1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik zou er persoonlijk van mijn godganse leven niet met mijn handen aan komen als ik het niet écht nodig zou hebben. Vriend van me kan tijdens het leren echt niet zonder (officieel gediagnosticeerd) en hij vind het eerlijk gezegd ook enorme troep... Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je doet, maar besef wel dat het niet zomaar te vergelijken is met een kopje koffie of een energydrink ;)

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gewoon coke.

3. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Voor mijn bachelorscriptie ben ik op zoek naar Nederlandse militairen van de Koninklijke Landmacht die zijn uitgezonden. Wie o wie kent iemand die is uitgezonden? Graag zou ik bij die persoon een diepte interview willen afnemen, je zou me enorm helpen!
    Thx alvast :)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Serieus, laten we Ritalin gaan aanraden in het school topic :emo:

6. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
  7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Geniaal :lol:

"geef mij ritalin desalniettemin zie ik in niemand kan dit stick en rico ding" 8)

8. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ingevuld, vond te veel vragen een meerdere antwoorden mogelijkheid hadden. Ook de intro kon wat uitgebreider.

9. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Thanks, ik neem het mee in de groep voor een volgende keer.:thumbs:

10. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Wat vinden jullie van het hedendaagse schoolsysteem? Klopt het nog? Zouden we niet naar meer facetten moeten kijken buiten leren -> studeren -> werken/gezin = geluk? Volgens mij wel. Ik zag vanmiddag dit item op YouTube en vond het echt bijzonder fascinerend en cool.

[yt]h11u3vtcpaY[/yt]

Vond het interessant om het vanuit een andere oogpunt te zien. Ben het er gedeeltelijk mee eens dat het scholensysteem van tegenwoordig te gesloten is. In deze maatschappij lijkt school > werk > trouwen de enige manier van slagen. Daar geef ik hem gelijk in dat er veel meer ruimte moet zijn voor een andere gedachtegang. Werd vroeger op de middelbare school er ook raar op aan gekeken dat ik liever van mijn hobby mijn werk maakte i.p.v veel meer geld verdienen met een baan waar ik met enorm veel tegenzin naar toe ga. Mooi voorbeeld geeft hij zelf ook al aan met het naar beneden skiën waar je duizend manieren hebt om naar beneden te gaan, maar 99% kiest voor de makkelijke weg. Toch ben ik het oneens met het gedeelte waarin het allemaal blijheid en vrijheid hoort te zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat het vertrouwen op een ander je vrij weinig succes brengt in deze wereld. Misschien behoor ik dan ook wel tot het gros van de mensen die de makkelijke route naar beneden skiet.

Wat mij overigens een goed idee lijkt is meer buitenlandse uitwisselingen tussen scholen en dan niet op een leeftijd waar je al karakteristiek gevormd ben, maar op een jongere leeftijd. Laat iemand uit Nederland maar realiseren dat er meer is als school > werk > trouwen. Verander maar de gedachtegang van een jong persoon. Dan bedoel ik overigens niet alleen realiseren dat je 'rijker' bent dan bijvoorbeeld een Ghanese jongen, want rijker ben je niet als je de levensstijl ziet van bijvoorbeeld zo'n jongen. Het is misschien een ander onderwerp, maar het ontwikkelen van een grotere horizon kan je doen realiseren dat er meer is als het standaard riedeltje in het rijke Westen.

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.965
    Totaal mee eens.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.965
    Iemand bekend met de minor Entrepeneurship @ de UvA?
    En weet iemand nog een nuttige minor waarmee ik m'n bachelor zou kunnen invullen (Sociale Geografie)? Zou in principe alle richtingen kunnen zijn, maar niet exact e.d.

13. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Eens. Binnen het schoolsysteem zelf vind ik het niet goed dat je op je 16,17,18e een studie al kiest, helemaal HBO, omdat verder studeren niet meer gesteund wordt door de overheid waar dat wel het geval is bij MBO>HBO. In andere landen zie je vaak dat men pas vanaf hun 18e kunnen gaan studeren.
    Mij lijkt dat goed, dan stap je met iets meer jaar ervaring een studie in. Waar ik me ook aan kan ergeren trouwens in NL op HBO zijn studies die van de 4 jaar, 2 jaar stage hebben. Het idee van meer buitenlandse uitwisseling vind ik erg goed, en zou wat mij betreft perfect bij het EU plaatje passen, of misschien dus zelfs ook landen in Afrika of nog ergens anders.

Ik denk dat het nuttig is om jongeren dingen te laten ervaren waardoor ze een bredere kijk hebben en de kans hebben iets te zien wat ze willen doen, waar ze geïnteresseerd voor zijn, etc. Minder wereldvreemd.

14. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 21+ toets?
    Ik wil die namelijk gaan doen voor de studie Social Work, maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten. De omschrijving op de meeste sites is nogal vaag.

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    De instituten/scholen die deze toetsen afnemen kunnen je daar zeker meer over vertellen, even een belletje en vragen of ze er meer informatie over kunnen verlenen. Anders als het in de buurt van zo'n instituut of school bent er even naar toegaan en misschien een afspraak maken of je er meer duidelijkheid over kan krijgen.

Ik ga er vanuit dat zo'n toets een paar vakken behandeld die betrekking hebben op de opleiding maar ook jouw algemeen niveau. Gewoon examen niveau lijkt me.

16. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta op het punt mijn HBO opleiding af te ronden door middel van een eindstage bij een grote multinational. Nu is mij afgelopen week de vraag gesteld of ik naast mijn (pre)master aan de Erasmus wil blijven werken (combinatie van werk/studie).
    1) heeft iemand hier ervaringen met de premaster in Business Administration (op de Erasmus)? Is het zwaar/moeilijk?
    2) Hoeveel tijd/dagen ben je hiermee kwijt? En heb je er nog dingen naast gedaan?
    :cool: Heeft iemand ervaring met deze combinatie (dus werk/studie)? En hoe is dat bevallen?
    4) Binnenkort ga ik hiervoor zitten met mijn leidinggevende; nog tips voor dat gesprek?

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Zijn hier nog wat CE studenten? Tyrant, toch? Ik zit te twijfelen, aangezien iedereen zegt dat CE een ritje naar werkloosheid/baan onder niveau is. Ik doe nu een mbo studie in de richting van marketing & communicatie. In september wil ik hbo gaan doen.

Aan de ene kant weet ik niet precies wat ik wil, maar ik wil ook weer niet te breed gaan zodat ik straks helemaal nergens iets van af weet (MER). Nu hoor ik van een collega op stage, die CE heeft gedaan, hoe het in elkaar steekt en dat bevalt mij wel. Al zegt hij dat hij liever bedrijfskunde had willen doen, omdat dat meer op de processen en dergelijke in gaat.

Aan de andere kant hoor je ook verhalen dat je met Bedrijfseconomie hetzelfde uiteindelijk kan als met CE, maar andersom niet. Ik vond economie altijd een interessant vak, maar Management & Organisatie dan weer totaal niet (ging me te diep). Nu zag ik ook Bedrijfskunde, dat leek mij dan qua vakken interessant, maar is ook weer erg breed. Plus vaak wordt dat gegeven icm MER, wat ik sowieso niet wil.

CE lijkt me interessant, omdat ik al in die hoek zit en ik weet hoe de basis is. Alleen op mijn opleiding komt het niet verder dan wat SWOTjes schrijven etc. Ik wil ook graag processen bekijken, bedrijfsstromen, het runnen van een bedrijf. Administratie vind ik oppervlakkig interessant. Daarnaast vind ik gedachten gangen van mensen ook boeiend, hoe reageren ze in een groep en waarom kiest men ergens voor.

Wat mij ook tegenwerkt is dat iedereen CE en extravert in één zin verteld. Ik ben rustig en introvert, doe mijn ding. De creatieve ideeën komen niet van mij, maar geef mij een probleem en dan kan ik er mee aan de slag. Iemand die mij iets meer kan vertellen? Morgen ook naar een open avond, maar dan wordt elke opleiding weer zo erg geprezen en word het woord 'breed' wel 3023048208x laten vallen.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  18. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Zeepsop, dat valt wel mee. Ligt eraan wat je wilt. Er zijn momenteel duizenden vacatures Online Marketing of in de marketing. Daarnaast kan je ook Account Manager worden, waar altijd wel vraag naar is (misschien niet direct een product wat je aanspreekt maar toch).

Ik heb een verzoekje aan jullie. Ik begeleid een stagiair op mijn werk en die moet zoals zoveel studenten een kwantitatief onderzoek doen. Toevallig zaten we nog met heel veel vragen omtrent Brood & Banket. Dus vandaar stagiair aangenomen! Willen jullie misschien zijn enquête invullen? Jullie helpen mij en hem daar enorm mee. Duurt maximaal 10 minuutjes en jullie eten vast allemaal brood ;) :)

Linkje: Google Docs enquête brood en banket

Superbedankt!

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.965
    Naar mijn mening zijn alle alfa opleidingen kut. Maar met CE kom je echt wel makkelijk aan een baan hoor.
    @Zeepsop

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    En dat alleen extraverte mensen het redden is ook bull? Ik hoor dat heel vaak, maar dat is volgens mij echt een ideaal beeld. Met alleen extraverte mensen red je het ook niet toch?

Deel Deze Pagina