik ook niet weet wat de overige leden van de partij willen ... om de woorden van Herben te gebuiken "Dit is wat Pim wilde" ... maar wat wilde Pim echt?

6. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vond ik nog Fortuyn nog wel wat weghebben van King, Martin Luthor.(als we ff niet op huidskleur letten) Die streef erg zwaar naar een nieuwe community waarin zwarte/gekleurde mensen vredig naast witte/blanke mensen konden leven. Iedereen heeft vast wel eens één van zijn toespraken gehoord.

Helaas werd M.L. King geliquideerd. Blijkbaar was hij een 'gevaar'.
    Maar een paar jaar later, ergens in het einde der vijftiger jaren,(weet het niet zeker meer , dus correct me als ik wrong ben :) ) werd er eindelijk een wet opgesteld die gekleurde mensen en blanke mensen gelijk maakte. after all, iedereen is 100 % hetzelfde waard.

Toen kwam Pim Fortuyn. Zeer vurige reacties en debatten waren niet uitgesloten en tegelijkertijd ook een kenmerk bij deze man. Hij streefde vooral naar rechtse idealen, Nederland moest bijvoorbeeld 'sluiten'voor asielzoekers, immers was Ned. vol.
    Veel meer van zijn standpunten waren bij sommige/redelijk wat mensen misschien niet in trek vooral doordat ze rechttoe rechtaan waren. Maar uiteindelijk stemden toch veel mensen voor deze best radicale man.

Toen hoorde ik op 538 toen ik thuis kwam van werk: Pim Fortuyn is dood. Hij is doodgeschoten door een nog onbekende schutter hier vlak voor onze neus in Hilversum. Ik zo tegen mijn ouders : bla bla bla. Wij konden het gewoon niet geloven, dus dachten we dat het een zieke joke was ofzo. Maar geloven konden we op gegeven moment wel, toen de tv werd aangezet......8)

7. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het werd weer aanspreekbaar omdat Pim dacht denkt dat politiek een poppenkast is. Bij elke programma op tv maakt hij er een leuke show van. Maar regeren is gewoon bloed serieus. En als je wilt regeren met een partij die alleen op geld uit zijn was gewoon ook zijn partij gedoomd te mislukken. Ook als pim nog geleeft had. En wat had hij dan weer gezegt? Dat had hij er weer een leuk ander verhaal van gemaakt. Dat het allemaal zijn schuld niet is maar van cda.

Dat iemand gedood wordt om zijn mening is heel erg, maar voor mij is hij niet belangrijk genoeg om te rouwen. Het is geen jezus, en ook geen verlosser. Denk je soms dat ik naar de coolsingel gaat om te janken voor een man die ik helemaal niet persoonlijk kan en die niets voor mij gedaan heeft.

En dit onderwerp vindt ik wel oud hoor. :D

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mijn God, een topic over Pim Fortuyn. De enige reden waarom hij dat verdient is omdat hij is doodgeschoten, meer niet. Wat voor goeds heeft deze man gebracht voor de nederlandse politiek? Ja, je mag ineens grof in de mond zijn tijdens debatten...wow...
    Ohja, hij stipte ook problemen aan. WOW! Alleen bleven de oplossingen een beetje achterwege. Ja, meneer had oplossingen: korte termijn en niet haalbaar.
    Sorry hoor, maar mensen die op hem hebben gestemd gebruiken het argument dat Pim vernieuwend was. ONZIN! Voor de problemen die hij aanstipte liepen er al onderzoeken bij de ministeries. Pim is een overgewaardeerd persoon met het charisma van een popster maar met aanpak van een olifant in een porceleinenkast.
    Maar eerlijk is eerlijk, ik denk wel dat de LPF het heel wat beter had gedaan mét Pim dan zonder, want de huidige LPF is een meer dan ongeregeld zooitje van ego's die IMO niet beter zijn dan een gemiddelde uitkeringsmisbruiker. Zoals zij hun politieke macht misbruiken en omgaan met belastinggeld? Ik walg van de LPF, bah!

9. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Waar haal je ingodsnaam deze vergelijking vandaan?? Binnenkort ga je em nog vergelijken met Ghandi ofzo.

Deze man had gewoon een grote mond die nergens op sloeg en al die onnozele mensen hem maar geloven. Ook dat gehuil sloeg nergens op "onze Pim is niet meer", welke Pim??

- De Pim die constant door iedereen heen praatte.

- De Pim die problemen herkende maar geen oplossingen had?.

- De Pim die bij het minste geringste kritiek die die kreeg meteen wegliep omdat ze hem zwart probeerden te maken? Wat deed hij dan bij Paars, juist ze zo zwart maken als het maar kan.

En achteraf iedereen maar doen alsof het een soort van god is, NOT!

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand afrekenen op een gefaald regeringsbeleid vind ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch...

en de vergelijkingen met nazi's gaan ook niet helemaal op geloof ik....

Laatst bewerkt: 29 jul 2003
  11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waarom zit iedereen zo te zeiken op Paars 2??? De LPF heeft maar twee maanden geregeerd en heeft zoveel meer schade berokkend dan Paars 2!! Nee, Pim heeft echt een bandoorbrekende partij gevormd toen hij nog leefde |:-

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    dat heeft er helemaal niets mee te maken......:{

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Aan wie richt je dit? :confused:

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik mocht stemmen toendertijd zou ik zeker niet gestemt hebben op Pim Fortuyn (vooral omdat zijn partij 3 keer niks was). Maar ik vond het wel goed dat hij voor zijn mening durfde uit te komen. Nee, ik vond hem ook geen geweldig politicus, ik was het niet eens met al zijn ideeën. Maar 18 jaar vind ik toch te weinig, omdat het een politieke moord is en vooral omdat de dader geen spijt had en dacht iets goeds voor NL te hebben gedaan. Dus niet, iedereen stemde op LPF uit medelijden of begrip voor Pim en zie wat er van gekomen is:mad:.

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    aan jouw natuurlijk, het gaat erover wat er al dan niet gezegd is/had mogen worden voor de verkiezingen e.d. wat de lpf er dan van maakt in de regering NA DE VERKIEZINGEN heeft daar dus niets mee te maken

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wacht ff hoor, jij zegt dat een partij een voorgaand kabinet kan afrekenen afrekenen op een gefaald regeringsbeleid. Ik geloof dat Pim heel wat moeite heeft gedaan om Paars 2 af te breken...
    Dat vervolgens de LPF daarna ook begint te zeiken is niet meer dan logisch want die handelen zogenaamd in de geest van Pim. Dus ik begrijp niet waarom dat niets ermee te doen zou hebben. Maar Pim was ermee begonnen (de ellendeling :{)

Deel Deze Pagina