1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Review en Preview Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 30 dec 2007.

  1. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey Dalive :p
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Het hoort hier niet eigenlijk, maar in Oktober komt er weer content voor GTA IV inderdaad. Dat pakket van Play Asia is beide DLC op een DVD die ook uitkomt. Voor meer informatie over The Ballad Of Gay Tony verwijs ik je hier heen. Informatie over The Lost And Damned vind je hier. ;)
     
  4. Crackmond

    Crackmond Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL!!
    Mja je moet natuurlijk ook niet alleen naar cijfers kijken :p
    zou niet elke game met een 8.5 durven te kopen lol.
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ach, had niets anders te doen tijdens m'n stage.. dan maar dit geschreven, jullie hadden er nog één te goed. :b:
    Kritiek is welkom.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Iemand al gelezen? ;)
    Zit er over na te denken om nog een review te schrijven, eens even denken welke game..
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    merk het:+
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb't gelezen. En ik wil er over kwijt dat...

    + Goed Nederlands
    + Strak

    - Standaard
    - Een boel namen en termen die alleen voor Naruto fans iets betekenen. Ben je dat niet, dan snap je er geen drol van. 8) Zoals ik bijvoorbeeld! En ik denk dat er ook mensen zijn die het spel kopen maar niet of minder bekend zijn met de serie.

    Kutzin:

    Naruto heeft daar inmiddels genoeg van.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha bedankt, dat is ook wel zo. En ja, dat is wel een kutzin ja. D:
    Wat bedoel je precies met standaard, dat is toch niet zo erg? Misschien moet ik nog mijn eigen stijl ontdekken, maar veel reviews zouden dan toch gewoon standaard zijn? Of bedoel je iets anders?
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Leuke Review hoor. Ik sluit me wel aan bij Willem wat betreft kritiek. Zorg er altijd voor dat een review ook voor een leek goed te lezen is en zoek een beetje naar je eigen stijl.

    Schrijf bijvoorbeeld een stukje over hoe je in aaraking gekomen bent met Naruto, of schrijf over hoe je een level hebt doorlopen. Want informatie opsommen kan iedereen, maar een lekker en fun lezende review schrijven is een stuk lastiger. Denk aan wat jij leuk vind om te lezen in een review. Als ik namelijk informatie wil dan zoek ik dat wel gewoon op internet.

    Verder heb ik als tip om de review na het schrijven ervan nog even een paar dagen te laten rusten en nog eens door te lezen. Zo kun je niet lekker lopende zinnen nog even veranderen. Zoals gezegd leuke review en ik ben benieuwd naar de volgende :)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ben niet zo goed als de redactie hier. Een paar mooie reacties had ik al. Veel leesplezier. :thumbs:

    Game: Halo 3 - ODST
    Datum: 23-09-2009
    Member: Yellow 13
    Cijfer: [9.4/10]
    Review: Klik

    Why we Fight

    Dertig jaar lang vecht de mensheid al tegen de volkeren van The Covenant. Dertig jaar lang zijn er miljoenen levens verloren gegaan. Nu Master Chief afwezig is, moet een nieuwe held zijn taak overnemen. In Halo 3: ODST wordt in eens veel duidelijker waarom je vecht. Het kan je niet schelen hoeveel Covenant je doodt, als die ellendige rotoorlog maar snel voorbij gaat. In ODST speel jij de rol van meerdere ODST (Orbital Drop Shock Troopers) leden. Wanneer de game begint word je gedropt in de rol van The Rookie, een nieuweling in het team. Als Rookie speel jij de voornaamste rol en is het je taak de verspreide leden van je team zien te vinden. Deze kunnen overal zijn als gevolg van het Covenant vaartuig dat met lichtsnelheid boven New Mombassa verdween. Dit is dan ook de enige link die je met Halo 2 kan maken; want het verhaal speelt zich ten tijde van dat spel af. Wanneer je voor het eerst begint te zoeken, beland je al snel in een kort gevecht. Op dat moment begint de game pas echt.

    Verhaal kort, wel helemaal top

    Het verhaal van ODST is misschien kort, maar het zit wel uitstekend in elkaar. Doordat je met verschillende ODST leden speelt, leer je aan alle kanten het verhaal kennen. Je raakt meer betrokken bij hun afzonderlijke situatie en hun pogingen hun collega's te vinden. Omdat je als speler ook steeds op zoek moet naar aanwijzingen, heb je ook veel meer tijd om iedereen te leren kennen. Zo nu en dan vind je een stuk dat te maken heeft met een collega van je team. Een andere keer vind je een telefoon die data bevat over wat er in de stad is gebeurd. Doordat Bungie dit zo heeft ontwikkeld, biedt het de speler de kans ook rustig de tijd te nemen voor het verhaal. Het verhaal zelf is 6 tot 8 uur lang, maar meer dan eens speelbaar. Als je bijvoorbeeld een audio bestand vind in een telefoon, dan hoor je voor het eerst de burgers. Bungie heeft hier een goede poging gedaan het oorlogverhaal van Halo beter neer te zetten. Als gamer kan ik dan ook niet klagen. De omgevingen doen echter ook hun best.

    New Mombassa puinhoop; wel gedetailleerd

    De stad New Mombassa, midden in Afrika, is een puinhoop als gevolg van oorlog en hyper drive. Als je om je heen kijkt zie je overal schade en verval. De straten liggen bezaaid met kapotte auto's, brokstukken en veel pamfletten. Een minpunt is hier wel te bespeuren. Je loopt in een vrij lineaire lijn door de stad heen, maar de gevechten zelf vinden vooral plaats op open terrein. Hierdoor krijg jij de kans ergens achter te schuilen. Wegvluchten is er niet bij, want sommige Covenant leden komen je achterna. De A.I. is aanzienlijk beter geworden ten opzichte van Halo 3, maar nog niet optimaal. Wanneer je in de stad in gevecht raakt, willen sommige vijanden nog wel eens blijven staan. Dit geeft je als speler de kans extra munitie te zoeken, maar je zou moeten toeslaan. Het is geen groot minpunt; alleen even voor de aandacht. Als we het over munitie hebben, dan heb je dit keer geen dikke voorraad zoals de Master Chief had. Je moet echt zoeken naar soldaten die dingen achter laten of Covenant die je kunt verslaan. Hier heeft Bungie weer een prima zet richting een succes voor Reach gedaan. Grafisch is het spel dus dik in orde.

    Ook de muziek van ODST mag er wezen. Je wordt op je wenken bedient met muziek die van Hans Zimmer zou kunnen zijn. Heerlijke lichte zwijmel muziek die goed in de oren klinkt. Ook het geluid van de wapens is flink verbeterd. De Assault Rifle klinkt weer als van ouds en andere ODST wapens hebben geen raar kinderachtig geluidje meer. Ik heb goede herinneringen aan het Library level uit Halo: lekker doorrennen met je Assault Rifle vol munitie. Iets van dat gevoel komt nu langzaam terug in deze game. Bungie doet hier uitstekende zaken.

    Firefight helemaal te gek

    De nieuwe Firefight mode mag er ook wezen. Deze variant van Horde uit Gears of War 2 bied je veel mogelijkheden. Wanneer je de singleplayer bijvoorbeeld uitspeelt op de hoogste stand, dan heb je al een serie modes voor Firefight vrijgespeeld. Firefight zelf is ronde na ronde Covenant tegenhouden met een beperkt aantal levens. Het leuke eraan is dat je ook deze mode op een eigen moeilijkheidsgraad kan zetten. Hierdoor kun je het jezelf zo makkelijk en moeilijk mogelijk maken. Ik ben echter wel van mening, door de vele opties, dat Bungie's variant stukken beter is. Doordat de game een aparte disc heeft voor de Halo 3 multiplayer, had ODST zelf nog een sterke zet nodig. Firefight is dit meer dan geworden. Door de opties die je in de mode hebt, kun je nog een hele tijd vooruit. Je kunt namelijk ook op je eigen gemak een serie achievements scoren. Het is altijd vet een dag af te sluiten met veel punten. Probeer het eens zou ik zeggen.

    Op de A.I. na heb ik niets negatiefs te melden over ODST. Naar mijn smaak is dit de beste toevoeging aan de Halo franchise tot nu toe. Het speelt heerlijk weg, de besturing voelt als nooit te voren en Firefight gaat een hele goede toekomst tegemoet. Heerlijk zoals Bungie de kritiek op Halo 3 heeft aangepakt. De game staat als een huis en zal zeker nog een hele lange tijd meegaan. Het verhaal is heerlijk, meermalen speelbaar en ook de graphics zijn om te smullen. Wat mij betreft is deze game zeker weten een Gold Award waard, ook als je kijkt naar de prijs van het spel. Om al deze redenen kan ik er nog één ding aan toevoegen: Niet praten, maar doen!
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik vond het een erg duidelijke en goede review Yellow :thumbs: Kort maar krachtig en het beschrijft de game imo goed. Paar kleine puntjes die ik tegenkwam. Ben benieuwd naar je volgende :+

    Je kan trouwens deze review gewoon onder de frontpage review posten als lezer-review. Wel zo leuk, omdat je zo meer mensen bereikt.

    Dit minpunt zou ik iets verduidelijken, Moest de zin 3 keer lezen voordat ik doorhad wat je precies bedoelde.

    Hoezo volgt hieruit dat het spel grafisch dik in orde is? :+ Ikke niet snap! Ik zou hiervoor een paar zinnen besteden aan het beschrijven van de grafische pracht.

    Verduidelijk hier even waarom en in tegenstelling tot welk deel. Het argument is nu namelijk een beetje onduidelijk.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Review: Need for speed - Shift

    Developer: Slightly mad studios
    Uitgever: EA
    Genre : Arcade/sim racer

    Een introductie is allang niet meer nodig voor deze serie, iedereen die een beetje van racegames houd kent wel een van de velen delen uit deze reeks die al zo lang is als de Chinese muur. Need for speed oftewel NFS kent veel verschillende richtingen, waar het natuurlijk ooit begon met de dollemans ritten op landelijke parcouren en met de loeiende sirenes achter je aan omdat je net even iets te hard reed, scheurend langs een verkeersbord waar 60 kilometer per uur stond aangegeven waar je dan in plaats daarvan 290 op de teller had. De serie nam een andere wending na deel 6, en persoonlijk was ik daar niet zo blij mee omdat het hier ging om de Urban cultuur. En dus werden de snelle exotic automerken die een fortuin kosten ingeruild, voor eigenlijk doodnormale auto's die zowel van je pa hadden kunnen zijn en jij deze helemaal kon uitbouwen. de helse soundtrack van de voorgaande NFS delen die Techno, Drum&Bass bevatte werden ingeruild voor het populaire Hip hop en metal muziek. De nieuwe richting beviel me alles behalve goed, en ik zag mijn geliefde racegame bij elk nieuw deel steeds meer naar de afgrond dalen. Na het wel hele matige Undercover deel leek het met Need for speed helemaal afgelopen te zijn met de geruchten dat de serie gestopt zou worden, maar de serie werd toch voortgezet en dat brengt ons bij NFS Shift.

    Van straat racen naar circuit

    Wat al direkt opvalt is dat NFS het straat level heeft verlaten, en nu zijn debuut maakt als circuit racer en dat ook nog heel serieus probeert aan te pakken. De serie had zelfs in de good old days al vanaf deel 1 hier en daar een racebaan zitten, of dat nu een bochtig parcour was in de States of een test oval ergens in Noorwegen het zat er wel meestal tussen, alleen het consentreerde zich daar uiteraad niet op. In Shift race je dus echt op bestaande racebanen, en zo scheur je door de wegen en steden van London, Tokyo tot de echte circuits zoals Spa en de Nordschleife, jawel! De algemene sfeer in het spel is echt fantastisch inelkaar gezet, je begint echt als een jong hondje aan je race career met de bedoeling om zo uit te groeien tot een ware pro coureur. De stijl en setting van het spel is gewoon helemaal mijn soort element, en om het best een vergelijking te maken is het een soort Project gotham meets Forza maar dan wel weer met zo'n typisch Need for speed kruidenlaagje eroverheen. De game pak je net zoals vanouds weer lekker snel op, en laat je ook niet snel los en dat is iets wat wel heel lang geleden voor me was.

    Gameplay

    De gameplay van Shift is heel erg direkt en je word er ook echt ingezogen, vanaf het moment als je begint te racen met name vanuit die legendarische cockpit view dan zit je echt in een soort rollercoaster ride. De game is snel en erg verslavend, maar ondanks zijn ietwat sim achtige handling toch erg toegankelijk gebleven en zeker voor iedereen te spelen. Dat was ook de bedoeling van de bedenkers en makers van Shift, de fun moest voorop blijven en dat is wat het spel erg goed doet en zelfs ook uitstraalt. De gameplay bestaat uit een zeer goed uitgewerkte career mode, die onderverdeeld is in 'Tiers', iedere tier heeft zo zijn eigen aantal race evenementen die je moet afleggen om zo sterren te verdienen, een soort van trofees. Met die sterren unlock je niet alleen wagens en upgrades voor je auto's mee aan te passen, maar werk je jezelf zo op voor dat uiteindelijke doel!! Dat doel is het spektaclaire NFS world tour, iets daar waar je pas toegelaten word als je de tiers bent afgegaan. Het rijden van al deze races zijn erg leuk, je hoort op de grid je teambaas over de radio voordat de race begint en ook navigeerd hij je door het menu met informatieve uitleg. Dit is echt cool gedaan, en versterkt dat gevoel van het coureur zijn dat wat de game sowiezo al doet. De tracks zijn echt erg cool, en zelfs Laguna sega race ik met heel veel plezier. Qua racen is NFS Shift de winnaar als het aankomt op de race beleving, nog niet eerder speelde ik een racegame met zo'n hoog octaan gehalte en de formule is echt superb te noemen wat het racen zo tof maakt. In Shift bepaal je zelf wat voor soort coureur je word, houd je van strak racen en weet je dat ten uitvoer te brengen dan zul je een precision status krijgen, ben je meer van het 'rubbin is racing' beukwerk ala Cole Trickle dan word je uitgeroepen tot Agression rijder. Over de besturing is nogal een hoop ophef over ontstaan, de physics zouden niet helemaal lekker functioneren en de meningen zijn hier nogal wat verschillend over. Ook ik ben het hier wel over eens, de default settings zijn te gevoelig voor de controller en dat is helaas merkbaar al vond ik de handling in NFS Pro street juist het ergst. Gelukkig zijn er oplossingen in de besturing settings van de game te vinden, tja of je het nu wel of niet kwalijk neemt aan de makers is natuurlijk aan jou. Maar ik vind meer racespellen wel minder in de physics, en vind ik het niet helemaal te wijten aan de makers. Gek genoeg vind ik Shift wel realisticher rijden dan andere simulators, niet zozeer in de handling van de auto's maar de natuurlijke aspecten zoals de manier hoe de wagen reageerd als je in het gras of de grinbak beland en de manier hoe je crashed, dat is in Shift wel heel erg goed gedaan. Ook de circuits bruisen van het leven, met geanimeerd publiek en vliegtuigen en af en toe een Zeppelin met een helikopter die hier en daar overvliegen, meewuivende bomen en schaduw effecten die over het asphalt in beweging zijn.

    Graphics en geluid

    Als er in racegames altijd wel iets aan te merken viel, dan was dat wel het geluid. In veel racegames klinken de wagens net niet zoals ze zouden moeten, en Shift rekent hier glansrijk mee af. Maar het geluid in Shift is echt haast bijna perfectie, alle wagens hebben hun eigen herkenbare geluid. Race je de Aston Martin DB9 dan hoor je ook echt een DB9 op de baan waar je rijd, en zelfs het geluid tijdens het schakelen is echt zoals het hoort te zijn en de turbo's zingen heerlijk mee. Mijn complimenten aan Slightly mad studios, echt een enorme prestatie. Met zijn graphics is Shift de mooiste racegame tot op heden, in London bijvoorbeeld zijn de details veel hoger dan in de PGR games en de kleuren, schaduw effecten zijn een waar genot en kloppen in verhouding met de wagens in zijn geheel. De snelheid ligt enorm hoog met een aardige volle start opstelling aan wagens, iets waar Shift weer in uitblinkt. De game word helaas wel erg geteisterd door software bugs, sommige zijn maar klein maar er zijn ook hele grote fouten zoals de vreemde upgrade physics die soms erg raar doen. Helaas doen deze bugs afbreuk aan de charme en speel plezier van het spel, er is echter wel een patch aangekondigd voor de console versies die sommige van deze problemen zullen gaan verhelpen met name de grotere bugs vooral.

    Minpunten

    Helaas zijn er buiten de bugs ook een aantal minpunten, een hoop glitches en storinkjes tijdens het spel met name ook in de replay en photomode. De bestickering en zijn menu is nogal wat premitief inelkaar gezet, een beetje in de trent alsof het er gewoon verplicht even bij moest en dat is jammer. Je kunt aardig wat stickerlagen op de wagen zetten, maar de camera heeft maar een vaste plaats waar het roteerd en dat maakt het erg lastig. Deze slordigheidjes hadden veel beter gekund, ook sommige glans effecten op de wagens lopen niet helemaal solide mee met de frames op snelheid maar het is slechts een detail die niet al teveel merkbaar is op het eerste gezicht.

    Shift, Forza, of Gran turismo?

    De meeste racegamers hebben een bepaalde messias onder het race genre, en voor de meeste is dat natuurlijk Forza en Gran turismo. Nu denk je misschien wat heeft Shift hier mee te maken, het is toch geen hardcore sim? En dat is nu precies ook mijn punt, NFS Shift is gewoon een lekkere fun spektakel racer! Deze game past gewoon goed in het rijtje van de PGR en GRID sectie, gewoon leuk om erbij te hebben naast het serieuze sim achtige genre. Shift is gewoon een waardige racegame die zeker een plekje verdient op het podium naast al die andere toppers, al zouden de bugs er niet zijn dan nog zou het spel ietwat ondergewaardeerd blijven en dat vind ik best zonde. er word vaak gezegd van Shift is leuk, maar Forza komt eraan en zal Shift een probleem hebben zich staande te houden en dat soort argumenten. NFS Shift is een hele degelijke game, en ik vind dat je deze gewoon los moet zien van de andere racegames.

    Eindoordeel

    Need for speed is weer op de goede weg, de serie had nog heel wat goed te maken en het spel doet dat op de meeste fronten heel erg goed. Echter heeft de game wat last van zijn bugs en schoonheids fouten, en kan het daarom geen klassieker worden. Maar ik hoop dat de opvolgende delen dat gaan perfectioneren, en dan hebben we de kwaliteits racegame die NFS tevoren was in de glorieuze tijden weer back on track. Mijn eindcijfer heeft mede te danken aan de intense race beleving, want die vind ik in geen andere racegame.

    + Graphics erg mooi
    + Incar view top notch
    + Geluid is haast perfectie
    + Race gevoel is briljant
    + Hoog octaan gehalte en veel opwinding
    + Lange houdbaarheid


    - Laadtijden
    - Teveel bugs
    - Default physics matig verzorgd
    - Mist nog souplesse


    Score 8
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2009
  14. Royalnoobie

    Royalnoobie Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie Review !!
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt @hierboven. :)

    Er moet me echter iets van het hart, maar mijn review die ik geplaatst had over PGR 3 en 4 moet ik wat bijstellen, met name op deel 4. De game vond ik in die periode erg matig maar ik heb het spel nu vaker gespeeld en heb ik er een band mee gekregen, dat komt omdat ik meer vanuit het standpunt van de careermode mijn mening gaf. Die careermode blijft wat matig, maar als je de game op custom match speelt dan word het een heel ander verhaal en word het echt een mooie racegame. Maar ik snap dat het objectief moet blijven, en de career in een spel is dan toch het hart van een racegame.
     
  16. Silencemp4

    Silencemp4 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    nette review hoor.
     
  17. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie revieuw. En is er op dit forum al een previeuw gegeven over guitar hero warrock?:+
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien leuk voor de mensen hier die wel eens een review schrijven

    het adres waar je je mailtjeheen moet sturen is info@mediaoffer.nl

     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Moet je je review daar heen sturen? Of gewoon een mailtje dat je geïnteresseerd bent?
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet dat het aardig wat tekst is maar er staat toch redelijk duidelijk in wat je op moet sturen :+

     

Deel Deze Pagina