1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    800 man? 8)

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Hoorcolleges ja :+ Brede bachelor he, zowel bedrijfseco als algemene eco.

3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Dat is helemaal niet zo gek veel voor een bachelor nee, wij hadden er op het begin ook zo'n 600 gok ik. Na een jaar was daar misschien net de helft van over.

4. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik moet na dit jaar gaan studeren, en ik denk er over om Bedrijfskundige MER te gaan doen, zijn er meer mensen die deze studie doen, of hebben gedaan.
    Ook ben ik aan het kijken voor een kamer in Eindhoven, maar wat is nou een fatsoenlijke prijs voor een kamer daar?

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ongeveer 300 euro voor 16m2.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Of €302 voor 18 m2, eigen keukentje en kruipafstand van Stratumseind via Vestide. \o/

Als ik kijk naar mijn eigen vrienden dan ken ik weinig mensen die meer dan €300 betalen. EHV is dus vrij goedkoop.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oh wat een verschil met Amsterdam zeg. Hier zat mensen die €400 betalen voor een simpele kamer. Echt belachelijk.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik betaal nu €275 voor 16m2, best prima!

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik vraag het maar even hier: wat is ook al weer die site waar je je opleiding moet kiezen/inloggen waar je dan dingen zoals Microsoft Office cheap kunt krijgen?

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    surfspot.nl

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.969
    Maak daar maar 500 van. :emo:
    Trieste zooi in A'dam. Wil ontzettend graag op kamers en dus het huis uit, maar wonen in Amsterdam is impossible.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214

13. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Na twee selectierondes te hebben doorstaan was het vandaag eindelijk zover. Ik mocht op klikgesprek komen bij het korps Brabant-Noord voor de functie van recherchekundige digitaal.

Was een positief maar pittig gesprek. Vanmiddag gebeld door een vrouw van de werving en selectie en ze had positief nieuws. Zelf zo goed dat ik 22 april 2013 kan starten met werken en leren bij de politie. Superblij natuurlijk alleen nu nog even het salaris bespreken en een medische keuring (geen probleem) en een veiligheidsonderzoek ondergaan.

Alles is op deze zaken na rond. Begint nu wel heel definitief te worden allemaal :).

14. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.992
    Klinkt op het eerst gezicht erg leuk! Gefeliciteerd dan toch alvast maar, hoop dat de rest formaliteiten blijken.

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Wauw, tof.

Maar moet elk politie lid een medische keuring ondergaan? Zelfs als je digitaal rechercheur wordt?

16. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Is het nog steeds zo dat als je bij de politie gaat de overheid je opleiding betaald (of iig meer dan normaal?)

17. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Thanks, nu maar hopen dat het allemaal goed en snel kan worden afgerond. Liefst zonder dat mijn huidige werkgever hier lucht van krijgt.

Jep iedereen moet een keuring ondergaan. Echter is het wel zo dat de richtlijnen per richting anders kunnen zijn. Voor recherchekundige digitaal moet je ook lichamelijk in order zijn. Je kan immers ook mee gestuurd worden naar een locatie om mensen van hun bed te lichten en bewijsmaterialen veilig te stellen.

Inderdaad alles wordt netjes betaald. Je krijgt en salaris en ze betalen de opleiding. In mijn geval is dit een drie jaar durende master opleiding. Die kost nogal wat heb ik horen zeggen. Dit is niet te betalen als werknemer. Het korps waar je voor gaat werken betaald deze. Om deze reden is ook de selectie een erg strenge en langdurige procedure.

18. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Okee wel netjes geregeld dat allemaal dan. Succes!

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Awesome. Hoe zwaar zijn de fysieke (en ook psychologische?) testen eigenlijk? Ben wel benieuwd naar hoe je daar precies "inrolt".

20. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Inderdaad goed geregeld. En bedankt! :)

Er zijn met regelmaat nieuwe vacatures voor deze functies. Deze kan je vinden op werkenbijdepolitie.nl. Het sollicitatie proces zit er als volgt uit.

Stap 1: Sollicitatie.
    Je dient een sollicitatie door middel van een formulier in te sturen. Hier vermeld je de motivatie, je achtergronden, CV, sollicitatiebrief etc. Dit is niets anders dan bij een willekeurig ander bedrijf.

Stap 2: Testdag 1 Deel A
    Als je uitgenodigd wordt aan de hand van je sollicitatie mag je komen voor deel A. Dit houdt in een sporttest. Je dient een parkour binnen een bepaalde tijd af te leggen. Haal je deze niet dan is het exit. Daarna heb je nog een intelligentie test en een algemene vragen lijst. Aan het einde van de dag krijg je direct te horen of je niveau hoog genoeg is.

Stap 3: Testdag 2 Deel B
    Wanneer je Deel A hebt mag je komen voor Deel B. Dit is een dag volg met andere testen bijvoorbeeld voor je conceptuele vermogen, het zien van vebanden etc. Daarnaast heb je nog een rollenspel om een soort van praktijk test te doen. En als laatst heb je een psychologisch onderzoek. Je moet dan 1 tot 1,5 in gesprek met een psycholoog en praten over jezelf en je omgeving.

Uit al het bovenstaand komt een rapport. Hierin staan een 10-tal pijlers, zoals omgaan met stress, conceptueel vermogen, intelligentie etc. Hier doen je een bepaalde score te halen. Indien één van deze niet goed genoeg is mag je niet verder. Is alles goed dan moet je akkoord geven dat ze het rapport doorsturen naar het Korps. Mocht je dit niet willen dan kun je dit tegenhouden, maar dat is wel einde van de selectie.

Stap 4: Klikgesprek met het korps
    Als je door beide testdagen bent gekomen en je rapport is doorgestuurd, dan zal het korps waar je hebt gesolliciteerd de kandidaten screenen. Aan de hand daarvan wordt je wel of niet uitgenodigd. Is dit het geval dan kom je op gesprek bij een selectiecommissie. Deze gaan vragen stellen en een praatje met je maken aan de hand van je rapport om sommige zaken verder op te helderen en een goed beeld te krijgen.

Wanneer je in hun ogen ook geschikt bent wordt je gebeld dat je mag beginnen en wordt de baan en opleidingsplaats aan jou toegezegd.

Stap 5: Regelen salaris
    Daarna moet je met het korps je salaris en secundaire arbeidsvoowaarden afstemmen in hierin een akkoord bereiken. Ik werk al 7 jaar dus moet en mag meer verdienen dan een schoolverlater.

Stap 6: Medischekeuring en Veiligheidsonderzoek.
    Mocht je alles rond hebben dan doen ze nog een tweetal onderzoeken die er voor kunnen zorgen dat het alsnog niet doorgaat. Je bent lichamelijk niet fit genoeg om het werk uit te kunnen voeren. Of uit het veiligheidsonderzoek blijkt dat je een potentieel gevaar zou kunnen zijn voor de politie. Je gaat immers met zeer vertrouwelijke informatie om. Ze kijken hierin naar je verleden. Ben je in aanraking geweest met justitie, heb je andere zaken op je kerfstok. Heb je schulden, uit wat voor gezin kom je etc. Daarnaast kunnen ze ook op gesprek gaan bij familie of je werk.

Deel Deze Pagina