1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
  2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Welke opleiding neem je precies?
    (Er zijn meerdere wegen naar maritiem officier)

3. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Iemand ervaring met de studie, media en entertainment management?
    Aangezien ik over ben naar 5 havo word het toch langzaamaan tijd om te gaan kijken voor een hbo opleiding, en deze leek mij op het 1e gezicht wel iets leuks.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Doe ik wat fout of is Studielink gewoon crap? Ingeloot en moet nu alles bevestigen via de site. Moet nu mijn betaalgegevens invullen in mijn 'to do lijst', maar zodra ik dat heb gedaan blijft het er staan alsof ik niks heb gedaan. Krijg wel 'De door jou ingevoerde betaalgegevens zijn opgeslagen' te zien maar dan ga ik weer naar mijn Studielink pagina en staat het er weer, zo is het dus onmogelijk om verder te gaan met mijn 'to do lijst'. 8)

5. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel gek. Ik ben ingeloot voor toegepaste psychologie, maar al bij het inschrijven voor die loting moest ik al mijn betaalgegevens invullen.

Kan misschien een fout in het systeem zijn, maar anders gewoon even DUO bellen, misschien dat die het weten.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    Bel ze gewoon even. Is altijd een onduidelijk gedoe die shit. Weet je het iig zeker.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Gedaan, blijkt dat HvA geen gebruik maakt van de digitale machtiging via Studielink. Dus krijg dat gedeelte van de HvA zelf, vond het al raar dat ik niet kon kiezen om in termijnen te betalen. Moest alleen <Vervolgen verzoek tot inschrijving> invullen, that's it.

8. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik zal mijn verhaal hier ook maar eens droppen. Momenteel ben ik 7 jaar werkzaam in de wereld de webdevelopement heet. Ik ben ooit begonnen als developer en daarin doorgegroeid naar projectleider, accountmanager en uiteindelijk teamleider. Begin dit jaar ben ik van baan gewisseld omdat ik het had gehad bij mijn vorige baan. Het idee alles al gedaan te hebben en op zoek naar iets nieuws.

Ik dacht toen zelfs serieus na over een andere richting te kiezen. In januari heb ik gesolliciteerd voor een functie bij de Politie voor de functie recherchekundige digitaal. Toen d'r tijd alles ingestuurd en het corps (Gelderland-Zuid) was zeer te spreken en nodigde me uit. Echter ben ik toen niet verder gegaan met de sollicitatie aangezien ik twijfelde of ik wel opnieuw moet beginnen. Ben ondertussen 30 en de afstand is groot. Ik ben vervolgens in april begonnen bij een nieuwe werkgever.

In het begin was alles nieuw en vond ik het helemaal geweldig. Ondertussen zit ik er alweer 4 maanden en het gevoel wat ik had komt weer terug. Ik moet iets anders. Het werk is leuk, maar toch iets in mij zegt dat ik dit niet heel mijn leven wil doen.

Nu ging ik voor de grap even kijken op de site van de Politie en wat denk je zijn er ook vacatures voor Brabant-Noord (dichter bij dan voorheen) beschikbaar. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een sollicitatie gestuurd. En vanaf hier ga ik verder kijken.

Eerst maar eens kijken of ik weer wordt uitgenodigd en of ik alle testen doorkom. Daarnaast moeten je er met het salaris uit zien te komen. Ik wil wel iets inleveren, maar ook niet teveel. Heb immers ook een hypotheek te betalen.

Vandaag kreeg ik een mail dat mijn sollicitatie was aangekomen en dat deze door werd gestuurd naar het corps. Nu is het wachten op een reactie.

9. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Nein, Scheepvaart.

Maritiem officier Alle Schepen niveau 4 MBO.

PS. Late reactie :")

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Den Helder?

11. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Nee, STC @ Rotterdam.

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Update: Onderstussen een reactie gehad. Mijn profiel past bij de functie. Daarop heb ik tweede mail van ze gekregen om alle aanvullende gegevens in te zenden.

- CV
    - Motivatie brief
    - Uitgebreid sollicitatieformulier
    - Paspoort
    - Recente foto
    - Kopies van je diploma's

Deze heb ik natuurlijk direct opgestuurd. Nu worden deze gescreend door het corps zelf en indien zijn ook enthousiast zijn, dan wordt je uitgenodigd voor de eerste intake dag. Fitheidstest :).

Hopen dat ik door mag, was de vorige keer wel. Ik heb er dus goede hoop op. Keep the fingers crossed.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Waarschijnlijk een te late reactie.... maar deze vraag viel me op en die is er wel degelijk, namelijk de opleiding die ik op dit moment volgt: Bedrijfseconomie. Een erg ruime opleiding waarbij je naast allerlei verschillende vakgebieden ook werkt met computerprogramma's zoals Access, Excel, QAD etc.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De opleiding die hij zoekt is precies de opleiding die ik volg, Business & IT. Echter heb ik nog geen reactie gekregen. ;)
    (Excel en Acces hebben trouwens vrij weinig met Informatica te maken, alhoewel je er wel mee word geconfronteerd word met Informatica toch meer het ontwerpen van bijvoorbeeld databases en het schrijven van code in bijvoorbeeld Java bedoeld)

15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Klopt wat je zegt, maar uit zijn woorden kwam het bij mij over als die maar beetje achter de computer zit. Hij gaf aan: 'ik bedoel gewoon iets met computers dus'

Vandaar dat ik aan Bedrijfseconomie moest denken. :)

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb Ferron al het een en ander zien maken op XBW. Dus het gaat geen BE worden denk ik. Sowieso is BE de saaiste studie op aarde, samen met Recht. :+

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ben afgestudeerd als bachelor of communication deze zomer en heb nu even vraag over het vervolg traject. Kan je ook een of andere uitkering of toeslag aanvragen? Hoe en wat hebben jullie gedaan?

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kijk hier even Mark :)

Heb je nog geen baan dan? Stageplek ook geen optie?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Fuck.

Ik had me ingeschreven voor een (pre)master voor op de VU.
    Nu heb ik helaas het toelatingsexamen niet gehaald...
    Het is nu al augustus dus ergens anders voor inschrijven lijkt me lastig...

Kent iemand nog een universiteit die nog HBO'ers kan toelaten voor een pre-master?

Of heeft iemand een goed advies wat nu te doen... PS ik heb al een baan sowieso tot februari, dus dat is op zich geen probleem. Alleen m'n toekomstplannetje is nu echt in duigen gevallen :mad:

20. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hoef je in Groningen helemaal geen toelatingsexamen te doen, wel een eindje weg voor je waarschijnlijk ;)

Ligt er trouwens wel aan welke opleiding je op hbo gedaan hebt en welke je op de uni wilt doen.

Ik ben zelf net een paar weken afgestudeerd met een BSc Bedrijfskunde en een MSc Human Resource Management. Valt het solliciteren ook nog niet mee ;) Iets op WO niveau kan ik helemaal vergeten, maar waarschijnlijk kan ik wel via via een functie bij een bank op hbo niveau doen.

Deel Deze Pagina