1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Criteria:
    Stufi ontvangen ---> Een inschrijving aan een onderwijsinstelling.
    Stufi wordt gift ipv lening --> Binnen 10 jaar een diploma halen.

Maar weet iemand of dat diploma aan dezelfde instelling of dezelfde opleiding moet zijn? En als je na het keuzetraject een opleiding kiest, dan neem ik aan dat je binnen die instelling blijft?

Wij worden hier al zo gek van, The Redman FTW heeft gelijk, bellen lijkt me veilig. :p

2. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Heren,
    Ik ben op zoek naar een stage voor volgend schooljaar. 6 maanden vanaf September 2013.
    Studeer HBO Bedrijfseconomie en ben nu bijna klaar met mijn tweede jaar, tot nu toe alles behaald. Nu heb ik niet heel veel ervaring met sollicitatiegesprekken en stages, dus wilde ik eigenlijk een beetje om tips en trucs vragen. En daarnaast of er nog websites zijn aan te bevelen of dat jullie zelfs bedrijven weten die zich richten op stages in mijn vakgebied. Omgeving Almere, Amsterdam, Lelystad, Utrecht is op zich prima te doen.

Overigens heb ik ook zelf al de nodige research gedaan en zoek ik niet de makkelijke weg door het hier even te vragen, maar extra inzichten en tips zijn altijd welkom!

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet je al welke richting je op wilt qua bedrijf? Bezoek dan de website van een bedrijf wat je interesseert, bel n.a.v. de website dat bedrijf op en informeer naar de mogelijkheden voor een stageplek.

4. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Heeft jullie school niet een 'map' met allemaal stageplekken? Dat was bij ons in ieder geval zo.
    Anders kun je inderdaad bedrijven waar jij wilt stage lopen een berichtje sturen met of ze iemand kunnen gebruiken ;)

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    nvm

Laatst bewerkt: 18 mei 2013
  6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    Is collegegeldkrediet ook een lening?

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    "Naast de ‘gewone’ lening kun je ook een lening aanvragen om je collegegeld mee te betalen. Deze lening wordt ‘collegegeldkrediet’ genoemd en is onderdeel van de studiefinanciering. We betalen het collegegeldkrediet dan ook samen met de rest van je studiefinanciering uit. Ook over het collegegeldkrediet moet je rente betalen. Je betaalt het collegegeld aan je onderwijsinstelling, niet aan DUO."
    http://www.duo.nl/particulieren/stu..._is_studiefinanciering/collegegeldkrediet.asp

Zo moeilijk is Google niet.

8. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar wel tegen een lage rente. Dus opzich best interessant.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.967
    Normale lening heeft toch ook lage rente geloof ik?

10. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    kre·diet (het; o; meervoud: kredieten)
    1 uitstel van betaling: kopen op krediet zonder direct te betalen
    2 lening

Beetje open deuren intrappen.:+

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.967
    Euh..idd. :+

12. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    ik zit eraan te denken dit jaar weer te beginnen met studeren. na twee jaartjes te hebben gewerkt wil ik graag hbo accountancy gaan volgen in eindhoven. zijn er mensen die hier ook hbo accountancy volgen of misschien al hebben afgerond? tips/wijsheid/ervaringen? ik las dat het een pittige studie zou zijn, moet ik me zorgen maken als ik op de havo met matige inzet zesjes haalde? voor economie, geschiedenis en engels stond ik wel hoog.

ik moet wel zeggen dat ik het minder vind dat ik waarschijnlijk een van de oudere leerlingen zal zijn, aangezien ik nu 20 (binnenkort 21) ben. misschien een vreemde vraag, maar hoe oud is te oud om een studie te beginnen?

Laatst bewerkt: 29 mei 2013
  13. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    20 is absoluut niet oud om te beginnen. Er zijn heel veel MBO studenten die daarna HBo gaan doen en die zijn ook al gauw 20. Plus een groepje dat eerst een andere studie heeft gedaan, of eerst VMBO en dan HAVO. Allemaal zaken die ervoor zorgen dat je ouder begint.
    Je wordt eerder als jong aangezien als je zonder vertraging meteen HBO doet, dan ben je 18 ofzo.

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zit in de 4e van accountancy in Utrecht. Wat lijkt je leuk aan accountancy? Het is belangrijk dat je weet dat het niet meer gaat om alleen cijfers (c.q. boekhouden), maar accountancy gaat in de toekomst veel meer gericht zijn op advisering. Je krijgt dus ook managementvakken zoals management & organisatie (is wel echt puur management gericht, dus niet M&O zoals op de middelbare school). Daarnaast zal er ook aandacht besteed worden aan management accounting (dit is meer bedrijfseconomie) en zaken zoals vermogensbeheer en financiering komt ook aan de orde. Kortom het is niet alleen maar boekhouden en pure accountancyvakken maar een all-around opleiding.

Houd er rekening mee dat je in plaats van een minor in het vierde jaar een OAT moet maken. Dit is een landelijke toets welke je gehaald moet hebben wil je je bachelor op het HBO halen. Hierin wordt alle stof van jaar 1 tot en met 4 van de vakken externe verslaggeving, controleleer en administratieve organisatie behandeld. Net als met elke HBO opleiding is het zo dat je je huiswerk bijhoudt en discipline hebt om te leren, je het red. Natuurlijk, sommige dingen zijn lastiger dan een opleiding commerciele economie (imo), maar inzet tonen is key en dan kom je er wel. Verwacht niet dat je alles makkelijk gaat halen als je er niks voor doet.

Wanneer je klaar bent met je HBO opleiding dan volg je (vaak in deeltijd, 4 dagen werken en 1 dag school) nog een opleiding. Afhankelijk van welke richting je kiest (samenstel of controle) doe je dit op post-HBO (samenstel, AA-titel) of op universitair (controle, RA-titel) niveau.

Je leeftijd boeit totaal niet. Ik word deze zomer 23, dan ben ik dus klaar (als het goed is:+). Mijn vriendin is nu 23 en zit in de 2e van het HBO. Ik heb een klasgenoot die 27 is. Je zal er geen last van hebben dat je binnenkort 21 bent, behalve dat je misschien wat serieuzer bent dan die broekies die direct van de middelbare school komen. Wat doe je nu voor werk eigenlijk?

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik voelde me met mijn 18 jaar ook echt jong op het HBO. Zat met veel 20+ers. Was ook de oudste in de klas. Ik dacht dat ik nog wel bij liep aangezien het mijn tweede studie werd, maar was nog jong. Inmiddels al op studie #3 8)

16. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    de toekomstperspectieven staan me wel aan. ik heb gelezen dat er altijd wel vraag is, en dat je redelijk snel werk op niveau kunt vinden. ik hoorde van een collega, wiens zoon accountancy gestudeerd heeft, dat hij bij zijn stage plek al een contract kreeg aangeboden om bij hun te gaan werken, en dat ze nu zelfs de kosten op zich nemen voor zijn master.

verder was economie een van mijn beste vakken op de middelbare school, en samen met engels het enige vak waar ik daadwerkelijk interesse in had. ik kan het me niet meer zo goed herinneren allemaal aangezien het alweer 3 jaar geleden is, maar ik vond de wisselkoersen berekenen, jaarrekeningen opstellen en het gedeelte waar je je netto inkomen berekent dmv dat box stelsel heel erg interessant. economie en engels waren ook de enige vakken waar ik zonder al teveel moeite achten voor haalde.

het is goed dat je aangeeft dat het een redelijk algemene opleiding is. ik weet niet zeker of ik wel daadwerkelijk een accountant wil worden, maar ik wil sowieso de financiële kant op.

ik ben direct nadat ik geslaagd was op de havo aan hbo rechten begonnen, zonder erover na te denken puur op aanraden van een vriend. 0.0 motivatie en ong. na 2 maanden ermee gestopt. ik had sowieso geen zin om te studeren, ik was blij dat ik geslaagd was maar ik had wel even genoeg van school. ik ben nu 2 jaartjes allerlei kut baantjes aan het werken voor uitzendbureau's en werk momenteel als vuilnisman. verdient niet slecht, maar ik weet zeker dat er meer inzit. sowieso geen toekomst behalve als je chauffeur wilt worden van zo'n vuilniswagen, en dat is nou niet iets waar ik op zit te wachten.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je merkt in de accountancy branche wel dat het 'crisis' (ik vind het geen crisis, het is al vijf jaar niet goed dus het is gewoon de algemene tendens) is. Ik kan bijvoorbeeld bij mijn stage plek niet blijven doordat er niet genoeg werk is, terwijl dat 3/4 jaar geleden wel zo is. Over het algemeen is het wel zo dat er in de accountancy relatief veel werkgelegenheid is. Het klopt dat je werkgever je studie betaald.

Als je accountancy gaat doen dan kan je inderdaad veel kanten op. Zelf zit ik te denken aan een meer consultancy richting op financieel gebied, omdat ik adviseren ook heel interessant vind.

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Bij ons is de samen-stel tak ook geen vetpot. Vorig jaar 10% van het personeelsbestand er uit gegaan en ze blijven snijden. Deels door de crisis en deels door kleinere administratiekantoren en de automatisering denk ik.

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Doe jij controle f samenstel dan? En waar zit ke?

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Deel Deze Pagina