* MBO Werktuigbouwkunde diploma.
* HBO Werktuigbouwkunde gestart in september 2014. Gestopt in november 2014 > ik vond dat het te diep op de techniek in ging en het boeide me steeds minder.
Nu zit ik met de handen in m'n haren. Ik moet een keuze maken. Ik ben al sinds november vorig jaar op zoek naar een geschikte opleiding en ik heb bij heel veel scholen de open dag bezocht, en meeloop-/proeflesdagen bij de volgende:
Social Work, Ergotherapie, Biometrie, Technische Bedrijfskunde en Communicatie & Multimedia Design.
Ook heb ik nog een stuk of 20 studiekeuzetesten (online en schriftelijk) gemaakt.
Ik ben heel zwaar aan het twijfelen over wat ik nu eigenlijk wil.
Ik heb door een ongeval van 1,5 jaar terug nu ook te maken met o.a. een arbeidsdeskundige. Deze helpt mij om te kijken of opleidingen ook geschikt zijn i.v.m. mijn zwakke rug (veel zitten/staan/lopen/zwaar lichamelijk werk). Deze deskundige heeft voor mij ook een uitgebreid loopbaanonderzoek geregeld met een soort van psycholoog bij LoopbaanCentrumNederland (á €2.500), die ik in januari heb afgerond, en momenteel een uitgebreid rapport over mezelf van heb mogen ontvangen.
Door dit alles blijkt dat ik meer interesse zou hebben in de design richting, het ontwerpen van dingen. Ook kwamen er opleidingen van de HAS in DenBosch naar voren, maar door een operatie aan de pols heb ik de laatste open avond gemist. Mijn hobby's zijn o.a. fotografie en photoshop, en ik denk dat Communicatie & Multimedia Design (CMD) hier goed op inspeelt.
Maar als ik naar de toekomst kijk dan denk ik dat ik beter kan kiezen voor Technische Bedrijfskunde. De kans op werk is groter, sluit beter aan op mijn vooropleiding en opzich is het niet heel verkeerd. Ik weet van mezelf dat ik niet zo een kei ben in wiskunde en economie, maar daar valt wat aan te doen. Bij CMD ben ik bang dat het wat te veel IT gehalte heeft.
Hebben jullie misschien wat advies voor mij? Iets nuttigs te zeggen, of iemand met ervaringen met een zelfde vooropleiding of TBK/CMD?
Klik om te vergroten...